شرکت نیرو خودرو آسیا، مرتب خودرو و ایرتویا بدترین‌ها در ایران

 

شرکت نیرو خودرو آسیا، مرتب خودرو و ایرتویا بدترین‌ها در ایران

براساس ارزیابی صورت گرفته سه شرکت داخلی در حوزه خدمات پس از فروش کمترین انطباق را با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو داشته‌اند.
 
به گزارش ایسنا، اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اوایل امسال به تصویب هیات دولت رسیده و از سوی معاون اول رییس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان و واردکنندگان خودرو ابلاغ شده است.
 
این قانون دربرگیرنده الزامات و دستورالعمل‌هایی در خصوص شیوه‌های فروش و خدمات پس از فروش خودرو در ایران است که باید از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو رعایت شود. با این حال ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که برخی شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو چندان به این قانون پایبند نیستند.
 
در این زمینه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در آخرین ارزیابی خود وضعیت پایبندی شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو در ایران به الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش را بیان کرده است.
 
طبق این گزارش سه شرکت نیرو خودرو آسیا، مرتب خودرو و ایرتویا بدترین وضعیت را در زمینه خدمات پس از فروش خودرو در میان شرکت‌های خودروساز و واردکننده خودرو در ایران داشته و در شرایط  "انطباق کم" با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش هستند.
 
پس از این سه شرکت، شرکت‌های آسان موتور، آلفا موتور، رامک خودرو، آرین موتور پویا، معین موتور، پرشیا خودرو، نگین خودرو و ستاره ایران بدترین وضعیت را در میان خودروسازان و واردکنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش داشته و در شرایط "نسبتا منطبق" با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هستند.
 
شرکت‌های بم خودرو، اطلس خودرو، مدیا موتورز و مدیران خودرو نیز در شرایط "انطباق زیاد" و شرکت‌های ایساکو، مزدا یدک و سایپا یدک در شرایط "انطباق خیلی زیاد" با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش هستند.
 
در این شرایط مصرف‌کنندگان بهتر است هنگام خرید خودرو به وضعیت خدمات پس از فروش ارائه شده از سوی شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو توجه کنند تا دچار مشکلات احتمالی برای سرویس، نگهداری و تعمیر خودروی خریداری شده نشوند.
 
 
 
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خدمات پس از فروش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

6 نظر

کاربر: نوید جهرمی
1

لاقل امتیازای هر کدوم رو هم میزاشتید معلوم شه کی ب کیه.
16:25  1395/12/12
گزارش
پاسخ دادن
رامين
2

اين خبرتون دروغه مخصوصا در مورد اير تويا .وقت كردين يه سر به نمايندگي جاده ابعلي بزنيد متوجه ميشيد كسايي كه اونجا ميان يابرا سرويس دوره اي ميان يا عمدتا براي صافكاري رنگ يا تعويض اقلام مصرفي هر قطعه اي كه فكرشو بكنيد تو انبار مركزي شون موجوده مثل اسان موتور نيست كه موتور هيدروليك فرمان برقي ماشين سوخت يك هفته طول كشيد از اون ور يا نميدونم از كجا اوردن سه روزم طول كشيد نصب كنن اخرشم٥٧٠٠٠٠٠ برا ما فاكتور كردن به نظر من تويوتا تو تامين قطعات خيلي خوب داره عمل ميكنه
08:52  1395/12/10
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
5

یه گزینه دیگه به( انتخاب بین بد و بدتر) اضافه شده و اون هم بدترین هست. ببین چقدر اوضاعمون خرابه که از بدترینها بشدت استقبال میگنیم
21:39  1395/12/09
گزارش
پاسخ دادن
علي
4

ايرتويا كه تو نمايشگاه جام هاي رنگارنگش رو قطار كرده بود تو غرفش
البته شب عيده ديگه هركي باجشو به موقع داده باشه بيشتر فروش مي كنه
همين خبر مي دونيد چقدر تو فروش اين ايام تاثير داره
17:38  1395/12/09
گزارش
پاسخ دادن
سجاد
5

ايرانخودرو هم كه اصلن به حساب نيومده
سفارش كردن اصلن اسمشو نياريد ضايست بگين زير خط " انطباق كم " هستش
17:13  1395/12/09
گزارش
پاسخ دادن
تپل
5

شما که فقط میخوای اظهار نظر کنی، ایساکو شرکت تعمیرات ایران خودرو هست!!
23:51  1395/12/09

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
مجید : نمیدونم چرا میزنه طلاعات در سیستم موجود نمی باشد. لطفا بررسی نمائید که پارامترها را درست وارد نموده باشید همه چی درسته ها
مجید : نمیدونم چرا میزنه طلاعات در سیستم موجود نمی باشد. لطفا بررسی نمائید که پارامترها را درست وارد نموده باشید همه چی درسته ها
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
T9 بهمن : من ۲۳ بهمن ثبت نام کردم مشکی الان ۳ روز تو وضعیت صدور بیمه زرد مونده جلو نمیره
مهدی23 : سلام https://www.saipacorp.com/fa/salepage/CustomerCarStatus
مهدی23 : سلام https://www.saipacorp.com/fa/salepage/CustomerCarStatus
سهند : سلام افزایش قیمت به بهمن اسفند نمیخوره
پاسخ به شاهین g : دقیقا میشه ماهی 17800 که الان هفت ماهه تو تاخیر
سهند : سهند 550میلیون شد خودتونو اماده کنید الان شروع میکنن پیام واریز وج میفرستن بی شرفا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علیرضا پانا 31خرداد فولادی : چجوری تبدیل زدی داداش؟
هرسین : از زمان تحویل تا فاکتور شدن ملیونی هزار تومان هر روز مثلا 550 ملیون داده باشی روزی 550هزار
سعید : تکمیل وجه و سخا 28 مهر بودم از تهران و فاکتور نشدم هنوز. نمیدونم چجوری چند نفر گفتین فاکتور شدین تو همین روز و تاریخ. یا از خوده سایپا هستین که میخواین جو بدین یا خودتونم نمیدونین کی تحویل دادین . فردا چهارشنبه 11تیر در این سایپای خراب شدم. روزی 3 بار زنگ میزنم فایده نداره. تا 26 ام بیشتر فاکتور نشده طبق چیزی که متوجه شدم
فوق العاده بهمن 6بهمن : توحید اورمیه داداش گلم اگه هستی اعلام حضور کن
فوق العاده بهمن 6بهمن : دوستان پیش فروش از 7 اسفند تا 11 اسفند خواهشا هر کدوم فاکتور شدید خبر بدید .
مصطفی اسفند402 مهر403 : 28 مهر تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشدم فکر کنم رفت برابعد جنگ یکماهه
سید - ساینا 7 اسفند : بالاخره امروز 10 تیر فاکتور شدم - رنگ سفید شیری - پیش فروش 23 خرداد 403 - تکمیل وجه 7 اسفند 403 - بازم خبری شد همینجا اعلام بروزرسانی میکنم! ایشالا قسمت همه، خدایا شکرت...
محمد : سلام تحویل 31خرداد28فاکتورشده هنوز تحویل نگرفتم
ساینا دوگانه : امروز زنگ زدم نماینده گی میگه ما هم دوتا ساینا دوگانه ثبت نام کردیم هروز حضوری میریم متاسفانه نتیجه نمگیرم نمایندگی وفتی مال خوشونه جواب نمیدن دوستان انتظار نداته باشید جواب منو شمارو بدن به خودشون دارن دروغ میگن خدا جوابشونو بده
تحویل آذر : شاید دلالی چیزی هستی که انقد فاز منفی میدی... امتیاز هارو بخری بعد به ریش این بدبخت هایی که منتظر ماشین هاشون هستن بخندی؟!!!