نظرات : مجید نوری

نام کاربری
تاریخ عضویت
آخرین فعالیت
تعداد نظرات
تعداد آگهی ها



نام مقالهمتن نظر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 72) ترمز موتور در وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون و اتوبوس به کار می‌رود تا سرعت آن ها بیشتر قابل کنترل باشد. ترمز موتور به ترمز جک (Jake) هم معروف است، چون بزرگترین تولید کننده آن شرکت Jacobs Vehicle Systems است
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 74) اینطور که پیدا است، پس از رونمایی از جایگزین ویرون در سال آینده، کمپانی بوگاتی این خودروی گرانقیمت و بی‌نظیر را با نام یکی از رانندگان اتومبیلرانی بسیار معروف این کمپانی، لوییس کایرون (Louis Chiron) مزین خواهد کرد. ناگفته نماند، این اولین باری نیست که بوگاتی به عنوان یادبود کیرون، دست به چنین کاری زده است؛ پس از موفقیت ها و پیروزی های بسیار زیاد و پی در پی این راننده افسانه ای، این خودروساز فرانسوی در سال 1999 از کانسپت خود با نام کایرون که کاری از ItalDesign بود، رونمایی کرد. از این رو انتظار می‌رود محصول جدید این کمپانی مجهز به موتور هیبریدی 8 لیتری 16 سیلندر خورجینی با قدرت موتور 1,479 اسب بخار و حداکثر سرعت 458 کیلومتر بر ساعت باشد. دانستن موضوع تولید سریع ترین خودروی خیابانی جهان و قابلیت رانندگی روزانه، باعث می‌شود تا برای دیدن آن لحظه شماری کنیم.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 75) سیستم خنک کننده زمانی که خودرو در حال حرکت در بزرگراه است، در حدود دو خانه سایز متوسط انرژی گرمایشی را هدر می‌دهد! اولین کار این سیستم محافظت از موتور در مقابل جوش آوردن است که این کار را از طریق انتقال این گرما به هوا انجام می‌دهد؛ علاوه بر این، این سیستم چندین وظیفه مهم دیگر نیز، بر عهده دارد. موتور خودروی شما در دمای نسبتا بالا، بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهد؛ بدین صورت در زمانی که موتور سرد است، موجب خرابی سریعتر قطعات، کاهش کارایی و افزایش آلایندگی آن می‌شود. گرم کردن سریع موتور و حفظ دمای ثابت آن، از جمله مهمترین وظایف سیستم خنک کننده محسوب می‌شود. داخل موتور، بنزین به صورت بی وقفه در حال سوختن است؛ میزان زیادی از گرمای این سوخت از سیستم اگزوز خارج اما اکثر آن به داخل موتور برای افزایش دمای آن نفوذ می‌کند. زمانی که خنک کننده خودرو به 200 درجه فارنهایت (93 درجه سلسیوس) برسد، موتور بهترین عملکرد را دارد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 76) مبدل گشتاور. اگر درباره گیربکس های دستی مطالبی خوانده باشید، حتماً می‌دانید که موتور از طریق کلاچ به گیربکس متصل می‌شود. خودرو بدون این اتصال نمی‌تواند بدون قربانی کردن موتور به حال توقف کامل دربیاید. ولی خودروهای دنده اتوماتیک دارای کلاچ نیستند تا ارتباط موتور و گیربکس را قطع کند، در عوض این گونه خودروها از ابزار شگفت‌انگیزی استفاده می‌کنند که مبدل گشتاور نامیده می‌شود. این ابزار شاید زیبا به نظر نرسد ولی داخل آن ماجراهای بسیار جالبی می‌گذرد. در این مقاله، خواهیم آموخت که چرا خودروهای دنده اتوماتیک به مبدل گشتاور نیاز دارند، این بخش چگونه کار می‌کند و مزایا و معایب آن چه چیزهایی هستند.. خودروهای دنده اتوماتیک هم درست مثل خودروهای دنده دستی به ابزاری احتیاج دارند که به موتور اجازه بدهد هنگامی که چرخ های خودرو و چرخ‌دنده های گیربکس به حالت توقف در می‌آیند، به کار کردن ادامه بدهد. خودروهای دنده دستی از کلاچ استفاده می‌کنند که ارتباط موتور و گیربکس را به طور کامل قطع می‌کند، ولی خودروهای دنده اتوماتیک، به این منظور از مبدل گشتاور استفاده می‌کنند. مبدل گشتاور در واقع یک نوع تر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 77) تویوتا یاریس هاچ بک 2012 Toyota Yaris
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 78) کنترل تطبیق سرعت (ACC) یک ویژگی است که در آن سیستم کنترل، سرعت خودرو را مطابق شرایط ترافیکی اطراف تنظیم می کند. یک سیستم رادار که در جلوی خودرو نصب شده است وجهت دیدن خودروهایی که در مسیر خودروی مجهز به ACC حرکت می کنند، اگر خودرویی کندتر حرکت کندACC باعث کاهش سرعت می شودو فاصله مجاز بین خودروی مجهز به ACC وخودروی جلویی را کنترل می کند. اگر سیستم متوجه شود خودرو دیگر مقابل خودروی ACC نیست ، سیستم ACC سرعت خودرو را افزایش داده وبه میزان تنظیم شده در کنترل سرعت بر می گرداند. این عملکردباعث می شود که خودروی مجهز به ACC مستقلا و بدون دخالت راننده سرعت را مطابق شرایط ترافیک کم یا زیاد کند. روش کنترل سرعتی که ACC انجام می دهد کنترل دریچه هوا(THROTLLE) وعملکرد محدود ترمز است. -ترمزهابدون عملکرد راننده وفشار دادن روی پدال ترمز عمل می کند. - حفظ فاصله انتهای خودروی جلویی با جلوی خودروی مجهز به ACC - سرعت مطلوب که توسط راننده تنظیم شده تحت کنترلACC است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 82) 2012-Chrysler-300C
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 82) 1
اسامی برندگان مسابقه هفته (شماره 82) تبریک به برنده های خوششانس این هفته
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 83) سیستم ترمز خودروهای هیبریدی نوعی ترمز است که می‌تواند بیشتر انرژی جنبشی خودرو را بگیرد و به جریان برق تبدیل کند؛از این برق نیز می‌توان برای شارژ کردن باتری خودرو استفاده کرد. این سیستم، ترمز احیاء کننده (Regenerative Braking) نامیده می‌شود. در حال حاضر، این قبیل ترمزها در خودروهای هیبریدی نظیر تویوتا پریوس و خودروهای تمام برقی مانند تسلا Roadster به چشم می‌خورد. یکی از خصوصیات جالب موتورهای الکتریکی این است که وقتی در یک جهت می‌چرخد، انرژی برق را به یک انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند که می‌تواند کار انجام بدهد (کاری نظیر چرخاندن چرخ های یک خودرو)؛ ولی وقتی موتور در جهت عکس بچرخد (البته به شرطی که برای این کار طراحی شده باشد)، به یک ژنراتور الکتریکی تبدیل می‌شود که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. در سیستم ترمز احیاء کننده، انرژی جنبشی خودرو به عنوان نیرویی به کار گرفته می‌شود که باعث چرخش برعکس موتورمی‌شود.وقتی موتور برعکس بچرخد، جریان برق تولید شده توسط موتور به طرف باتری ها می‌رود و وقتی بنزین خودرو به اتمام برسد، می‌تواند نیروی پیشران آن را تأمین کند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 84) Ferrari-F430
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 85) مخترع موتور بنزینی .اوتو، مخترع آلمانی و در سال ۱۸۷۶ ساخته‌شد. مخترع موتور دیزلی رودلف دیزل است که در سال ۱۸۹۲ساخته‌شد.