مخازن کامپوزیت جایگزین مخازن قدیمی سی ان جی می شوند/ قابلیت گازسوز کردن خودروهای جدید با کیت های نسل نوین

 

مخازن کامپوزیت جایگزین مخازن قدیمی سی ان جی می شوند/ قابلیت گازسوز کردن خودروهای جدید با کیت های نسل نوین

 
اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروها در حالی به مرحله اجرا نزدیک و ساز و کار عملیاتی آن تعریف شده است که به گفته رییس انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی باید دوگانه سوز کردن ماهانه ۱۰۰ هزار دستگاه وارد فاز اجرایی شده تا یک میلیون و ۴۶۴ هزار دستگاه خودرو تحت پوشش قرار گیرد.
 
پس از سهمیه بندی و اصلاح قیمت بنزین تقاضا برای سوخت جایگزین تا اندازه چشمگیری افزایش یافته و به همان نسبت نیز احتمال رونق کارگاه های غیرمجاز بالا رفته است از این رو دولت در نظر دارد از محل صرفه جویی و همچنین صادرات نسبت به رایگان دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی اقدام تا خطرات ناشی از این تصمیم را تا اندازه زیادی کاهش و در عین حال به اقتصاد راننده های این خودروها کمک کند.
 
اردشیر دادرس، رییس انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی  با تاکید بر این که طرح دوگانه سوز کردن رایگان در ابتدا به خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی و خودروهای مدنظر وزارت صمت تعلق دارد، می گوید: به نظر می رسد پس از دوگانه سوز کردن ناوگان عمومی و تاکسی ها نسبت به دوگانه سوز کردن خودروهای شخصی با تکیه بر تسهیلات نیز اقدام شود.
 
وی با اشاره به تدوین دستورالعمل اجرای این طرح می افزاید: مراحل انجام این طرح در سایت Irngv.ir به پترتیب اعلام شده و با توجه به خودرو، ظرفیت آن و همچنین مخزن مورد نیاز و کیت نصب شده هزینه دو گانه سوز کردن خودروها متفاوت است که این هزینه ها در این طرح رایگان بوده و هزینه آن از سوی دولت و از محل مصوبه شورای اقتصاد پرداخت خواهد شد.
 
دادرس با تاکید بر این که استقبال خوبی پس از سهمیه بندی بنزین از دوگانه سوز کردن خودروها شده است، تصریح می کند: به نسبت یک میلیون و ۴۶۰ هزار دستگاه خودرویی که در طرح دوگانه سوز کردن خودروها قرار دارند باید دو گانه سوز کردن ماهانه ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو در دستور کار قرار گیرد.
 
وی در خصوص هزینه خودروهایی که تمایل به دوگانه سوز کردن خودروها دارند نیز اظهار می کند: این هزینه بر اساس نیاز و خواسته خودرو و مالک آن تعیین می شود و در بازار متفاوت است و خبر خوش این که خودروهای جدید نظیر هیوندای نیز با کیت های نسل جدید به راحتی قابلیت دو گانه سوز شدن دارند.
 
رییس انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی ادامه می دهد: تکنولوژی نسل جدید کیت های گازسوز باعث شده تا همه مدل خودروهای جدید نیز قابلیت گازسوز شدن داشته باشند ضمن آن که مخازن کامپوزیت نیز در داخل ایران در حال ساخت است و سازمان ملی استاندارد در حال تایید استانداردهای آن است.
 
وی با بیان این که این مخازن برای نخستین بار در آسیا در ایران ساخته شده است، اظهار می کند: این مخازن که از سال آینده بر روی خودروهای جدید قابل نصب خواهد بود، یک پنجم مخازن فعلی وزن داشته و فرسودگی و خوردگی نداشته و قابل انفجار نیستند ضمن آن که با ابعاد و اشکال مختلف نیز قابل ساخت هستند که هم اکنون در حال تایید از سوی سازمان ملی استاندارد هستند.
 
 
رییس انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی در خصوص کارگاه های غیرمجاز نیز اظهار می کند: هم اکنون همه این واحدها از سوی سازمان ملی استاندارد و وزارت صمت تحت پوشش قرار گرفتند و هر واحد غیراستاندارد از سوی اتحادیه سوخت های جایگزین شناسایی و به تعزیرات و سازمان ملی استاندارد معرفی می شوند.
 
وی ادامه می دهد: در حال حاضر نمی توان ادعا کرد که واحد غیراستانداردی وجود ندارد اما واحدهای تحت پوشش اتحادیه سوخت های جایگزین دارای مجوز بوده و از سوی بازرسان به صورت دوره ای مورد بازرسی قرار می گیرند.
 
به نظر می رسد با توسعه فناوری و نفوذ آن به همه بخش ها، سوخت های جایگزین و مخازن آن ها نیز که زمانی نه چندان دور تبدیل به دغدغه جدی شده بودند در حال پوست اندازی هستند حال باید در عمل کارکرد این مخازن چه کمکی به رانندگان آن ها خواهد کرد.
 
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سی ان جی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هادی : تولید خرداد هم تو کدال نوشتن. جمع شاهین های تولید شده خرداد ۲۵۰۰ تا شد. هر ماه تولید کمتر ، نرخ فروش بیشتر. تو ۳ ماه امسال ۸۰۰۰ تا تولید شد. با این روند فکر کنم اونایی که نیمه دوم ۴۰۲ پیش پرداخت دادن . دعوتنامشون پاییز بیاد تحویل واقعی بیفته سال بعد. چون هنوز پیش پرداخت های نیمه اول مهر ۴۰۲ کامل نیومده.
علی : اینا رو از کجات در آوردی
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
سبحان : لازم به ذکر هستن اینم بگم از روز تکمیل وجه سی روز کاری حساب کنین از اون ببعدش هرروز کاری 384 هزار تومن سود تاخیر میدن شانسمونم همه این ماها یا پنج شنبه جمعس یا تعطیل رسمی یعنی سود تاخیر خیلی زیادیم بهمون تعطلق نمیگیره یک هفتم ک بخاطر جنگ تعطیل بودن به اونم سود تاخیر تعلق نمیگیره
سبحان : دیروز به چند نفرشون زنگ زدم تو دیوار همشون تکمیل وجه ۲۰ تا ۲۲ اسفد بودن ک تحویل گرفتن از ۲۲ تا ۲۶ اشفند فعلا خبری نیست داداش همکارمم تو سایپا خط شاهین کار میکنه میگه داریم تولید میکنیم ولی فعلا موتور تیوفایو زیاد نصب نمیکنن دارن cvvt نصب میکنن احتمالا میخوان اول قراردادی قدیمیو بدن بعد برسن به ما ک تیوفایو هستیم وقراردادمون جدیدتره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
واریزی 9 فروردین1404 : همش الکیه .این بی شرف ها دارن با اعصاب مردم بازی میکنن ، این ها همون خائن ها وطن هستند باید بگیرنشون اعدامشان کنند
خسارت دیده از سایپا : دوشنبه کیامیان بریم دم در اون خراب شده؟ اعلام کنید جمع شیم
اطلس آذر : مثل این که هنوزآذر 3ماه دیگ مشخص نیست من بعدتعطیلات میرم ک پولموبگیرم ازاین دزدا چادرم میبرم همونجامیزنم هرکی آمد خوش آمدمن تاپولمونگیرم هم چادرجمع نمیکنم دیگ 17ساعت هم فاصله دارم ولی دیگ چاره ای نیست بایدبرم شماهم خواهش میکنم بیاین
ساینا اس بهمن : امید خدا یک دست باشیم حق مونو میگیریم
مهندس : یک نکته دیگه بگم که از تاریخ تحویل روی کاغذ تا تحویل واقعی نمایندگی دقیقا یکماه شد، یعنی یکماه تاخیر اما اینا دو هفته بعدش فاکتور میکنن که سود ندهند دیگه. دو هفته هم بعدش طول میکشه تحویل بدهند. میشه یکماه. اینو در جریان باشید خلاصه
ساینا فوری : آفرین لطفا همگی همکاری و شرکت کنید تا نتیجه عالی بگیرید چون هر چه دست رو دست گذاشته بشه از فاکتور خبری نیست.
مهرداد کرج. فوق العاده : وعده دیدار ما دوشنبه کیلومتر 11، من تو بورس کل زندگی مو باختم بخدا به ت خط رسیدم
14خرداد : سلام دوستان من تحویل14خرداد مادران رنگ سفید بودم.26 فاکتور شدم.10تیر تحویل گرفتم. الان رفتم کاستومر زده طرح تبدیل خودروی رانا!!!! انگار هرچی قرارداد رانا دارن خودکار براش تبدیل میزنن!!!
خانم : فکر میکردم فقط من اینطوریم خیلی خوشحال شدم دیدم مثل من بازم هستن.
ساینا فوری : با این وضعیتی که شرکت بی عدالت داره فقط پیگیری جواب میده(تجمع و دفاع کردن از حق و حقوق) وگرنه به این زودی ها خبری از فاکتور نیست شیخ زاده و افرادش میخوره و می خوابه