مصرف 3.6 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، بی ام و سری7

 

مصرف 3.6 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، بی ام و سری7

 
سری 7 ب ام و یکی از لوکس ترین و مجهزترین سدان های فول سایز جهان است که از سال 1977 تاکنون در شش نسل مختلف تولید شده است. آخرین نسل این پرچمدار باواریایی که با کد G11 شناخته می شود، برای اولین بار در سال 2015 و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان در معرض دید عموم قرار گرفت.
 
نکته ای که در مورد این نسل بسیار جالب به نظر می رسید، به کارگیری یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر تویین توربو در کنار سایر موتورهای حجیم بود؛ اتفاقی که در سری 7 برای اولین بار رخ می داد.
 
مصرف 3.6 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، بی ام و سری7
 
ب ام و در فوریه 2016 اعلام کرد که برای کاهش هر چه بیشتر مصرف سوخت و مباحث زیست محیطی، تکنولوژی های بدست آمده در سری خودروهای i را به سری 7 هیبریدی انتقال خواهد داد. نتیجه این انتقال تکنولوژی که با کد 740e xDrive iPerformance شناخته می شود، در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی شد. حال خبر می رسد که نسخه مورد نظر از این ماه در نمایندگی های ب ام و در آمریکا عرضه شده و قابل سفارش خواهد بود.
 
مصرف 3.6 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، بی ام و سری7
 
پیشرانه هیبریدی در نظر گرفته شده برای این سدان فول سایز شامل همان موتور کوچک 2 لیتری توربو و یک موتور الکتریکی می شود که در همکاری با یکدیگر 322 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور را به هر چهار چرخ منتقل می کنند.
 
موتور الکتریکی به تنهایی قادر به تولید 111 اسب بخار قدرت بوده و می تواند تا مسافت 14 مایلی (22.5 کیلومتری) با حداکثر سرعت 75 مایل در ساعت (120 کیلومتر) سری 7 را جابجا کند.
 
با این پیشرانه و گیربکس 8 دنده خودکار سدان لوکس ب ام و شتابی برابر با 5.3 ثانیه دارد که با توجه به قوای محرکه و کلاس خودرو رقم مناسبی است.
 
مصرف 3.6 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، بی ام و سری7
 
بدون شک جالب ترین نکته در مورد این نسخه از سری 7 مصرف سوخت باورنکردنی آنست. بر اساس اطلاعات منتشر شده، سری 7 نسخه 740e xDrive iPerformance با هر گالن سوخت 64 مایل مسافت را طی خواهد کرد.
 
چنانچه این واحد را تبدیل کنیم با میزان مصرف  3.6 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر مواجه می شویم که با توجه به سایز خودرو و استانداردهای امروزی رقمی فوق العاده است.
 
مصرف 3.6 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، بی ام و سری7
 
برای محقق شدن این رکورد، ب ام و همانند خودروهای سری i به استفاده گسترده از فیبر کربن در سری 7 جدید رو آورده که باعث کاهش وزن به مقدار چشمگیری شده است.
 
مصرف 3.6 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، بی ام و سری7
 
طبق ادعای ب ام و، میزان گازهای خروجی 740e xDrive iPerformance در طول حیات خود نسبت به 740i بنزینی 30 درصد کمتر خواهد بود. قیمت سری 7 740e xDrive iPerformance در آمریکا 89100 دلار تعیین شده است.
 
نکته مهمتر آنکه براساس قوانین گمرکی فعلی، امکان واردات این مدل به کشورمان نیز وجود دارد، چرا که با توجه به حجم 2.0 لیتری پیشرانه، 740e همانند 730i مشمول قانون منع واردات خودروهای لوکس (خودروهای مجهز به موتورهای با حجم بیش از 2.5 لیتر) نمی شود.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , بی ام و سری 7 , خودرو کم مصرف , خودرو هیبریدی , واردات خودرو , پرشیا خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: m&z
0

یه نیسان وانت داشتیم صدی 36 میسوزوند. صفر تا صدش هم تو سرازیری 5.3 دقیقه طول میکشید. فقط حیف که رنگش آبی بود
15:28  1395/07/10
پاسخ دادن
رضا
8

پژو پارس هم صدی 14 تا تو شهر مصرف میکنه
20:16  1395/07/09
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ali : سوالتون بسیار نامفهومه دوست
یوسف : ایشالله توی همین روزا فاکتور میشه تا آخر اردیبهشت احتمالن فاکتور کنن منم امروز فاکتور شدم v2 بودم
یوسف : سلام دوستان ماشین بنده تارا v2 بود رنگ سفید فروش فوری تکمیل وجه ۲۶ مهر تاریخ تحویل ۲۶ دی ماه بود امروز بالاخره فاکتور شد بخشنامه4642 با آرزوی فاکتور شدن تمام ماشینها 🙏
عادل : سلام دوستان تاریخ آماده برای صدور فاکتور امروز بازهم تغییر کرده و شده چهاردهم اردیبهشت دریافت پرونده هم قبلن مهرماه ۱۴۰۲ بود حالا شده تاریخ امروز یعنی چهاردهم اردیبهشت فک کنم فقط بلدن این تاریخها رو عوض کنن کار دیگه ای که انجام نمیدن
شکایت قضایی : دوست من اگر کامنتهای این سایت رو میخوندی متوجه میشدی کرمان موتور تنها شرکت خودروساز هست که فقط با شکایت قضایی در دفتر خدمات قضایی میتونی خسارت دیرکرد بگیری وگرنه وقتی درخواست پیش خودشرکت ثبت کنی دوسال هم بگذره اصلا اتفاقی نمی افتد. دوستان که توضیح دادند بعد از دو سال صبر و طی شکایت در دفتر قضایی سه ماهه خسارت گرفتند.
s3 سفید تهران : اگر تحولی بخواهیم انجام بشه اول باید شکایت کنیم تعزیرات و مهمتر از اون یکشنبه همگی حضوری بریم جلوی دفتر کرمان موتور اعتراض کنیم وگرنه تا تیرماه هم خودرویی تحول نمیگیریم.
محسن : به آقا وحید ممنونم که جواب صحیح وکامل میدی
امید : دوستان لطفا یه راهنمایی بکنید. من کارت ماشینم واسم اومده ولی از طریق پلیس من‌که‌نگاه میکنم هنوز برگ سبز واسم صادر هم نشده علتش چیه؟ چیکار باید بکنم؟؟۱۹ اسفند فاکتور شدم . بیمه و پلاکمم انجام شده
J4 : نه فقط شماره شاسی شده.
تارا دستی : سلام دوستان من تارا دستی پنج دنده مشکی تحویل۶بهمن هستم هنوز فاکتور نشده به نظرتون چقدر دیگه طول می‌کشه خسته شدیم خداییش انقد پیاده اینو نه مسافرتی مردیم خدا لعنت کنه مسخره کردن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سپر : قیمت ثبت شد و رفت،دنبال چی هسی؟!
قربانی : اسفد ماه چند نفر هستیم تیک بزنید
صادق : سلام اقارضا پس مابهارکی فراخوان میاد ممنون میشم جواب بدی
مرجان : با سلام تکمیل وجه 23 آذر فاکتور شد . 39 سود تاخیر. اینکه تو تابستون برف بیاد آدم هیچ حسی نداره . الان دقیقا همونه.البته از همون اول با این گیر بودم م استرس نداشتم
Farshid fx : پاسخ به tigo 8 pro e : اول اینکه به خودت بگو اگه مدل 403 نصیبم میشد سود بیشتری میکردم. فکر ضرر و از سرت بیرون کن و خوش باش. تو عرف بازار تغییر مدل اگه ظاهر و طراحی و آپشن ها مشابه باشن که الان در مورد ما همینطور هست 5 درصد بارائ هر سال هست . ولی اینم قانون فیکسی نیست اگه بخوای بخری میگه ماشین تحویل و سندش 403 بوده و 3 درصد حساب میکنه . تازه اونطور که باقر در مورد مجوز خروج ها میگه وقتی ماشینت میرسه دستت عتیقه شده و به کلکسیون دارها به 10 برابر قیمت میفروسی!!!!!
ب پرهام : خیر همچین چیزی نیست 90 روز برو یکم مطالعه کن یاد بگیری کار به تعطیلی و روز کاری نیست. چه سایپا چه ایرانخودرو 90 روز که میگذره میرن تو جریمه تاخیر چرت و پرت از خودت در نیار پرهام ریقو
Mehdi : دوستان واریزی 12 دی تحویل 30 بهمن طرح مادران امروز ساعت8 فاکتور شد. رنگ سفید
وحید : تو گوگل بزنید شکایت صنعت معدن میاره بزنید گرانفروشیو اطلاعت خودتون و شرکت رو پر میکنید
مهدی : با این روال که ویران خودرو پیش میره به بخشی از الویت زمستان هم من فکر میکنم نمیخواد فراخوان بده مدتش تموم بشه
رانا پلاس : نگران نباش انشاءالله پلاک میشه این روزا