معرفی کامارو ZL1 2017

 

معرفی کامارو ZL1 2017

 
شورولت با رونمایی از این مدل، به صورت غیر مستقیم نسخه 4 نفره کوروت Z06 را به نمایش گذاشته است. شورولت کامارو ZL1 از موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ شده که با کد LT4، بهره برده و این همان موتوری است که در کوروت به کار رفته.
 
گرچه طراحی مجدد کانال های ورودی هوا، استفاده از اگزوز جدید با تنظیم متغییر و تغییر در ECU، تمهیداتی است که شورولت برای قرار دادن این موتور در کامارو انجام داده. قدرت این موتور معادل 640 اسب بخار و گشتاور آن هم برابر 640 lb-ft است.
 
معرفی کامارو ZL1 2017
 
در این مدل از فنرهای مگنترولوژیکال (سفت شونده براساس میدان مغناطیسی) استفاده شده که در کوروت هم استفاده شده بود.
 
محدود کننده لغزش دیفرانسیل از نوع الکترونیکی است و ترمزها، صندلی ها و ارائه عملکرد آن دقیقا همانند مدل کوروت هستند و شاید تنها چیزی که این دو را از هم متمایز می کند طراحی ظاهری و مجهز بودن کامارو به 4 صندلی است.
 
معرفی کامارو ZL1 2017
 
برای طراحی پنل های جدید بدنه، شورولت زمان زیادی را در پیست نوربرگ رینگ و تونل باد گذرانده است. اسپیلیتر بزرگ با خطوط شکسته جذاب. بال عقبی بزرگ، و جلو پنجره بزرگ تر برای رساندن هوای بیشتر به داخل موتور. طراحی داکت جدید برای خنک کاری ترمزها و استفاده از کاپوت جدید به همراه ورودی هوای تمام فیبر کربنی از دیگر نکات جذاب و جالب توجه طراحی این مدل هستند.
 
معرفی کامارو ZL1 2017
 
در این خودرو از چرخ های 20 اینچی استفاده شده است که سایز چرخ های جلو 285 و سایز چرخ های عقب 305 است. لاستیک ها نیز توسط شرکت گودیر از سری ایگل F1Supercar تامین شده اند که به صورت اختصاصی برای این مدل طراحی شده اند. ترمزها هم از برند برمبو انتخاب شده اند که در چرخ های جلو از نوع 6 پیستونه با سایز 15 اینچ و در چرخ های عقب از نوع 4پیستونه با سایز 14 اینچ هستند.
 
مدل جدید در حدود 90 کیلوگرم کاهش وزن را نسبت به نسل قبلی تجربه کرده و به وزن 1764 کیلوگرم رسیده است. ZL1 به صورت استاندارد با جعبه دنده 6 سرعته دستی عرضه می شود اما به عنوان یک آپشن دیگر از جعبه دنده 10 سرعته اتوماتیک که به همراه شرکت فورد طراحی و ساخته شده است، برای اولین بار در این مدل استفاده خواهد شد.
 
معرفی کامارو ZL1 2017
 
این جعبه دنده به همراه شیفتر پدالی پشت فرمان عرضه می شود , ضرایب دنده در این جعبه دنده کوتاه هستند و شتاب گیری سریع تری را برای خودرو به ارمغان می آورند.
 
در آینده از این جعبه دنده در دیگر محصولات این شرکت و فورد استفاده گسترده ای خواهد شد. حالت های مختلف رانندگی در این خودرو وجود دارد از حالت اقتصادی گرفته تا حالت مخصوص پیست مسابقه. همچنین سامانه لانچ کنترل برای شتاب گیری اولیه از حال سکون در این خودرو وجود دارد. از مهمترین رقبای این خودرو می توان به دوج چلنجر هلکت و فورد موستانگ GT500 اشاره کرد.
 
معرفی کامارو ZL1 2017
 
شورولت با ساخت این خودرو سعی کرده تا راهی که در ساخت مدل Z/28 را در پیش گرفته بود ادامه دهد و بتواند با رقبای قدرتمند اروپایی و حتی آسیایی به رقابت بپردازد.
 
قیمت نسل قبلی این خودرو از 57.650 دلار شروع می شد و نسل جدید هم قیمتی در همین حدود خواهد داشت. اعداد اعلامی شتاب گیری از صفرتا 96 کیلومتر بر ساعت با توجه به نوع جعبه دنده بین 3.3 تا 3.5 ثانیه اعلام شده است که رقم بسیار سریع و قابل توجه ای برای یک ماسل کار آمریکایی 60 هزار دلاری به شمار می آید.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , شورولت کامارو , سوپر خودرو , خودرو امریکایی , کامارو 2017






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

کاربر: تیباران
3

اینجا تو فضای انحصاری ادعا دارند که چندمین خودروساز یزرگ هستند ولیبا گذشت اینهمه سال از مدعی خودروساز بودن فقط در حد چهار چرخ ساختن مانده اند و از فراهم کردن زیر ساخت های مناسب برای تست خودرو عاجزمانده اند ،مانند تونل باد،تست تصادف،تست جامع قطعات و پیست استاندارد تست خودرو.
23:43  1395/06/24
پاسخ دادن
منصور
7

اينجور خودروها فقط براي لائيكه و يهودي و مسيحيها خوبه، براي ما مسلمانها فقط پرايد و پيكان خوبه، چون اينجا بايد عذاب بكشيم و در عوض اون دنيا از بهترين امكانات استفاده ميكنيم
20:49  1395/06/24
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
2

دادا مسمولا نه. ایرانیا.
مسلمونای کشورهای همسایه رو با ما یکی نکن. اونا به بدبختی و فلاکت ما نیستن.
16:06  1395/06/25

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
باران : سلام برای من پیامک سهند اومده الان من اینا نمیخام یعنی دیگه نمیتونم دوباره یه ماشین دیگه ثبت نام کنم
میثم : سلام دوستان من دیروز رفتم خبری نبود نه کسی رو دیدم به عنوان معترض نه مسئولی رو
S3 : ماشینتون چیه؟ کدوم شهر موعد تحویل کی بوده؟
S3 سفید : لطفاً هر وقت خواستی سخنی بگی و مثالی بزنی ، قبلش یه کم فکر کن ببین گفتنش درسته یا نه، توهین به مخاطب هست یا نه
معصومه ابراهیمی : دوستان لطفا جواب سوالمو بدید. سورن پلاس بنزینی ای اف سون تحویل ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ بودم.۱۴۰۲/۱۰/۲۰ تکمیل وجه مرحله دوم رو انجام دادم.گفتن ۹۰ روز دیگه میاد تا الان نیامده کی بهم سورن ای اف سون رو تحویل میدن؟ لطفا همه سوالهامو دقیق و واضح جواب بدید. ۰۹۰۳۳۵۶۸۱۹۶ جریمه تاخیری از چه زمانی محاسبه میشه؟ چقدر محاسبه میشه؟
چانگان cs55 : سلام دوستان یه سوال اونایی ک تحویل گرفتن آیا ماشینو تو شهر خودتون تحویل میدن یا باید بریم تهران تحویل بگیریم؟
حسن : یکی بیاد بگه چ غلطی بکنیم 7ماه گذشته بی وجدان فقط ب من یک ماه ضرر تعلق میگیره هنوز هم ماشین تحویل ندادن بی شرفا تو قراداد نوشتن تا تاریخ فاکتور ما گوسفند هم میریم می‌خریم اسفند فاکتور کردند الان 2 ماه میگذره تازه میگن شاید خرداد بیاد ماشینتون تا خودمون آتیش نزنیم هیچ اتفاقی نمیفته
مشکی تارا : سلام دوستان تارا دستی پنج دنده تحویل بهمن 1402 کسی هست فاکتور شده باشه لطفا راهنمایی بفرمایید
فريبا : خداروشكر ك تو رفتي و حقتو گرفتي دنبال جواب سوال بقيه هم نگرد بله اگر فراخوان بود مجبور بوديم بيايم ب ادماي فرصت طلب خودخواهي مث شماهم مربوط نيست ولي جهت اطلاع بگم ك اين تجمع اگر فايده اي داشته باشه براي همه داره نداشته باشه هم براي تو هم نداره زيادي حرص نخوريد مضره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا اتو آذر : سلام دوستان دیروز تیک حمل خورد هنوز نرسیده مازندران،بابل هستم یعنی توراه اتفاقی افتاده یا همش الکی بود؟
1 : مرحله تخصیص تا فاکتور شدن چقدر طول میکشه؟کسی میدونه؟
دی ماه : دی ماه چرا فاکتور. نمیشه 15 روزه تکمیل وجهه کردیم باید به کجا پناه ببریم که فاکتور بشه
تحویل 30بهمن : امروز کسی فاکتور نشد رانا پلاس؟؟
محمد : سلام سورن تک تحویل 30بهمن واریزی 14دی امروز فاکتور شد
ساینا دوگانه رویای من : سلام دوستان من شنیدم تحویل بهمنی ها رو آخر این ماه تحویل میدن
حمید دی ماه سفید اتو : دوستانی که فاکتور شدید 20 اذر بودید چه رنگی بوده؟
دمپایی 151 : محصولات سایپا مشکل گذاری پیدا کردن🤣🤣
دی ماه : تو راهه نزدیک کرج تو ترافیک گیر کرده
فرید : سلام دوستان زمان تحویل داخل قرارداد همون تاریخ خودرو تحویل میدن میشه راهنمایی کنید ؟؟؟