افزایش روزانه ترافیک و سیستم های ترافیکی، شهرهای بزرگ را مجبور به یافتن راه حل های متفاوت برای رانندگی شهری کرده است. به دلیل وجود خودروهای بسیار در داخل شهرها، رانندگان نیازمند تصمیمات لحظه ای و اعصاب فولادین هستند؛ از این رو، از رانندگان گرفته تا عابرین پیاده و حتی دوچرخه سوارها، باید بسیار محافظه کار باشند. به تازگی کمپانی بی ام و در پروژه تحقیقاتی به نام UR:BAN با دیگر شرکت ها و موسسات همکاری میکند تا راهی مناسب برای مدیریت ترافیک پیدا کنند. دکتر کریستوف گروت (Christoph Grote)، مدیر اجرایی بی ام و میگوید "این پروژه به ما، در ارتقا ایمنی و آرامش در رانندگی شهری کمک شایانی میکند".
یکی از اهداف اصلی این پروژه، مدیریت حرکات افراد بر اساس ترافیک موجود بوده و برای رسیدن به این هدف، بیش از 31 کمپانی خودروسازی، موسسه تحقیقاتی و ماموران محلی در این امر مشارکت میکنند. این پروژه دارای 3 بخش اصلی، Cognitive Assistance, Networked Traffic System, Human Factors in Traffic است که بی ام و در هر سه بخش مشارکت دارد. در این رابطه تاکنون سیستم های متنوعی وجود داشته که موفق نیز بوده اند، اما بی ام و سیستمی را طراحی کرده که با تحلیل شرایط گوناگون و رفتارهای عابرین پیاده، احتمال برخورد را تخمین میزند. این ابزار با استفاده از سیستم ماتریکس، قابلیت شناسایی داشته که در نهایت منجر به دانشی 360 درجه ای نسبت به محیط اطراف و عابرین پیاده در اطراف خودرو میشود.
همچنین برای جلوگیری از انتشار آلودگی بر اثر ترافیک، این کمپانی آلمانی با همکاری دیگر شرکت ها به دنبال ساخت ابزاری است که با استفاده از داده های پیشگویانه، زمان سبز شدن چرغ راهنمایی را محاسبه کند.