مراحل طراحی مرسدس بنز

 

مراحل طراحی مرسدس بنز

 
مرسدس‌ بنز به عنوان یکی از مشهورترین و پرفروش‌ترین خودروسازان، طرح‌های خاص و جذابی برای ‌مدل‌های خود ارائه می‌دهد. طرح‌هایی که در عین جذابیت، هویت بنز را به وضوح از طریق نشانه‌های بصری به نمایش می‌گذارند. شاید چنین دقت و ظرافتی موجب می‌شود تا روند طراحی از اسکچ‌های اولیه تا رسیدن به مدل نهایی و تأیید آن حدود سه سال زمان ببرد. در ادامه برای آشنایی با یازده مرحله طراحی مرسدس بنز همراه ما شوید.
 
۱. طراحی و رندر: روند طراحی همیشه با اسکچ‌های دستی روی کاغذ و یا نمایشگرهای مخصوص این کار آغاز می‌شود تا ایده‌هایی که از قبل در ذهن طراحان به وجود آمده به تصویر کشیده شوند.
 
۲. مجموعه تجهیزات فنی: مبنای طرح‌های ارائه شده باید بر اساس شرایط فنی و مجموعه تجهیزات خودرو باشد. طراحان اسکچ‌های خود را در چارچوبی خاص و هماهنگ با بخش فنی خودرو ارائه می‌کنند، به طوری که خطوط، ابعاد و تناسبات با وجود رعایت اصول فنی طرحی موزون را به وجود آورند.
 
۳. ساخت مدل با نسبت یک به چهار: ساخت مدل دیجیتال از طرح‌ها، راه مناسبی برای مشاهده جزئیات و شناسایی ایرادهای احتمالی است، اما مدل‌های واقعی امکان بررسی دقیق‌تر و شناسایی نکات ریزتری را به کارشناسان می‌دهند، در نتیجه مرحله بعد ساخت مدل از تمام متغیرهای طرح‌های منتخب است. این کار اصطلاحاً کِلِی مدلینگ (clay modeling) نامیده می‌شود، یعنی مدل‌سازی با ماده‌ای شبیه به گِل رُس که قابلیت‌های زیادی دارد. پس از این مرحله طراحان می‌توانند با اطمینان بیشتری در مورد طرحی که خلق کرده‌اند و میزان مطلوبیت آن تصمیم‌گیری کنند.
 
مراحل طراحی مرسدس بنز
 
۴. انتخاب طرح برتر: فُرم نهایی خودروی جدید برای ساخت در اندازه واقعی از میان طرح‌های متعدد انتخاب می‌شود. برای ساخت این پروتوتایپ دستگاه میلینگ (نوعی دستگاه فرز) به کار می‌رود.
 
۵. مدل یک به یک: همه جزئیات این مدل یک به یک به صوورت دست‌ساز ساخته می‌شوند تا مدل ظاهری واقعی پیدا کند و مشخصه‌های آن به طور آشکار نمایش داده شوند.
 
مراحل طراحی مرسدس بنز
 
۶. اسکچ‌های محیط داخلی خودرو: بعد از ساخت مدل یک به یک از بدنه خودرو نوبت طراحی فضای داخلی است. در این قسمت خطوط متفاوت و بدیعی خلق می‌شود، خطوطی که با هدف ایجاد احساس آرامش و راحتی برای رانندگان پدید می‌آیند.
 
۷. مدل‌سازی محیط داخلی خودرو: همان‌طور که پیش‌تر گفته شد بهترین راه برای بررسی فُرم پیشنهاد شده و بهبود آن، ‌ساخت مدل در اندازه واقعی است. در این قسمت نیز همه جزئیات ساخته می‌شوند تا کیفیت بالای طرح به خوبی احساس شود. بر طبق قاعده سه طرح جایگزین نیز برای تصمیم‌گیری بهتر مدل‌سازی می‌شوند.
 
مراحل طراحی مرسدس بنز
 
۸. رنگ و تزئینات/کانسپت نمایشگر و سیستم‌های عملیاتی: در این مرحله مواد و متریال مناسب برای ساخت محیط داخلی از میان صدها طرح چرم و پارچه انتخاب شده و برای تجهیزات نیز از میان طیف وسیعی از رنگ‌ها، گزینه‌های مناسب تعیین می‌شوند. همچنین سیستم نمایشگر و کنترل‌ها نیز طراحی و تا رسیدن به بهترین حد مطلوب بهینه‌سازی می‌شوند.
 
مراحل طراحی مرسدس بنز
 
۹. شبیه‌سازی رنگ، بافت و تجهیزات: تمام متریال‌ها و رنگ‌ها در مدلی که در اندازه واقعی ساخته شده بود لحاظ شده و در شرایط زندگی روزمره قرار می‌گیرند تا تأثیر چنین شرایطی بر آنها آزمایش شود. هر کدام از رنگ‌ها و مواد به کار رفته کدگذاری شده و از هم تفکیک می‌شوند.
 
۱۰. مدل نهایی: طرح نهایی بدنه و فضای داخلی خودرو همراه با جزئیات به کار رفته در آنها با هم ترکیب می‌شوند تا نمایی از مدل واقعی به وجود آید و طرح آینده مرسدس بنز ملموس شود.
 
مراحل طراحی مرسدس بنز
 
۱۱. تأیید مدل: نقطه پایانی روند طراحی همه مدل‌ها گرفتن تأیید هیات مدیره است. اگر این مرحله نیز با موفقیت پشت سر گذاشته شود هیچ چیز دیگری جلوی تولید مدل جدید مرسدس بنز را نمی‌گیرد.
 
 
 
 

 

برچسب : خودرو , طراحی خودرو , طراحی مرسدس بنز , مراحل طراحی خودرو , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: نوید جهرمی
1

خیلی جالب بود.
00:46  1395/06/04
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : اینی ک میگن مالیات داره داره ماشین واسه فروش حواله مالیاتش چقده جریانش چیه اگه کسی میدونه بگه لطفا
ساینا اس شده سهند اس : امروز برای منم پیامک واریزی سهند اس اومده انشااله که برای همه بیاد بعد چند ماه
dubi : الاغ این واسه کسیه که تمام پولو داده باشه و ثبت نامش قطعی باشه نه تو که یه ریالم پول ندادی ثبت نام قطعی نکردی. اینی که الان پیامک فرستاده هم از تعهدش به اون پیش ثبت نام نیست. میخاد ماشینی که هیچکی نمیخره رو قالب کنه به یه عده از همه جا مونده
تارا : دوستان ما همه یه درد مشترک داریم پس همه بهتره به هم کمک کنیم و اطلاعات دقیق بدیم و دروغ هم نگیم. خواهشا هرکی فاکتور شد دقیقا توضیح بدید. تشکر.
حسین : چرا اینقدر جلوش زشته، مثل پیکان همه چیزش رو مربعی در آوردن، آخه یه بازی با خطوطی یا یه زاویه ای
تارا v1 پلاس : توضیحات این ساناز خانم سرکاری بود چون فاقد هرگونه اطلاعات بود قطعا اگر سری جدید فاکتور شده باشند دوستان دیگری فاکتور شدن و اطلاعات درستی در گروه قرار میدن
وحید : اومدی پز فاکتور شدنت رو بدی!؟ اگه قصدتون کمک کردن به دیگرانه، بفرمایید فروش فوری بودید یا پبش فروش، تحویل چه تاریخی بوده، کی واریز وجه یا تکمیل وجه کردید؟
Ramin : با سلام اگر قرارداد رو خوب مطالعه کنید 90 روز عادی هست نه کاری. لطفا نگید کاری تا بعدا همه بگن 90 روز کاری و دیگاه سایپا هم سو استفاده کنه از این مطلب.
رضا : آقا یه رانتی داره توزیع میشه و ملتی دارن استفاده میکند ، خریتش کجاشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آراد : منم همه چیم مثل شماس گفتن تیر میدیم هنوز دی ماه رو هم ندادن ما که آخر اسفندیم احتمالا بره تو مهر ماه
سقف فلز اسفند : من واریز اولیه ام شهریور بوده ولی تاریخ تکمیل وجه 20 دی ماه
تحویل 29 اسفند : کدخدابهروزتحویلت کی بود تکمیل وجه کی بودماشینت چی بود
سورن جدید. دی : معلوم نیس باماشینای مردم چکارمیکنن که برایکی خلافی میادبرایکی عوارض ازادراهی
سورن جدید. دی : معلوم نیس چ غلطی میکنن که 3روزه توراهه
حسن : قسطی چیه برادر مبلغ باید کم بشه
بوشهری : ایا قبل از 18 آذر کسی مانده که فاکتور نشده باشه
پارس 4705 : سلام دوستان ازکجا میشه فهمید ماشین ساخت کدوم کارخانه یا کدوم شهره
رسول : تبریک فاکتور شدی به همین خاطر
آریزو5 مجید : منم 23 دی ماه تکمیل وجه کردم 25قراردادشدولی هنوزخبری نیست شماتهران بودید؟