شرکت نیرو خودرو آسیا، مرتب خودرو و ایرتویا بدترین‌ها در ایران

 

شرکت نیرو خودرو آسیا، مرتب خودرو و ایرتویا بدترین‌ها در ایران

براساس ارزیابی صورت گرفته سه شرکت داخلی در حوزه خدمات پس از فروش کمترین انطباق را با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو داشته‌اند.
 
به گزارش ایسنا، اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اوایل امسال به تصویب هیات دولت رسیده و از سوی معاون اول رییس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان و واردکنندگان خودرو ابلاغ شده است.
 
این قانون دربرگیرنده الزامات و دستورالعمل‌هایی در خصوص شیوه‌های فروش و خدمات پس از فروش خودرو در ایران است که باید از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو رعایت شود. با این حال ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که برخی شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو چندان به این قانون پایبند نیستند.
 
در این زمینه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در آخرین ارزیابی خود وضعیت پایبندی شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو در ایران به الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش را بیان کرده است.
 
طبق این گزارش سه شرکت نیرو خودرو آسیا، مرتب خودرو و ایرتویا بدترین وضعیت را در زمینه خدمات پس از فروش خودرو در میان شرکت‌های خودروساز و واردکننده خودرو در ایران داشته و در شرایط  "انطباق کم" با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش هستند.
 
پس از این سه شرکت، شرکت‌های آسان موتور، آلفا موتور، رامک خودرو، آرین موتور پویا، معین موتور، پرشیا خودرو، نگین خودرو و ستاره ایران بدترین وضعیت را در میان خودروسازان و واردکنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش داشته و در شرایط "نسبتا منطبق" با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هستند.
 
شرکت‌های بم خودرو، اطلس خودرو، مدیا موتورز و مدیران خودرو نیز در شرایط "انطباق زیاد" و شرکت‌های ایساکو، مزدا یدک و سایپا یدک در شرایط "انطباق خیلی زیاد" با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش هستند.
 
در این شرایط مصرف‌کنندگان بهتر است هنگام خرید خودرو به وضعیت خدمات پس از فروش ارائه شده از سوی شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو توجه کنند تا دچار مشکلات احتمالی برای سرویس، نگهداری و تعمیر خودروی خریداری شده نشوند.
 
 
 
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خدمات پس از فروش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

کاربر: نوید جهرمی
1

لاقل امتیازای هر کدوم رو هم میزاشتید معلوم شه کی ب کیه.
16:25  1395/12/12
پاسخ دادن
رامين
2

اين خبرتون دروغه مخصوصا در مورد اير تويا .وقت كردين يه سر به نمايندگي جاده ابعلي بزنيد متوجه ميشيد كسايي كه اونجا ميان يابرا سرويس دوره اي ميان يا عمدتا براي صافكاري رنگ يا تعويض اقلام مصرفي هر قطعه اي كه فكرشو بكنيد تو انبار مركزي شون موجوده مثل اسان موتور نيست كه موتور هيدروليك فرمان برقي ماشين سوخت يك هفته طول كشيد از اون ور يا نميدونم از كجا اوردن سه روزم طول كشيد نصب كنن اخرشم٥٧٠٠٠٠٠ برا ما فاكتور كردن به نظر من تويوتا تو تامين قطعات خيلي خوب داره عمل ميكنه
08:52  1395/12/10
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
5

یه گزینه دیگه به( انتخاب بین بد و بدتر) اضافه شده و اون هم بدترین هست. ببین چقدر اوضاعمون خرابه که از بدترینها بشدت استقبال میگنیم
21:39  1395/12/09
پاسخ دادن
علي
4

ايرتويا كه تو نمايشگاه جام هاي رنگارنگش رو قطار كرده بود تو غرفش
البته شب عيده ديگه هركي باجشو به موقع داده باشه بيشتر فروش مي كنه
همين خبر مي دونيد چقدر تو فروش اين ايام تاثير داره
17:38  1395/12/09
پاسخ دادن
سجاد
5

ايرانخودرو هم كه اصلن به حساب نيومده
سفارش كردن اصلن اسمشو نياريد ضايست بگين زير خط " انطباق كم " هستش
17:13  1395/12/09
پاسخ دادن
تپل
5

شما که فقط میخوای اظهار نظر کنی، ایساکو شرکت تعمیرات ایران خودرو هست!!
23:51  1395/12/09

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محسن : باسلام کاربر با نام ساناز، خواهشا اسم کاربریتون رو عوض کنید،اینجا جمع شدیم یه تبادل نظری راجب به ماشین بکنیم ، بعضیا با حرفای مسخرشون خطاب به یه اسم صرفا مونث، حالمونو بهم زدند،چقدر ندید پدید و چندش
محمد : چقد مسخره ما 20 اسفند ثبت نام کردیم گفتن شاید تیر ماه بدیم از شما ده روزه دادن
S5 : امروز بعد ۳ هفته پلاک شد اما ارسال مدارک زرده. توی جاده ساوه امروز چندتا تریلی اس ۳ و اس ۵ داشتن میومدن سمت تهران. ما حدود ۷ تا تریلی دیدیم
J4 سفید : قرارداد ۱۰ اسفند هنوز تکمیل وجه زرده و خبری نیست
مهدی : سلام اول که مبارک باشه بعد هم شما چه تاریخی تکمیل وجه کردید؟
شاهین اتومات : بازهم خوبه مال شماها هم دعوتنامه هم فاکتور شده مال من هنوز از دعوتنامه هم خبری نیست در انتظار ارسال دعوتنامه تکمیل وجه هستم پذیرش 24 مهرماه 402
ابوالفضل : مرگ بر سایپا احمق ها چرا کوئیک اس واسم صادر کردید من دوگانه سوز اسفند باید می گرفتم مسخره کردین
رضا : منم از شهرستان حضوری رفتم شاسی نشد شما زمان شاسیت بوده به رفتن ربطی نداره
اسیv4 : والا ما ما هم ۳فروردین بود خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا 29 اسفند : داداش ادب رعایت کن تهش دو روز دیرتر فاکتور میشی دنیا که ازت نگرفتن.این بنده خدا سوال پرسید.
پلاس خاکستری : با سلام من زنگ زدم 096440 گفتن مرداد ماشین فاکتور میشه تکمیل وج 1 بهمن هستم تحویل29 اسفند
حمید : ممنون و متشکر
پارس تحویل تابستان1403 : یعنی خدایی این مسئولین از خدا بی خبر خجالت نمیکشن واسه یه ماشین این همه مردمو خون به جگر میکنن اول که با نوبت دهیشون و با افزایش قیمت 1401و 1402 بعد دوباره با خبر توقف تولید باز دوباره با افزایش قیمت 1403 حالا هم دوباره خبر که مجوز فقط تا پایان خرداد ماه واقعا خجالت بکشین پارسهای ثبتنامی یکپارچه رو بدین بعدش تولید بسه نشه افزایش قیمت بخوره نخوره دیگه به سازمان استاندارد و ایران خودرو ربط داره خسته شدیم
ایوب : با سلام حالا دعوتنامه پیشنهادیشون هیچی چرا کسی نمیگه بعد یک سال پول خوابوندن سود مشارکتمون چی شده که الان من 141میلیون یک سال پیش ریختم الان بهم میگه 146دیگه بریز که کلا جمع کنی از قیمت اصلی کوییک کم بزاری ما 10 تومن زیر قیمت داریم میخریم کسی میدونه توضیح بده؟
عرفان ایکس 33 : تاریخ واریز وجه دوم اسفند هنوز خبری از تحویل نیست در واقع تحویل شش ماه هست
حسینی : سلام تک رو هم میفرمایید؟
حمید جی ایکس ار مشکی قرمز : کی فاکتور و کی پلاک شده؟
دوگانه : بیمه داره برگه بیمه رو از نمایندگی باید تحویل بگیرید
اریزو 5 نقدی : دوستان سلام . وقتی تخصیص میخوره چند وقت بعدش فاکتور میشه؟