نظرات : majidtaybad

نام کاربری
تاریخ عضویت
آخرین فعالیت
تعداد نظرات
تعداد آگهی ها



نام مقالهمتن نظر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 58) 1-پولی ورودی 2- پیستون 3- تسمه 4- تنظیم کننده 5- پولی خارجی یکی از پولی ها که پولی محرک یا پولی ورودی نام دارد، به میل لنگ موتور متصل است و انرژی موتور از این قسمت وارد سیستم انتقال قدرت می شود. دومی که پولی چرخنده نامیده می شود، توسط پولی اول می چرخد و با دریافت انرژی از موتور، آن را به محور چرخ ها منتقل می کند
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 59) دکمه ها Set/Accel ،Resume ،On/Off، و Decelerate/Coast-cancel مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 60) اجزاء مهم ترمزهای بادی عبارتند از: کمپرسور هوا: کنترلگر کمپرسور هوا سوپاپ تخلیه سوپاپ زیر پایی (پدال ترمز اتاقک ترمز میله پرس رگلاتور متحرک محور S لنت فنر برگشت ترمز فونداسیون، متداول‌ترین نوع ترمزهای بادی است
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 61) وظیفه کمربند ایمنی توزیع نیروی متوقف کننده در قوی ترین قسمتهای بدن به منظور کاهش آسیب وارده می‌باشد. کمربند ایمنی از دو قسمت اصلی تشکیل شده است: کمربند پهلویی که لگن خاصره شما را در بر می گیرد و کمربند شانه ای که بر روی سینه شما کشیده می شود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 62) جی 5
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 63) مزايا : . اولین دلیل، وجود حرارت است؛ درگیری لنت ها با دیسک سبب ایجاد اصطکاک و در نتیجه تولید حرارت می‌شود؛ اگر آن حرارت نتواند بگریزد، ترمز ضعیف می‌شود و نیروی متوقف کننده ترمز کاهش پیدا می‌کند. دومین دلیل، تولید گاز است؛ البته، این روزها این موضوع دیگر چندان اهمیت ندارد، ولی موادی که در لنت های قدیمی مورد استفاده قرار می‌گرفتند، باعث می‌شدند بین دیسک و لنت، گاز تولید بشود. آن گاز نیز، نیروی متوقف کننده ترمز را کاهش می‌داد. آخرین دلیل هم چیزی نیست جز آب معايب : عیب استفاده از دیسکهای سوراخ‌دار این است که سوراخ ها دیسک را ضعیف می‌کنند، درست همانطور که کندن چندین و چند سوراخ روی دیوار خانه، باعث ضعیف شدن دیوار می‌شود. اگر چندین بار پشت سر هم شتابزده و با عجله رانندگی کنید، حتی این احتمال وجود دارد که دیسک بشکند
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 64) فلاش کردن موتور: فرایندی که طی آن همه آت و آشغال ها از موتور خودرو شما خارج می‌شوند. برای فلاش کردن، مواد پاک کننده شیمیایی را داخل موتور می‌ریزند و چند دقیقه منتظر می‌مانند تا مطمئن بشوند ماده شوینده به تمام نقاطی که روغن ممکن است برود، می‌رسد. بعد از این مرحله، تخلیه شوینده شیمیایی درست مانند تخلیه روغن موتور انجام می‌شود. در واقع، فلاش موتور زمانی انجام می‌شود که روغن قدیمی تخلیه می‌شود و قبل از این که روغن جدید ریخته شود، ماده شوینده اضافه می‌شود 5 فایده : : 1- برطرف کردن رسوب ها 2- برررسی سوابق تعمیر موتور 3- تمیز نگه داشتن روغن 4- کمک به فیلتر در تعویض روغن 5- تمیز کردن قطعات موتور
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 65) اجزای مختلف این لاستیک های تیوبلس عبارتند از شیار - آج میانی - آج کناری - محدوده آج تایر – شانه تایر - لایه های سرپوش - تسمه های فولادی –پوشش رادیال – بید - زهوار - لایه نگه دارنده هوا داخل تایر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 66) MVM X33
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 67) هیوندای توسان 2400
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 68) تاخوگراف :: یک سیستم ثبت اطلاعات است که اطلاعات ضروری را روی صفحات مقوایی ثبت می کند. این اطلاعات می تواند مواردی از جمله سرعت خودرو، زمان حرکت از مبدأ، و مدت زمان حرکت در یک مسیر خاص باشد انواع :: تاخوگراف های آنالوگ - تاخوگراف های دیجیتال :دو مدل موجودند: (1) مدل هایی به صورت مجزا استفاده می شوند و (2) مدل هایی که به طور مستقیم در زیر سرعت سنج خودرو قرار می گیرند و دو راننده به طور انفرادی می توانند از چنین تاخوگراف هایی استفاده کنند. ، خواب، و کار دارند. در دیسک های ثبت اطلاعات.در حاشیه دایره مرکزی این دیسک ها، علامت هایی وجود دارد که در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم. (1) نماد سر و کلاه (2) فلش های رفت و برگشت . (3) بخش ثبت تاریخ شروع حرکت و تاریخ رسیدن به مقصد. (4) نماد NO شماره پلاک خودروی. (5) در بخش بیرونی این دایره نیز نموداری سرعت خودرو در حین رانندگی ثبت می شود
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 69) 5مورد از مهمترین مواردی که باعث ایجاد تکان و لرزش در خودرو می‌شود را به شما معرفی کند. مورد اول: وجود مشکل در موتور خودرو مورد دوم: وجود مشکل در اکسل خودرو مورد سوم: وجود مشکل در سیستم ترمز مورد چهارم: لق بودن چرخها مورد پنجم: وجود مشکل در لاستیک‌ها
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 70) قیمت خودرو
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 71) سیستم اُوردرایو (Overdrive) در واقع یک گیربکس ثانویه است که در کنار گیربکس خودرو قرار گرفته است. این سیستم بین محور خروجی گیربکس و محور انتقال نیرو قرار دارد و به وسیله یک دکمه در داخل کابین خودرو فعال می شود یکی از مزایای مهم اُوردرایو این است که با استفاده از آن می توان سرعت اتومبیل را ثابت نگه داشت و دور موتور را تا حدود 30% کاهش داد
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 72) ترمز موتور در وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون و اتوبوس به کار می‌رود تا سرعت آن ها بیشتر قابل کنترل باشد. ترمز موتور به ترمز جک (Jake) هم معروف است، چون بزرگترین تولید کننده آن شرکت Jacobs Vehicle Systems است
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 73) این محافظ ها، ترکیبی از یک محافظ سخت (مانند یک ورق پلاستیکی) و یک محافظ نرم (مانند Memory Foam) هستند و بسیار انعطاف پذیرند و فقط در صورتی که به آن ها فشار یا ضربه‌ای وارد شود، مانند لحظه وقوع تصادف، سخت و محکم می‌شوند. اگر با ملایمت آن را فشار بدهید مانند یک مایع نرم است، ولی اگر به ناگهان محکم روی آن بکوبید به ماده‌ای سفت و جامدی تبدیل می‌شود که دست شما را پس می‌زند. واقعاً ماده جالبی است و در حال حاضر هم می‌توان آن را در بازار پیدا کرد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 74) اتومبیل جدید یک خودروی هیبریدی خواهد بود قدرت موتور این خودرو از 1200 اسب بخار مدل کنونی فراتر رفته و احتمالا به 1500 اسب بخار از یک موتور 16 سیلندر متصل به تکنولوژی هیبریدی خواهد رسید. بوگاتی انتظار دارد بیشینه سرعت جایگزین ویرون از 431 کیلومتر بر ساعت مدل کنونی و 434 کیلومتر بر ساعت هنسی ونوم GT فراتر رفته و باز هم عنوان سریع ترین خودروی دنیا را برای بوگاتی به ارمغان آورد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 75) اولین کار این سیستم محافظت از موتور در مقابل جوش آوردن است که این کار را از طریق انتقال این گرما به هوا انجام می‌دهد گرم کردن سریع موتور و حفظ دمای ثابت آن زمانی که خنک کننده خودرو به 200 درجه فارنهایت (93 درجه سلسیوس) برسد، موتور بهترین عملکرد را دارد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 76) مبدل گشتاور حتماً می‌دانید که موتور از طریق کلاچ به گیربکس متصل می‌شود. خودرو بدون این اتصال نمی‌تواند بدون قربانی کردن موتور به حال توقف کامل دربیاید. ولی خودروهای دنده اتوماتیک دارای کلاچ نیستند تا ارتباط موتور و گیربکس را قطع کند، در عوض این گونه خودروها از ابزار شگفت‌انگیزی استفاده می‌کنند که مبدل گشتاور نامیده می‌شود. خودروهای دنده اتوماتیک هم درست مثل خودروهای دنده دستی به ابزاری احتیاج دارند که به موتور اجازه بدهد هنگامی که چرخ های خودرو و چرخ‌دنده های گیربکس به حالت توقف در می‌آیند، به کار کردن ادامه بدهد. خودروهای دنده دستی از کلاچ استفاده می‌کنند که ارتباط موتور و گیربکس را به طور کامل قطع می‌کند، ولی خودروهای دنده اتوماتیک، به این منظور از مبدل گشتاور استفاده می‌کنند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 77) رنو کولیوس 2014
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 78) کنترل تطبیق سرعت (ACC) یک ویژگی است که در آن سیستم کنترل، سرعت خودرو را مطابق شرایط ترافیکی اطراف تنظیم می کند. یک سیستم رادار که در جلوی خودرو نصب شده است وجهت دیدن خودروهایی که در مسیر خودروی مجهز به ACC حرکت می کنند، اگر خودرویی کندتر حرکت کندACC باعث کاهش سرعت می شودو فاصله مجاز بین خودروی مجهز به ACC وخودروی جلویی را کنترل می کند. اگر سیستم متوجه شود خودرو دیگر مقابل خودروی ACC نیست ، سیستم ACC سرعت خودرو را افزایش داده وبه میزان تنظیم شده در کنترل سرعت بر می گرداند. این عملکردباعث می شود که خودروی مجهز به ACC مستقلا و بدون دخالت راننده سرعت را مطابق شرایط ترافیک کم یا زیاد کند. روش کنترل سرعتی که ACC انجام می دهد کنترل دریچه هوا(THROTLLE) وعملکرد محدود ترمز است. -ترمزهابدون عملکرد راننده وفشار دادن روی پدال ترمز عمل می کند. - حفظ فاصله انتهای خودروی جلویی با جلوی خودروی مجهز به ACC - سرعت مطلوب که توسط راننده تنظیم شده تحت کنترلACC است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 79) اجزای ECU به شرح ذیل هستند: - مبدل های آنالوگ به دیجیتال: این دستگاه خروجی های برخی از سنسورها در خودرو همانند سنسور اکسیژن را می‌خواند. خروجی سنسور اکسیژن یک ولتاژ آنالوگ، معمولا بین 0 و 1.1 ولت است؛ به این دلیل که این ریزپردازنده تنها اعداد دیجیتال را می‌شناسد، این مبدل ها این ولتاژ را به یک عدد 10 بیتی دیجیتالی تبدیل می‌کنند. - خروجی های دیجیتال سطح بالا: در اغلب خودروهای امروزی، ECU نقش شمع، باز و بسته کردن سیستم تزریق سوخت و روشن و خاموش کردن فن خنک کننده را دارد؛ برای انجام تمامی این اعمال به خروجی های دیجیتال نیاز است. این خروجی یا خاموش است، یا روشن و هیچگونه حد وسطی برای آن وجود ندارد. به عنوان مثال، خروجی کنترل کننده فن خنک کننده ممکن است 12 ولت و 0.5 آمپلی فایر در زمان روشن بودن و 0 ولت در زمان خاموشی آن باشد. خود خروجی دیجیتال نیز، همانند یک تقویت کننده می‌باشد. میزان قدرت ناچیزی که ریزپردازنده تولید می‌کند، با فراهم آوردن نیروی ترانزیستور، میزان نیروی بیشتری در اختیار رله فن خنک کننده قرار می‌دهد و بدین ترتیب، فن خنک کننده به حرکت درمی‌آید. - مبدل دیجیتال به آنال
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 80) نیسان
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 81) لیفان
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 82) جگوار :: XF
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 83) سیستم، ترمز احیاء کننده
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 84) شورولت
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 85) مخترع موتور بنزینی .اوتو، مخترع آلمانی و در سال ۱۸۷۶ ساخته‌شد. مخترع موتور دیزلی رودلف دیزل است که در سال ۱۸۹۲ساخته‌شد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 86) Optima
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 87) دو مشخصه اصلی موج، تعیین کننده درک ما از صدا هستند : بسامد موج صدا – بسامد بیشتر به معنای تغییر سریع تر فشار هوا می‌باشد. هر چه موتور سریع تر کار کند، صدای زیرتری را می‌شنویم و تغییرات کندتر صدای بم تری را تولید می‎کند. سطح فشار هوا – دامنه موج، بلندی صدا را تعیین می‌کند. امواج صوتی با دامنه بیشتر، پرده گوش ما را بیشتر حرکت می‌دهند و ما صدای بلندتری را درک می‌کنیم.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 88) 1. تنظیمات فنر 2- کاهش ارتفاع کیت ها 3- سیستم تعلیق بادی 4- سیستم تعلیق هیدرولیک 5- کاهش ارتفاع سلیقه ای 6- میله های چرخشی 7- افزایش ارتفاع بدنه 8- افزایش ارتفاع سیستم تعلیق 9- هم ترازی 10- افزایش ارتفاع زیاد