سیتروئن C4 تا پایان سال می‌آید

 

سیتروئن C4 تا پایان سال می‌آید

 
سایپا و سیتروئن در حالی چندی پیش تفاهم‌نامه همکاری مشترک با یکدیگر را امضا کردند که به گفته منابع آگاه، اولین خودرو حاصل از این شراکت، اواخر امسال راهی بازار کشور خواهد شد.
 
سیتروئن که از مدت‌ها قبل صحبت از همکاری اش با سایپا به گوش می‌رسید، قصد دارد در دوران پسابرجام، شراکتی جدید را با دومین خودروساز بزرگ ایران آغاز کرده و سهمی مناسب از بازار داخل را نصیب خود کند. بر این اساس و آن طور که منابع آگاه می‌گویند، انتهای سال جاری اولین محصول سیتروئن به نام C4 وارد بازار کشور خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست این خودرو از همان ابتدا به تولید می‌رسد یا در مرحله اول، به‌صورت CBU (خودرو کامل) راهی ایران خواهد شد. به گفته برخی کارشناسان، این احتمال وجود دارد که سایپا و سیتروئن در مرحله اول و به‌منظور بازارسنجی، چند دستگاه C4 را از طریق واردات راهی بازار کشور کرده و در ادامه، مقدمات لازم را برای تولید این محصول در «جاده مخصوص» فراهم بیاورند. گفته می‌شود C4 تنها محصول موردنظر سیتروئن برای بازار ایران و شراکت با سایپا نیست و به‌تدریج چند خودرو دیگر نیز از سوی این شرکت فرانسوی راهی ایران خواهد شد. در این بین، از سیتروئن الیزه نیز به‌عنوان دیگر محصول خودروساز فرانسوی برای بازار ایران یاد می‌شود. اما هرچند هنوز مشخص نیست C4 با چه قیمتی به دست مشتریان ایرانی خواهد رسید، با این حال بعید است این محصول قیمتی زیر 40 میلیون تومان داشته باشد.
 
 
 
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , سایپا , خودرو جدید , سیتروئن c4 , سیتروئن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

11 نظر

عاشق سیتروئن
0

دوستان عزیز عاشق سیتروئن نظر شما در مورد تولید این محصول زیبا و خاص در ایران چیست ؟
19:43  1395/05/12
پاسخ دادن
عاشق سیتروئن
0

فرمان برقی(EPS) با توجه به سنسورهای به کار رفته، واکنش‌های خوبی را به راننده می‌دهد.
وقتی پا به اتاق C4 می‌گذارید، امکانات جذاب را با طراحی ساده می‌بینید. اکثر دکمه‌ها در نقاط خوبی قرار گرفته‌اند و همین کار باعث شده است تا کار کردن با ادوات داخلی تا حدی آسان باشد. در کنار این طراحی ساده و زیبا، تجهیزات در سطح بالایی قرار دارد و امکانات به کار رفته،C4 را به یک خودروی مجهز تبدیل کرده است. اولین چیزی که در نمای داخلی، ماشین را لوکس جلوه می‌کند، مانیتور بزرگی است که در وسط داشبورد قرار دارد و امکانات صوتی، تصویری و کنترلی را روی خود جای داده است. بعد از آن، زیر همین مانیتور، سیستم تهویه وجود دارد. ولی این موجودیت، به شکل ساده نیست و دوکاناله اتوماتیک در خودرو قرار دارد. زیر محوطه تنظیمات سیستم تهویه، دکمه گرمکن صندلی‌های جلو با تنظیم درجه‌ای وجود دارد. وقتی به فرمان خودرو نگاه می‌کنید، تنظیمات سیستم صوتی روی آن قرار گرفته است. همچنین سیستم کروزکنترل هم سمت چپ، روی فرمان جایگیری شده است. در سمت چپ ستون فرمان روی داشبورد، دکمه استارتر خودرو وجود دارد
19:23  1395/05/12
پاسخ دادن
اریا بهمن
1

با این تجهیزات کمتر از 60 65 قیمتگذاری نخواهد شد.
00:53  1395/05/13

عاشق سیتروئن
0

این خودرو از پایه دیفرانسیل جلو است و به وسیله گیربکس 5 دنده دستی قدرت موتور به چرخ‌ها منتقل می‌شود. در نسخه فول آپشن این ماشین، گیربکس 6 دنده اتوماتیک با قابلیت تیپترونیک وجود دارد که حالت‌های اسپرت و برفی روی آن در نظر گرفته شده است.
در برخی بررسی‌ها یکی از نقاط ضعف این خودرو را موتور ضعیف آن معرفی کرده‌اند. گویا موتور 118 اسب‌بخاری با گشتاور 160 نیوتون‌متری نیاز اتاق 1275 کیلوگرمی را آنچنان برطرف نمی‌کند. ولی در عوض از گیربکس نرم این ماشین در منابع مختلف تعریف می‌شود. شتاب این خودرو با گیربکس اتوماتیک نزدیک به 12 ثانیه اعلام می‌شود که در سال 2015 عدد جالبی نیست. ولی مصرف سوخت C4 به صورت ترکیبی 2/6 لیتر در هر 100 کیلومتر است که عدد خوبی برای اقتصادی‌پسندان است. C4 در تست‌های ایمنی Euro Ncap توانسته است 5 ستاره ایمنی به دست آورد. با وجود سیستم کنترل کشش در کنار ABS و EBD، ایمنی خودرو در بحث پایداری و پیشگیری بالا رفته است. همچنین وجود کیسه هوای راننده و سرنشین، جانبی سرشینان جلو و ایربگ پرده‌ای کامل، باعث کسب این امتیاز شده است. فرمان برقی(EPS)
19:21  1395/05/12
پاسخ دادن
عاشق سیتروئن
0

سابقه سیتروئن C4 به سال 2004 میلادی برمی‌گردد. این ماشین در همان سال در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد و رسما با مدل 2005 به بازار عرضه شد. الگوی اصلی این خودرو برمبنای ماشین‌های هاچ‌بک خانوادگی طراحی شده بود. بعدها مدل‌های سدان، کوپه سه در و استیشن به طیف تولید خودرو با عنوان C4 اضافه شد. نسل دوم این خودرو در سال 2010 در پاریس رونمایی شد و به خیابان‌ها آمد. C4 نسل دوم طراحی مشترکی با DS4 دارد و تا امروز با کمی بازنگری سالانه به بازار جهانی عرضه می‌شود.
این خودرو در سطح جهانی در اتاق‌های 5 درب هاچ‌بک، سدان 4 در و SUV عرضه می‌شود. البته نسخه SUV، C4 Aircross نام دارد که بیشتر در بازار چین دیده می‌شود. این روزها، C4 روی خط تولید فرانسه، روسیه و چین قرار دارد. احتمال می‌رود که سایپا از جانب ایران به لیست تولیدکنندگان این خودرو بپیوندد و با مونتاژ این ماشین، بار دیگر نام ایران را به عنوان مونتاژکار سیتروئن زنده کند.
19:19  1395/05/12
پاسخ دادن
عاشق سیتروئن
0

C4های در حال تست از نسخه هاچ‌بک و سدانی هستند که در جاده‌های ایران در حال تردداند. این خودرو با فاصله محوری 2608 میلی متری، جزو آن دسته از خودروهایی محسوب می‌شود که فضای به نسبت مناسبی برای خانواده چهار نفره فراهم می‌کند. البته این ماشین در رده خودروهای C محسوب می‌شود که نه اتاقی تنگ دارد و نه بزرگ و دلباز. بلکه بر اساس نیاز طراحی شده است تا در استفاده‌های درون شهری و برون شهری کارآمد باشد.
در عرضه جهانی این خودرو، تنوع موتورهای زیادی موجود است و مشتری می‌تواند با توجه به استفاده و نیاز خود، C4 مورد نظر را خریداری کند. با توجه به اینکه خودروهای سواری در بازار ایران با موتور بنزینی عرضه می‌شوند، C4 احتمال عرضه با 3 موتور را دارد. اولی یک موتور 4/1 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ است که توان تولید 95 اسب بخار را دارد. موتور دوم یک انجین 6/1 لیتری است که نمی‌تواند نزدیک به 120 اسب بخار قدرت تولید کند. در مدل سوم، همین موتور 6/1 به سیستم توربوشارژر مجهز است که 153 اسب بخار قدرت دارد. باز از بین این سه موتور، احتمال ورود C4 با موتور 6/1 لیتری 120 اسب بخاری بیشتر از بقیه است. این خودرو
19:17  1395/05/12
پاسخ دادن
عاشق سیتروئن
0

سیتروئن C4 هاچبک با توجه به امکاناتی که دارد، در امارات متحده عربی قیمتی بین 70 تا 75 هزار درهم دارد. با یک حساب و کتاب ساده می‌توان فهمید این ماشین حدود 71 میلیون تومان قیمت دارد. اگر هم حضور نسخه سدان را قطعی بدانیم، احتمالا ارزش ریالی این مدل هم حدود 76 میلیون تومان است. با توجه به تعرفه واردات گمرکی که به ماشین‌های وارداتی و بارهای CKD تعلق می‌گیرد، در صورت ورود این ماشین به صورت وارداتی با مدل سال میلادی، قیمتی نزدیک به 110 میلیون تومان را برایش پیش‌بینی می‌کنیم. ولی در صورت عرضه به صورت مونتاژی CKD با تاریخ ساخت شمسی، احتمال دارد C4 با قیمت زیر 90 میلیون تومان به دست مشتریان ایرانی برسد. البته اگر از امکاناتی مثل 6 کیسه هوا، استارتر، زنون و چراغشور، سان‌روف، صندلی چرمی و… صرفه نظر شود، شاید قیمت این ماشین به زیر 75 میلیون تومان هم بیاید.
19:13  1395/05/12
پاسخ دادن
میلاد
0

تو سایت پدال نوشته احتمالا 105 میلیون قیمتشه چطور اینجا نوشته 40
14:04  1395/05/12
پاسخ دادن
بهنام
3

اینا ماشین چینی رو دارن 80 میلیون تومن میفروشن، اون وقت سیتروئن C4 رو بیان 40 میلیون بِدن!!!!!!!!!!!
13:53  1395/05/12
پاسخ دادن
مصرف کننده
9

زیر 40 میلیونن!!!!!خخخخ
حالت خوبه
اینا تا چند برابرش نکنن که نمیدن دست مردم که
13:10  1395/05/12
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
5

واقعن هم نویسنده چشم بسته غیب گفته است!! اونها قیمت گذاری شان به گونه ای است که فروش سایر محصولات را هم داشته باشند و هیچ وقت اینجوری نان کوفت شان را آجر نمی کنند.
13:40  1395/05/12

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : اینی ک میگن مالیات داره داره ماشین واسه فروش حواله مالیاتش چقده جریانش چیه اگه کسی میدونه بگه لطفا
ساینا اس شده سهند اس : امروز برای منم پیامک واریزی سهند اس اومده انشااله که برای همه بیاد بعد چند ماه
dubi : الاغ این واسه کسیه که تمام پولو داده باشه و ثبت نامش قطعی باشه نه تو که یه ریالم پول ندادی ثبت نام قطعی نکردی. اینی که الان پیامک فرستاده هم از تعهدش به اون پیش ثبت نام نیست. میخاد ماشینی که هیچکی نمیخره رو قالب کنه به یه عده از همه جا مونده
تارا : دوستان ما همه یه درد مشترک داریم پس همه بهتره به هم کمک کنیم و اطلاعات دقیق بدیم و دروغ هم نگیم. خواهشا هرکی فاکتور شد دقیقا توضیح بدید. تشکر.
حسین : چرا اینقدر جلوش زشته، مثل پیکان همه چیزش رو مربعی در آوردن، آخه یه بازی با خطوطی یا یه زاویه ای
تارا v1 پلاس : توضیحات این ساناز خانم سرکاری بود چون فاقد هرگونه اطلاعات بود قطعا اگر سری جدید فاکتور شده باشند دوستان دیگری فاکتور شدن و اطلاعات درستی در گروه قرار میدن
وحید : اومدی پز فاکتور شدنت رو بدی!؟ اگه قصدتون کمک کردن به دیگرانه، بفرمایید فروش فوری بودید یا پبش فروش، تحویل چه تاریخی بوده، کی واریز وجه یا تکمیل وجه کردید؟
Ramin : با سلام اگر قرارداد رو خوب مطالعه کنید 90 روز عادی هست نه کاری. لطفا نگید کاری تا بعدا همه بگن 90 روز کاری و دیگاه سایپا هم سو استفاده کنه از این مطلب.
رضا : آقا یه رانتی داره توزیع میشه و ملتی دارن استفاده میکند ، خریتش کجاشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آراد : منم همه چیم مثل شماس گفتن تیر میدیم هنوز دی ماه رو هم ندادن ما که آخر اسفندیم احتمالا بره تو مهر ماه
سقف فلز اسفند : من واریز اولیه ام شهریور بوده ولی تاریخ تکمیل وجه 20 دی ماه
تحویل 29 اسفند : کدخدابهروزتحویلت کی بود تکمیل وجه کی بودماشینت چی بود
سورن جدید. دی : معلوم نیس باماشینای مردم چکارمیکنن که برایکی خلافی میادبرایکی عوارض ازادراهی
سورن جدید. دی : معلوم نیس چ غلطی میکنن که 3روزه توراهه
حسن : قسطی چیه برادر مبلغ باید کم بشه
بوشهری : ایا قبل از 18 آذر کسی مانده که فاکتور نشده باشه
پارس 4705 : سلام دوستان ازکجا میشه فهمید ماشین ساخت کدوم کارخانه یا کدوم شهره
رسول : تبریک فاکتور شدی به همین خاطر
آریزو5 مجید : منم 23 دی ماه تکمیل وجه کردم 25قراردادشدولی هنوزخبری نیست شماتهران بودید؟