رقابت بی ام وی کوپه سری 7 با مرسدس S کوپه

 

رقابت بی ام وی کوپه سری 7 با مرسدس S کوپه

 
سدان فول سایز و لوکس باواریایی ها یعنی سری 7 با انبوهی از تکنولوژی ها و امکانات رفاهی که دارد، یکی از گزینه های اصلی برای جابجایی تاجران و سیاستمداران در سراسر جهان به شمار می رود.
 
در سوی دیگر میدان مرسدس بنز S کلاس قرار دارد که آن هم جزو محبوب ترین خودروهای لوکس بازار محسوب می شود.
 
همانند اکثر محصولات بنز و بی ام وی رقابت این دو خودرو از همان ابتدای پیدایش شدید بوده و عنوان بهترین سدان فول سایز لوکس معمولا به یکی از این دو تعلق می گیرد.
 
رقابت بی ام وی کوپه سری 7 با مرسدس S کوپه
 
خانواده سری 7 و S کلاس هر کدام دارای اعضای متعددی هستند که معمولا با کدهای عددی شناخته می شوند؛ برای مثال سری 7 دارای اعضایی مانند 730، 740 و 750 است که از لحاظ پیشرانه و امکانات تفاوت هایی با همدیگر دارند.
 
در مقابل خانواده S کلاس نیز دارای اعضایی مثل S350، S500 و S600 می باشد.
 
رقابت بی ام وی کوپه سری 7 با مرسدس S کوپه
 
در این بین یک تفاوت اساسی بین خانواده سری 7 و مرسدس S کلاس وجود دارد. در میان اعضای لوکس مرسدس انواع نسخه های کوپه و کانورتیبل دیده می شود، در حالیکه سری 7 از لحاظ اتاق تنوعی نداشته و فقط دارای نسخه Li با فاصله محوری طولانی تر است.
 
همین مساله باعث شده آمار فروش خانواده سری هفت و S کلاس تفاوت چشمگیری با هم داشته باشند؛ در این کلاس مرسدس با اختلافی فاحش جلوتر از بی ام وی قرار دارد.
 
رقابت بی ام وی کوپه سری 7 با مرسدس S کوپه
 
از طرفی آئودی دیگر رقیب بی ام وی، خود را برای معرفی و ارائه A8 جدید آماده می کند. این مساله سری 7 را با چالش بیشتری مواجه کرده و احتمالا آمار فروش آن را بیشتر از قبل تحت تاثیر قرار خواهد داد.
 
البته بی ام وی اخیرا نسخه های M760Li xDrive و 740e xDrive Plug-In Hybrid را به خانواده سری 7 افزوده که می تواند اندکی باعث ارتقای آمار فروش آن شود.
 
رقابت بی ام وی کوپه سری 7 با مرسدس S کوپه
 
سری 7 نسل ششم که با کدهای G11 (فاصله محوری استاندارد) و G12 (فاصله محوری طولانی تر) شناخته می شود با امکاناتی مدرن مثل قابلیت رانندگی خودکار و ژست های کنترلی ارایه شده؛ اما آنطور که به نظر می رسد ظاهرا این امکانات تاثیر چندانی در جلب نظر مشتریان نداشته اند.
 
رقابت بی ام وی کوپه سری 7 با مرسدس S کوپه
 
بر اساس گفته های یک منبع آگاه که در گزارش اخیر  بلومبرگ منتشر شده، بی ام وی قصد دارد از استراتژی رقیب اشتوتگارتی الگوبرداری کرده و با ارایه نسخه کوپه سری 7 هیجانی دوباره به کلاس خودروهای لوکس خود تزریق کند.
 
این کوپه لوکس احتمالا در سال 2019 معرفی می شود و بعد از آن نسخه های دیگری (مثل کانورتیبل) وارد خانواده سری 7 خواهند شد تا بلکه در این کلاس باعث بهبود وضعیت فروش باواریایی ها شوند.
 
رقابت بی ام وی کوپه سری 7 با مرسدس S کوپه
 
شایان ذکر است که بی ام وی در رقابت با مرسدس بنز کمی عقب افتاده است و وضعیت سری 7 در برابر S کلاس به خوبی این اتفاق را منعکس می کند.
 
حدود 4 سال پیش دو پرچمدار بنز و بی ام وی فروشی مشابه و با اختلاف نه چندان چشمگیر داشتند، اما پس از معرفی نسل ششم با کد W222 این اختلاف به یک باره بیشتر شد؛ طوری که اکنون فروش سری 7 حدود 40 درصد کمتر از S کلاس است.
 
رقابت بی ام وی کوپه سری 7 با مرسدس S کوپه
 
آنطور که شواهد نشان می دهد امسال مرسدس بنز با تکیه بر طراحی های هوشمندانه و شاسی بلندهای متنوع خود سرانجام گوی سبقت را از بی ام وی خواهد ربود؛ زیرا در هفت ماهه نخست امسال توانسته 30 هزار دستگاه خودروی بیشتری نسبت به بی ام وی بفروشد.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , بی ام و سری 7 , مرسدس کلاس S , خودرو المانی , خودرو کوپه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: m&z
0

بنز رو بیشتر واسه کلاسش میخرن. کلاس بنز یه چیز دیگه است.
15:50  1395/06/16
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
2

انتخاب من در این کلاس در درجه اول مرسدس خواهد بود.
منبع این جمله سادم نیست:« بنز اس کلاس خودروی لوکسی است که چاشنی اسپورت بهش اضاف کردن و ب ام و خودروی اسپورتی که طعم لوکس بودن پیدا کرده.»
منم با این نظر موافقم. پیشتاز این رده بنز اس کلاسه.
سری 7 کنونی از بقیه پیشینیانش بهتره و انتخاب وسوسه کننده ایه.
09:51  1395/06/16
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امید : شما ماشین خریدی سوار شی یا دلالی کنی ؟! ملت ما خودشون پالونشون کجه بعد تعجب می کنن چرا مقام مسئول درست کار نمی کنه .
امید : نه همپن نارنجی باشه تحویل میدن
حسین j7 : خدا لعنت کنه به این کرمان خودرو اخرشم ماشینو تحویل نمیده
عجب : ولی حقمون همینه به خدا پولمون خوردن از اون ور میرن قرارداد تاکسی برقی میبندن تهران ولی نه ماشین های نقد و قسطی خودش شاسی نمیکنه با هم متحد نیستیم فقط میایم اینجا نگاه میکنیم و دروغ های نمایندگان کرمان موتور میخونیم اینجا که الکی میگن امروز تحویل گرفتیم فلان تا متحد نشیم کاری نمیکنن واسه ما
تارا v1 پلاس : در پاسخ به عادل خان دوست عزیز آیا این پروسه هر روز هر روز انجام میشه آخه یک دفعه . دو دفعه نه هر روز احتمالا مورد دیگه ای هست این اتفاق واسه منم زیاد می افته
مهدی : ثبت نامی های ۲۱ اسفند هنوز فاکتور نشده چی برسه به فروردین
سارا : سلام دوستان تارا دستی سفید بخشنامه ۴۶۱۵تحویل ۴بهمن امروز بلاخره فاکتور شد ب نظرتون چند روز زمان میبره تحویل بدهند
تارا : واسه من که فروش فوری هست و هنوز موعد تحویل نشده. ولی هر روز بروز میشه...
T8 : مرحله ارسال پلاک و مدارک باید سبز بشه تا تحویل بدن ؟
خداپرست : سلام ودرود برشما بنده خودروی چیرمن دارم که کروز کنترلش خراب شده خواستم بدونم آیا دیگرسیستم های کروز کنترل به هرماشینی میخوره وقابل نصب هست خودروی چیرمن سیتم کروزش روی دستک برف پاکن هست حال چه کروزی نصب میشود یا فقط باید کروز خود چیرمن نصب شود ممنون از شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تکمیل 11 دی سورن جدید : دقیق 30 روز
کوئیک اتومات : کوئیک اتومات بودی یا دنده؟
ساینا اسفند : کسی میدونه دعوتنامه دوگانه اسفند کی میاد ؟
بقال سر کوچه : داداش من نفروش الان زمان فروش نیست زمان خرید است
اقتصاد دان : چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است افزایش قیمت خودروها قطعی و صدرصد است فروش خودرو = ضرر و زیان و باخت شدید و از دست دادن سرمایه
ناهید : من امروز تکمیل وجه کردم دوگانه بهمن بنظرتون کی فاکتور میشم
توصیه کارشناسی : افزایش شدید قیمتها در پیش است
207 : والا مام 16 هستیم هنوز فاکتور نشدیم
علی : دورغ صد درصد