آیا کم‌فروشی بنزین واقعیت دارد؟

 

آیا کم‌فروشی بنزین واقعیت دارد؟

 
رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت درباره کم‌فروشی بنزین در برخی جایگاه‌ها می گوید:«کارت بانکی می تواند جایگزین مطمئنی برای کارت های سوخت باشد.»
 
ناصر رئیسی‌فرد با حضور در کافه‌خبر، در پاسخ به این پرسش که آیا کم‌فروشی برخی جایگاه‌های سوخت را قبول دارید یا خیر؟ اظهار داشت: «بهترین روش‌هایی که می‌شود جلوی این اتهامات را گرفت و البته قبول داریم این موضوع در بعضی از جایگاه‌ها وجود دارد، استفاده از کارت بانکی و توسعه تجارت الکترونیک است.»
 
وی افزود: «امکان این‌که جایگاه سوختی بتواند فرآورده را با مخلوطی از هوا در باک اتومبیل توزیع کند، وجود ندارد، زیرا از سال 71 به بعد تمام سیستم جایگاه‌ها، تبدیل به سیستم شناور شد.»
 
رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت تصریح کرد: «به این ترتیب که یک موتور شناور داخل مخزن است که سیستم خنک‌کننده آن بنزین است. این موتور 2 سانت، 2.5 بالای کف مخزن یک کپسول است که فرآورده را وکیوم می‌کند و هر کدام از این موتورهای شناور به طور کامل یک خط را تغذیه می‌کنند.»
 
رئیسی‌فرد عنوان کرد: «روی تمام این شناورها نیز یک نشت‌یاب بسته شده است؛ به دلیل مسایل ایمنی. اگر در مسیر کوچک‌ترین منفذی ایجاد شود و هوایی حرکت کند، کل آن خط بلافاصله به طور کامل می‌خوابد و شناور نیز می‌سوزد.»
 
وی متذکر شد: «بر این اساس، این‌که به صورت عمدی یا سهوی کسی بخواهد هوا وارد مخزن کند، اصلا وجود ندارد.»
 
رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت اظهار داشت: «مطلبی که شما به آن اشاره کردید، دو حالت دارد که آن هم برمی‌گردد به عدم توجه مصرف‌کننده یا خطای کارگر.»
 
رئیسی‌فرد افزود: «برای نمونه، شما که سوخت‌گیری می‌کنید، دقت نمی‌کنید که کارت‌خوان تلمبه صفر شده باشد و ممکن است با عجله سوخت‌گیری کنید و کارت هنوز داخل تلمبه باشد و شما نازل دیگری را برمی‌دارید و قبل از شما، یک نفر دیگر بنزین زده باشد و شما دنباله همان را بنزین می‌زنید. اثبات آن نیز سخت است و به بی‌دقتی مصرف‌کننده برمی‌گردد. بنابراین باید به طور قطع کارت را از کارت‌خوان تلمبه خارج کرد تا رقم آن صفر شود و دوباره سوخت‌گیری کرد.»
 
وی تصریح کرد: «مورد دوم این است که روی میزانی که روی تلمبه است، دقت نکنید. اگر کارگر بخواهد سوءاستفاده کند، می‌آید 20 لیتر بنزین می‌زند و به شما 25 لیتر بنزین را نشان می‌دهد.»
 
رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت عنوان کرد: «این نکته نیز وجود دارد که در برخی مواقع بنزین به سرعت مصرف می‌شود و امکان دارد مردم این تصور را داشته باشند که بنزین کمتری گرفته‌اند، ولی این مساله به کیفیت سوخت و مواد تشکیل‌دهنده آن برمی‌گردد.»
 
رئیسی‌فرد متذکر شد: «میزان گازی که به درون بنزین تزریق می‌شود و بنزین را حجیم می‌کند، شاید بیشتر از حد استاندارد باشد و در این وضعیت فقط مصرف‌کننده نیست که متضرر می‌شود، بلکه جایگاه‌داران سال‌هاست که در این زمینه متضرر شده‌اند.»
 
وی ادامه داد: «زمانی که این فرآورده در مخازن می‌ماند تا زمان عرضه میزان زیادی از آن به دلیل گاز فراوان و تبخیر از دست می‌رود و زیان آن متوجه جایگاه‌دار است، زیرا ما محصولی را با حجمی مشخص خریداری کرده‌ایم که 50درصد آن تبخیر شده است.»
 
رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت درباره سوءاستفاده برخی کارگران، خاطرنشان کرد: «ما سعی کردیم به خصوص بعد از اتمام بحث سهمیه‌بندی، با گرفتن تعهدات جلوی این‌گونه سوءاستفاده‌ها را بگیریم.»
 
 
 
 

منبع

خبر انلاین

 

برچسب : خودرو , قیمت بنزین , بنزین , بنزین سوپر , کارت سوخت , بنزین بی کیفیت , تولید بنزین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

مجید
1

مردم بلا نسبت مگه....که نفهمن که نفر قبلی اعداد رو تلمبه رو صفر کرده یا نه عجب بهونه های عجیب وغریبی برا ی کم فروشی جایگاهها میاره این اقای مثلا محترم ظرفیت باک ماشین من 58لیتره ولی بارها با وجود مقداری بنزین از قبل بیشتر از شصت لیتر بنزین زدم تا پر شده شما بگید این یعنی چی؟
23:48  1395/05/12
پاسخ دادن
کاربر: m&z
2

تو بنزین آب و گازوییل و هزار تا آت و آشغال دیگه نریزن ماشینو به ... بدن، کم فروشی پیشکش
16:08  1395/05/11
پاسخ دادن
امیر(سابق)
7

نمیشه با اطمینان همه جایگاه ها را متهم کرد ولی تجربه شخصی این چند سال من میگه اکثر جایگاه ها کم فروشی میکنند فقط بعضیها بیشتر و بعضیها کمتر. من از هیچ چیز هم اگر خبر نداشته باشم از ظرفیت باک و مصرف ماشین خودم که خبر دارم. ظرفیت باک من 50لیتره خیلی پیش اومده که با وجود یک خط بنزین موجود در باک من 45لیتر بنزین زدم ولی باک ماشین هنوز پر نشده بود
13:43  1395/05/11
پاسخ دادن
مجید
2

جایگاه های بنزین باید تحت نظارت باشن و کیفیت بنزین و نوع بنزین باید همه جای ایران یکی باشه درسته شهر به شهر اکتان بنزین فرق میکنه به دلیل هوا و ارتفاع ولی بنزین ها باید همه یکی باشه الان در جایگاه های مختلف رنگ بنزین به طور مشهودی فرق میکنه بنفش . زرد . مایل به سبز و گاهی به سفید میزنه که این مساله نشان دهنده تفاوت نوع بنزین در همه جایگاه ها است و خساراته زیادی رو به هوا و خودرو های مردم میزنه .
13:35  1395/05/11
پاسخ دادن
ارسلان
7

داداش خودشون که بنزین خوب میزنند . مردم هم اگه ضرر کنند باید برای مبارزه با استکبار جهانی و امپریالیسم جهانی و ببین ما چقدر امنیت داریم و مهمترین مسئله همون ....لق مردم یعنی حمایت از صنایع داخلی باید تحمل کنند و اعتراضی هم نباشه
14:53  1395/05/11

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محسن ⚘⚘⚘ : سلام ✋✋✋✋✋ سورن دوگانه ، تکمیل وجه ۹ بهمن ، . . موعد تحویل : ۲۹ اسفند . . . هنوز هیچ خبری نیست . . . دیگه نا امید شدم . .
تارا v1 پلاس : سلام دوست عزیز میشه بفرمایید زمان تاریخ تکمیل وجه و تحویل همچنین رنگ و بخشنامه رو ممنون از شما
علی : سلام ،به سلامتی زودتر تحویل بگیرین . میشه بفرمایید ثبت نام کی بودین ؟ فروش فروش فروری یا پیش فروش؟ . ممنون
تارا : میشه بگین موعد تحویل کی بوده و کدوم بخشنامه و چه رنگ ؟؟؟؟؟؟؟
چان چان گان گان : خبر جدید سایپا دوباره پیامک واریز ارسال کرد و درگاه رو برای یک سری از مشتریان باز کرده. انشاالله این روزها هم برای چانگان درگاه باز میشه. لیست منتخبین طرح عادی در طرح سامانه يكپارچه تخصيص خودرو بخش شصت و ششم اعلام شده است، منتخبین محترم می توانند از روز یکشنبه 1403/02/09 ساعت 11 صبح نسبت به پرداخت وجه اقدام نمایند. لیست منتخبین طرح جوانی جمعیت در طرح سامانه يكپارچه تخصيص خودرو بخش سی و پنجم اعلام شده است، منتخبین محترم می توانند از روز یکشنبه 1403/02/09 ساعت 11 صبح نسبت به پرداخت وجه اقدام نمایند.
تارا : سلام تبریک موعد تحویلتون؟ پیش فروش یا فروش فوری؟
تاراv1p : تحویل شما چه تاریخی بوده؟؟
اتومات : محمد جان سرکارت گذاشتن ،مگه رفته برای فاکتور ،مگه میره کجا؟ اگه بخوان فاکتور کنن یه ثانیه هم طول نمی کشه، همون لحظه فاکتور میکنن
ممد : دوستان این سهندماشین خوبیه.وجایگزین سایناست منتها با ظاهربهتروموتورقویترواینکه برا پارس خودروعه.وافزایش قیمت نخواهدداشت اگه هم داشنه باشه ناچیز چون افزایش قیمتشوپیش خورکرده.وبعیدمیدونم دیگه ساینا تولیدبشه اخه چه کاریه وقتی سهندبااین قیمت داره میفروشه ساینارو ارزون بده واگه هم تولید کنه بالا۴۰۰تومنه قیمت کارخونش شک نکنید.کی فک میکرداطلس که هموم کوییکه تو بازار۶۰۰تومن فروش بره.سهندم شک نکنیدقیمت بازارش بیشترازاطلسه.شاهینم دیگه به این شکل تولیدنمیشه چون قراره موتور۱۶سوپاپ بزارن خیلی بالاترازین حرفاافزایش قیمت داره.پس درخریدسهندشک نکنید که حالاحالاها دیگه خبری از یکپارچه وفروش خودرو نیست .ایرانخودرو هم داره قیمتای کارخونشونجومی میکنه.سهندانتخاب خوبیه خود دانید.یاحق
اطلس اسفند : والا منم اسفند هستم فروش فوری نمی‌دونم کسی فاکتور شده یانه ولی شاید بهمنی ها شده باشند آخه خبری ازشون نیس
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پارس تیوفایو : 3 روزم مهلت واریز وجه رو تمدید کردن ینی برید کشکتون رو بسابید پول رو واریز کنید آوانسم دارن میدن بعدا بهونه نباشه
راناپلاس30بهمن : من قرعه کشی1401بودم امروزفاکتورشدم
Reza karaj : سارا تو رو میدونم کی هستی...ممنون آقا پرهام ما ممنونتیم به حرف آین ها گوش نکن
نجفی : کاربر 151 ممنونم که راهنمایی کردین خیلی متشکرم
اسفند : ما از شما بابت بی ادبی دوستان مغذرت میخایم شما فقط قصدتون دل گرمی دادن به بچها بود وسلام از خدا میخام هرچی تو زندگیت میای بهت بده داداش خیلی باحرفات روحیه دادی خیلی دمت گرمه 🙏
حسین : اینجا برا اینه بفهمیم ماشینمان آمده یا نه این چرت وپرت ها چیه مینویسین
ایکس 33 اتومات : پلاک فعال ندارم برگه پست زده تایید ادرس همینه عزیز من
حسین : آقا این خانوما چیه اومدن تو گروه .... به پرهام هم حسودی می کنین...
Hd آریزو6 : سلام قرارداد دی ماه مدل 403 یک ماه از پلاک و بیمه گذشته هنوز تحویل نگرفتم
ایکس 33 اتومات : اره سبزه