بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار

 

بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار

 
آلفا رومئو خودروسازی با اصل و  نسب و بیش از یک قرن تجربه است. این برند ایتالیایی سابقه ساخت خودروهای بی نظیری را دارد، و خصوصاً تا قبل از جنگ جهانی دوم که یک برند گران قیمت و اشرافی با مهندسی شگرف در مسابقات جایزه بزرگ محسوب می شد.
بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار
آلفارومئو آلفاسود مدل 1971
حتی بعد از جنگ جهانی دوم که آلفا رومئو تبدیل به یک برند متوسط در بازار خودرو شد، توانست موفقیت های زیادی کسب کند. با تولید مدل آلفاسود در سال ۱۹۷۱ که جد بزرگ جولیتا به حساب می‌آید و پس از آن مدل های ۳۳ (پرفروش ترین مدل آلفا رومئوی تاریخ)، ۱۴۵، ۱۴۶ و ۱۴۷ آلفا رومئو به سمت تولید خودرو های اقتصادی تر پیش رفت.
بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار
آلفارومئو 33
بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار
آلفارومئو 145
بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار
آلفارومئو 146
بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار
آلفارومئو 147
اولین مدل جولیتا که یک کوپه بسیار زیبا بود، در سال ۱۹۵۴ رونمایی شد که پس از آن یک سال بعد مدل سدان جولیتا نیز به مدل کوپه ملحق شد.
بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار
اولین مدل جولیتا
جولیتای جدید برای آلفارومئو نقش حیاتی در اقتصاد این برند اصیل ایتالیایی ایفا می‌کند. قبل از معرفی مدل میتو، مجموع فروش سالیانه آلفا رومئو به رقم ۱۰۰,۰۰۰ دستگاه نزول کرده بود و آلفارومئو شرایط مالی نامساعدی را تجربه می کرد.
بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار
اولین جولیتای سدان
سگمنت خودرو های هاچبک، پرفروش ترین کلاس در اروپا محسوب می‌شود و موفقیت نسبی مدل جولیتا در بازار اروپا، وضعیت اقتصادی آلفارومئو را اندکی بهبود بخشید.
 
جولیتا فقط در یک مدل ۵ درب عرضه میشود و در بازار ایران با موتور ۱.۴ لیتری مولتی ایر مجهز به توربوشارژر و گیربکس ۶ سرعته خودکار دو کلاچه به فروش میرسد.
 
طراحی بدنه آلفارومئو جولیتا
 
پلتفرم جدید جولیتا مدولار است و یکپارچه نیست، به گفته مهندسان ایتالیایی این موضوع باعث شده تعمیرات و تغییرات روی بدنه آن آسان و بدون دردسر انجام شود، اما اگر از تعمیرکاران سطح شهر سوال کنید، حتما به شما خواهند گفت که جولیتا یکی از سخت ترین خودروها برای تعمیرات متداول و تعویض قطعات است.
 
فارغ از این موضوع در طراحی و ساخت جولیتا توجه ویژه ای به سبک بودن و ایمنی شده و این هاچ بک نه چندان بزرگ (تقریبا هم سایز مزدا 3 هاچ بک) از نظر ایمنی 5 ستاره ایمنی اروپا را کسب کرده است.
بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار
البته تمرکز آلفا رومئو روی موضوع ایمنی پس از مدل ۱۴۷ که در این بخش ضعیف عمل کرده بود، منطقی به نظر میرسد.
 
طراحی شیک و زیبایی ظاهری همیشه از خصوصیات یک آلفا رومئو بوده است و سبک طراحی جولیتا، ایتالیایی بودن آن را فریاد می زند. درست است که جولیتا به زیبایی ۱۴۷ نیست، اما در باطن، جولیتا نسبت به ۱۴۷ پیشرفت قابل توجهی کرده است.
بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار
آلفا همچنان علاقه خاصی به تعبیه محل قرار گیری پلاک در گوشه قسمت جلو دارد. خطوط روی درب کاپوت که تا پایین جلو پنجره ادامه دارند و تداعی کننده حرف انگلیسی V هستند و چراغ های خوش ترکیب جلو از مدل 8C Competizione و مدل های قدیمی تر آلفا الهام گرفته شده اند.
بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار
آلفارومئو 8C Competizione
از نکات بارز در طراحی جولیتا میتوان به ردیف چهار گانه چراغ های LED اشاره کرد که بصورت عمودی گوشه چراغ های جلو قرار گرفته اند.
بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار
همانند مدل ۱۵۶، دستگیره درب های عقب در قاب پنجره ادغام شده اند و این موضوع باعث می‌شود جولیتا یک خودروی سه درب به نظر برسد.
بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار
فرم قرار گیری LED های قرمز رنگ چراغ عقب در کنار هم که بی شباهت به  نوت موسیقی نیستند، جولیتا را از خودرو های دیگر متمایز می‌کند.
بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار
در قسمت عقب دو خروجی اگزوز واقعی وجود دارد و آرم آلفای بین چراغ های عقب در واقع نقش کلید درب صندوق برقی جولیتا را ایفا می‌کند.
بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار
فضای داخلی و تجهیزات رفاهی آلفارومئو جولیتا
 
در حالت پایه، کابین جولیتا ترکیبی از دو رنگ خاکستری و نقره ای است مگر اینکه یکی از دو رنگ قرمز یا قهوه ای مایل به زرد را سفارش داده باشید.
بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار
اکثر قسمت های داشبورد جولیتا از پلاستیک سخت ساخته شده است اما با این وجود کابین جولیتا با وجود نوار های آلومینیومی اطراف اهرم تعویض دنده و زیر دستی درب ها، شیک و با کیفیت به نظر می رسد.
 
با وجود امکان تنظیم فرمان در ۴ جهت مختلف و تنظیم ارتفاع صندلی، محل قرار گیری راننده پشت فرمان همانند اکثر خودروهای ایتالیایی مخصوص افرادی با دست های بلند و پاهای کوتاه طراحی شده است که این موضوع می تواند کمی مشکل ساز شود.
بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار
پایین آوردن فرمان تا آخرین حد ممکن تا حدودی این مشکل را مرتفع میکند، اما مانع دیده شدن کیلومتر شمار و دور شمار میشود.امکان تنظیم زاویه نشیمنگاه صندلی راننده وجود ندارد و کنسول عریض وسط، کمی فضای پای راننده را محدود کرده است.
 
با وجود تمام مشکلات بیان شده، پس از مدتی سر و کله زدن با تنظیمات صندلی و فرمان، احساس راحتی دست نیافتنی نیست.
بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار
کیلومتر شمار و دور شمار به سبک همیشگی آلفا طراحی شده اند.
فضای صندلی های جلو و عقب مناسب است، اما سبک طراحی عقب جولیتا که به سمت پایین متمایل شده است و پنجره های کوچک عقب از کم بودن فضای سر برای سرنشینان عقب حکایت میکنند.
بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار
با این حال، سقف پانوراما به عنوان یک آپشن گران قیمت از حس تنگی و تاریکی فضای عقب می کاهد. فضای بار عقب با گنجایش ۳۵۰ لیتر، برای یک خودروی هاچبک با کاربرد درون شهری قابل قبول است، اما برای رفتن به سفر های خانوادگی کمبود فضای صندوق کاملا محتمل به نظر می رسد.
بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار
از تجهیزات و امکانات رفاهی آلفارومئو جولیتا می توان به کیت پنچر گیری، سیستم صوتی BOSE با قابلیت پخش CD و MP3 و اتصال USB،پدال های گاز و ترمز آلومینیومی اسپرت، شیفترهای پشت فرمان، سقف پانوراما، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، آیینه های جانبی تاشوی برقی مجهز به گرمکن با قابلیت الکتروکرومیک، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، سنسور پارک عقب،  سنسور های باران و گرد و خاک و نور، تهویه مطبوع دوگانه، گرمکن صندلی های جلو، تنظیم برقی صندلی های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده و سرنشین و چراغ های جلوی زنون اشاره کرد.
 
عملکرد پیشرانه و مشخصات فنی آلفارومئو جولیتا
 
جولیتا در بازار ایران با موتور ۱.۴ لیتری مولتی ایر مجهز به توربوشارژر و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه عرضه میشود. این موتور تحسین برانگیز توانایی تولید ۱۷۰ اسب بخار قدرت در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور در ۲۵۰۰ دور در دقیقه را دارد.
بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار
عملکرد این موتور با در نظر گرفتن ۱۳۶۸ سی سی حجم، بسیار رضایت بخش بوده و تنها در 7.8 ثانیه، این خودروی 1290 کیلوگرمی را از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت میرساند.
بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار
سیستم انحصاری آلفا به نام DNA که کلید تغییر وضعیت آن کنار اهرم تعویض دنده قرار دارد، امکان انتخاب سه حالت داینامیک (D)، معمولی (N) و رانندگی در شرایط خاص آب و هوایی (A) را به شما میدهد.
 
قرار دادن کلید DNA روی حالت اسپرت، حساسیت پدال گاز را به حدی افزایش میدهد که کوچکترین تماس پای راننده، جولیتا را به جلو پرتاب میکند و رها کردن پدال گاز هم با تکان شدید همراه است.
بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار
با وجود اینکه تنظیم DNA روی حالت معمولی کمی قدرت موتور را کاهش میدهد، اما عملکرد کلی خودرو در این حالت بیشتر تحت کنترل راننده است.
 
سیستم روشن و خاموش شدن خودکار پس از اینکه خودرو ایست کامل کرد، موتور را خاموش میکند و به محض اینکه پایتان را روی پدال گاز قرار دهید موتور استارت میخورد، اما استارت زدن دوباره و خاموش شدن موتور با لرزش زیادی همراه است که یکی از دلایل آن قرار گرفتن موتور به صورت عرضی است. ناگفته نماند که امکان غیر فعال کردن این سیستم وجود دارد.
بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار
گیربکس اتوماتیک دو کلاچه جولیتا تعویض دنده نرم، سریع و روانی دارد و از نقاط قوت این هاچبک ایتالیایی محسوب می‌شود. با این وجود در هنگام آغاز حرکت بر روی حالت رانندگی معمولی، تاخیر در پدال گاز و واکنش گیربکس دیده می شود که اندکی آزار دهنده است.
 
کیفیت سواری و هندلینگ
 
هندلینگ و سواری خوب در کنار عملکرد مناسب پیشرانه انتظاری است که از یک آلفا رومئو می رود و قابلیت های دینامیکی جد بزرگ جولیتا یعنی مدل آلفاسود، در زمان خودش رقیبی در کلاس خودرو های خانوادگی کوچک یا همان سگمنت C نداشت.
بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار
اما هیچ یک از مدل های تولید شده پس از آلفاسود نتوانستند موفقیت این خودروی استثنایی را تکرار کنند تا اینکه جولیتا با پلت فرم جدید و سیستم تعلیق تحول یافته شرایط را تغییر داد.
 
در این راستا جولیتا به قطعات الکترونیکی مختلفی مجهز شده است و دیفرانسیل الکترونیکی Q2 یک مورد آن بوده که با وزن و هزینه بسیار کمتر، حالت دیفرانسیل لغزش محدود را برای این خودروی دیفرانسیل جلو شبیه سازی میکند.
بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار
مورد بعدی همان سیستم کنترل پایداری الکترونیکی است که آلفا آن را کنترل دینامیکی خودرو (VDC) نامیده است.
 
امکان غیر فعال کردن VDC وجود ندارد و این سیستم با تغییر حساسیت پدال گاز، عملکرد فرمان و عوامل دیگر در شرایط مختلف، تعادل و پایداری جولیتا را حفظ میکند.
بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار
اما اولین چیزی که در جولیتا جلب توجه میکند کیفیت سواری این هاچبک ایتالیایی است که از زمان عرضه مدل ۳۳ آلفا رومئو تاکنون، دیگر از نقاط قوت این خودرو ساز محسوب نمیشد و جولیتا با بهره مندی از هندلینگ عالی و کیفیت سواری خوب، همه چیز را تغییر داد.
 
در سرعت های بالا، تعادل و چسبندگی عالی جولیتا نشان از مهندسی فوق‌العاده شاسی این خودرو داشته و حساسیت بالای پدال گاز در حالت اسپرت، گذر از پیچ های تند را برای جولیتا مثل آب خوردن کرده است.
 
فرمان جولیتا به لطف نیروی کمکی برقی از بسیاری از رقبا وضعیت بهتری دارد. در حالت رانندگی اسپرت فرمان سفت می شود و با تغییر به حالت رانندگی معمولی، فرمان نرم تر می شود.
بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار
ترمز های قدرتمند جولیتا نیز مجموعه قابلیت های دینامیکی این هاچبک زیبا را تکمیل می کنند.
 
در بین پیشرانه های مختلف جولیتا مدل ۱.۴ لیتری توربو، یعنی دقیقا پیشرانه ای که برای جولیتا در بازار ایران انتخاب شده است، بیشترین هماهنگی را با هندلینگ عالی این خودرو دارد.
 
ایمنی آلفارومئو جولیتا
 
آلفا رومئو به خوبی حساسیت مسئله ایمنی و تاثیر آن در فروش جولیتا را درک کرده و در این بخش سنگ تمام گذاشته است.
بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار
موسسه ایمنی EuroNCAP در سال ۲۰۱۰ پس از انتشار نتایج کرش تست جولیتا، اعلام کرد که این خودرو ایمن ترین خودروی کوچکی است که تا به حال توسط این موسسه بلژیکی تست شده است.
بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار
مصرف سوخت آلفارومئو جولیتا
 
جولیتا علیرغم عملکرد عالی پیشرانه، مصرف سوخت مناسبی داشته و در شهر ۷.۹، در جاده ۴.۳ و بصورت ترکیبی ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر بنزین مصرف می کند.
بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار
البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که در حالت رانندگی اسپرت این ارقام افزایش می‌یابند و مشاهده رقم های صدی 12 لیتر نیز دور از ذهن نیست، همچنین جولیتا مانند بسیاری از خودروهای مُدرن موجود در بازار ایران به بنزین با کیفیت و اکتان بالا محتاج است.
 
از این رو اکثر مالکین مشکلاتی را با بنزین کم کیفیت عرضه شده در ایران تجربه می کنند.
 
قیمت و شرایط بازار آلفارومئو جولیتا
 
این روزها آلفارومئو جولیتا در دو تیپ با گارانتی شرکتی با قیمتی در حدود ۱۷۰ میلیون تومان به فروش میرسد، جالب است بدانید قیمت تحویلی سری اولیه این خودرو در سال 2012 (پیش از افزایش قیمت شدید نرخ ارز) حدود 57 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که البته در نهایت به جز معدود عده ای، سایر مشتریان خودرو خود را با قیمتی در حدود 70 میلیون تومان تحویل گرفتند.
بررسی آلفارومئو جولیتا؛ سریعترین و گران قیمت ترین هاچ بک بازار
پس از افزایش قیمت ارز، روند صعودی قیمت جولیتا همواره ادامه داشته است اما علیرغم این افزایش قیمت ها و خاص بودن جولیتا در بازار، این خودرو توانست فروش نسبتا مناسبی را در بازار تجربه کند که از تشنه بودن بازار برای خودروهای اسپرت و جذاب حکایت می کند.
 
در واقع پس از توقف عرضه جنسیس کوپه (به دلیل وضع قانون منع واردات خودروهای لوکس) و عدم واردات مدل های جدید تویوتا GT86، آلفارومئو به تنها خودرو اسپرت با قیمت کمتر از 200 میلیون تومان در بازار مبدل شده است که شتاب، هندلینگ و مشخصات فنی قابل توجهی را ارائه می دهد.
 
با این حال باید گفت که اگر به فکر خرید مدل های دست دوم جولیتا با قیمت های مناسب تر افتاده اید، باید در یافتن نمونه های سالم و کم کارکرد بسیار دقیق باشید، چرا که جولیتا نیز مانند بسیاری دیگر از برند های اسپرت اروپایی، چندان با شرایط جاده ها و بنزین ایران سازگار نیست و در کیلومتر های نسبتا پایین دچار افت عملکرد می شود.
 
سختی تعمیرات و قیمت قابل توجه قطعات یدکی از جمله دیگر عواملی است که باعث تضعیف بازار دست دوم جولیتا و ترس خریداران از خرید مدل های دست دوم این زیباروی ریز نقش ایتالیایی می شود.
نقاط قوت آلفارومئو جولیتا
 
شاسی عالی، کیفیت سواری خوب، مصرف سوخت، طراحی ایتالیایی منحصر به فرد، موتور قدرتمند، هندلینگ عالی، ایمنی، کیفیت خوب کابین
 
نقاط ضعف آلفارومئو جولیتا
 
نفوذ زیاد صدای لاستیک به کابین، ارگونومی نه چندان خوب صندلی ها، نیاز به بنزین سوپر و استفاده از مکمل، حساسیت قطعات فنی نظیر صفحات کلاچ ، کمبود مراکز خدمات پس از فروش، قیمت قابل توجه قطعات یدکی نسبت به سایر خودروهای اروپایی، بازار دست دوم نسبتا ضعیف
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

 

برچسب : خودرو , الفارومئو جولیتا , خودرو هاچبک , بازار خودرو , واردات خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

مهدی
4

عاشقشم حرف نداره اما در حسرت داشتنش
22:11  1395/05/20
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : سلام بله بنده شدم
گلچین : سلام.برای هزارمین بار مال ما هم تاریخ اماده به فاکتور بروز شد.خب که چی .کسی میدونه چرا اینکار رو میکنن؟؟دلیلشون چیه از قبل عید این حداقل دهمین باره این اتفاق میوفته
M : 3سال ماشین ثبت نام کردم قرعه کشی بود رانا ، 207،پرشیاو.. به اسمم درنیامده ،100 میلیون پول واریز کردم برا سری اول ثبت نام وزارت صمت رفتم بانک رفاه گفتم حساب وکالتی کنند گفتن اوکیه روز باز شدن سایت دیدیم حساب وکالتی نیست نشد وارد بشم ،این سری دوم باز 100تومن ریختم زمستان 403 شاهین به اسمم درآمد اینم که این جوریه آقا برامن پیام اومده با اتومات معاوضه کن در صورت تمایل نه از ماشین اتومات خوشم میاد نه اصلا نداشتم 200میلیون بیشتر بدم مگه کم پولیه، بعدم پیام اومده با کوییک gx اونم در صورت تمایل ننوشته عدم تعویض میشه انصراف که به استناد همین پیامک شما جای ما بودی عوض میکردی یا صبر ؟ 5سال از عمرمون رفته هنوز ماشین صفر سوار نشدیم نه این فقط بقیه آشغالای داخلی طمع کجا بود مرد حسابی ما مصرف کننده ایم همه دلال نیستن که
s3 سفید-- تهران : سلام دوستان من تماس گرفتم با تعزیرات به شماره 135 گفت برای خودروسازها اگر حداقل 50 مورد شکایت در مورد مدلهای مختلف تولیدی دریافت کنیم بلافاصله ورود میکنیم روالش رو توضیح داد ترجیح میدم برم شکایت ثبت کنم از کرمان موتور چون قبل از عید پلاک شدم ولی ماشینو تحویل ندادن
j7 : من که شهریورم تحویل نگرفتم
بی بی : مسئولان سایپا و ایرانخودرو یک مشت دزد سرگردنه .
مهرداد شیراز s3 : درود من هم رفتم توی سایت تعزیرات شکایت کردم tazirat135.ir از کارت و بیمه ماشین و برگ اول قرارداد هم اسکن گرفتم گذاشتم ضمیمه شکایت بنظرم اگر همه کسانی که پلاک شدن ولی خودرو نگرفتن از کرمان موتور همت کنند و شکایت کنند شرکت مجبور به ارسال خودرو میشه . حتی شده تشریف ببرید کافی نت قرارداد و کارت و بیمه ماشینو ببرید باعث میشه تحویل ماشین زودتر بشه تا بعد بریم دادگاه بابت دیرکردش شکایت ثبت کنیم
امیدواری و صبر : اکثر ما ها که پول سهند نداریم برای تکمیل وجه و ثبت نام و اینکه حتی توی برنامه دیوار کسی حاضر نیست حواله سهند را به قیمت ۲۰ میلیون تومن بخره. اگه سایپا واقعا راست میگه قیمت سهند را به قیمت ساینا کارخانه ای و قیمت نهایی برای آبان ماه به بعد به ملت واگذار کنه همه ما استقبال میکنیم وگرنه ما غیر ساینا اس چیز دیگه ای نمیخواهیم .وسلام
پذیرش۱۹اسفند : اینجور معلومه فعلا فاکتور نمیکنه ای شرکت بی صاحب
Reza : دوستان عزیز من همین الان زنگ زدم سایپا شماره ملی رو گفتم برگشت گفت که شما اسمتون تو لیست هست و منتظر پیامک واریز باشید ..گفتم احتمالش هست که کلا کنسل بشه گفت همچین چیزی امکان نداره وقتی سایت یکپارچه ارجاع به خودرو ساز زده یعنی اسمتون دراومده و فقط،باید منتطر پیامک واریز باشید. گفت توی سال جدید واسه هیشکه پیامک نرفته ولی قطعا میاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
151 سایپا : سلام دوستان کسی فاکتور شده اعلام کنه با تشکر
سورن تک : من تکمیل ده دی و تحویل یازده فروردین ولی هنوز فاکتور نشدم
قلی : ازعقب
دوگانه بهمن : قیمتش چنده؟
دنا اتوماتیک بخشنامه 4593 : پلاک نشده است.
حسن : این دوستان بهار و تابستان هم همکاری نکردن و مطمئن باشیدچوبشو میخورن
حمید : سلام و احترام آقای شاهین بهاری عزیز من خودرو رفته اداره تحویل میگن تحویل حضوری زدید در حالی که من نزدم در هرصورت میگن باید بیای تحویل بگیری امکان نداره بفرستیم دوباره پارکینگ دیگه برای فرستادن به شهرستان میخوام بدونم باید چیکار کنم لطفا دوستانی که میدونن راهنمایی کنن در ضمن من به نمایندگی تماس گرفتم نامه زدن به اداره تحویل تیک نحویل حضوری برداشته شده ولی حمل نمیشه به شهر مقصد خودرو گیر کرده باید چیکار کنم دوستانی که دستی بر آتش دارن راهنمایی کنن
منتظر سورن : اره سود تاخیر هم 13700 حالا چند روز دیگه طول می‌کشه ماشین برسه به نظرتون
مسعود اسفند : با سلام به خدا مردم گرفتار شدن 15 ماه انتظار هنوز هیچ خبری نیست اینا نمیدونم کی هستن یه زره انسانیت تو سرش نیست نمیگن مردم آهش میگیره من که نمی دونم بعضی موقع از خدا هم شک میکنم هر کی نامرده خدا به اون میده والا اگه بود اینقدر مردم تو عذاب زندگی نمی کردن یکیش همین سایپا مردم آهش نمیگیره خدایا خودت به مردم رحم کن اینا که بوی انسانیت تو سرش نیست
دنا اتو آذر : سلام ماشین امروز رسید بابل... باید برم بگرمش... خداحافظ همگی...