ورود فولکس تا پایان سال 95

 

ورود فولکس تا پایان سال 95

 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری خود خبر از امضای چهار قرارداد دیگر میان خودروسازان داخلی و خارجی تا پایان سال داد. آن‌طور که معظمی عنوان کرد، یکی از این قراردادها میان خودروسازی مشهور از آلمان و یک شرکت بخش خصوصی داخلی منعقد می‌شود و به جز آن، سه یا چهار قرارداد خارجی دیگر نیز در صنعت خودرو کشور به امضا خواهد رسید.هرچند مدیرعامل ایدرو نامی از شرکت آلمانی و خودروساز بخش خصوصی کشور نبرد، با این حال به‌نظر می‌رسد منظور وی ماجرای مذاکرات فولکس واگن با خودروسازان داخلی است. اگرچه چند ماهی می‌شود که نام فولکس واگن برای حضور در خودروسازی ایران مطرح و گزینه‌های زیادی نیز برای همکاری با این غول صنعت خودرو جهان مطرح شده است، با این حال این اولین بار است که یک مقام رسمی تلویحا از نزدیک بودن عقد قرارداد با این خودروساز، صحبت به میان می‌آورد.
 
فولکس که ابتدا صحبت‌هایی مبنی بر همکاری اش با ایران‌خودرو شنیده می‌شد، ناگهان در چرخشی 180 درجه‌ای به سراغ شرکت‌های بخش خصوصی رفت و با آنها بر سر همکاری مشترک، مذاکره کرد. ظاهرا این خودروساز آلمانی تمایلی به همکاری با شرکت‌های دولتی ندارد و از همین رو دست روی خودروسازان خصوصی ایران گذاشته و می‌خواهد اولین حضور رسمی‌اش در صنعت خودرو کشور را با آنها رقم بزند. اگر آن طور که مدیرعامل ایدرو می‌گوید، فولکس و خودروساز خصوصی موردنظر تا پایان سال به توافق نهایی دست پیدا کنند، اتفاقی بزرگ در بخش خصوصی صنعت خودرو ایران رخ خواهد داد.
 
فولکس البته پیش تر نیز با خودروسازی خصوصی ایران همکاری و محصولی به نام«گل» را در بم خودرو مونتاژ می‌کرد، با این حال اگر قرار به ورود دوباره اش به ایران باشد، مجبور است طبق قوانین وزارت صنعت، معدن و تجارت (تولید با ساخت داخل 40 درصدی و صادرات 30 درصدی)، فعالیت خود را آغاز کند که این موضوع چالش‌ها و حواشی خاصی خواهد داشت.اما مدیرعامل ایدرو در حالی از عقد قرارداد با برخی دیگر از خودروسازان خارجی خبر داده که به‌نظر می‌رسد فیات-کرایسلر ایتالیا و کیاموتورز کره دو گزینه اصلی برای همکاری با شرکت‌های خودروساز داخلی هستند.بر این اساس، ظاهرا ایران خودرویی‌ها در حال مذاکره با فیات بوده و قصد دارند و بخشی از بازار خود را ازسوی محصولات این شرکت پوشش دهند. از آن سو سایپا نیز با دوست کره‌ای‌اش یعنی کیا، وارد مذاکره شده و احتمالا این شرکت در کنار سیتروئن و رنو، دیگر شریک نارنجی‌های جاده مخصوص خواهد بود.
 
 
 
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , فولکس واگن , خحودرو المانی , تولید فولکس در ایران , واردات خودرو , تولید خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

کاربر: تیباران
0

حرف گل شد،افسوس که گل مان را رد کردند.
19:06  1395/06/26
پاسخ دادن
سهراب
2

واقعیت اینه که شرکتهای خودروسازی معروف همه منتظرند ببینن نتیجه انتخابات 96 چه خواهد شد اگر اتفاق خاص یا عجیب غریبی نیافتاد مطمئنا همشون با محصولات جدید وارد بازار بکر و پرسود مونتاژ خودرو در ایران خواهند شد
19:02  1395/06/26
پاسخ دادن
محسن 2
3

همکاری دوباره فولکس با کرمان خودرو خواهد بود مشخصا به دلیل سابقه پیشین همکاری
18:38  1395/06/25
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
5

اینا همش برای دل خوش کردن مردمه.
وقتی قطعی شد و قراردادها رو هم علنی کردید بیاید بگید. با این مخفی کاریا چیزی عایدمون نمیشه.
حیف فولکس واگن که بخوان آبروشو مثل پژو ببرن. اونم فهمید و برای همین دور خودروسازای دولتی رو حط کشید.
17:40  1395/06/25
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
3

فولکس گل که خیلی "گل" است.پارسال با یکی اش کل انداختم،چه راحت دور گرفت و ما را جا گذاشت.از اینکه تو سن بالا هم چنین چابک بود،خوشمان آمد.الانم فولکس پاسات از پرفروشترین خودروهای بازار اروپا است.
13:11  1395/06/25
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عزت اله : دعوتنامه من ششم اومد تا بیستم مهلت تکمیل وجه بود
چانگان : با سلام مال من زده ارسال به خودروسازبا سایپا که تماس گرفتم اسمم هست ولی میگه بخاطر پلاک فعال بهت تعلق نمیگیر درصورتی که اون موقع که پول بلوک کردم عمر پلاکم بالای ۵سال بودطبق اون که آقای ظیغمی گفته بود پول بلوکه کردم با هزار بدبختی الان سایپا دار هم خیانت وهم دزدی میکنه
مهدی : خیلی جالبید شماها! از زمانی که شاهین ۵۷۰ تومن بود پول گذاشتید کنار که از کارخونه ۴۳۰ تومن بخرید. نهایتا بعد از ۲ سال انتظار می خواید شاهین ۶۰۰ تومنی از کارخانه بگیرید. 😂😂😂😂 چقدر طمع کار هستید آخه. همون شاهین اتومات رو هم دیگه نمیدن. الان باید حسرت بخورید چرا شاهین اتومات رو نگرفتید حداقل
تارا v4lx : با سلام من تارا v4lx رو ۱۸ آذر تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده آذر ماه رو تا کی فاکتور کردن؟
ساینا دوگانه : کسی می‌دونه بی زحمت جواب بده. بعد از دعوت نامه اومدن تا چند روز فرصت واریز وجه داریم ؟
اس تری : چرته پرت محضه چرا قبل سیل تحویل یا فاکتور نمیکردن
J7 : ما یک ماهه کارت ماشین و 15 روزه برگ سبزمون دستمونه. ماشین 21 اسفند فاکتور و بیمه شده اما خبری از تحویل نیست
یوسف : سلام دوستان کسی خبر داره شاهین دستی تحویل زمستان 1403رو میدن یانه
علی : من ثبت نام نقدی ۲۷ شهریورم هنوز شاسی نشدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : تو نمایندگی باید بنویسی بعدم ببری کافینت ثبت کنی بعدم بیاری نمایندگی تحویل بدی
داراب : منم پنجم فاکتور شدم هنوز پلاک نشده
پارس سفارشی 4724 : سلام اره میشه
مرجان : مبارکتون باشه.ببخشید تحویل شما 60 روزه بوده یا 90 روزه
رضا : سلام احتمالا امروز 14 یا 15دی تکمیل وجه فاکتور شدن ولی چون اخریا تعداد کمتره کسی اهلام نمیکنه لطفا اگر کسی فاکتور شده بگه
اتومات تیر : سلام دوستان خواهشا جواب سوال منو بدین ممنون میشم دعوتنامه خردادماه اومده مبلغ تکمیل وجه چقدبوده؟مبلغ واریزاولیه چقدبوده؟
فاطمه : شمارا بخدا نتیجه جلسه چی شد
اتو دی : سلام مبارک باشه تاریخ ارسال قسمت پلاک براتون کی زدن برا من تاریخ ارسال رو امروز زدن ولی پلاک نشدم
پارس : نتیجه جلسه امروز چی شد
پارس ای ال ایکس : با نمایندگی تماس بگیرید ولی فکر کنم باید بدید تحویل نمایندگی