پژو206 بهتر است یا تندر90؟

 

پژو206 بهتر است یا تندر90؟

 
پژوه 206 صندوقدار و رنو تندر 90 از محصولات شرکت فرانسوی بوده که در گروه قیمت‌ خودروهای متوسط قرار می‌گیرد و از لحاظ کیفیتی در رنج متوسط رو به بالا است که با مقایسه‌های صورت گرفته کیفیت خودرو تندر 90 بالاتر از پژو 206 قرار دارد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادخبرگزاری میزان،  دو اتومبیل محبوب پژوه 206 صندوقدار و رنو تندر 90 در رنج قیمت زیر 40 میلیون تومان است، این دو اتومبیل در ابتدای ورود به بازار چندان مورد استقبال قرار نگرفته بودند ولی با مرور زمان به علت کیفیت فنی خوب وقابل قبول، در حال حاضر جزء پرفروش‌ترین خودروهای این رنج هستند و مانند دیگر خودروهای بازار، قیمتی فراتر از حد تصور پیدا کرده‌اند! 
 
ابتدا به طراحی دو اتومبیل می‌پردازیم (که البته سلیقه‌ای است)، اول به سراغ لوگان رفته، لوگان به علت طراحی ظاهری مکعب شکل چندان خودروی دل‌چسبی نیست. بلند بودن سقف برای یک خودروی سدان موجب شده که با اتومبیل ناهماهنگی مواجه شویم که البته این سقف بلند نکات مثبتی نیز دارد که در جای خودش به آن اشاره خواهیم کرد. طراحی عقب لوگان به علت بلند بودن صندوق واستفاده از چراغ مستطیل شکل به صورت افقی نمای جالبی به وجود نیاورده است اما طراحی جلوی لوگان به مراتب بهتر از نمای عقب آن است. اما در آنسوی میدان 206SD قرار دارد که شاید مهمترین چالشی که این خودرو در طراحی ظاهری با آن روبرو است، مربوط به نمای جانبی این خودرو می‌باشد. 
 
صندوق بار اضافه شده به آن و تغییر ندادن ابعاد در عقب، باعث شده که این خودرو در طراحی جانبی چندان هماهنگ و دلچسب نباشد. نمای جلو ی این خودرو هر چند کمی قدیمی شده اما هنوز طرحی قابل قبول، زیبا و دلچسب است. نمای عقب به علت اینکه از خودروهای پژو 607 و 206cc به عاریت گرفته شده، فرمی قابل قبول به خودرو بخشیده است ضمن اینکه این خودرو نسبت به لوگان از فرمی آیرودینامیک‌تر و اسپرت‌تری برخوردار است. در مجموع با وجود اینکه 206SD در نمای جانبی دارای مشکلاتی است اما در کنار لوگان خودش را زیباتر نشان می‌دهد. با ورود به کابین لوگان با طراحی مواجه هستیم که مانند طراحی خارجی چندان دلچسب نیست. 
 
طراحی دریچه‌های هوا، پوشش روی درب‌ها و قرارگیری دکمه‌های شیشه بالابر روی داشبورد چندان جالب نیستند. صندلی‌ها نیز از طراحی زیاد مطلوبی برخوردار نیستند و حالتی نیمکت‌وار دارد و کیفیت مواد به کار رفته روی پوشش درب‌ها چندان جالب نیست. اما فضای کابین بسیار خوب و پذیرفتنی است، همانطور که در ابتدا نیز به آن اشاره شد بلند بودن سقف نکات مثبتی نیز به وجود آورده است. در قسمت عقب فضای پا وارتفاع سقف بسیار خوب است بگونه‌ای که سه نفر به راحتی در فضای عقب این اتومبیل بنشینند و راحت باشند. 
 
یکی دیگر از نکات خوب لوگان فضای خوب صندوق عقب است که به جرات می‌توان گفت که از بسیاری از خودروهای بزرگتر از خود نیز بزرگتر است! به علت بالا بودن شاسی لوگان دید جلو و اطراف آن خوب و رضایت‌بخش است ولی دید عقب چندان جالب نیست. از لوگان پیاده شده و وارد کابین 206 می‌شویم. داشبورد 206 نسبت به سایر خودروهای این رنج قیمت از طراحی خوب و زیبایی برخوردار است و هماهنگی پوشش روی درب‌ها با روکش صندلی‌ها، طرحی زیبا و دل نشین به وجود آورده است. 
 
ارگونومی در این خودرو به خوبی رعایت شده و صندلی‌ها اگرچه زیاد راحت نیستند اما در برابر لوگان از طراحی مطلوب‌تری برخوردار است ضمن اینکه این صندلی‌ها ارگونومیک بوده و به خوبی بدن سرنشینان را در بر می‌گیرند. دید جلو و اطراف خوب است ولی دید عقب چندان قابل قبول نیست هر چند از لوگان بهتر است! 
 
فضای 206 در قسمت جلو خوب و راضی کننده است اما فضای عقب تنگ است و این تنگ بودن فضای عقب در برابر لوگان خودش را بیشتر نشان می‌دهد (یکی از نقاط ضعف 206 به شمار می‌رود). فضای صندوق عقب 206SD خوب و راضی کننده است اما در برابر لوگان کوچکتر است ولی به علتی که صندلی‌های عقب 206 قابلیت خوباندن دارند می‌توان اجسام طویل‌تری با آن جابه جا کرد. 
 
در مجموع 206 از کابین زیباتر ودل نشین تری برخوردار است ولی لوگان به شما فضای بیشتری می‌دهد. 
 
هر دوی این خودروها از تجهیزات رفاهی و ایمنی قابل قبولی در رنج قیمتشان برخوردار هستند. 
 
از مهمترین تجهیزات رفاهی و ایمنی در لوگان می توان به موارد زیر اشاره کرد: 
 
شیشه‌های برقی در هر چهار درب، آینه‌های برقی به همراه گرم‌کن، کامپیوتر سفری، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل، مه‌شکن جلو و عقب، تنظیم ارتفاع و گودی کمر صندلی راننده، قفل مرکزی همراه با ریموت کنترل وسیستم ضد سرقت ایموبلایزر، فرمان هیدرولیک، دو کیسه هوا، سیستم صوتی با 4 بلندگو، سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراه EBD ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کاسه‌ای 
 
از مهمترین تجهیزات رفاهی و ایمنی در 206 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 
 
شیشه‌های برقی در هر چهار درب، آینه‌های برقی به همراه گرم‌کن، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل، مه‌شکن جلو و عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، قفل مرکزی همراه با ریموت کنترل وسیستم ضد سرقت ایموبلایزر، فرمان هیدرولیک به همراه تنظیم ارتفاع، سیستم همراهی تا درب منزل Follow me، دو کیسه هوا، سیستم صوتی با 4 بلندگو و 2 توئیتر به همراه کنترل‌های پشت فرمان، سیستم تنظیم سرعت برف پاکن با سرعت خودرو، سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراهEBD و سیستم ترمز اضطراری EBA ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب دیسکی ،هردوی این اتومبیل‌ها دارای ایمنی مناسبی هستند. لوگان دارای 3 ستاره ایمنی از موسسه Euroncap و 206 دارای 4 ستاره ایمنی از این موسسه است.
 
با توجه به گسترش خدمات هر دو خودرو از لحاظ گارانتی و وارانتی, شرايط هر دو خودرو یکسان به نظر می رسد، اگر به دنبال کیفیت و یک سواری راحت و بی دغدغه هستید شک نکنید و به سراغ L90 بروید اما اگر از رانندگی سریع لذت می برید و تمایل دارید هیجان را در سفرهای برون شهری تجربه کنید تمام مشکلات 206 را به جان بخرید و به جای L90 یک 206 تیپ5 بخرید و سواری آن لذت ببرید!
 
 
 
 

منبع

میزان

 

برچسب : خودرو , پژو206 صندوق دار , تندر 90 , ال90 , ایران خودرو , سایپا , پارس خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

16 نظر

بهزاد
1

منصفانه باشیم هیچ کدوم بدرد بخور نیستن اون از تندر که اصلا کلاس نداره . اونم از 206 که درسته خشکله اما خیلی ایرادات کلی و جزئی داره اولا با یه برخورد کوچیک از جلو کاپوت از جاش میپره، ایرانیزه ها هم که واقعا نوبره!!!
13:49  1395/06/15
پاسخ دادن
Ali
3

من يه ٢٠٦sd v8 دارم سال ٨٨ بدون هيچ مشكلي كار ميكنه. تا حالا فكر كنم يبار رفته تعميرگاه ١٢٠هزارتا هم راه رفته. خيلي هم راضي ام ازش. اين مقاله ها ديگه الكي هستش و همش وقت گرفتن. چون الان همه ميدونن ٢٠٦ و l90 فرق انچناني باهم ندارم و مردم از روي سليقه و سن و سال ميخرن. هرچند من ديدم هركي l90 خريده سه ماه بد فروخته و سواريشو دوست نداشته. و همچنين كلاس ٢٠٦ يه چيز ديگس. طرف پورشه داره اما يه ٢٠٦ تو پاركينگش پاركه.
13:59  1395/06/14
پاسخ دادن
اکبر
1

منم هرکس رو دیدم بعد از یک ماه 206 رو فروخته رفته ال90 خریده چون از مشکلات برقی و خرابی های متعدد خسته شده بودن
10:53  1396/02/12

همایون
3

آغا من نمیدونم چرا تا نظر یکی مخالف نظر ماست زود بهش میپریم. یادبگیریم به نظر هم احترام بذاریم دیگه هرچند مخالف
16:25  1395/06/11
پاسخ دادن
ناشناس
3

مقاله آخرش می خواهد بگوید شک نکنید و همچنان گاری های داخلی را بخرید و لذت ببرید!
21:38  1395/06/10
پاسخ دادن
تنهای اول
1

عشق فقط فقط 206.
واقعا محشره.
من اخرین باری که رفتم تعمییر گاه دوسه ماه پیش بود.
نسبت به خودروهای دیگر ساخته شده در ایران واقعا محشره .مخصوصا سرعتش و کورس گذاشتناش. شتابش اصلا افت نمیکنه. در حد خودروهای جدید جواب میده و تاآخرین لحظه کار میکنه.
17:54  1395/06/10
پاسخ دادن
سعید
11

افرین که سه ماه پیش رفتی تعمیرگاه.من ال نود دارم اخرین بار ۵سال پیش رفتم تعمیرگاه
21:37  1395/06/10

کاربر: REZA XU7
9

همايون جان، خودتو نمودي با اين رانات. بابا بي خيال شو ديگه. اصن رانا از ماشيناي سه ميلياردي هم بهتره. تورو خدا بيخيال شو😣
22:47  1395/06/10

کاربر: REZA XU7
9

همايون جان، خودتو نمودي با اين رانات. بابا بي خيال شو ديگه. اصن رانا از ماشيناي سه ميلياردي هم بهتره. تورو خدا بيخيال شو😣
22:59  1395/06/10

کاربر: مصطفی_20859
0

یعنی واقعا بعد 15 سال تولید هر دو خودرو ، باز هم نیاز به نوشتن همچین مقاله هایی احساس میشه؟
پس شعور مخاطب کجا رفت؟
اصن تابلو نبود که شما دنبال تبلیغ 206 هستین.
من خودم 206 مدل 94 دارم پدرمو در آورد حالا هر چقدر هم ظاهرا بهتر از ال 90 باشه واقعا کیفیتشون افتضاح هست....
واقعا شعور مخاطب رو نباید این قدر پایین فرض کرد که هر چی خواستیم بارش کنیم...
10:34  1395/06/10
پاسخ دادن
رضا
2

ایشون درست میفرمایند بنده هم 206 مدل 94 دارم. تقریبا جایی از ماشین نیست که مشکل نداشته باشه (28000 کارکرده)
سیم کلاچ، دوشاخه کلاچ، دیسک و صفحه (با اینکه گارانتی هست ولی هزینه کامل پرداخت شد.)، واترپمپ تعویض شده، ضبط ماشین هفته اول که تحویل گرفتم خراب شده و از یک طرف صدا نمیومد!

گیربکس 405 استفاده کردند و کلاچ سفته بعد 1 ساعت ترافیک زانو دردمیگیری
شتاب ماشین بدلیل همین گیربکس کم شده و از 206 اتوماتیک میخوره
تقریبا جایی از ماشین نیست که صدا نده و لق نباشه (صندلی عقب، درب صندوق، درب سمت شاگرد، شیشه ها، صدا هایی نامعلومی از داخل داشبورد)
کمک ها از روز اول مشکل داشتند و ماشین میکوبه (خیلی بیشتر از 206 های قبل 90)
ترمز ماشین بگیر نگیر داره و 1 بار باعث تصادف جزئی شد (خنده داره ولی با 50 تا سرعت)

در مورد خدمات و وقت تعمیرگاه هم مشکلات خاص خود وجود دارد. دوست عزیزی که قصد خرید این ماشین رو داری لطفا بخاطر آسایش و امنیت خودت و خانوادت تجدید نظر کن
07:53  1396/02/12

همایون
3

رانا همون 206 صندوقدار با کیفیت هست که با تندر در کیفیت برابری میکنه . از نظر زیبایی و گارانتی هم که سر تره از جفتشون.
09:10  1395/06/10
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
8

یه نکته مهم را نگفته اید که پژو های پیش از تحریم تفاوت بسیاری با دوره تحریم دارند ولی تندر ها اونقدر افت کیفیت نداشته اند.
15:29  1395/06/09
پاسخ دادن
کاربر: m&z
21

جمله آخر بسیار درست و ریز بینانه نوشته شده. واقعا اگه دنبال دردسر نیستید و یه ماشین میخواهید که صبح استارت بزنید و بی دردسر سرکار برید و دائم استفاده کنید بدون اینکه بدونید تعمیرگاه کجاست، چشماتون رو ببندید و یک ال 90 بخرید. رنو اجازه نداده ذره ای از کیفیت این ماشین کم کنند. ولی پژو فقط امتیاز فروخته و به جای 206 در واقع یک خودروی چینی تحویل شما خواهند داد.
15:26  1395/06/09
پاسخ دادن
امید
8

ممکنه کیفیت 206 پایینتر باشه، ولی لذت سواری، زیبایی، تعادل ، پایداری سر پیچ ها، عدم افت توان موتور با کولر و یه سری آپشن های مهم 206، واقعا ارزش اینو نداره که گاهی یه نگاهی بهش بندازی؟واقعا هم نوشتن راحته و بگی هر روز صبح باید فکر تعمیرگاه باشی.خیلی از دوستانی که 206 دارن واقعا یادشون نیست کی رفتن تعمیرگاه که جنابعالی میگین هرروز. از نظر شتاب و سرعت هم که خودتون میدونین. همین که ال 90 فقط تو ایران و رومانی پیدا میشه و 206 همه جای دنیا خودش گویای همه چیز هست.
08:34  1395/06/10

رضا
2

امید جان حق با شماست ولی اون 206 که همه جای دنیا هست یه چیز دیگس برادر من، اینا از مدل 90 به بعد کلا دارن یه چیز دیگه میدن دست ملت که حتی گیربکس 405 روشه! سیستم برق ماشین کلا عوض شده و مثلا کروز نصب نمیشه (اونی که رو دست دنده نصب میکنن مثل پرشیا و میگن رو سنسور abs خطا میده منظورم نیست. کروز فابریک) ترمز ماشین های جدید کلا مشکل داره، اینو میتونید تو خیابون ببینید سر کاپوت همه 206 ها خورده! شتاب ماشین زیاده و ترمز ضعیف

بنده هیچ طرفداری از L90 نمیکنم و بنظرم واقعا زشته.
08:00  1396/02/12

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امید : شما ماشین خریدی سوار شی یا دلالی کنی ؟! ملت ما خودشون پالونشون کجه بعد تعجب می کنن چرا مقام مسئول درست کار نمی کنه .
امید : نه همپن نارنجی باشه تحویل میدن
حسین j7 : خدا لعنت کنه به این کرمان خودرو اخرشم ماشینو تحویل نمیده
عجب : ولی حقمون همینه به خدا پولمون خوردن از اون ور میرن قرارداد تاکسی برقی میبندن تهران ولی نه ماشین های نقد و قسطی خودش شاسی نمیکنه با هم متحد نیستیم فقط میایم اینجا نگاه میکنیم و دروغ های نمایندگان کرمان موتور میخونیم اینجا که الکی میگن امروز تحویل گرفتیم فلان تا متحد نشیم کاری نمیکنن واسه ما
تارا v1 پلاس : در پاسخ به عادل خان دوست عزیز آیا این پروسه هر روز هر روز انجام میشه آخه یک دفعه . دو دفعه نه هر روز احتمالا مورد دیگه ای هست این اتفاق واسه منم زیاد می افته
مهدی : ثبت نامی های ۲۱ اسفند هنوز فاکتور نشده چی برسه به فروردین
سارا : سلام دوستان تارا دستی سفید بخشنامه ۴۶۱۵تحویل ۴بهمن امروز بلاخره فاکتور شد ب نظرتون چند روز زمان میبره تحویل بدهند
تارا : واسه من که فروش فوری هست و هنوز موعد تحویل نشده. ولی هر روز بروز میشه...
T8 : مرحله ارسال پلاک و مدارک باید سبز بشه تا تحویل بدن ؟
خداپرست : سلام ودرود برشما بنده خودروی چیرمن دارم که کروز کنترلش خراب شده خواستم بدونم آیا دیگرسیستم های کروز کنترل به هرماشینی میخوره وقابل نصب هست خودروی چیرمن سیتم کروزش روی دستک برف پاکن هست حال چه کروزی نصب میشود یا فقط باید کروز خود چیرمن نصب شود ممنون از شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پارس : سور پرایز طلائی ایران خودرو!!!!!!!سه روز تکمیل وجه را تمدید کرد!! فهیمه چقدر مابدبختیم ،همون موقعی که 160میلیون رافشار دادی سورپرایز شدیم،بس دیگه.نقی تو باهمه اینجوری،ولی عظیمی باتو اونجور،
گل بس : تابلو خالی میبندی
علی : سلام بد پلاک جند روز کشید کارت ماشین امد
سعید تیگو7 : قرار داد من 26 بهمن بوده و تکمیل وجه 23 اسفند تا الان هنوز حتی تخصیص نخورده چه برسد به فاکتور .اخه چقدر انتظار
تکمیل 11 دی سورن جدید : دقیق 30 روز
کوئیک اتومات : کوئیک اتومات بودی یا دنده؟
ساینا اسفند : کسی میدونه دعوتنامه دوگانه اسفند کی میاد ؟
بقال سر کوچه : داداش من نفروش الان زمان فروش نیست زمان خرید است
اقتصاد دان : چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است افزایش قیمت خودروها قطعی و صدرصد است فروش خودرو = ضرر و زیان و باخت شدید و از دست دادن سرمایه