5 محصول جدید پژو به ایران می‌آیند

 

5 محصول جدید پژو به ایران می‌آیند

 
ایران‌خودرو و پژو در حالی پس از چهار سال جدایی، دوباره به یکدیگر رسیدند که طبق قرارداد منعقد‌شده میان آنها، قرار است پنج پژوی جدید در کشور تولید و عرضه شود.
حمیدرضا بهداد: ایران‌خودرو و پژو در حالی پس از چهار سال جدایی، دوباره به یکدیگر رسیدند که طبق قرارداد منعقد‌شده میان آنها، قرار است پنج پژوی جدید در کشور تولید و عرضه شود.
 
این دو دوست قدیمی که اواخر سال 91 ناگهان و به دلیل تشدید تحریم‌ها، از هم جدا شدند، پس از توافق هسته‌ای ژنو، باب مذاکرات با یکدیگر را آغاز و در نهایت طی زمستان 94، قرارداد جدیدی را امضا کردند.
 
به گزارش اقتصادنیوز،‌ طبق این قرارداد که گفته می‌شود از جنس جوینت ونچر است، پژو پنج محصول جدید خود را به تدریج راهی بازار ایران خواهد کرد و در این بین برخی در مدار تولید قرار می‌گیرند و برخی نیز فقط وارد خواهند شد.
 
هرچند با توجه به تراکم بسیار زیاد در بازه قیمتی زیر 50 میلیون تومان، انتظار می‌رفت ایران‌خودرو و پژو محصولاتی در این بخش از بازار را عرضه کنند، با این حال کف قیمتی خودروهایی که قرار است راهی کیلومتر 14 جاده مخصوص شوند، 50 میلیون تومان است.
 
آن طور که ایران‌خودرویی‌ها اعلام کرده‌اند، پنج محصول مدنظر پژو برای بازار ایران، بین 50 تا 185 میلیون تومان قیمت خواهند داشت و هر کدام، بخشی جداگانه از بازار را پوشش می‌دهند. بر این اساس، پژو 301، پژو 208، پژو 2008، پژو 308 و پژو 508 به تدریج از اواخر امسال راهی بازار کشور خواهند شد که چراغ اول را مدل 2008 روشن خواهد کرد. بنا به گفته مدیر فروش ایران‌خودرو، مدل 2008 بسته به آپشن و امکانات، قیمتی بین 75 تا 90 میلیون تومان خواهد داشت و با 20 درصد ساخت داخل اولیه از زمستان امسال وارد خط تولید می‌شود.
 
در مرحله بعد اما قرار است دو مدل 208 و 301 و در ادامه، مدل‌های 308 و 508 روانه بازار شوند که در این بین، پژو 208 بازه قیمتی 60 تا 65 میلیون تومان را پوشش می‌دهد. همچنین مدل 301 نیز که ارزان‌ترین محصول جدید پژو در ایران به شمار می‌رود، با قیمتی بین 50 تا 60 میلیون تومان (بسته به آپشن‌ها و امکانات) عرضه می‌شود. بنا به گفته مسوولان ایران‌خودرو، مدل 508 نیز که گران‌ترین خودرو جدید پژو در ایران محسوب می‌شود، احتمالاً قیمتی حدود 185 میلیون تومان خواهد داشت. در مورد مدل 308 نیز ایران‌خودرویی‌ها عنوان کرده‌اند که هنوز قیمت خاصی برای آن لحاظ نشده و مشخص نیست این محصول در کدام بازه قیمتی عرضه خواهد شد.
 
به جز خودروهای نام‌برده‌شده، پژو قصد دارد مدل 207 را بار دیگر در ایران به تولید برساند، محصولی که چند سال پیش نیز میهمان ایران‌خودرو بود اما بعد از رفتن پژو، تولیدش متوقف شد. این خودرو در واقع محصول جدیدی به شمار نمی‌رود و قرار است با قیمتی حدود 45 میلیون تومان به دست مشتریان برسد.
 
با توجه به قیمت‌هایی که پژو و ایران‌خودرو برای محصولات جدید خود در نظر گرفته‌اند، عملاً دست خیلی‌ها از خرید آنها کوتاه خواهد ماند، زیرا قدرت خرید نزدیک به 80 درصد از مشتریان داخلی، با بازار زیر 50 میلیون تومان تناسب دارد. همچنین از آنجا که خودروهای چینی حضور گسترده‌ای در بازه قیمتی 50 تا 100 میلیون تومان دارند، رقابتی نزدیک میان این چشم‌بادامی‌ها و پژوهای جدید شکل خواهد گرفت. هرچند ممکن است ابتدا پژوهای جدید بر چینی‌ها فائق بیایند، اما هیچ تضمینی بابت تداوم این برتری وجود ندارد و ممکن است چشم‌بادامی‌های زیرک بازار خودرو ایران، در ادامه به رقبایی سرسخت برای فرانسوی‌های تازه‌وارد تبدیل شوند. بدون شک، جنگ چینی‌ها و فرانسوی‌ها در بازار خودرو ایران، جنگ قیمت و آپشن خواهد بود و باید منتظر ماند و دید در نهایت کدام یک پیروز می‌شود.
 
 
 
 

منبع

اقتصاد نیوز

 

برچسب : خودرو , پژو , ایران خودرو , تولید خودرو , پژو 2008 , پژو 308 , پژو508 , پژو 208






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

11 نظر

508
4

چه فایده وقتی یکیشون یه موتور 2000 نداره . کاش 508 را با موتور 2000 میدادن . رفتن ضعیف ترینشون رو اوردن با موتور 1600 . حتی اگر توربو هم داشته باشه هم فایده نداره چون باید در به در بگردی واسه بنزین سوپر و بهترین روغن واسش . بابا یه موتور 2000 بیارید که دلمون خوش بشه . چیه این موتورهای 1200 و 1400 و 1600 که میزنین رو این ماشین ها که جون راه رفتن نداره . تاخیر پدال گاز توربوشارژ واقعا اعصاب آدمو بهم میریزه تو رانندگی . توربو قوی تر میکنه اما تاخیر داره . وقتی گاز میدی تازه یکی دو ثانیه بعد ماشین واکنش نشون میده . باز صد رحمت به ماکسیما و زانتیا و مگان قدیمی که یه موتور 2000 درست حسابی روشون بود . بری 180 تومن بدی 508 بخری که موتور 1600 باشه ؟؟؟ خوب جاش الانترا میخرم حداقل موتور 1800 داره وزنش هم کمتره . دیگه چهار تا آپشن که فایده نداره . ماشین باید موتور درست حسابی روش باشه . 508 موتور 2000 هم داره اما ظاهرا ایرانخودرو نمیخواد 2000 تولید کنه و رفته 1600 رو اورده . هی نگید حجم موتور مهم نیست و تکنولوژی مهمه . حجم هم خیلی مهمه . تکنولوژی هم مهمه اما اگر حجم کم باشه آخرش ضعف داره
09:35  1395/07/04
پاسخ دادن
کاربر: m&z
2

با حرفت موافقم. لذت رانندگی با ماشین حجم بالا (حتی اگه قدرت موتورش کمتر باشه) قابل قیاس با حجم کم نیست.
مثلا تو ماشین 2700 هر لحظه پاتو رو گاز بزاری شتاب میگیره راحت و بدون زور زدن. ولی 1600 توربو شاید توان بالاتری داشته باشه ولی همیشه باید فشارش بیاری و دور موتور بالا باشه تا اون کشش رو بهت بده. لذت رانندگی با موتور حجم بالا یه چیز دیگست که فقط با تجربه بدست میاد نه آمار و ارقام!
15:12  1395/07/04

آرش
1

عدد توان و اسب بخاری که گفته میشه چندان مهم نیست چون در دور بالا به دست میاد این عدد . اما گشتاور مهم تر هست . گشتاوری که موتور پر حجم تولید میکنه کاملا در دسترس و در دورهای پایین تر هست . با موتور پرحجم تنفس طبیعی زیر پدال گاز گشتاور خالص و آماده در اختیار راننده وجود داره اما با توربو وقتی پدال رو فشار دادی باید صبر کنی تا اول گاز خروجی اگزوز زیاد بشه و توربو دورش بالا بره تا هوای بیشتر به موتور برسونه تا موتوی بتونه گشتاور زیادتر تولید کنه . این فرآیند باعث ایجاد تاخیر در واکنش به پدال گاز میشه .
15:33  1395/07/04

علی
2

اسب بخاری که در دور 6000 و 6500 به دست میاد هیچ مبنای خوبی برای تحلیل قدرت ماشین نیست . قدرت ماشینو گشتاور موتور در دورهای پایین و میانی تعیین میکنه . وقتی توی دور پایین گشتاور خوبی نداشته باشی کلی زمان میگیره تا به دور بالا برسی . موتورهای کم حجم در دور پایین گشتاور خوبی ندارن و همش مجبوری باهاشون با دور بالا رانندگی کنی و زیاد دنده معکوس میخورن . توربو شارژر هم بنزین با اکتان خیلی بالا و روغن عالی میخواد و تاخیر گاز خوردن هم داره . موتوری که حجم بالا داشته باشه با سر گاز دادن هم قدرتش خیلی خوبه چون در دور پایین هم گشتاور خوبی تولید میکنه
15:43  1395/07/04

امیر(سابق)
7

به این جمله توجه کنید (این دو دوست قدیمی که اواخر سال 91 ناگهان و به دلیل تشدید تحریم‌ها، از هم جدا شدند،) اینها کجا دوست هم بودند؟ ایران بیشتر برای پژو همانند گاو شیرده بود و هست. البته مسئولین ما برای تامین شیر مورد نیاز آنها خون مردم ایران را میمکند. به امید روزی که ما مردم به بلوغ فکری رسیده و از حق خودمون با نخریدن ماشینهای گران و بی کیفیت دفاع کنیم
00:32  1395/07/04
پاسخ دادن
امیر(سابق)
4

با خوندن این مقاله من دیگه اون آدمه سابق نمیشم.
02:19  1395/07/04

امیر(سابق)
2

علی آقا بازم داری شیطونی میکنی و با اسم من مطلب میزاری؟ من هر مقاله ای که بخونم فقط اطلاعاتم بیشتر میشه خودم عوض نمیشم
13:57  1395/07/04

امیر(سابق)
0

خب منم همینو گتم دیگه. آدمه سابق اطلاعاتش کمتر بود ولی با خوندن مقاله بیشتر شد و دیگه اون آدمه سابق نیست.
14:51  1395/07/04

امیر(سابق)
0

خب منم همینو گفتم دیگه. آدمه سابق اطلاعاتش کمتر بود ولی با خوندن مقاله بیشتر شد و دیگه اون آدمه سابق نیست.
15:10  1395/07/04

پژورت
3

خیلی مسخره است..
21:43  1395/07/03
پاسخ دادن
محسن 2
3

متاسفانه خودروسازان ما بسیار طمعکار هستند چرا که قیمت محصولی چون 2008 پس از داخلی سازی باید به قیمت جهانی حدودا 60 میلیون تومان عرضه گردد
20:57  1395/07/03
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : خودروی چانگان cs55 را نپرسیدید، سپاس
حامد : باسلام.من هم مثل شمااسفند۱۴۰۳شاهین هستم.یکباردعوت نامه اوتومات اومدقبول نکردم.حالا هم اطلس وسهند.امروزروزآخربودبازم پیام اومد۲روزتمدیدشد.اگه ظرفیت پرشده بوداین پیام نمیومد.خودمن منتظرمیمونم واسه شاهین دستی.یاحذف میشم.یاتحویل میگیرم.یافروش فوق العاده اطلس دادن اون موقع ثبت نام میکنم.لطفن عجله نکنین دوستان
عارف : ادب هم خوب چیزیه که انسان دارا باشه ازش، این چه ادبیاتی هست، باید تاسف خورد
شاهین : اینا چقدر خوبن، تا دو روز دیگه هم خرید اطلس یا سهند رو تمدید کردن گمونم اینا میخان تا میتونن مشتری های شاهین رو کم کنند
غلامرضا لطفی : سلام.رو ماشین هایمای من صاحب قبلیش هدلایت انداخته بود نورپایینش افتضاح بود .پخش میزد و ضعیف.یه بنده خدایی راهنمایی کرد لامپ فابریک بنداز .واقعا نور پایین بعد لامپ فابریک عالی شد.نور بالا هم هدلابت نگه داشتم خطی میزد و کور می‌کرد برا راننده های بی ملاحظه.
مصطفا : ایا به شما سود دیرکرد هم میدن؟ از چه تاریخی محاسبه میشه؟ روزی چند باید بدهند؟ چقدر طول میکشه تا بدهند؟
مهم : همش سیاه بازی هستش گول نخورید مثلا فروش فوری سری قبل که نتونستیم ثبت نام کنیم تا درگاه پیش میریم از اونجا به بعد گیر میکنه و ظرفیتها تو ۵ دقیقه پر میشه
اس ۵ : سلام چه تاریخی بودین؟
شیدا : سلام ساناز خانم باید بریم خارج
امیرs5 : باسلام سند و مدارک رسیده دستم هنوز ماشین تحویل ندادن ثبت نام مهر ماه بوده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی اسفند : مغازه سخا فروشی
مهرداد : آول برو کافینت بد اداره پست
حاج علی 110 : سلام سورن دوگانه 30دی تا کی فاکتور شده دوستان لطفاً اعلام بفرمایید خودم 2دی هنوز فاکتور نشدم!
سید : سلام دوستان من سورن دوگانه بودم که تبدیل زدم به سورن تک موتور جدید 10 فروردین موعد تحویل بود که تا حالا خبری نیست ، پدرمون دراومده ماشینمون را فروختیم که تونستیم با این قیمت جدید بخریم ،
207پانو : مشکل از بالاست من سپردم به خدا انقدر پول اسنب دادم اگه نقد میخریدم الان به چه کنم در نمی امدم
رادمر : یا نمایندگی ید کافینت
سایه : منم 27 ام واریز کردم فاکتور نشدم سیستان و بلوچستان
حامد تبدیل به تیوتری : منم همین شرایطو دارم. دوستان تکمیل وجه 12 دی هم فکر کنم امروز فردا فاکتور بشن
دوگانه آبی کبود طرح دوم یکپارچه تحویل 30 دی بخشنامه 4614 : نخیر. افزایش قیمت مشمول کسانی که تکمیل وجه کردند نخواهد شد. البته من که تحویل دی 1402 بودم هم اگر پرداختی های خودم رو به طلا حساب کنم، 150 گرم طلا معادل قیمت روز 506 میلیون پرداخت کردم و کسانی که نوبت زمستان 1402 دارند چون حدود 10 ماه قبل پولشون بلوکه شده هم سود زیادی نکردند
علی : دوستان من امروز تو شهرمون زنجان ی تریلی که حامل خود های 207،دنا،تارا بود دیدم برا شهرهای تبریز بود