بررسی MG 3 در بازار ایران

 

بررسی MG 3 در بازار ایران

 
بعد از کراس اوور ها، سگمنت B یا همان خودرو های سوپر مینی سهم قابل توجهی از بازار فروش خودرو را در جهان تصاحب کرده اند. از خودرو های متعلق به سگمنت B میتوان آلفارومئو میتو، رنو ساندرو، اپل کورسا و تویوتا یاریس را نام برد.
بررسی MG 3 در بازار ایران
MG 3 با طراحی اسپرت و جسورانه در کنار قیمت مناسب، پتانسیل بالایی برای بر هم زدن وضع موجود در بازار فروش خودروهای هم کلاس خودش دارد.
 
سوال اصلی این است که آیا MG 3 از عهده رقابت با خودروی هایی نظیر تویوتا یاریس و هیوندای آی 20 بر می آید؟
 
طراحی ظاهری MG 3
 
هاچ بک نسبتا اسپرت MG طراحی بدنه نسبتا خاص و کم نظیری دارد، رنگ بندی جذاب در کنار طراحی بدنه جعبه ای شکل با دماغه ای نرم و آیرودینامیک، ملغمه ای عجیب را پدید آورده که نمی توان آن را بسیار متناسب یا کاملا ناهمگون توصیف کرد، اما در عین حال احساسی توام از یک خودرو اقتصادی ارزان قیمت با یک هاچ بک اسپرت و جذاب را به بیننده منتقل می کند.
بررسی MG 3 در بازار ایران
از این نظر می توان طراحی ظاهری ام جی 3 را نوآورانه و نسبتا جالب توصیف کرد، به خصوص وقتی پای رنگ بندی متضاد سقف و استفاده از برچسب های مختلف برای سقف نیز مطرح باشد که حس و حالی اسپرت و باحال را به خودرو می بخشد.
 
اما متاسفانه قضیه نصب برچسب بر روی سقف در بازار کشورمان با مخالفت نیروی انتظامی مواجه شد و برخلاف وعده اولیه شرکت وارد کننده، خودروهای تحویلی با چنین مشخصاتی مجوز شماره گذاری دریافت نکردند.
بررسی MG 3 در بازار ایران
بنابراین ام جی 3 های عرضه شده در بازار ایران علیرغم ارائه با رنگ های شاد نظیر قرمز، آبی و زرد، همگی به صورت یک رنگ ارائه شده اند اما در بازار جهانی امکان سفارشی خودرو به شکل دو رنگ و نصب برچسب دلخواه نیز وجود دارد.
 
طراحی و توسعه MG 3 توسط مرکز طراحی SAIC واقع در جنوب غربی انگلستان انجام شده است. این سوپر مینی دورگه چینی انگلیسی، حاصل تلاش حدود ۶۰ طراح و ۳۰۰ مهندس حاذق و با تجربه است.
بررسی MG 3 در بازار ایران
با طول ۲۵۲۰ میلی متر، فاصله دو محور MG 3 کمی بیشتر از اندازه میانگین سگمنت B است، اما از نمای خارجی MG 3 هم اندازه با سوپر مینی های دیگر به نظر می آید.
 
وزن MG 3 نیز از آنچه به نظر می آید بیشتر است. با 1150 کیلوگرم وزن، MG 3 هم وزن با رنو ساندرو است. اکثر خودروهای سوپر مینی با هدف اقتصادی بودن ساخته میشوند و MG 3 نیز از این قاعده مستثنی نیست.
بررسی MG 3 در بازار ایران
پلتفرم دیفرانسیل جلوی MG 3 توسط سیستم تعلیق مک فرسون استرات در جلو و یک میله پیچشی در قسمت عقب پشتیبانی میشود.
 
ترمز های جلو از نوع دیسکی و ترمز های عقب از نوع کاسه ای هستند.
 
در موتور MG 3 به جای تسمه تایم از زنجیر تایم استفاده شده است. این موتور ۴ سیلندر تنفس طبیعی که دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است، توانایی تولید ۱۰۷ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ را دارد.
بررسی MG 3 در بازار ایران
گیربکس MG 3 در مدل موجود در ایران، از نوع اتوماتیک 5 سرعته با قابلیت تعویض دستی است. این نوع گیربکس اصطلاحا Automated Manual یا AMT نامیده میشود.
 
با وجود اینکه عملکرد گیربکس AMT در MG 3 از بسیاری از خودرو های سوپر مینی بهتر است، ولی بدون نقص نیست.
 
به عنوان نمونه در رانندگی با دور بالا تعویض دنده ها با ضربه و لرزش همراه است و در حالت تعویض دستی، دنده ها با تاخیر تعویض می شوند. با این وجود در دور موتور های پایین و رانندگی عادی، عملکرد گیربکس AMT رضایت بخش است.
بررسی MG 3 در بازار ایران
پروسه تولید و ساخت MG 3 از دو فاز تشکیل میشود:
 
فاز اول: در این فاز ۶۵ در صد از پروسه اسمبل کردن خودرو در کارخانه شرکت SAIC واقع در شانگهای چین تکمیل میشود و سپس خودروی نیمه ساخته شده به انگلستان منتقل میشود. این مرحله حدودا ۲ ماه زمان میبرد.
فاز دوم: در این فاز که شامل بخش موتور، جعبه دنده، اسمبل کردن قسمت جلو و عقب و چرخ ها میشود، پروسه ساخت خودرو در کارخانه MG واقع در انگلستان در طی زمان یک ماه تکمیل میشود.
 
کابین و فضای داخلی MG3
 
با در نظر گرفتن کیفیت پایین فضای داخلی MG 6، از MG 3 هم انتظار یک کابین با کیفیت عالی نداشتیم. اما در کمال تعجب، کیفیت فضای داخلی MG 3 نسبت به برادر بزرگترش بهبود قابل توجهی یافته است.
بررسی MG 3 در بازار ایران
از نظر کیفیت مواد بکار رفته، جادار بودن و تجهیزات MG 3 حرف های زیادی برای گفتن دارد و نقطه ضعف جدی در این زمینه ندارد.
 
MG 3 ترکیب صندلی های مشکی و خاکستری، دوخت های قرمز و چراغ های قرمز رنگ داشبورد را از نیاکان خود به ارث برده است.
بررسی MG 3 در بازار ایران
 
تجربه رانندگی با MG3
 
پشت فرمان این هاچ بک اقتصادی، اولین نکته ای که جلب توجه میکند صندلی های راحت آن است. ارگونومی صندلی ها برای سفر های طولانی مدت هم مناسب به نظر می رسد.
 
روی فرمان کلید های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل وجود دارد. طراحی فضای داخلی MG 3 بسیار ساده و خلوت است، اما می توان گفت تا حدودی قدیمی و منسوخ به نظر می آید و اگر به دنبال طراحی مدرن و پیشرفته هستید، فضای داخلی MG 3 رضایت شما را جلب نخواهد کرد.
بررسی MG 3 در بازار ایران
دو جا لیوانی تعبیه شده در قسمت جلو، کمی کوچک هستند و برخی از مواد بکار رفته در کابین کیفیت مناسبی ندارد، اما در مجموع داخل MG 3 احساس یک خودروی ارزان قیمت را القا نمی کند، که البته با توجه به قیمت 76 میلیونی این خودرو در بازار ایران نمی توان آن را ارزان قیمت نیز توصیف کرد.
 
یکی از نکات مثبت کابین MG 3 جادار بودن آن است. فضای سر و پاها از اکثر سوپر مینی های گران قیمت هم بهتر است و فضای بار عقب از رنو ساندرو که در کلاس سوپر مینی ها جادار محسوب میشود، بیشتر است.
بررسی MG 3 در بازار ایران
تجهیزات MG 3 شامل اکثر سیستم های کاربردی و مفید میشود. چراغ های LED مخصوص روز، سنسورهای نور و باران، سیستم تهویه مطبوع الکتریکی (استفاده از کولر تاثیری بر قدرت و عملکرد موتور ندارد)، سنسور پارک عقب، رینگ های آلومینیومی 15 اینچی، تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ جهت و سرنشین در ۴ جهت، روکش های صندلی و غربیک فرمان چرمی، کامپیوتر سفری و سانروف قسمتی از فهرست امکانات MG 3 است.
بررسی MG 3 در بازار ایران
از نظر امکانات ایمنی MG 3 به سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ترمز کمکی (BAS) و سیستم پایداری خودرو بر سر پیچ ها (CBC) مجهز شده است.
بررسی MG 3 در بازار ایران
کیفیت سیستم صوتی MG 3 با بهره گیری از ۶ بلندگو به همراه یک ساب ووفر قابل قبول ارزیابی میشود. پورت شارژ موبایل و قابلیت اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث هم وجود دارد.
 
عملکرد پیشرانه MG3
 
مشخصات فنی موتور MG 3 روی کاغذ به نظر رضایت بخش میرسد: ۱۰۷ اسب بخار قدرت برای خودرویی با این ابعاد و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور.
 
اما چند دقیقه رانندگی با MG 3 کافی است تا نقطه ضعف اصلی این هاچ بک دورگه آشکار شود.
بررسی MG 3 در بازار ایران
با وجود اینکه در شروع حرکت MG 3 نسبتا خوب عمل میکند، اما در دور موتور های پایین کشش مناسبی ندارد. با افزایش دور موتور به ۴۵۰۰ دور در دقیقه حداکثر گشتاور موتور تولید میشود، اما لرزش زیاد و صدای گوش خراش موتور آزار دهنده است.
 
البته صدای موتور از رنو ساندرو کمتر است، اما در مقایسه با سایر خودروهای اروپایی رقیب حرفی برای گفتن ندارد.
بررسی MG 3 در بازار ایران
قدرت موتور از ۴۰۰۰ تا ۵۵۰۰ دور در دقیقه مناسب است، ولی از دور ۵۵۰۰ به بعد با افت کشش و قدرت ناگهانی مواجه می شوید، طوری که احساس میکنید ۱۰۷ اسب بخار قدرت موتور در یک چشم به هم زدن کمتر از نصف شده است.
بررسی MG 3 در بازار ایران
کشش ضعیف MG 3 در دور های کمتر از ۴۰۰۰ میتوانست با بهره گیری از تکنولوژی هایی نظیر لیفت متغیر سوپاپ، توربو شارژر با بوست پایین و یا سیستم تزریق مستقیم بهبود یابد. کشش MG 3 در دور های پایین حتی از نیسان میکرا با موتور ۱.۲ لیتری هم کمتر است.
 
شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت ام جی 3 در نسخه دنده دستی توسط نشریه اتوکار حدود 11.4 ثانیه اعلام شده است که رقمی نسبتا خوب و قابل مقایسه با پژو 206 تیپ 5 (فرانسوی) به حساب می آید اما در نسخه های موجود در بازار ایران که مجهز به گیربکس نیمه اتوماتیک AMT هستند و با توجه به شرایط و ارتفاع تهران، رقمی در حدود 13 ثانیه دور از ذهن به نظر نمی رسد.
 
کیفیت سواری و هندلینگ MG3
 
بر خلاف موتور، شاسی MG 3 به دقت طراحی و تنظیم شده است. معمولا در این بازه قیمتی در اروپا، هندلینگ از نقاط قوت خودروها نیست. بطور مثال رنو ساندرو به عنوان یک خودرو اقتصادی فقط از قابلیت های دینامیکی در حد کافی برخوردار است.
بررسی MG 3 در بازار ایران
در مقایسه با خودروی هایی نظیر رنو ساندرو، MG 3 از نظر قابلیت های دینامیکی به خوبی می درخشد. تعادل خوب، چسبندگی مناسب در جاده های خشک و دقت خودرو در فرمان پذیری در کنار برگشت پذیری عالی فرمان رانندگی با آن را لذت بخش میکند.
 
قابلیت فرمان پذیری بالا حتی با افزایش سرعت هم تحت تاثیر قرار نمی گیرد، تعادل خوب و چسبندگی بالا به شما حس رانندگی با یک خودروی اسپرت واقعی را میدهد.
 
در شرایط سخت، MG 3 دچار کم فرمانی اندکی میشود، اما این مشکل با غیر فعال کردن سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و پرهیز از فرمان دادن ناگهانی، قابل کنترل است.
بررسی MG 3 در بازار ایران
در جاده های خیس بالانس عالی شاسی در کنار فرمان دقیق، لذت رانندگی با MG 3 را دو چندان می‌کند. تنظیمات سیستم تعلیق به قدری ماهرانه انجام شده است که احساس میشود MG 3 میتوانست به راحتی ۵۰ اسب بخار نیروی اضافه را نیز تحمل کند.
 
با وجود همه نکات مثبتی که در مورد سیستم تعلیق و هندلینگ خوب بیان شد، تنظیمات اسپرت شاسی و سیستم تعلیق MG 3 ممکن است به مذاق همه خوش نیاید.
 
سواری خشک و تکان های شدید در مسیر های ناهموار نتیجه این تنظیمات اسپرت است و در کنار موتور پر سر و صدا، ممکن است پس از مدتی شما را از خرید MG 3 پشیمان شوید.
 
مصرف سوخت MG3
 
همانطور که از یک خودروی سوپر مینی با موتور 1.5 لیتری انتظار میرود، MG 3 مصرف سوخت نسبتا قابل قبولی دارد.
 
البته اعداد و ارقام ثبت شده برای مصرف سوخت با در نظر گرفتن عملکرد موتور نشان از این امر دارند که MG 3 در کلاس هاچ بک های اقتصادی از نظر مصرف در حد متوسطی قرار می گیرد.
بررسی MG 3 در بازار ایران
در مسیر های داخل شهری MG 3 در هر صد کیلومتر حدودا 7 لیتر بنزین مصرف میکند. این رقم در مسیر های خارج شهری حدود 5 و بصورت ترکیبی برابر 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر است.
 
ناگفته نماند که ظرفیت مخزن سوخت MG 3 برابر 45 لیتر است.
 
ایمنی MG3
 
MG 3 از نظر امکانات و تجهیزات ایمنی وضعیت چندان مناسبی ندارد. 6 کیسه هوای جلو، جانبی و پرده ای، سیستم هشدار دهنده فشار باد لاستیک ها (TPMS)، کمربند های ایمنی جلو مجهز به سیستم پیش کشنده و آزادسازی تدریجی کمربند در هنگام بروز حوادث و فرمان هیدرولیک با قابلیت جذب ضربه در تصادفات از موارد شایان ذکر در این بخش هستند.
بررسی MG 3 در بازار ایران
اما موسسه EuroNCAP وضعیت ایمنی MG 3 را 3 ستاره از 5 ستاره ارزیابی می کند:
بررسی MG 3 در بازار ایران
 
قیمت و شرایط بازار MG3
 
در کلاس سوپرمینی ها MG 3 در حد وسط قرار میگیرد، با این وجود از عهده رقابت با خودرویی نظیر رنو ساندرو به راحتی بر می آید.
 
اگر هندلینگ و لذت رانندگی معیار های شما برای انتخاب یک خودرو هستند و ضعف نسبی موتور و کیفیت متوسط برخی از قسمت های کابین شما را از خرید این سوپرمینی منصرف نمی کند با در نظر گرفتن قیمت مناسب، MG 3 انتخاب معقولی است.
بررسی MG 3 در بازار ایران
اما قیمت MG 3 در بازار ایران (در تیر ماه 95) با گارانتی شرکتی حدود 75 میلیون تومان است و با توجه به تبلیغات ضعیف و رقبای قدری نظیر کیا پیکانتو، هیوندای I20، فیات 500 و سدان های سایز بزرگ چینی نظیر چری آریزو 5 و بسترن B50 و انبوهی از خودروهای قابل قبول دست دوم، فروش MG3 در ایران چندان قابل توجه نبوده است.
 
+ نقاط قوت MG3:
 
هندلینگ و قابلیت های دینامیکی بسیار خوب، طراحی ساده و اسپرت و خاص
 
– نقاط ضعف MG3:
 
عملکرد موتور، کشش ضعیف در دورهای پایین، ایمنی متوسط،افت قیمت زیاد در بازار دست دوم،قیمت غیر رقابتی در بازار ایران، کمبود مراکز خدماتی در سطح کشور، ضعف واکنش گیربکس نیمه اتوماتیک AMT (تمام نمونه های وارد شده در بازار ایران)
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

 

برچسب : خودرو , ام جی 3 , مدیا موتورز , خودرو هاچبک , بازار خودرو , ام جی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

26 نظر

محمود
3

از ماشین چینی خوشم نمیاد، ولی این روش کامنت گذاشتن بعضی از کاربران فعال برای رسیدن به صدر جدول ماهانه وان کار، هم نا خوشاینده.
16:56  1395/10/22
پاسخ دادن
حامد
4

دقیقا محمود خان.. همینا همه رو از سایت های تخصصی خودرویی پروندن و دیگه دوستان صاحب نظر را در سایت ها نمی بینی و سایت وان کار نسبتا خالی شده..
سایت های تخصصی به گند کشیده شده.. یه مشت آدم بی ماشین و حسرت به دل ، سایت های خودرویی را با گروه های جفنگ تلگرام عوضی گرفتن.. نمونه اش هم همین آقا..
17:13  1395/10/22

کاربر: m&z
1

ماشین چینی حتی اگه از طلا هم ساخته شده باشه اسم چینی که روش بیاد دیگه مردم نمیخرن. چون طبق تجربه مردم میدونن چینی های حقه باز و دغل باز حتما یه کلکی سوار کردن.
14:59  1395/10/22
پاسخ دادن
حامد
6

آره مردم ما اگثرا بی اطلاع هسنتد و سواد خودرویی مناسبی ندارند .. برای همین اوضاع بازار خودرو اینجوریه و شرکت های مختلف مدل های از رده خارجشون رو راحت به ملت میندازن ..آره دوست من در مورد خودرو بسیار خوب ام جی هم مردم ما سطح سواد و آگاهی شون در حد شماست!!
دیگه جایی پیدا نکردی نظری بزاری تا بیای صدر جدول نظرات!!!!!
15:16  1395/10/22

AREF
6

نویسنده این مطلب از سایت دیجیتانو آن چنان نسبت به خودروها نا آگاه و ناشی است که نمیداند این خودرو سیستم لیفت متغیر سوپاپ دارد و اصلا کد VTi را برای همین پشت ماشین نوشته اند..!!!
ایشان در مقاله خود به اشتباه و برای تخریب هرچه بیشتر کشش و توانایی حرکتی این خودرو که نسبت به رقبای کرهای و ژاپنی اش ، برتری بی چون و چرایی دارد ، مینویسد : "کشش ضعیف MG 3 در دور های کمتر از ۴۰۰۰ میتوانست با بهره گیری از تکنولوژی هایی نظیر لیفت متغیر سوپاپ، توربو شارژر با بوست پایین و یا سیستم تزریق مستقیم بهبود یابد."
بقیه حرف های تخیلی هم که نوشته در همین حد بدون آگاهی است.
آخه با کد به این بزرگی در پشت خودرو ..واقعا ندیده و نمیدونسته!!!
چرا یک سایت غیر تخصص همش داره در مورد خودروها چرت و پرت مینویسه؟؟
12:45  1395/08/12
پاسخ دادن
شهروز
0

هیوندای i20 سگش شرف داره به این اسباب بازی چینی با اون طراحی زشت داخلش
بزودی تولید داخلی i10 و i20 که شروع شد این ماشینهای بی کیفیت هم محو خواهند شد
21:16  1395/06/28
پاسخ دادن
AREF
2

خخخخخخ
i20 داری؟؟؟
یه بار ام جی سوارشو تا بفهمی سوپر مینی چیه!!!
نه اون اسباب بازی کره ای..
12:49  1395/08/12

منصور
1

با سلام من این ماشین رو برای خانمم خریدم چند روز پیش برای بار دوم با ماشین رفتیم مشهد توی سر بالاهی ها و سبقت به نظرم یک مقدار کم میاره البته مود اسپرت قدری کمک میکنه اما ان طور باید و شاید نه، البته ماشین 4000 کیلومتر هنوز بیشتر کار نکرده اگر سیستم توربو شارژ رو داشت مشکل حل میشد . ظاهر عبوس ، اسپرت و پر ابهتی داره . زمانی دراش رو می بندی چنان به اصطلاح ریگلاژ هستند که کیف می کنی از ما زرد است که در خیابان ها مشکلاتی رو هم برامون به خاطر جلب توجه به وجود می آورد
00:29  1395/06/28
پاسخ دادن
مهربد
1

منصور جان این حودرو دنده خودکار نیست و مانند گیرباکس های خودکار معمولی ، با گشتاور ، دنده را جابجا نمی کند .
این خودرو دارای کلاچ خودکار و لیور ( جابجا کننده ) دنده خودکار است.
از این رو در سربالایی های تند ، بی گمان ، دنده را از حالت خودکار خارج کنید و یا با معکوس دادن به جا و زاویه درخور پدال گاز ، رانندگی کنید . برنامه الکترونیکی خودکار این خودرو ، در حالت کم مصرف ، برنامه ریزی شده است و اگر نه گشتاور و توان بسیار مناسبی دارد و در هیچ سر بالایی ، در حالت دستی کم نمی آورد و از L90 و سمند و پارس ، بهتر و پرشتاب تر ، سربالایی ها را می پیماید .
11:53  1395/06/28

شهسواری
3

مقاله رو مدیر فروش اطلس خودرو نوشته؟؟
11:54  1395/06/09
پاسخ دادن
مهربد
5

این خودرو در رده خودش در ایران بی همتاست
شاید 208 بتواند آنرا به زیر بکشد ولی نرخ 208 با وجود ساخت داخل ، کم کم 15 میلیون بیشتر خواهد بود.
11:40  1395/06/08
پاسخ دادن
محمد
7

رقبای MG3 فورد فیستا و فولکس پولو است و نه پیکانتو اسباب بازی !!!!!!
http://www.topspeed.com/cars/mg-motors/2014-mg-mg3-ar164172.html
19:52  1395/06/07
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
7

یه جورایی درباره اش کم لطفی کرده اید.در مقایسه اش با رقیب ها به برگ برنده اش یعنی پیشینه و اصالت داشتن اش را نگفته اید که خیلی سرتر از چینی و کره ای ها است.با اونهمه امکانات . کنترل پایداری و شش ایربگ که ایمنی اش خوب است.
17:21  1395/06/07
پاسخ دادن
کاربر: m&z
4

قیمت این ماشین فضایی و غیر منطقی اعلام شده. این ماشین نباید از ساندرو گرونتر باشه، خصوصا اینکه چینی هم هست. تا وقتی که رنو کلیو نیومده بایدم مردم به این قیمت بخرند. شرکت هم میدونه رقیبی نداره قیمت دلخواهشو گذاشته
14:54  1395/06/07
پاسخ دادن
AREF
6

دوست من ساندرو درون کشور و MG3 مربوط به دو نسل مختلف از خودرو ها هستند .
MG3 طراحی 2013 است ولی ساندرو مربوط به پنج سال پیش از آن ..
تکنولوژی های MG3 ، بسیار برتر از ساندرو ست ..
MG3 فقط مونتاژ چین است ولی طراحی برتر اروپایی دارد .
ساندرو در کشور مونتاژ میشه برای همین ارزان تر از زمانی که وارد شود ، در می آید .
MG3 بیش از بیست آپشن کاربردی و به روز دنیا دارد که هیچ کدام را ساندرو ندارد ..
قیمت هر کدام از این آپشن ها به همرا مونتاژ دقیق SIAC ، آنرا بسیار برتر از ساندرو مونتاژ و رنگ سایپا قرار می دهد .
16:15  1395/06/07

کاربر: تیباران
4

امکانات و طراحی داخلی ساندرو از رده خارج داخلی مان که در حد و اندازه پراید است!! مگر اینکه ساندرو بازارهای جهانی را گفته باشی.
15:23  1395/06/09

سامان
1

اين ماشين هزاريم خوب باشه با اين قيمت نميتونه در بازار ايران رقابت کنه چون اگر از پيکانتو بهتر هم که باشه ولي مردم عقلشون به چشمشونه و ميگن کيا بهتره و يک برنده کره اي هست
11:30  1395/06/07
پاسخ دادن
حامد
7

موتور این خودرو با کد SGE از به روزترین ، برترین و پربازده ترین موتور های طراحی شده جنرال موتورز است که هم اکنون در بیش از 10 خودرو جنرال موتورز و سایک نصب می شود و گیربکس آن هم از برترین جعبه دنده های آیسین ژاپن است که در همه سایت های برتر بررسی خودرویی از شتاب و قدرت این ماشین تمجید شده و به بی صدایی این موتور صحه گذاشته شده
شما مطمئنید خودرویی که بررسی کردید سالم بوده
آخه صدای گوش خراش موتور اصلا کاملا برعکسه و لرزش تنها چیزیه که در این ماشین من ندیدم!! اتفاقا فوق العاده آرام و بی صداست
خوندن بررسی های اتوکار ، کاربایر و اتواکسپرس و تجربه استفاده یکساله من از این ماشین کاملا با ضغف هایی که شما گفتید در تناقضه!!!
12:15  1395/06/06
پاسخ دادن
محسن
5

منم تو همین موضوع تعجب کردم آخه
کجای این ماشین صدای گوش خراش و لرزش داره ؟؟؟؟
من که اصلا صدای موتور رو داخل ماشین نمیشنوم و لرزشیم حس نکردم نه در سرعت پایین نه در سرعت زیاد
از لحاظ شتاب هم کافیه موقه حرکت پاتونا روی پدال گاز تا اخر قرار بدید تا شتاب ماشین رو حس کنید
10:16  1395/06/08

AREF
0

با تجربه چند سال رانندگی این خودرو باید عرض کنم که این مقاله اشتباهات فراوانی در ارزیابی این خودرو داشت که مهمترین آنها :
1/ شتاب اولیه این ماشین فوق العاده است و با تعویض سریع دنده ها با تجربه شخصی با بنزین سوپر و استان شمالی کشور ، شتاب 11.5 را ثبت کردم که بسیار نزدیک به شتاب اعلامی 11 ثانیه کارخانه بود .
2/ ایمنی این ماشین با این همه مواردی هم که خودتان برشمردید و لیست کامل تجهیزات ایمنی ، بسیار بالاست و به دلیل نداشتن محدود کننده سرعت و آلارم هشدار سرعت ، که در نتایج تست Euroncap هم ذکر شده ، ستاره چهارم را از دست داده است..
3/ گفته بود که در سرعت های بالا ، دنده با ضربه عوض می شود که به هیچ وجه اینطور نیست و حتما خودرو مورد آزمایش معیوب بوده است چون به هیچ وجه احساس نمی شود و هیچ لرزش و صدایی هم ندارد .
4/ گفته شده موتور این خودرو در دور بالا در داخل اتاق صدای زیاد و لرزش دارد که این مورد کاملا برعکس تجربه شخصی من است و حتی کسانی که در خودروی من نشسته اند هم از کم صدا بودن داخل خودرو تعجب کرده اند .
5 / برای داشتن یک گیربکس چابک فقط کافی است در مود اسپرت قرار بگیرد.
22:24  1395/06/05
پاسخ دادن
امیرحسین
8

رقبای قدری چون کیا پیکانتو؟؟؟یا i20؟؟؟؟
کیا پیکانتو که از نظر فضای داخلی کابین,قدرت موتور و پیشرانه و هندلینگ و سواری قابل قیاس نیست و تنها گیربکس اتوماتیک پیکانتو نقطه مثبت منظور میشه
هیوندای i20 هم که فاقد کروز کنترل هست و به لحاظ شتاب هم جلوی ام جی 3 کم میاره و از لحاظ هندلینگ هم که هزار رحمت به پراید هاچ بک و سر پیچ ها باید صلواتی ختم کرد.هیوندای هم تنها گیربکس اتوماتیک اش و شاید طراحی به روز تر کابین نقطه قوت اش باشه البته توجه داشته باشین 9 میلیون گران تر از ام جی هست
16:49  1395/06/05
پاسخ دادن
م
11


مقاله اشبتاهات زياد داشت ، شتاب اين ماشين تو سايت مادر (انگليس) ١٠.٤ هست شما نوشتيد ١١.٤
سيستم هاي ايمني مثل كنرل پايداري وكشش نوشته نشده
سيستم هاي كروز، كنترل در شيب،... اشاره نشده
تاپ گير ازش تعريف زيادي كرده خصوصا تو هندلينگ، زيبايي و لذت سواري
و عيبش رو هم نبود موتورهاي بيشتر و با توان گفته البته ي مدل از ام جي ٣ هست باهمين موتور با توان ٢٠٤ اسب كه خيلي گرونه البته و شتابش ٤.٥ ثانيه هست!!
http://www.topspeed.com/cars/mg-motors/2014-mg-mg3-trophy-championship-concept-ar164124.html
تاپ گير خيلي تعريف كرده و گفته اين خودروساز انگليسي ... بخونيد خودتون
, . The British automaker deserves it and it’s on us to give it. With so many automakers having sports hatchbacks available, it’s easy to see why MG can get lost in the mix. So it’s on us to give it some shine, especially when it releases a




لبنك مشخصات ايران
http://iran-mg.com/cars/4/mg3

لينك مشخصات انگليس
http://mg.co.uk/mg3/3style/#m-accordion-performance-and-transmission

14:52  1395/06/05
پاسخ دادن
رامتین
1

خودروی بدی نیست اما در برابر رنو کلیو که سال دیگه با قیمت 75تومن به بازار میاد، شوخی بحساب میاد.
یعنی کاملا یه محصول شکست خورده. کلیو 2یار خودروی سال اروپا شده.
12:12  1395/06/05
پاسخ دادن
mozhii
3

بعید می دونم رنو کلیو با قیمت 75 میلیون به بازار بیاد ، قطعا به خاطر تفاوتهای زیادی که داره بیاد ایران خیلی خیلی گرونتر در میاد ..

09:50  1395/06/06

محمد
1

90 به بالاست
19:55  1395/06/07

فرزاد
10

از ایران برای مردم چی مونده بجز حسرت و حقارت جهانی و خروارها خروار کوله بار بدبختی؟،
تا زمانیکه پول !دشمن؟ شده خدای کشور و جان و مال مردم شده وسیله آزمایش، چه کشکی بسابی که کشکی نباشه!
18:21  1395/06/04
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علیرضا : سلام مبارکه. چقدر جریمه تاخیر زدند. منم بخشنامه ۲۶۱۵ هستم تحویل سوم بهمن ولی رنگ تیتانیوم. سپاسگزارم
عادل : مبارک باشه دوست عزیز ایشالله این خبر خوب برای هممون اتفاق بیفته 😍
DA : ▫تعیین تکلیف تعهدات خودروی ساینا.اس دوگانه سوز ▫اعلام دعوتنامه پیشنهادی ساینا.اس دوگانه سوز 🔻مشتریان ساینا.اس دوگانه سوز که زمان تحویل خودروشان در قرارداد گروه خودروسازی سایپا بهمن ماه ۱۴۰۲ بود، همین خودرو، مطابق قرارداد و مهلت زمانی ۱۵ روزه برای تکمیل وجه با قیمت ۲۸۷ میلیون و ۴۸۶ هزار تومان به مشتریان تحویل داده خواهد شد. 🔗 saipanews.com/news/id/23602 🆔 @saipanews_com
عادل : برا خودمم تاحالا چند بار تاریخ آماده برای صدور فاکتور تغییر کرده آخرین تاریخش هم برای پنج اردیبهشت هست با پشتیبانی که تماس گرفتم گفتن به خاطر همین موارد هست هرچند ایران خودرو هیچ کدوم از حرفهاشون راست نیست احتمالن اینم دروغ گفتن😑😑
mhd S3 : روال ثبت شکایت تعزیرات چطوری هستش؟.من ماشین رو بگیرم دادگستری شکایت می کنم برای تاخیر بدبختی ما شهرستانی ها که فقط یه نمایندگی داریم اینه که نمایندگی با هامون سر لج افتاده پیگیری می کنی تازه شاکی هم هستن ولی تهران و بقیه شهرا بزرگ چنتا نمایندگی دارن
mhd S3 : دو نفر فکر کنم تحویل گرفتن تو تاریخچه همین گفتگو ها چک کنی میبینی
T8 : بله ، برا تحویل هم باید با نمایندگی در تماس باش تا بارگیری کنن بیاد برسه زمان میبره
امید : شما ماشین خریدی سوار شی یا دلالی کنی ؟! ملت ما خودشون پالونشون کجه بعد تعجب می کنن چرا مقام مسئول درست کار نمی کنه .
امید : نه همپن نارنجی باشه تحویل میدن
حسین j7 : خدا لعنت کنه به این کرمان خودرو اخرشم ماشینو تحویل نمیده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احسان : سلام تو میز خدمت من آمده تبدیل ویژه ماشین تحویلم 207 ارتقا یافته هست موعد تحویلم هم خرداد هستش کل مبلغ و واریز کردم بعدش ما برج 8 اجباری تبدیل کردن ب پانا ارتقا یافته ما هم انجام دادیم الان این چیه دیگه تبدیل ویژه کسی میدونه جریان چیه ممنون میشم جواب بده
علی اتوماتیک اسفند 402 : سلام کی تکمیل وجه کردی مگه بعدش مکه ثبت نامت شما سامانه یک پارچه بوده
محمد اتومات : امروز دقیقا 90 روزه واسه کوییک اتومات تکمیل وجه کردم. هیچی معلوم نیست.
محسن 207دنده اسفند : ن عزیز 8تومان
م : سلام امروز رفتم. نمایندگی شهرمون گفت. که معلوم نیست شاید ده روز دیگه شاید یه ماه دیگه یعنی واقعا نمیدونن. کی میاد یا نمیخوان. بگن
207 پانو : شما هنوز فاکتور نشدی ؟ چندمی ؟
207 : بعد تحویل خودرو میتونی همون نمایندگی نقد یا اقساط انجام بدید
یوسف : سلام سایناجی ایکس زمستان1403هستم کی پیامک میادقبلاپیام امده براساینا85گانه واریزنکردم ممنون میشم اگه جواب بدیدزنگ زدم میگن50 و50هست
اسفند دوگانه : سلام برا من الان از نمایندگی زنگ زدن گفتند دعوت نامه ساینا تک برات اومده پیشنهادیه اگه میخوای بیا تکمیل وجه کن ،چی میگن بعد دوسال
رانا : تشکر