ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی واگذار می‌شوند

 

ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی واگذار می‌شوند

 
مشاور خودرویی وزیر صنعت با انتقاد از خصوصی سازی خودروسازان در دولت های قبل، برنامه دولت دوازدهم برای خصوصی سازی این دو شرکت را تشریح کرد.
 
اصغر خسروشاهی، مشاور خودرویی وزیر صنعت طی گفتگویی با اشاره به این موضوع که سیاست و رویکرد وزارت صنعت،‌ حمایت از تولید داخلی است،‌گفت: صنعت خودرو، به عنوان یکی از صنایع بزرگ کشور است که باید توجه ویژه ای به آن شود.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر سالانه ۲ میلیون خودرو نیاز کشور است، گفت: طبیعتا چنین ظرفیتی در بازار داخلی، فرصت بسیار مناسبی برای نوسازی و توسعه صنعت خودرو کشور است که باید از این فرصت استفاده کرد.
 
خسروشاهی افزود: صحیح نیست که چنین بازار بزرگی صرفا در اختیار خارجی ها قرار گیرد.
 
مشاور خودرویی وزیر صنعت خاطر نشان کرد: نیاز بازار داخلی به خودرو و از طرف دیگر وجود ظرفیت مناسب تولید و وجود نیروهای متخصص فنی بومی زمینه را برای رشد و توسعه صنعت خودرو مهیا نموده است.
 
وی گفت: من معتقدم باید به سمت تولید داخل حرکت کنیم ولی این به معنای آن نیست که رقابت وجود نداشته باشد. ما در داخل کشور می توانیم رقابت ایجاد کنیم تا تولیدکنندگان در رقابت با یکدیگر بهترین محصول را با قیمت و کیفیت مناسب به مردم ارائه کنند.
 
خسروشاهی حرکت به سمت خصوصی سازی واقعی را بهترین راه برای توسعه و نوسازی صنعت خودرو عنوان نمود و گفت: یکی از سیاست هایی که باید دنبال شود، خصوصی سازی شرکت های خودروسازی است که باعث ایجاد رقابت و مدیریت حرفه ای در صنعت خودرو خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه دولت به شدت از سیاست های خصوصی سازی حمایت می کند تصریح کرد: این کار در صنعت خودروسازی عملیاتی است و خصوصی سازی شرکت های خودروسازی در برنامه دولت است ولی از نظر اجتماعی در جامعه بایستی آمادگی لازم وجود داشته باشد.
 
خسروشاهی افزود: با توجه به جایگاه و وسعت صنعت خودرو در کشور، دولت صرفا تصمیم گیر نیست. نهادهای دیگری نیز تاثیرگذار هستند که باید همه دست به دست همدیگر دهند.
 
وی با اشاره به اینکه ظاهرا سهم دولت در خودروسازان حدود ۲۰ درصد می باشد، خاطر نشان کرد: واقعیت امر این است که شرکت های خودروسازی همچنان دولتی هستند.
 
خسروشاهی با انتقاد از نحوه خصوصی سازی خودروسازان در دولت های قبلی گفت: سیاست های دولت های قبلی در خصوصی سازی خودروسازان اشتباه بوده است و خصوصی واقعی صورت نگرفته است. باید به بخش خصوصی واقعی واگذار شود که اهلیت آن را داشته باشند و تخصص شان در حوزه خودرو باشد.
 
وی افزود: متاسفانه در روند خصوصی سازی، شرکت های زیرمجموعه ایران خودرو و سایپا اقدام به خرید سهام این دو شرکت نموده اند. لذا به نحوی اکثریت هیئت مدیره این دو شرکت در اختیار مدیران دولتی است.
 
خسروشاهی در پاسخ به این سوال که آیا ایجاد قطب سوم با محوریت ایدرو عملیاتی است، گفت: من با این شکل که دولت باید قطب سوم ایجاد کند،‌ مخالف هستم. ما قرار است خصوصی سازی کنیم این به آن معنا است که دولت حضور نداشته باشد. پس معنا ندارد که قطب سوم با محوریت دولت صورت گیرد.
 
وی در ادامه افزود: باید سیاست هایی ایجاد کنیم که خودروسازان خارجی یا بخش خصوصی در صنعت خودرو سرمایه گذاری کنند و قطب سوم با محوریت بخش خصوصی شکل گیرد. وزارت صنایع و دولت بایستی زمینه را مهیا کند و نه اینکه خودش سرمایه گذاری نماید.
 
خسروشاهی در پایان در خصوص قرارداد ایدرو و رنو نیز گفت: سهم ایدرو در قرارداد رنو حداقل و حدود ۲۰ درصد است. این سهم به نوعی تضمین کننده سرمایه گذار بخش خصوصی داخلی و  سرمایه گذار خارجی است.
 
وی گفت: قرارداد ایدرو و رنو در حال مذاکرات نهایی است و به زودی مراحل اجرایی کار آغاز می شود.
 

source

iranjib

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ایران خودرو , سایپا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: امیر(سابق)
0

مگه میشه گاو 9 من شیر ده خودشو بده دست یکی دیگه . هر چقدر پرسپولیس و استقلال و خصوصی کردن این لگن سازها را هم خصوصی میکنند
12:40  1396/12/20
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس بهمن : بسلامتی داداش ایشالا که خوب در بیاد چرخش بچرخه برات
مریم : سلام دوستان کسی جک s3ثبت نام تیر هست امروز به من زنگ زدن ماشین تولید نمیشه بیا ماشین رو عوض کن کسی خبری داره ؟؟؟؟
محبوبه : شاهین اتومات زمستان ۴۰۳تشکر میکنم فقط میشه لطفا بگین برا پلاس که ۵۴تومن کم بشع حدودا چقدر دیگه باید بدیم ؟خیر ببینی
محمد : امروز پیامک تحویل از نمایندگی آمد بریم ببینیم این اطلس چی هست .تکمیل 29 مرداد سفید قرمز اصفهان
اطلس ارومیه تحویل بهمن : دوست عزیز اگه به قرداد اولیت نگاه کنی، البته اگه ازش اسکرین گرفته باشی! اونجا زمان ارسال دعوتنامه رو همون ماه تحویل خودرو زده. یعنی منیکه تحویل بهمن هستم نوشته زمان ارسال دعوتنامه بهمن ماه. به احتمال زیاد هفته اول یا دوم هرماه دعوتنامه ارسال بشه.
j4 اردیبهشت مشگی : امروز بیمه شده ماشین
یاری : از منبع معتبر میگی یا همینجوری ؟؟؟
محمد : سایپا که افزایش قیمت داد و خیالش راحت شد ، حداقل همون شاهین که ثبت نام کرده بودیم رو به ما تحویل بدید
مهرداد اطلس دی : الان زنگ زدم نمایندگی در مورد نقص پرونده سوال کردم گفتش که ایراد سیستمیه مشکلی نداره در مورد ارسال دعوت نامه هم سوال کردم گفتش هنوز دعوت نامه آبان ماهیا صادر نشده برای شما میره ماه بعد من که بعید میدونم ماه بعدم دعوت نامه بفرستن
J4مشکی گیلان : سلام منم ثبت نامی ۳۱ خرداد j4مشکی هستم تحویل سیسنمی ۲۲ مهر بود . ولی در مرحله تکمیل وجه مونده.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دانیال. اهواز : زنگ زدم ایران‌خودرو گفت تحویل 30 آبان نیمه دوم فاکتور میشن.
چند نقطه : دیگه حتی کامنتاتو گزارش نمی‌کنم پاک شن. هر چقدر میخوای به جای من کامنت بذار. زندگیت در همین حده دیگه :))))))))
فاطمه : سلام تاریخ واریز وجه 17 آبان و پذیرش 19 آبان 1 آذر فاکتور شد
ممد دنا : شما 6 سرعته هستید یا آپشنال؟
امین : سلام منم همینطوری بودم من از زمستان پارسال که موعد تحویل پارس بود بازیچه ایرانخودو شدم
مجید اریزو5 : سلام دوستان کسی از تحویل سیستمی های 18 شهریور مجوز خروج خورده؟امروز زنگ زدم صدای مشتری گفت تا 2 شهریور مجوز خورده
حسین : اگه کسی فاکتور شده اعلام کنه
راناا : چیو ماست مالی کنه از روز تحویل ماشین تا روزی که ماشینتون فاکتور بشه سود تاخیر براتون حساب میشه. شاید خبری از فاکتور شدن هست که تاریخ دریافت پرونده اومده 3 آذر
فرهاد : درود بر شرکت محترم مدیران خودرو آفرین بر این مدیریت قوی و هوشمند موجود در این شرکت عزیز
احمدی : آقا مهرداد عزیز اگه به حرف آشناهایی هست که دوستان اعلام میکنن ما باید 2 ماه پیش ماشین رو گرفته بودیم