ورود اولین خودروهای با پلت‌فرم ایرانی به بازار و تولید موتورهای یورو ۵

 

ورود اولین خودروهای با پلت‌فرم ایرانی به بازار و تولید موتورهای یورو ۵

 
وزیر صنعت، معدن و تجارت از ورود اولین خودروهای با پلت‌فرم ایرانی به بازار و تولید موتورهای یورو ۵ در آینده خبر داده است.
به گزارش اقتصادنیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت از ورود اولین خودروهای با پلت‌فرم ایرانی به بازار و تولید موتورهای یورو ۵ در آینده خبر داده است.
 
محمدرضا نعمت‌زاده امروز گفته است: سال گذشته در حوزه صنعت خودرو، سیاست‌هایی اتخاذ و برنامه راهبردی تعیین شده که در قالب این راهبرد، می‌بایست پلتفرم، نیروی محرکه و طرح کلی تولید خودرو ایجاد شود؛ البته این توان در صنعت خودروسازی موجود است و گزارش‌های ارائه شده حاکی از حرکت خودروسازان در این مسیر است و امیدواریم اواخر سال آینده، اولین تولیدات پلت‌فرم‌های ایرانی، وارد بازار شود.
 
آن طور که مهر گزارش داده، وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: خودروسازی در بخش صنعت و اقتصاد پیشران است و همواره صنایع ماقبل و مابعد خود را به حرکت وا می‌دارد؛ لذا این صنعت برای هر کشور از لحاظ توسعه فن‌آوری بسیار مهم و ضروری است؛ ضمن اینکه با توجه به وجود فن‌آوری های مختلف در صنعت خودروسازی، روز به روز خودروهای تولید شده در دنیا پیچیده‌تر می‌شوند و سطح تکنولوژی ارتقا می‌یابد؛ لذا توسعه فن‌آوری در کشور بسیار مورد اهمیت است.
 
وی تصریح کرد: در گذشته خودروها براساس استاندارد یورو ۲ تولید می‌شد؛ ولی با ورود فناوری‌های جدید به صنعت، استاندارد یورو ۵ لحاظ شده و ارتقا به یورو ۶ نیز مدنظر است و امیدواریم که کیفیت سوخت نیز به صورت همزمان با رشد کیفی محصولات بهبود یابد.
 
نعمت‌زاده درباره خودروهای تجاری نیز گفت: در خصوص تولید کامیون مقرر شده موتورهای یورو ۵ تولید شود و بر همین اساس باشرکت‌های صاحب تکنولوژی در حال مذاکره هستیم و در نظر است که گیربکس اتوماتیک کامیون، اتوبوس نسل جدید و سایر قطعات این خودرو با همکاری کشورهای صاحب تکنولوژی در ایران تولید شود.
 
وی خاطرنشان کرد : به طور قطع مردم همچون گذشته از تولید کالاهای داخلی در کشور حمایت خواهند کرد و خودروسازان نیز با افزایش کیفیت به این همراهی پاسخ خواهند داد تا به زودی، شاهد رشد در این صنعت باشیم.
 
 
 

منبع

اقتصاد نیوز

 

برچسب : خودرو , پلتفرم ایرانی , موتورهای یورو5 , بازار خودرو , تولید خودرو , خودرو ملی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: m&z
0

این که شبیه پلتفرم تراکتوره تا ماشین!
15:56  1395/05/13
پاسخ دادن
امیر(سابق)
5

سالهاست که این دروغهای زیبا مثل آینده نزدیک،سال آینده،به زودی و.... تکرار میشه ولی مرد عمل تو رده های بالای مدیریتی نیست که بتونه زحمت مهندسان و کارشناسان ایرانی را به ثمر برساند
15:25  1395/05/13
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
باران : سلام برای من پیامک سهند اومده الان من اینا نمیخام یعنی دیگه نمیتونم دوباره یه ماشین دیگه ثبت نام کنم
میثم : سلام دوستان من دیروز رفتم خبری نبود نه کسی رو دیدم به عنوان معترض نه مسئولی رو
S3 : ماشینتون چیه؟ کدوم شهر موعد تحویل کی بوده؟
S3 سفید : لطفاً هر وقت خواستی سخنی بگی و مثالی بزنی ، قبلش یه کم فکر کن ببین گفتنش درسته یا نه، توهین به مخاطب هست یا نه
معصومه ابراهیمی : دوستان لطفا جواب سوالمو بدید. سورن پلاس بنزینی ای اف سون تحویل ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ بودم.۱۴۰۲/۱۰/۲۰ تکمیل وجه مرحله دوم رو انجام دادم.گفتن ۹۰ روز دیگه میاد تا الان نیامده کی بهم سورن ای اف سون رو تحویل میدن؟ لطفا همه سوالهامو دقیق و واضح جواب بدید. ۰۹۰۳۳۵۶۸۱۹۶ جریمه تاخیری از چه زمانی محاسبه میشه؟ چقدر محاسبه میشه؟
چانگان cs55 : سلام دوستان یه سوال اونایی ک تحویل گرفتن آیا ماشینو تو شهر خودتون تحویل میدن یا باید بریم تهران تحویل بگیریم؟
حسن : یکی بیاد بگه چ غلطی بکنیم 7ماه گذشته بی وجدان فقط ب من یک ماه ضرر تعلق میگیره هنوز هم ماشین تحویل ندادن بی شرفا تو قراداد نوشتن تا تاریخ فاکتور ما گوسفند هم میریم می‌خریم اسفند فاکتور کردند الان 2 ماه میگذره تازه میگن شاید خرداد بیاد ماشینتون تا خودمون آتیش نزنیم هیچ اتفاقی نمیفته
مشکی تارا : سلام دوستان تارا دستی پنج دنده تحویل بهمن 1402 کسی هست فاکتور شده باشه لطفا راهنمایی بفرمایید
فريبا : خداروشكر ك تو رفتي و حقتو گرفتي دنبال جواب سوال بقيه هم نگرد بله اگر فراخوان بود مجبور بوديم بيايم ب ادماي فرصت طلب خودخواهي مث شماهم مربوط نيست ولي جهت اطلاع بگم ك اين تجمع اگر فايده اي داشته باشه براي همه داره نداشته باشه هم براي تو هم نداره زيادي حرص نخوريد مضره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایمان : دعوت نامه اسفند پیش فروش کی میاد????????
دوگانه آذر : سلام من هم میزنه اطلاعات موجود نیست .شما مال کدوم شهر هستین ? من مشهدم
دوگانه آذر : سلام یعنی قبل اینکه ماشین تحویل بدن کارتش میاد ?
حسین : افزایش قیمت بازار
حامد : تحویل 30 دی بودی؟
اتومات : دوستان عزیز فاکتور شدید لطفاً اطلاع رسانی کنید ؟
محمد دوگانه30دی : سورن دوگانه تحویل 30 دی تکمیل وجه 4 دی همچنان منتظر
فرهاد : عشق فقط مدیران خودرو درود بر شرکت محترم مدیران خودرو شما هم اگه از شرکت محترم مدیران خودرو بدت میاد برو انصراف بده نامه فدایت شوم واست نفرستادن
محمد دوگانه30دی : سلام عرض ادب الان تماس گرفتم ایرانخودرو گفتن که داره دهک اخر دی فاکتور میشه گفتن چیزی نمونده مال شما هم فاکتور بشه دیگه راستو دروغ با خودشون
علی پور : کی تبدیل زدی؟