بعد از رنو و پژو، بنز هم می‌آید

 

بعد از رنو و پژو، بنز هم می‌آید

 
 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در هفته گذشته یکی از خودروسازان داخلی با کمپانی بنز وارد مذاکراتی شده که تقریبا نهایی است.
 
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، منصور معظمی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما اظهار داشت: توافقنامه اخیر با رنو به منظور استفاده از توانمندی‌های بیرونی انجام شده است که امیدواریم پس از مذاکرات تکمیلی به قرارداد برسد.
وی افزود: این تفاهم نامه یک سرمایه‌گذاری مشترک است که به صورت 60 به 40 و با ظرفیت تولید دو فاز 150 هزار تایی و 300 تایی دیده شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: محصولات تولیدی که در این تفاهم‌نامه به میان آمده، به نام‌های نیوسیمبل ونیو داستر است که طبق تعهدات تعریف شده برای شریک فرانسوی در فاز اول باید 40 درصد از این خودروها ساخت ایران باشد که در روند زمان مشخصی این رقم به 60 تا 80 درصد افزایش یابد.
معظمی تصریح کرد: 30 درصد از تولید سالانه خودروهای ذکر شده باید با در نظر گرفتن بازار هدف در منطقه به صادرات برسد.
وی گفت: سازمان گسترش قصد ورود به صنعت خودرو سازی را ندارد و تنها هدفش، ارتقای سطح توانمندی‌های خودروسازان داخل به منظور بهره‌برداری بهتر و بیشتر مردم از خودرو‌های با کیفیت‌تر و ارزان‌تر است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: سال قبل 600 میلیارد تومان و امسال هزار و 200 میلیارد تومان از سهام سازمان گسترش به بخش خصوصی واگذار شده که این امر در چارچوب حمایت از بخش خصوصی انجام گرفته است.
معظمی با ذکر این مطلب که در هفته گذشته یکی ازخودرو سازان داخلی با کمپانی بنز آلمان وارد مذاکراتی شده که تقریبا نهایی است، ادامه داد: هم‌اکنون تفاهم میان خودروساز ایرانی و رنو فقط در حد توافق‌نامه است و هنوز به چکش‌کاری نیاز دارد.
او گفت: شرطی که برای خودروسازان فرانسوی در این توافق لحاظ شده، بهره‌مندی از توانمندی‌های ایرانی در غالب مشارکت است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: متخصصان ما از توانمندی و دانش بالاتری نسبت به زمان شروع اروپایی‌ها به خودروسازی برخوردارند و مشارکت با فرانسوی‌ها فرصت مناسبی برای بهره‌مندی از دانش بالای صنعت گران ایرانی است.
معظمی گفت: به منظور جلوگیری از بدعهدی فرانسوی‌ها در این توافق‌نامه بندهایی در غالب پنالتی آورده شده است که امکان فسخ و یا نصفه‌کاره رها کردن قرارداد را کم می کند.
وی یادآور شد: قرار است در فاز اول قرارداد 350 تا 400 میلیون دلار و در فاز دوم 700 تا 800 میلیون دلار توسط فرانسوی‌ها سرمایه‌گذاری شود.
او افزود: رنو همچنین موظف است که طرح و توسعه را به ایران بیاورد. همچنین در این قرارداد تولید گیربکس، موتور خودرو، شاسی و بدنه در ایران انجام شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: کمپانی رنو همچنین موظف است در غالب جوینت‌ونچر 30 درصد تولید سالانه اش را با کارشناسی طرف ایرانی به صادرات برسد.
معظمی گفت: اگر در گذشته خودرو سازان ما نتوانسته‌اند از حقشان دفاع کنند، وظیفه ما است که در این قرارداد جلوی تکرار اشتباه را بگیریم.
او، این اقدام وزارت صنعت را در راستای مذاکرات انجام شده سایپا و ایران‌خودرو با کمپانی‌های فرانسوی عنوان کرد و افزود: این همکاری یک اتفاق میمون است که دروازه تولید خودرو‌های با کیفیت را به روی مصرف کننده داخلی می گشاید.
 
 
 
 

منبع

خبر آنلاین

 

برچسب : خودرو , رنو , پژو , بازار خودرو , تولید خودرو , مرسدس بنز , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: تیباران
2

نمی دونم به چرا فرانسوی هایی که چندان مورد استقبال جهانی نبوده اند و همین بنز که قیمت بالایی دارد،به سراغ تویوتا نمی روند که هم مث خودمان آسیایی است،هم بادوام و اقتصادی است.پرفروشترین خودروی جهان در پارسال و امسال است.
11:35  1395/07/20
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
باران : سلام برای من پیامک سهند اومده الان من اینا نمیخام یعنی دیگه نمیتونم دوباره یه ماشین دیگه ثبت نام کنم
میثم : سلام دوستان من دیروز رفتم خبری نبود نه کسی رو دیدم به عنوان معترض نه مسئولی رو
S3 : ماشینتون چیه؟ کدوم شهر موعد تحویل کی بوده؟
S3 سفید : لطفاً هر وقت خواستی سخنی بگی و مثالی بزنی ، قبلش یه کم فکر کن ببین گفتنش درسته یا نه، توهین به مخاطب هست یا نه
معصومه ابراهیمی : دوستان لطفا جواب سوالمو بدید. سورن پلاس بنزینی ای اف سون تحویل ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ بودم.۱۴۰۲/۱۰/۲۰ تکمیل وجه مرحله دوم رو انجام دادم.گفتن ۹۰ روز دیگه میاد تا الان نیامده کی بهم سورن ای اف سون رو تحویل میدن؟ لطفا همه سوالهامو دقیق و واضح جواب بدید. ۰۹۰۳۳۵۶۸۱۹۶ جریمه تاخیری از چه زمانی محاسبه میشه؟ چقدر محاسبه میشه؟
چانگان cs55 : سلام دوستان یه سوال اونایی ک تحویل گرفتن آیا ماشینو تو شهر خودتون تحویل میدن یا باید بریم تهران تحویل بگیریم؟
حسن : یکی بیاد بگه چ غلطی بکنیم 7ماه گذشته بی وجدان فقط ب من یک ماه ضرر تعلق میگیره هنوز هم ماشین تحویل ندادن بی شرفا تو قراداد نوشتن تا تاریخ فاکتور ما گوسفند هم میریم می‌خریم اسفند فاکتور کردند الان 2 ماه میگذره تازه میگن شاید خرداد بیاد ماشینتون تا خودمون آتیش نزنیم هیچ اتفاقی نمیفته
مشکی تارا : سلام دوستان تارا دستی پنج دنده تحویل بهمن 1402 کسی هست فاکتور شده باشه لطفا راهنمایی بفرمایید
فريبا : خداروشكر ك تو رفتي و حقتو گرفتي دنبال جواب سوال بقيه هم نگرد بله اگر فراخوان بود مجبور بوديم بيايم ب ادماي فرصت طلب خودخواهي مث شماهم مربوط نيست ولي جهت اطلاع بگم ك اين تجمع اگر فايده اي داشته باشه براي همه داره نداشته باشه هم براي تو هم نداره زيادي حرص نخوريد مضره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دوگانه آذر : سلام یعنی قبل اینکه ماشین تحویل بدن کارتش میاد ?
حسین : افزایش قیمت بازار
حامد : تحویل 30 دی بودی؟
اتومات : دوستان عزیز فاکتور شدید لطفاً اطلاع رسانی کنید ؟
محمد دوگانه30دی : سورن دوگانه تحویل 30 دی تکمیل وجه 4 دی همچنان منتظر
فرهاد : عشق فقط مدیران خودرو درود بر شرکت محترم مدیران خودرو شما هم اگه از شرکت محترم مدیران خودرو بدت میاد برو انصراف بده نامه فدایت شوم واست نفرستادن
محمد دوگانه30دی : سلام عرض ادب الان تماس گرفتم ایرانخودرو گفتن که داره دهک اخر دی فاکتور میشه گفتن چیزی نمونده مال شما هم فاکتور بشه دیگه راستو دروغ با خودشون
علی پور : کی تبدیل زدی؟
کوییک مشکی قرمز : اونی که میگفت 14 بهمن فاکتور شده مشکی قرمز الان زنگ زدم میگن تا ده بهمن فاکتور شده مه
پرمیوم : فک کنم برا تو خود رئیس مدیران خودرو دعوت نامه گذاشته تو سینی آورده برات