داخلی‌سازی یا کیفیت خودروهای جدید؟

 

داخلی‌سازی یا کیفیت خودروهای جدید؟

 
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: حفظ حقوق مصرف‌کنندگان از نظر کیفیت خودروهای جدید مقدم بر داخلی‌سازی این محصولات است، بنابراین داخلی‌سازی نباید منجر به کاهش کیفیت خودروها شود.
 
محمد جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در قراردادهای جدید با خودروسازان خارجی موضوع داخلی‌سازی قطعات این خودروها مدنظر قرار گرفته است.
 
وی با بیان اینکه داخلی‌سازی قطعات موجب ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در داخل خواهد شد، خاطرنشان کرد: با این حال باید دقت شود که داخلی‌سازی باعث کاهش کیفیت خودروهای تولیدی در ایران نشود.
 
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد:‌ متاسفانه خطوط تولید برخی قطعه‌سازان داخلی قدیمی است بنابراین برای حفظ کیفیت قطعات در فرایند داخلی‌سازی باید نسبت به انتقال تکنولوژی و به‌روزرسانی خطوط تولید این شرکت‌ها اقدام شود.
 
وی افزود: بهترین کار در این زمینه این است که خودروسازان خارجی متعهد شوند در فرایند تولید خودروهای جدید خود در ایران نسبت به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های قطعه‌سازی منتخب و انتقال فن‌آوری به این شرکت‌ها اقدام کنند.
 
جعفری با بیان اینکه متاسفانه تجربیات گذشته نشان داده داخلی‌سازی برخی خودروها منجر به کاهش کیفیت این محصولات می‌شود، تصریح کرد: اگر مصرف‌کنندگان بخواهند بین خودروی داخلی‌سازی شده بی‌کیفیت و خودروی با کیفیت مونتاژی انتخاب کنند قطعا خودروی مونتاژی را انتخاب خواهند کرد بنابراین این واقعیت باید مدنظر خودروسازان قرار گیرد.
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , پژو301 , پژو208 , پژو2008 , ایران خودرو , تولید خودرو , سیتروئن , سایپا , رنو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

سجاد
7

اصلا" اين آقا حرف مي زنه آدم لجش مي گيره
آقاي جعفري شما مكان سازمانتون رو تبديل كنين
به دستشويي عمومي و خودتون هم ارتقا شغل
پيدا كنين به مسئول دستشويي خيلي كارايي
بيشتري براي مصرف كنندگان دارين .
متشكريم
18:44  1395/07/24
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 مهرماه : دوستانی که فرمودن همه چی عادیه سیل نیست، تاخیر بخاطراداره پست هست و متهم کرن بقیه رو که حرف بی پایه و اساس میزنن لطفا توضیح بدید چرا تحویل ها رو عقب انداختن و نه شاسی میشه نه آماده حمل ماشین دارن ؟ مطمینا یکسری نمایندگی ها با اسامی مستعار میخوان دفاع کنن از عملکرد کرمان موتور ولی هرجا من یکی برم و بشینم میگم به همه چه شرکت بی در و پیکر و بیخودی هست چطور نقدی همه نمایندگی ها ماشین به قیمت روز دارن ولی ما که بیش از 7 ماه هست پول دادیم ماشینمون تحویل نمیشه؟
رضا T8 : سلام من ثبت نامم 18 بهمن بود 23 اسفند فاکتور شده ، بیمه هم 24 اسفند صادر شد و حدود دو روز بعدش صدور پلاک زرد شد تا چهارم اردیبهشت که سبز شد و ارسال پلاک و مدارک زرد شد ، تاریخ پست مدارکم زده 2.5 . تماسم گرفتم میگن رفته واسه بارگیری معلوم نیست کی بیاد. چطوریه که شما قبل از من ثبت نام کردید ولی ... یوقت دیر مدارک تحویلشون ندادی؟
مهدی : من گفتم پولش زیاده نمیتونم بدم بفروشمش حوالشو بیست تومن هم کسی نمیخره
J7 مشکی : منم ثبت نام 24 مهر هستم همه ی مدارک ماشین اومده از نمایندگی و شرکت پیگیری میکنیم حرف بیخودی می زنن در صف حمل
اطلس جی : منم پذیرش نوزده اسفندم فروش فوری، فاکتور نشدم، البته فعلا خیلی مونده تا ۹۰ روز کاری، تعطیلات زیاد بود
s3-سفید : چشمم به گوشی خشک شد امروز قرار تحویل داشتم ولی کنسل کردند گفتند خبر میدیم که هیچ خبری نشد اگر تا آخر هفته تحویلم نشه روز شنبه تعطیله ولی یکشنبه میرم دفترشونو رو سرشون خراب میکنم
امید : سلام روآ مدل ۸۷ دارم توی سرعت ۶۰ تا ۸۰ لرزش داره و سرعت های کمتر و بیشتر از این مقدار دیگه لرزش احساس نمیشود میل گاردان رو نشون تعمیرکار دادم گفت سالمه. ممنون میشم راهنماییم کنید
منصف : فاکتور شدن شما اینجا بدرد کسی نمیخوره اگه نفرمایید چه تاریخ و بخشنامه ای بودید
ساینا را بلاخره میگیرم : تخلفات شرکت سایپا که قابل شکایت برای خسته نشده ها: - تبدیل خودرو بدون رضایت -تبدیل تحویل فوری به پیش فروش بدون رضایت که باید شرکت سایپا همون ساینا حداقل در ۳۰ روز تحویل نماید. الله اکبر متاسفانه سایپا تو یک جنگ فرسایشی روانی خیلی ها را که اطلاع از حق و حقوق خود ندارند و بعضی ها هم حوصله شکایت بازی ندارند از خرید ساینا منصرف کرده است. به هر حال با این وضوح تخلفات هر کی شکایت کنه میتونه ساینا را با غرامت بگیرد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مصطفی اریزو 5 اف ال : سلام من امروز ماشینم و تحویل گرفتم اریزو 5 مدل 403 قرارداد 26 دی پلاک 12 اسفند مجوز گمرک 24 فروردین حمل 27 فروردین امروز تحویل گرفتم کارشناسی هم مشکلی نداشت ماشین هم تمیز و مرتب بود ایشالا که همگی زودتر تحویل بگیرید
رسول : تحویل اسفندفاکتورنشدم
رانا تحویل 29اسفند : من امروز طرح تبدیل 207واسم اومده موندم چیکارکنم
جابر : به 162تماس بگیرید و عدد 1رو بزنید و بد چند ثانیه عدد 4رو بزنید به کارشناس وصل میشه اینایی که پارس سفارشی هستند بگویید پارس سفارشی و پیام اومد ک بد عید نوروز آماده فراخوان باشید و اینایی هم که قیمت براشون بالای 400ملیون رفته 💯 درصد تماس بگیرید حتما جواب میده
207 : زیاد خوشحال نباشید فاکتور شدید باید همون مدت هم انتظار پلاک بکشید مثل ما
سلگی : 21 فرودین واریز وجه پیش فروش دی ماه فاکتور الان مبارک باشه
محمد دی : من 21 تکمیل وجه کردم فاکتور نشدم الان دیدم
دی ماه : چه تاریخی تکمیل وجه کردید طرح یکپارچه بودین ؟؟
افشین : سلام دوستان از برج 9 پول دادم هنوز ماشین تحویل نگرفتم
آراز دی ماه : دوستان فاکتور شدم