بررسی شیر پیر پژو ، پارس LX

 

بررسی شیر پیر پژو ، پارس LX

 
سال‌های زیادی از عمر صنعت خودروی ایران می‌گذرد و این صنعت در این سال‌ها فراز و نشیب‌های زیادی راتجربه کرده است. شاید در دوران پس از انقلاب اسلامی ورود پلت‌فرم‌های پژو 405 و کیا پراید را بتوان به‌عنوان یکی از نقاط عطف این صنعت به حساب آورد،‌ به طوری که پس از گذشت بیش از دو دهه، همچنان حجم انبوه تولید و فروش مشتقات این دو پلت‌فرم است که چرخ صنعت خودروی ایران را می‌چرخاند. 
 
به گزارش ایران‌جیب به نقل از عصرخودرو، در این سال‌ها پروژه‌هایی برای ارتقا و به‌روزرسانی ظاهری (یا اصطلاحا فیس‌لیفت)محصولات این دو پلت‌فرم در نظر گرفته شده و به مرحله اجرا در آمده است اما چیزی که اکثر کارشناسان و علاقه‌مندان روی آن اتفاق نظر دارند این است که بدون شک «پژو پارس» موفق‌ترین وپذیرفتنی‌ترین فیس‌لیفتی بوده که طی این سال‌ها از خودروسازان ایرانی دیده‌ایم. 
 
خودرویی که در سال 79 با نام اولیه «پرشیا» و به عنوان خودرویی لوکس و یک رده بالاتر از 405 به بازار معرفی شد و از همان ابتدا به‌عنوان یک خودروی زیبا و خوش‌قیافه، جادار و با کیفیت فنی و عملکردی قابل توجه (نسبت به زمان عرضه) توانست محبوبیت بالایی را برای خود دست و پا کند؛ محبوبیتی که تا به امروز نه تنها از آن کاسته نشده، بلکه با توجه به عدم ورود خودروهای چینی به این رده قیمتی از بازار ایران به طور جدی و عرضه‌نکردن محصولاتی جدید از طرف خودروسازان داخلی با برند ملی (یا عرضه محصولی مانند سورن که با بی‌توجهی کامل نسبت به یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و علاقه‌مندی‌های مشتری ایرانی یعنی زیبایی ظاهری خودرو، طراحی و به بازار عرضه شده است) روز به روز بر آن اضافه نیز شده است! جالب‌تر اینجاست که بدانید سهم تولید آن در خطوط تولید ایران خودرو تقریبا با مجموع سهم تولید 3 محصول با برند ملی این خودروساز (سمند،رانا و دنا) برابری می‌کند! 
 
با این مقدمه به سراغ آزمون فنی نسخه LX پارس (مجهز به پیشرانه TU5) که عرضه آن از سال 1390 آغاز شده است و تا به امروز ادامه دارد، می‌رویم:
 
بررسی شیر پیر پژو ، پارس LX
 
برادر 405، بدل 406!
 
طرح ظاهری پژو پارس حاصل تزریق المان‌های طراحی پژو 406 روی پیکره پژو 405 است. طرح جدی و با‌صلابت مجموعه چراغ‌های گربه‌ای جلو و جلوپنجره شیر نشان و همینطور طرح ورودی هوا و مه‌شکن‌های روی سپر جلو، ضربه‌گیر‌های مشکی رنگ شامل یک نوار کرومی (که ایران خودرو تا به حال علاقه‌ای برای استفاده از نمونه‌های همرنگ بدنه در نمونه‌های مجهزتر پارس مانند ELX‌ از خود نشان نداده است) در کنار طرح دوست‌داشتنی نمای عقب ذهن‌ها را به سمت پژو 406 می‌برد. 
 
البته برخلاف 405 و 406 محل نصب پلاک به جای سپر عقب به صندوق عقب منتقل شده است.خطوط به‌کار رفته در نمای جانبی و عدم مشاهده خطوط برآمده و برجسته در این نما و همینطور ضربه‌گیرها یا زه‌های جانبی که در بالا به آنها اشاره شد باعث می‌شوند تا پارس کهنگی و قدمت طرح خود را فریاد بزند. با اینکه 16 سال از عمر پارس می‌گذرد اما تنها تغییر قابل توجه در نمای ظاهری آن در این سال‌ها طرح جدید آینه‌های بغل (مجز به راهنما)است که از سال 89 و تحت لوای مدل سال به آن اضافه شده است. البته ظاهرا برنامه‌ای برای فیس‌لیفت پارس در جریان بوده که نهایی نشده است و به جای آن طرح در نظر گرفته شده، برای نمای جلویی وانت آریسان مورد استفاده قرار گرفته است! انتظار می‌رفت کارخانه سازنده در این سال‌ها از تغییرات حداقلی مانند بازنگری در گرافیک چراغ‌های عقب یا طرح جدید قالپاق‌ها(برای تیپ معمولی پارس)دریغ نمی‌کرد. 
 
نسخه‌های LX‌ و ELX پارس‌، برخلاف نسخه معمولی‌، از آنتن اکتیو بهره می‌برند. خودروی مورد آزمایش ما از رینگ‌های 10 پره بهره می‌برد اما استفاده از رینگ‌های 12 پره(موسوم به صلیبی)و نمونه 5 پره دوبل نیز در پارس LX مشاهده شده است.
 
کابین و تجهیزات رفاهی
 
در سال‌های اخیر یکی از اصلی‌ترین ایرادات مونتاژی تقریبا همه ‌خودروهای داخلی(به‌جز خانواده تندر 90) رگلاژ نامناسب در‌ها بوده است اما خوشبختانه در خودروی مورد آزمایش ما هر چهار درب به‌راحتی و بدون مشکل باز و بسته می‌شدند و رگلاژ مناسبی داشتند. هر چند فواصل موجود بین برخی قطعات در نمای ظاهری و داخلی خودرو همچنان تو ذوق می‌زند.
 
بررسی شیر پیر پژو ، پارس LX
 
اجباری شدن نصب ایربگ سرنشین توسط پلیس راهنمایی و رانندگی سبب خیر شد تا ایران خودرو دستی به سر و روی نمای داخلی 405 و پارس بکشد. این جلو داشبورد طرح جدید از سال 93 به تدریج جای نمونه‌های قدیمی را روی مدل‌های مختلف پارس اعم از معمولی(سال)، ELX و همین LX گرفت. هر چند کیفیت مواد به‌کار رفته در کابین که از پلاستیک سفت و خشک در آن استفاده شده حتی نسبت به مواد و متریال به‌کار رفته در همان داشبورد‌های قدیمی هم چندان رضایت شما را جلب نمی‌کند اما باید گفت که جنس مواد به کار رفته در کابین و دکمه‌ها و ادوات کنترلی جلوداشبورد و دقت مونتاژ آنها نسبت به نسخه‌های اولیه این جلو داشبورد طرح جدید که از کیفیت و دقت مونتاژ بسیار نازلی بهره می‌بردند، پیشرفت نسبتا خوبی داشته است‌‌، هر‌چند که هنوزهم جای پیشرفت و بهترشدن دارد. 
 
گفتنی است که پارس‌های جدید و سورن ELX در بین فعالان بازار خودرو به «داشبورد سوناتایی» مشهور هستند، هر چند در بین محصولات ایران خودرو فقط و فقط یک خودرو است که طرح جلو داشبورد آن شباهت بسیار زیادی به یکی از نسل‌های سوناتا دارد و آن هم دناست! 
 
در گذشته صندلی‌های پارس راحت‌تر و دلبازتر بودند هر چند صندلی‌های فعلی آنقدر‌ها هم بد نیستند. فرمان چهار‌شاخه خودرو خوشدست بوده و علاوه بر تجهیز به کنترلر‌های سیستم صوتی و بلوتوث(هندزفری)دارای پوشش چرم نیز هست. این را هم باید اضافه کرد که دسته دنده ازطرحی اسپرت و جالب توجه بهره می‌برد. طرح جدید کیلومترشمار ساده و شکیل بوده اما نمایشگر میزان پیمایش خودرو در صفحه کیلومترشمار در بدترین جای ممکن جانمایی شده است(پایین‌ترین نقطه بین کیلومترشمار و دورشمار موتور‌)و در صورت تنظیم ارتفاع فرمان و قراردادن آن در بالاترین حد ممکن این امکان وجود دارد که به طور کلی از دید راننده محو شود.
 
بررسی شیر پیر پژو ، پارس LX
 
ارگونومی جلو داشبورد در مجموع خوب است و فضای سر وپا برای سرنشینان جلو و عقب قابل قبول است،اما در کابین مواردی هم هست که حسابی توی ذوق می‌زند، مانند عدم تعبیه جالیوانی و یا نحوه ‌طراحی و باز کردن زیرسیگاری جلو و همینطور کنسول وسط صندلی جلو یا اصطلاحا «Arm Rest»که به هیچ کدام از وظایفش به نحو احسن عمل نمی‌کند، زیرا با توجه به ارتفاع پایینش استراحتگاه چندان خوبی برای دست راننده و سرنشین نیست و همینطور حجم چندان گسترده‌ای برای نگهداری اشیا در اختیار شما نمی‌گذارد. 
 
رودری‌های فعلی پارس ضعف ارگونومیک گونه‌های قبلی که محل قرار‌گیری دستگیره‌های در باشد را همچنان حفظ کرده‌اند. ای کاش طراحان رودری‌های عقب را با حوصله‌تر و با دقت بیشتر طراحی می‌کردند تا طرح آن ناقص به‌نظر نرسد. در آخر باید این را هم اضافه کرد که کیفیت طرح چوب به‌کارگرفته شده هم چندان تعریفی ندارد. خوشبختانه لیست امکانات پارس نسبت به گذشته کامل‌تر شده است هر چند هنوز هم جای خالی آپشن‌هایی چون پوشش چرم صندلی‌ها که محبوبیت بالایی بین مشتریان ایرانی دارد، حتی در لیست امکانات تیپ ELX‌ دیده می‌شود. در بخش تجهیزات ایمنی و رفاهی پارس مواردی چون 2کیسه هوای ایمنی‌، ترمز‌های جلو و عقب دیسکی مجهز به سامانه‌های کمکی ABS وEBD، سامانه ضد‌سرقت، سنسور دنده عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های جانبی برقی راهنمادار و تاشونده اتوماتیک، تنظیم برقی پشتی صندلی‌های جلو، بلوتوث(هندزفری) و ادوات کنترلی سیستم صوتی روی فرمان، بازکن درب صندوق عقب از داخل اتاق، زیر آرنجی صندلی عقب به همراه امکان دسترسی به صندوق عقب از داخل اتاق، چراغ نقشه‌خوان و شیشه‌های برقی جلو و عقب (شیشه اتوماتیک راننده) را شامل می‌شود.
 
بررسی شیر پیر پژو ، پارس LX
 
پشت فرمان شیر پیر
 
همانطور که گفته شد در تیپ LX پیشرانه 1.6 لیتری 16 سوپاپ 108 اسبی TU5 جای پیشرانه 1.8 لیتری 8 سوپاپ 97 اسبی XU7 (که از تکنولوژی قدیمی‌تری بهره می‌برد) را گرفته است. خودرو را استارت زده و شروع به حرکت می‌کنیم. قدرت و بازدهی مناسب پیشرانه TU5 به وضوح تاثیر خودش را می‌گذارد و تیپ LX نسبت به نسخه معمولی پارس از کیفیت فنی و عملکردی بالاتری برخوردار است و علاوه بر اینکه در شتابگیری‌ها عملکرد قابل قبولی دارد‌‌، در سواری و حرکت هم سرحال و باطراوت احساس می‌شود‌. 
 
ترمزها نیز عملکردی به موقع و مناسب از خود به نمایش گذاشتند.ایزولاسیون و عایق‌بندی کابین پارس چندان خوب نیست و حتی در دورهای میانی صدای قابل توجهی به کابین نفوذ می‌کند. پارس همانند سلفش 405 از سواری نرم و هندلینگ و پایداری خوبی برخوردار است. هماهنگی جعبه دنده پنج سرعته دستی BE3 و پیشرانه ایده‌آل نیست اما چندان بد هم نیست و در مجموع پذیرفتنی است. در مقوله مصرف سوخت هم LX نسبت به نسخه معمولی پرفروغ‌تر و بهینه‌تر ظاهر می‌شود و ارقام قابل قبولی از خود بر جای می‌گذارد.در این بین، نکته تعجب‌آور و صدالبته تاسف‌آور استفاده از لاستیک‌های چینی برای خودرویی داخلی است، آن هم در شرایطی که تایرهای ایرانی کیفیت و کارایی به مراتب بهتر و عمر بالاتری نسبت به این تایرهای چینی(که به واقع می‌توان آنها را متوسط رو به ضعیف ارزیابی کرد) دارند و با تعویض آنها با نمونه‌های ایرانی با کیفیت یا خارجی شاهد بهبود واضح کیفیت سواری خودرو هستیم. به هر حال این کار حتی اگر با هدف کاهش هزینه‌های تمام شده باشد، باز هم قابل توجیه نیست. 
 
با توجه به طی تنها 2300 کیلومتر با خودرو شاید برای قضاوت راجع به صداهای اضافی کابین اندکی زود باشد اما باید گفت در روزهای بسیار گرم سروصداهایی از درب راننده به گوش می‌رسد و همینطور اگر خودرو را بدون گرم کردن و بلافاصله پس از استارت زدن به حرکت درآورید هرازگاهی صدایی عجیب و غریب و ممتد برای مدت چند ثانیه از بخش عقبی خودرو به گوش می‌رسد. ظاهرا مشکل از لنت‌های ترمز عقب خودرو بوده و ایران خودرو نیز درصدد رفع این مشکل برآمده است. اگر فاکتور «ایمنی» یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین پارامترهای شما در انتخاب خودرو است بهتر است تا به سراغ رنو تندر90 و پژو 206 اس‌دی بروید که از نظر کلاس‌بندی با پارس متفاوتند اما از نظر قیمتی به آن نزدیکند.
 
بررسی شیر پیر پژو ، پارس LX
 
در این بازه قیمتی شاید منطقی‌ترین و در یک کلام بهترین انتخاب (کیفی، فنی‌، عملکردی و ایمنی‌) همچنان رنو تندر90 باشد یا سورن توربوشارژر هم با توجه به مشخصات فنی‌اش انتخابی متفاوت و هیجان‌انگیز قلمداد شود با این حال پارس پیر اما خوش‌چهره همچنان جزو محبوبترین‌هاست و بازار فروش آن در مدل‌های نو و دست دوم از رونق بسیار خوبی بهره می‌برد. همچنین باید گفت تیپ LX پارس نسبت به سایر نسخه‌های پارس ارزش خرید بیشتری داشته و ظاهرا در جلب رضایت مالکان هم نسبت به تیپ‌های معمولی و ELX موفق‌تر عمل کرده است.
 
بررسی شیر پیر پژو ، پارس LX
 
 
 
 

برچسب : خودرو , پژو پارس LX , پژو , ایران خودرو , بررسی خودرو , بازار خودرو , تست خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

31 نظر

ابوذر تیموری زاده اصل
0

ابوذر تیموری زاده اصل 4231980705
19:53  1403/02/06
پاسخ دادن
رضا
0

ال نود نه تعادل داره نه صندلی های راحتی داره نه ظاهری ولی واقعا پارس تیوفایو خیلی سره حداقل سر پیچ ها نگران این نیستی که چپ بشه
04:17  1399/05/10
پاسخ دادن
جواد
0

پرشیا اگه هیچی نداشته باشه حداقل قیافش از ال نود بهتره
16:52  1398/03/17
پاسخ دادن
احمد
0

از دوستانی که توی کار خرید و فروش ماشین هستند یک سوال داشتم
اینکه میگن کیفیت ماشین های تولیدی ایران خودرو توی خط تولید روز بهتر از شبه ، این رو چطوری میشه تشخیص داد؟
23:47  1396/08/15
پاسخ دادن
کاربر: فروزش
0

دوستان سلام
تنظیم ارتفاع نور چراغای جلو پارس tu5کلاس 15 چطوره؟ داخل کابین هیچ دکمه ای نداره
01:24  1396/03/03
پاسخ دادن
کاربر: هادی ماکو
2

پرشیا چراغش موتور دار نیست
12:24  1396/03/03

علی
12

تا قیمت 80 تومن فقط پارس
15:07  1396/02/10
پاسخ دادن
اسطوره
16

فروش بسيار بالا و انتظار 8 ماهه براي تحويل پارس Lx نشون ميده عليرغم ورود برندهاي مختلف و متنوع چيني با آپشنهاي فريبنده عليرغم فروشهاي اقساطي با يك سوم پيش پرداخت ولي به علت ضعف و ناهماهنگي موتور گيربكس ، ايرادهاي فني لاينحل و خدمات پس از فروش و آينده غيرقابل اعتماد هنوز هم دود از كنده بلند ميشود.
ماشين خوب و قابل اعتماد فقط و فقط پارس LX
12:20  1396/02/10
پاسخ دادن
حامد
2

سلام ،مدل94وجلوضربه خورده وقطغات عوض شده جندمي ارزه ميخام بفروشم به اشنا چند بدم بقولي نه سيخ بسوزه نه كباب
12:23  1395/07/27
پاسخ دادن
حمیدرضا
0

الان TU5 مدل 93 سفید رنگ بدون هیچ تصادف و ضربه 30 تا 31 تو بازار
94 اگ رنگ داشته باشه و شاسی سالم 31 تا 32
اگ شاسیش هم خورده باشه 29 تا 31 بستگی به رخ ماشین داره بازم
11:46  1395/12/11

هادی
6

من خودم پارس ال ایکس دارم. چندتا عیب بد داشت»
1. دنده عقب که میزدی ماشین صدای بدی میداد و ترمز گیری خوبی نداشت. بعد از چندین بار مراجعه بی فایده به نمایندگی ها با هزینه شخصی حدود صد و سی هزار تومنی لنت سرامیکی ژاپنی مارک Elig انداختم (لنت برا هیوندا هست که مثل فابریک رو ماشین میشینه )که خیلی خوب شده.
2. کلاچ ماشین سفت بود و که اونم مربوط به دوشاخ کلاچ بود که ایران خودرو دوشاخ کلاچ بهینش رو وارد بازار کرده به قیمت 55000. صفحه کلاچ آشغالی هم داره که با نوع اصلی با قیمت 250000 عوض کردم.
3. چراغ چک خیلی روشن میشه که مربوط به سنسور اکسیژن پایین هست (دو نوع سنسور رو این ماشینه. بعضی هاش سوکت مشکیه و بعضی هاش سوکت آبی مربوط به تیپ 5 پژو 206)
4. لاستیک های کارخانه ای یا تری انگل چینی هست یا یزد تایر که هیچ کدومش خوب نیست. خودم لاستیک نان کانگ تایوانی انداختم که فوق العاد خوب و نرم و با چسبندگی زیاده.
5. توصیه میکنم شمع های ایریدیوم ساخت مکزیک که خود آپکو میفروشه رو (حدود 180000 تومن) بخرین. تاثیر غیر قابل انکاری رو سرزندگی و قدرت ماشین داره.

19:57  1395/06/20
پاسخ دادن
هادی
27

پرشیا پهن ،‌کشیده ، با سیستم تعلیق عالی فنر پیچشی و ژامبون در محور عقب دارای تعادل خیلی بهتری است نسبت به ال نودی که هم بلند تر هست و هم عرض کمتری داره و هم طول کمتر . متاسفانه برای محور عقب ال نود از سیستم ساده مک فرسون استفاده کردند که ناکارآمدترین سیستم تعلیق برای محور عقب هستش . به نظر تو جاده واقعا اشتباه هست که با سرعت بالای 80 با ال نود رانندگی کنیم . بعد از سرعت 80 عملا دیگه تندر رو زمین نیست و باید خیلی مراقب باشی اما پرشیا انصافا تعادل بسیار بهتری دره
16:10  1395/06/17
پاسخ دادن
احسان
17

یه بار از شیراز تا تهران همراه چند تا از دوستان با این ماشین رفتم با توجه به تجربه خودم که سمند دارم خدایش خیلی نرم تر ورونتر بود.حسابی فکرمو مشغول کرده.
01:04  1395/06/17
پاسخ دادن
آرین
20

موتورهای tuاز بهترین و محبوبترین موتورهای پژو سیتروئن محسوب میشه و استفاده از این موتورها در محصولات مختلف کاملا رایجه درسته که در ظاهر نسبت گشتاور به دور موتور پایینه ولی به دلیل اینکه این موتور خیلی سریع دور می گیره و با توجه به تعداد سوپاپ های بیشتر و قدرت ۱۰۸اسب بخار اون یه مقدار کمبود گشتاور جبران میشه ،به همین دلیل هست که در عمل پارس tu5 کشش و قدرت بهتر و مناسبتری نسبت به xu7وef7داره پس تجربه نویسنده از کشش عالی و قدرت موتور کاملا درسته.
22:00  1395/06/16
پاسخ دادن
فرحانی
11

متاسفانه کشش پارس lx تو سربالایی اصلا چنگی به دل نمی زنه من الان lx دارم قبلا پارس موتور xu7 داشتم . به نظرم پارس lx موتور tu5 خیلی برتری ها داره اما کاملا محسوسه که کشش xu7 بهتر بود
10:01  1395/10/19

علیرضا
2

سلام خواهشا یک مقاله در مورد سمند سورن هم بذارید ....
17:45  1395/06/16
پاسخ دادن
کاربر: m&z
14

تا وقتی ال 90 هست کسی نگاه به این نمیکنه.
ال 90 هم چندان ماشین بی عیبی نیست ولی اینقدر با کیفیت هست که تا چند سال رنگ تعمیرگاه و تعمیرکار رو نبینی. پارس هر روز تعمیرگاه!!
16:13  1395/06/16
پاسخ دادن
حمیدرضا
12

واقعا که حرف خوش را باید از شما بشنویم.من خودم هم تی یو 5 داشتم هم تندر 90 درسته که ظاهر خوبی نسبت به پرشیا نداره ولی صفر تا صدش کمتر از پرشیا هس واقعا ماشینه تیزی هس...
ماشین من تندر 90 ای 1 با تو ایربگ که هنوز باز نشده،مدلش 87 اصل فرانسه می تونم بگم واقعا یک جونوری هس تو گردنه حیران هم با ی اس دی وی هشت که متورش تی یو 5 هست کورس گذاشتم ولی نتونست را بیاد واقعا من تا عمر دارم از ماشین های رنو می خرم و کیف رانندگی میکنم در ضمن کولرش حرف نداره من کمتر از کولر استفاده میکنم چون جلوی شتاب گیری رو خیلی میگیره...
دستت درد نکنه رنوووو
15:16  1395/06/17

رضا
16

کولر ال90 خیلی به موتور فشار میاره . نمیدونم چرا اینطوریه اما خیلی زیاد افت میکنه وقتی کولر روشن میکنی
16:06  1395/06/17

حامد
0

جدیداش واقعا آشغاله
15:44  1395/06/16
پاسخ دادن
رضا
9

عملکرد tu5‌ تو سربالایی به مراتب ضعیف تر از xu7‌هست چون گشتاور ضعیف تری داره و در دور بالاتر هم به دست میاد . شاید بشه گفت tu5 در جاده کفی عملکرد بهتری داره اما در جاده کوهستانی مخصوصا اگر ماشین پر و سنگین باشه در مقابل Xu7 کاملا مغلوب میشه و کشش ضعیف تری داره
15:28  1395/06/16
پاسخ دادن
پارس
12

موتور tu5‌ موتور بسیار خوبی است . کم صدا و کم مصرف و خوشنام و با کیفیت هستش . اما یک ضعف عمده داره . ضعف عمده این موتور نسبت به موتور xu7 این هست که گشتاور دور پایین و میانی xu7 بهتر هست . گشتاور Xu7 در دورهای زیر 4000 بیشتر از tu5‌ هست . متاسفانه ایرانخودرو گیربکس بسیار ناهماهنگی برای tu5 روی پارس در نظر گرفته . دنده 1 و 2 ضرایب بسیار سنگین و دنده های 3 و 4و5 ضریب بسیار سبکی داره . این گیربکس نا هماهنگ در کنار ضعف گشتاور دور پایین و میانی tu5 عملکرد عجیبی به همراه داره . در دنده 1 و 2 چون دنده ها سنگین هستند میشه با پارس lx‌حتی زانتیا 2000 رو هم برای لحظاتی جا گذاشت اما در دنده 3 به بعد عملکرد ماشین به شدت افت میکنه . این گیربکس ناهماهنگ سبب ضعف پارس lx در سربالایی ها در مقایسه با پارس xu7 شده . چون در جاده بیشترین کاربرد با دنده های 3 و 4و 5 هست و در دنده های سبک هم دور موتور زیر 4000 قرار میگیره . مثلا در دنده 5 و سرعت 100 دور tu5‌در حدود 2500 میشه که tu5‌اصلا گشتاور خوبی نداره . در عوض xu7 در همین حالت دور 3000 داره که گشتاور بسیار بهتری داره .
15:22  1395/06/16
پاسخ دادن
پرشیا
10

موتور L3 توانش 97 نیست . این آمار 97 مربوط به موتور xu7jpk هست که مربوط به اولین پرشیاهای وارد شده به ایران با ecu مگنتی مارلی و پاشش سوخت تک نقطه ای است . از سال 1384 این موتور به نمونه xu7jpL3 ارتقا پیدا کرده که پاشش سوخت MPFI‌ داره و توانش 74‌کیلو وات معادل 100 تا 101 اسب بخار هستش .
15:16  1395/06/16
پاسخ دادن
کاربر: PARS
4

به برچسب مصرف سوخت پشت شیشه ماشین های موتور xu7 سر بزنی قدرت رو زده ۷۰کیلووات میدونی یعنی چی؟یعنی ۹۲ و ۹۳ اسب بخار!!!!
19:08  1395/11/26

پارس
6

به اون برچسب دل خوش نکن . وزن پارس سال رو هم زده 1240 کیلوگرم !!!
پارس با باک پر هم اینقدر وزنش نمیشه . موتور xu7jpk توانش 70 بوده . موتور xu7jpL3 توانش برابر 74 کیلووات هست . از این دست اشتباهات زیاد داره ایرانخودرو

ضمنا اسب بخار در دور 6000 ارزش زیادی در رانندگی نداره چون کسی با دور 6000 رانندگی نمیکنه .

مهمترین عامل در توانایی حرکتی خودرو ، گشتاور موتور و توزیع گشتاور هست . موتور پارس tu5 توانش 108 اسب هست ولی در سربالایی ها ضعیف هست چون موتور tu5 گشتاور دور پایین ضعیفی داره .
همیشه که نمیشه دور موتور رو بالای 4000 نگه داشت .

موتور mvm315 هم 110 اسب هست ولی تو سربالایی ها اصلا جون نداره چون گشتاور این موتور در دورهای زیر 4000 واقعا ضعیف هست .

10:53  1396/02/10

دانش
17

بررسی کارشناسانه و منطقیی بود، با همه نواقصی که در خودروهای ایرانی وجود دارد برای بودجه خانواده های با درامد متوسط بهترین گزینه که هم از ظاهر و کلاس بهتری برخوردار باشد و هم کیفیت نسبی داشته باشد بدون تردید پارس TU5است.
13:43  1395/06/16
پاسخ دادن
کاربر: m&z
7

اگه مردم از یه ماشینی خوششون اومد خودروسازان تا ابد تولید میکنند! فیس لیفت کردید دستتون درد نکنه، ولی باید هر 3-4 سال یکبار این کار رو تکرار میکردید تا مردم اینقدر از دیدن این ماشینها حالشون به هم نخوره
10:59  1395/06/16
پاسخ دادن
+2
7

تولیدات بعد از سال ۹۰ بسیار بی کیفیت و ته لیست کیفیت هستند .اما مدل های زیر ۹۰ خصوصا ELX واقعا معرکه بودند
20:16  1395/06/15
پاسخ دادن
رضا
17

لاشه پارس از ال 90 بهتره چون ال 90 نه کولر درست و حسابی داره و نه تعادل خوبی در سرعت های بالا و در جاده . صندلی هاش هم که اصلا راحت نیست . مشکل گردگیر پلوس ال90 هم واقعا مشکل جدی هست و هر لحظه میتونه منجر به سوختن گیربکس در جاده بشه
15:30  1395/06/16

کاربر: علیرضا عباسی
20

یه فیس لیفت خیلی معمولی و کپی از محصولات فرانسوی خیلی ساده که اختلاف قیمتی قابل توجهی با 405 داره ....موتور زانتیاییهاش رو دوس داشتم
19:14  1395/06/15
پاسخ دادن
ناشناس
12

صد در صد همینه... نکته رو عالی گفتی
21:41  1395/06/15

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد شاهین اتومات : شاهین اتومات تکمیل وجه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲ و فروش فوق العاده ۹۰ روزه هستم ، تماس گرفتم تهران ، گفت رفته برای فاکتور شدن به نظرتون مرحله فاکتورشدن چقدر طول میکشه
اس ۵ : داداشه گلم انتخابه دیگه ای نیست وگرنه هیچ آدم عاقلی نمیاد این کارو کنه طرف میگفت جک جی ۴ تو یه روز ۱۱ هزار نفر رفتن نوشتن میدونی چه عددی میشه؟؟؟ مشکل ار جای دیگس انتخابی نیست تحمیل شدس این وضعیت
اس ۵ : اون دوستی که میاد میگه تا خر هست خر سوار هست میخوام بدونم الان به جز این گزینه ها و این شرکته بی لیاقته کرمان موتور کدوم شرکت اینطوری ماشین میده؟؟؟یا حتی مدیران خودرو دوست عزیز مگه بنزو بی ام و یا پورشه برامون با این شرایط ماشین میده که من خر باشم بیام جک بخرم؟؟؟ داداش انتخاب دیگه ای شما میبینی؟؟؟ که خودمو نزنم به خری ۷ ماه پولمو بدم به این بی ناموسا سینه خیز دنبال ماشین باشم…..
محمد شاهین اتومات : شاهین اتومات تکمیل وجه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲ و فروش فوق العاده ۹۰ روزه هستم ، تماس گرفتم تهران ، گفت رفته برای فاکتور شدن به نظرتون مرحله فاکتورشدن چقدر طول میکشه ...؟
خبر فوری : " طرح تبدیل شاهین دنده به اطلس G "
شاهین اتومات 24دی : با سلام، لطفا برید خبرگزاری فارس، حمایت کنید تا ببینیم میشه لااقل ازشون سوال کنیم چه خبره، تو سایت فارس سرچ کنید شاهین اتومات
اس ۵ : نه من ثبت نام ۲۲ مهر انجام دادم هنوز تکمیل وجه زرده شاسی هم که نشده موعد تحویلم ۹ بهمن بوده که ۳ ماه ازش گذشته ۴۰ روز دیگه هم چک دومشه پشمام هم ریخته
اس ۵ : دوست عزیز زیاد به ماشین مربوط نمیشه کلا این شرکت ۷-۸ ماه اذیتت میکنه برای تحویل بنده ۲۲ مهر ثبت نام کردم ۸۰۰ پیش دادم الباقی ۸ فقره چک هر سه ماه موعد تحویل ۹ بهمن بوده هنوز شاسی نشده تکمیل وجه هنوز زرده ۳ ماه تمام از موعد تحویل هم گذشته
اس ۵ : دوست عزیز زیاد به ماشین مربوط نمیشه کلا این شرکت ۷-۸ ماه اذیتت میکنه برای تحویل بنده ۲۲ مهر ثبت نام کردم ۸۰۰ پیش دادم الباقی ۸ فقره چک هر سه ماه موعد تحویل ۹ بهمن بوده هنوز شاسی نشده تکمیل وجه هنوز زده ۳ ماه تمام از موعد تحویل هم گذشته
T8 مشهد : من ثبت‌نامم ۱۸ بهمن بوده ولی هنوز قسمت تکمیل وجه زرده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 اسفند : سلام بعد از پلاک چند روزه تحویل میشه خودرو ؟؟
دنا پلاس 6 دنده مشکی جدید تحویل 2 خرداد : سلام چکاد عزیز چرا هیچ فاکتوری از این دنا جدید نیست تحویل 2 خردادم خیلیا فاکتور شدن فقد رنگ مشکی موند بعضی هم سفید
ابراهیم : سلام چقدر سود تاخیر داخل فاکتور براتون زدند
تکمیل 19 اذر : من فاکتور نشدم سفید هم هستم شاید فردا فاکتور بشیم
سورن جدید : سلام سورن تک موتور جدید سیزده دی تکمیل وجه در انتظار فاکتور
جواب ب پرهام : حسام همین گفت بنده خدا چطور دیگران قضاوت میکنید
گلادیاتور : سلام اونایی که میگن آقا پرهام دروغ میگه بهتره خودشون زر اضافه نزنن خاموش بمونن این آقا چه لزومی داره بیاد بهت دروغ بگه توکی هستی مگه به تودروغ بگه چی فکر میکنن بعضیها پیش خودشون بهتره ساکت بشینین روش
ممنون میشم جواب بدهید : سلام دوستان از زمانی که ارسال مدارک سبز میشود چند روز طول می کشد تا مدارک به دستمان برسد ؟
پرهام : اقا من نیستم یکی داره با اسم من پیام میزاره
رضا سرشار : پرهام دیگه سرت گیج نره دو تا اسمت صدا زدن اگر تو میتونی کار خودت جلو بنداز فاکتور بشی تحویلت بدن