تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو تعهد ندارند!

 

تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو تعهد ندارند!

 
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: دلیل نبود فرهنگ فراخوان خودروهای معیوب در ایران آن است که بیشتر خودروسازان و شرکت‌های واردکننده خودرو تعهد لازم را نسبت به مشتریان خود ندارند.
 
شهرام آزادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در خودروهای داخلی مشکلات کیفی خودروها آن قدر بارز است که جز در مواردی که خودروها دارای نقص ایمنی هستند، سایر موضوع ها مانند فراخوان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
 
وی با بیان اینکه در گذشته برخی خودروهای داخلی به دلیل نقص در سیستم سوخت‌رسانی آتش می‌گرفتند، خاطرنشان کرد: البته در آن مورد به دلیل رسانه‌ای شدن موضوع، فراخوان صورت گرفت.
 
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: قدیمی بودن تکنولوژی تولید خودروسازان و قطعه‌سازان موجب شده که خودروسازان نتوانند کیفیت لازم را در تولید و خدمات پس از فروش تامین کنند.
 
وی افزود: البته بخشی از این مشکلات نیز ناشی از شرایط اقتصادی کشور است. هزینه‌های سربار خودروسازان در ایران چندین برابر خودروسازان بین‌المللی است و به همین دلیل خودروسازان نتوانسته‌اند سرمایه‌گذاری لازم را در حوزه ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و خدمات پس از فروش انجام دهند.
 
آزادی با بیان اینکه در این زمینه برای رسیدن به استانداردهای بین‌المللی باید شرایط اقتصادی و قوانین و مقررات در ایران را با خارج از کشور مقایسه کنیم، تصریح کرد: در شرایط نابرابر با خودروسازان بین‌المللی نمی‌توانیم انتظارات یکسانی از خودروسازان داخلی داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: در حوزه خودروهای وارداتی نیز خودروسازان خارجی چندان تعهدی نسبت به خودروهای وارداتی به ایران نداشته و تنها به دنبال فروش محصولات خود هستند. علاوه بر آن قراردادهایی که واردکنندگان خودرو با مشتریان منعقد می‌کنند، یک طرفه بوده و دیده می‌شود که شرکتهای واردکننده خودرو تعهدی نسبت به یکسان بودن‌ آپشن‌ها و مشخصات خودروی قید شده در قرارداد با خودروی تحویلی به مشتری ندارند.
 
این کارشناس صنعت خودرو افزود: شرکت‌های واردکننده خودرو نیز تعهدی نسبت به خدمات پس از فروش خودروهای عرضه شده از سوی خود ندارند، به‌گونه‌ای که در مواردی مشتریان برای تعمیر یا تعویض قطعات خودروی خود روزهای مدیدی در تعمیرگاه‌های شرکتهای واردکننده خودرو معطل می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه استانداردهای فعالیت خودروسازان بین‌المللی از سوی نمایندگی‌های آنها در ایران رعایت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: فراخوان خودروهای معیوب نیز از جمله اقدامات معمول خودروسازان خارجی است که البته از سوی نمایندگی‌های آنها در ایران اجرا نمی‌شود که دلیل آن نیز عدم تعهد نسبت به مشتریان است.
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , واردات خودرو , تولید خودرو , خودرو وارداتی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

امیر(سابق)
1

در بازاری که انحصار در تولید و واردات وجود دارد و ناظران همه جیره خوار فعالین خودرو هستند به نظر انتظار تعهد از آنها مسخره به نظر نمیرسه
12:59  1395/05/12
پاسخ دادن
کاربر: m&z
0

دقیقا
وای به روزی که بگندد نمک!
خود ناظران منافعشون از خودروسازها تامین میشه
15:04  1395/10/22

کاربر: m&z
5

مملکتی که زن و شوهر به هم تعهدی ندارند میخوای دلال ها داشته باشند؟
15:51  1395/05/11
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
باران : سلام برای من پیامک سهند اومده الان من اینا نمیخام یعنی دیگه نمیتونم دوباره یه ماشین دیگه ثبت نام کنم
میثم : سلام دوستان من دیروز رفتم خبری نبود نه کسی رو دیدم به عنوان معترض نه مسئولی رو
S3 : ماشینتون چیه؟ کدوم شهر موعد تحویل کی بوده؟
S3 سفید : لطفاً هر وقت خواستی سخنی بگی و مثالی بزنی ، قبلش یه کم فکر کن ببین گفتنش درسته یا نه، توهین به مخاطب هست یا نه
معصومه ابراهیمی : دوستان لطفا جواب سوالمو بدید. سورن پلاس بنزینی ای اف سون تحویل ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ بودم.۱۴۰۲/۱۰/۲۰ تکمیل وجه مرحله دوم رو انجام دادم.گفتن ۹۰ روز دیگه میاد تا الان نیامده کی بهم سورن ای اف سون رو تحویل میدن؟ لطفا همه سوالهامو دقیق و واضح جواب بدید. ۰۹۰۳۳۵۶۸۱۹۶ جریمه تاخیری از چه زمانی محاسبه میشه؟ چقدر محاسبه میشه؟
چانگان cs55 : سلام دوستان یه سوال اونایی ک تحویل گرفتن آیا ماشینو تو شهر خودتون تحویل میدن یا باید بریم تهران تحویل بگیریم؟
حسن : یکی بیاد بگه چ غلطی بکنیم 7ماه گذشته بی وجدان فقط ب من یک ماه ضرر تعلق میگیره هنوز هم ماشین تحویل ندادن بی شرفا تو قراداد نوشتن تا تاریخ فاکتور ما گوسفند هم میریم می‌خریم اسفند فاکتور کردند الان 2 ماه میگذره تازه میگن شاید خرداد بیاد ماشینتون تا خودمون آتیش نزنیم هیچ اتفاقی نمیفته
مشکی تارا : سلام دوستان تارا دستی پنج دنده تحویل بهمن 1402 کسی هست فاکتور شده باشه لطفا راهنمایی بفرمایید
فريبا : خداروشكر ك تو رفتي و حقتو گرفتي دنبال جواب سوال بقيه هم نگرد بله اگر فراخوان بود مجبور بوديم بيايم ب ادماي فرصت طلب خودخواهي مث شماهم مربوط نيست ولي جهت اطلاع بگم ك اين تجمع اگر فايده اي داشته باشه براي همه داره نداشته باشه هم براي تو هم نداره زيادي حرص نخوريد مضره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فروش فوری 1 اسفند محلا : چه داستانی داریم ما هر روز صبح چشارو باز میکنیم میایم ببینیم ماشینمون فاکتور شده یا نه بعد میایم اینجا نظرات میخونیم این همه پول گرفتن هنوز خبری از فاکتور نیست
رانا 30بهمن : تکمیل وجه 10 دی امروز فاکتور شدم
حمید : حالا اینقدر بگید بگید تا افزایش بدن نمیدونم چه سودی برا شما داره یا حتما ددلالین که دوس دارین افزایش بدن
207اسفند : درود بر شما لطفا چه تاریخی فاکتور شده بودید؟
207 : آقا برا من برا پلاک زده در انتظار تایید ماده 10
2 : بیش از یکماه تا فاکتور طول میکشه من 25 فروردین تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده بجان مستشار
دنا اتو آذر : سلام دوستان دیروز تیک حمل خورد هنوز نرسیده مازندران،بابل هستم یعنی توراه اتفاقی افتاده یا همش الکی بود؟
1 : مرحله تخصیص تا فاکتور شدن چقدر طول میکشه؟کسی میدونه؟
دی ماه : دی ماه چرا فاکتور. نمیشه 15 روزه تکمیل وجهه کردیم باید به کجا پناه ببریم که فاکتور بشه
تحویل 30بهمن : امروز کسی فاکتور نشد رانا پلاس؟؟