توقف تولید پراید و ۴۰۵خواست مردم است ؟

 

توقف تولید پراید و ۴۰۵خواست مردم است ؟

 
در حالی که مطابق نظرسنجی رسانه ملی، ۸۰ درصد مردم خواستار توقف تولید پژو و پراید هستند، خودروسازان اما می‌گویند که همچنان به تولید این دو مدل خودرو ادامه خواهند داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، حسن قره‌ای، قائم‌مقام رئیس مرکز مطالعات و استراتژیک سایپا در مورد الزام خودروسازان به تأمین استاندارد یورو ۵ از ابتدای سال آینده گفت: مصوبه دولت و محیط‌زیست مبنی بر الزام خودروسازان به تأمین استاندارد یورو، ۵ فقط برای محصولات جدید است و محصولات قبلی با استاندارد یورو ۴ اجازه تولید را خواهند داشت.
 
وی افزود: در ۵ ماهه ابتدای امسال ۲۱درصد از فروش کل خودروسازان کشور متعلق به پراید بوده است؛ ما هم مثل همه خودروسازان دنیا به فکر تولید خودرویی هستیم که مورد استقبال مردم است. هم اکنون مردم از پراید استقبال زیادی می‌کنند؛ چون با قیمت پراید، هیچ خودرویی با آبشن‌های کنونی وجود ندارد و نمی‌توان خرید.
 
قره‌ای مدعی شد: بر اساس استانداردهای اعلام‌شده، پراید اکنون یک خودرو کاملاً استاندارد است و فعلاً قصد تولید این خودرو را داریم و خط تولید آن متوقف نمی‌شود.
 
پژو ۴۰۵ تولید می‌شود / سوخت یورو ۴ نداریم
 
همچنین کیوان وزیری، قائم مقام معاونت طراحی و توسعه ایران خودرو نیز در این باره گفت: بر اساس قانون آلایندگی که مصوبه هیئت دولت است و ابلاغ آن توسط سازمان محیط‌زیست انجام‌شده، برنامه یورو ۵ برای محصولات جدید با پلتفرم جدید است. بر اساس همین مصوبه، تولید محصولات کنونی تا دو سال آینده می‌تواند ادامه پیدا کند.
 
وزیری گفت: برای تولید خودروهای یورو ۵ و حتی یورو۴ مقدماتی لازم است که اکنون فراهم نیست، اکنون روزانه ۷۵ میلیون لیتر سوخت یورو ۴ نیاز داریم که طبق اعلام رسمی فقط یک‌سوم بنزین کنونی یورو ۴ است. هیچ جایگاه سوختی حتی نازل پمپ بنزین نیز یورو ۴ نیست. برای تولید خودرو یورو ۵ باید همه زیرساخت‌ها فراهم شود.
 
بیش از ۸۰ درصد خواهان توقف تولید پراید و پژو
 
در نظرسنجی شب گذشته برنامه پایش، بیش از ۸۰ درصد از شرکت کنندگان عنوان کرده اند که موافقند خط تولید پژو و پراید متوقف شود. سوال نظرسنجی به این شرح بود: آیا موافقید تولید پراید و پژو ۴۰۵ تا پایان سال متوقف شود؟ ۱- بله ۲- خیر در پایان این نظرسنجی ۸۰.۶۱ درصد از شرکت کنندگان عنوان کردند موافقند تولید پراید و پژو ۴۰۵ تا آخر سال متوقف شود. ۱۹.۳۶ درصد از پاسخ‌دهندگان با توقف تولید این دو خودرو مخالف بوده‌اند.
 
 
 
 

منبع

مهر

 

برچسب : خودرو , پژو 405 , پراید , ایران خودرو , سایپا , تولید خودرو , بازار خودرو , خودرو فرسوده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

13 نظر

زنده باد سوود كلان
0

*ما هم مثل همه خودروسازان دنیا به فکر تولید خودرویی هستیم که مورد استقبال مردم است. هم اکنون مردم از پراید استقبال زیادی می‌کنند؛ چون با قیمت پراید، هیچ خودرویی با آبشن‌های کنونی وجود ندارد و نمی‌توان خرید.* يعني خدا وكيلي جوري قانع شدم كه مخم رگ به رگ شد ، اخه فكر كردي چرا مردم استقبال ميكنن از اين لگن شما بيا به قيمت جهاني ساندرو بده ٢٥ تومن ببينم بازم استقبال ميكنن يا نه!
واقعا از ماست كه بر ماست
13:52  1395/07/04
پاسخ دادن
کاربر: m&z
3

واقعیت اینه که پاک ترین دولت تاریخ با تلاش بی وقفه و همت مسئولین و پشتیبانی ملت بیدار و همیشه در صحنه، به لطف خداوند تونست علاوه بر اینکه ارزش ریال رو به یک چهارم ارزش دلار برسونه، چهره ی بین المللی ایران را نیز روشن نمود و پای تمام مشرکین و جهانخواران را نیز از کشور قطع نمود و کاغذ پاره های آنها را نیز بی اثر کرد. مجموعه این تلاش های شبانه روزی باعث شد مثلا 20 میلیون پول ما که روزی بالغ بر 20 هزار دلار قدرت خرید داشت و خودروهایی چون کمری و سوناتا را میتونست خریداری کند، الان در حدود 5000 دلار و با در نظر گرفتن تعرفه ها 2500 دلار قدرت خرید خواهد داشت که در بهترین حالت می توان با آن ماشین چمن زنی یا لباسشویی خارجی خرید. پس خدا پدر و مادرشان را بیامرزد که پراید و 405 هنوز تولید می شود.
15:26  1395/07/03
پاسخ دادن
امیر(سابق)
10

اینها کی مردم براشون مهم بوده که به خواست مردم توجه کنند؟ البته زمان انتخابات و راهپیمایی که به دروغ ما مردم غیور میشیم را اگه ندیده بگیریم
16:50  1395/07/02
پاسخ دادن
رادمهر
0

خود مردم هم جانشون براشون اهميت نداره
چند ماه نخرند ببين چطوري به التماس ميافتن اينها
13:22  1395/07/03

باغيرت
6

توقف تولید پراید و ۴۰۵خواست مردم است ؟
جواب . نه توقف توليد در لگنسازي هاي داخلي و تعطيلي كامل سايپا لخه و فرقون خودرو
01:57  1395/07/02
پاسخ دادن
ناشناس
6


با این قیمت های نجومی خودروهای خارجی شما انتظار دارید قشرهای متوسط به پایین پراید و پژو نخرند؟
بنظر من پیکان هم حیف شد. باز هم باید تولیدش کنند. قطعا مشتری داره!
22:55  1395/07/01
پاسخ دادن
باشناس
1

پیکان مدل 82 الان بد جور مشتری داره چه رسد 95 تولید بشه که همه میخرن
10:40  1395/07/03

فرشید
8

با پراید زیر صد تا بری وقتی هم سرعت ماشین رسید روی 80 تا به حضرت اعزرائیل سلام بدی مطمئن باش بهت رحم میکنه و با خودش نمیبره حالا بقیه بالای 100 تا میرن بدون سلام به حضرت اون موقع حضرت میاد سراغشون در کل این دو ماشین مخصوصا پراید هیچوقت توقف تولید نمیشه شاید فیس شیفت بشه با دو تا چراغ و یه فلاپ و برداشتن شیشه ابروی انتهای اتاق ولی تولیدش قطع نمیشه اخه نون دونی اقایونه بفهمین نون دونی اقایون خودشون که سوار نمیشن چون خیلی اپشن داره مجبورن برن خودرهای ارزون سوار شن مثل بی ام دبلیو مازاراتی گرن گابریو پورشه مایکان فورد شرلی کورت لامبورگینی گالاردو اگه خیلی دلشونو بزنه مگ لارن و بوگاتی از بس مخلص هستن ههههههه
20:16  1395/07/01
پاسخ دادن
عرشيا
0

قدر پرايد را بدونيد و اينقدر بهش توهين نكنيد
به عنوان بهترين كنترل كننده جمعيت در كشور اگه نبود الان جمعيت كشور از صد ميليون هم ردشده بود و همه داشتيم از تشنگي و گشنگي هلاك ميشديم!!!
10:24  1395/07/03

hossein
7

تقصیر مردم هم هست که این خودرو ها رو میخرند البته قدرت خرید مردم هم همین هست
15:43  1395/07/01
پاسخ دادن
linda
8

خریدنش اشکال نداره چون مردم توانشون همین حده ولی دیگه چرا 140 تا میری با پراید برادر من؟
18:39  1395/07/01

منصور
7

موقعي كه براي دو غول خودروسازكشور(سايپا و ايرانخودرو)پرايد و پژو دو گاو شيرده هستند و تمام منافع و درآمداين دو كارخانه از خط توليد همين دو خودرو تأمين مي شود، پس مسلم است كه هيچگاه حاضر به توقف خط توليد نيستند، در صورتيكه كاملاً مطمئن هستند كه اكثر تلفات و از بين رفتن هموطنان ٩٠ درصد بوسيله همين دو اتومبيل است.
14:14  1395/07/01
پاسخ دادن
linda
7

همش تقصیر مردمه. با پراید 140 تا میرن
14:42  1395/07/01

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
باران : سلام برای من پیامک سهند اومده الان من اینا نمیخام یعنی دیگه نمیتونم دوباره یه ماشین دیگه ثبت نام کنم
میثم : سلام دوستان من دیروز رفتم خبری نبود نه کسی رو دیدم به عنوان معترض نه مسئولی رو
S3 : ماشینتون چیه؟ کدوم شهر موعد تحویل کی بوده؟
S3 سفید : لطفاً هر وقت خواستی سخنی بگی و مثالی بزنی ، قبلش یه کم فکر کن ببین گفتنش درسته یا نه، توهین به مخاطب هست یا نه
معصومه ابراهیمی : دوستان لطفا جواب سوالمو بدید. سورن پلاس بنزینی ای اف سون تحویل ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ بودم.۱۴۰۲/۱۰/۲۰ تکمیل وجه مرحله دوم رو انجام دادم.گفتن ۹۰ روز دیگه میاد تا الان نیامده کی بهم سورن ای اف سون رو تحویل میدن؟ لطفا همه سوالهامو دقیق و واضح جواب بدید. ۰۹۰۳۳۵۶۸۱۹۶ جریمه تاخیری از چه زمانی محاسبه میشه؟ چقدر محاسبه میشه؟
چانگان cs55 : سلام دوستان یه سوال اونایی ک تحویل گرفتن آیا ماشینو تو شهر خودتون تحویل میدن یا باید بریم تهران تحویل بگیریم؟
حسن : یکی بیاد بگه چ غلطی بکنیم 7ماه گذشته بی وجدان فقط ب من یک ماه ضرر تعلق میگیره هنوز هم ماشین تحویل ندادن بی شرفا تو قراداد نوشتن تا تاریخ فاکتور ما گوسفند هم میریم می‌خریم اسفند فاکتور کردند الان 2 ماه میگذره تازه میگن شاید خرداد بیاد ماشینتون تا خودمون آتیش نزنیم هیچ اتفاقی نمیفته
مشکی تارا : سلام دوستان تارا دستی پنج دنده تحویل بهمن 1402 کسی هست فاکتور شده باشه لطفا راهنمایی بفرمایید
فريبا : خداروشكر ك تو رفتي و حقتو گرفتي دنبال جواب سوال بقيه هم نگرد بله اگر فراخوان بود مجبور بوديم بيايم ب ادماي فرصت طلب خودخواهي مث شماهم مربوط نيست ولي جهت اطلاع بگم ك اين تجمع اگر فايده اي داشته باشه براي همه داره نداشته باشه هم براي تو هم نداره زيادي حرص نخوريد مضره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تیگو8 : وقتی واسه ثبت نام صف میکشین ، نتیجه اش میشه این الانم نگران نباشید از برج 3 تحویل ها شروع میشه ، واسه خودروهای آماده تحویل هم هیچ اتفاقی نیوفتاده
فروش فوری اسفند رضا : خجالتم نمیکشن فوری اسفند و فاکتور نمیکننن
پارس زمستان : چرا 4714 پیامک نمیده تا کی منتظر باشیم اخه
کاویانی : اینم تصمیم مجلس دیگه نگید به نماینده شهرتون بگید:تصمیم مجلس درباره گرانی پژو پارس با تاکید بر حقوق تولیدکننده و سهامداران نماینده مجلس با تاکید بر توجه به حقوق تولیدکننده و سهامداران و مربوط به افزایش قیمت پژو پارس از تصمیم این هفته کمیسیون صنایع در این مورد خبر داد. به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی جدی درباره افزایش قیمت پژو پارس به بیش از 445 میلیون تومان که با عدم قبول مسئولیت شورای رقابت و وزارت صنعت همراه شده و بر لحاظ شدن حقوق ایران خودرو و سهامداران تاکید کرد و گفت: قیمت تولید خودرو مانند هر کالای دیگر باید نزدیک به نرخ بازار باشد و باید به سمت حذف اختلاف قیمت کارخانه و بازار حرکت کرد که تنها راه آن نیز رشد تولیدات و تامین کسری از طریق واردات است. در غیر این صورت وضعیت فعلی همچنان ادامه خواهد داشت. وی ادامه داد: سازمان حمایت در صورت تفاوت فاحش قیمت تمام شده و نرخ جدید این محصول نی تواند ورود کرده و اگر قیمت جدید پژو پارس را بر اساس بهای تمام شده محصول تعیین کرده باید در تصمیم گیری به نفع تولیدکننده و سهامداران عمل کند.
سارا : از قبلم مبلغش همین بود مهلت پرداخت تا کی هست
207i پانا، تکمیل وجه 17 دی : دقت کردید دو روزه کسی نمیاد بگه فاکتور شده!لطفا اگر کسی فاکتور شد امروز توی سایت اطلاع بده .باتشکر
1 : سلام. اگه پولو از طریق سایت واریز کنی چقدر طول میکشه بشینه به حساب سایپا؟بعد واریز پول لازمه به نمایندگی مراجعه کنی یا نه لازم نیست؟
رانا : سلام مبارکه تکمیل وجه شما کی بوده
فوووری اسفند : 675400
اسفندی : بدنه