اعلام سطوح کیفی خودروها در شهریور

 

اعلام سطوح کیفی خودروها در شهریور

 
تازه‌ترین گزارش کیفیت خودروهای داخلی در شهریور در حالی اعلام شد که طبق آن، تنها دو محصول نسبت به مرداد با تغییرات کیفی روبه‌رو شدند.در این گزارش که ازسوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تهیه شده 35 خودرو تولیدی و مونتاژ داخل، مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته و با توجه به رده قیمتی‌شان، در پنج گروه دسته‌بندی شده‌اند. بر این اساس، خودروهای موردنظر در گروه‌های قیمتی بالای 100 میلیون تومان، 75 تا100 میلیون تومان، 50 تا 75 میلیون تومان، 25 تا 50 میلیون تومان و زیر 25 میلیون تومان گروه‌بندی شده و معادل شرایط کیفی‌شان، «ستاره» کسب کرده‌اند. در روشی که این شرکت برای ارزیابی کیفی خودروها لحاظ می‌کند، هر محصولی بسته به امتیازات کسب شده، بین یک تا پنج ستاره کیفی دریافت می‌کند.
 
 براین‌اساس، اخذ یک ستاره، نشان دهنده حداقل کیفیت یک خودرو است و هرچه تعداد ستاره‌ها بالاتر باشد، به معنای آن است که آن خودرو از سطح کیفی بهتری برخوردار است. از جمله نکات قابل‌توجه گزارش کیفی شهریورماه این است که طبق آمار اعلامی، هیچ یک از خودروهای تولید داخل نتوانستند بیش از سه ستاره کیفی را به دست بیاورند. براساس این گزارش از تعداد 35 خودرو تولید داخل تنها 8 خودرو توانسته سه ستاره کیفی را به دست بیاورد. این به معنای آن است که 8/ 22 درصد خودروها، کیفیت متوسطی را دارا هستند. از سوی دیگر 9 خودرو نیز 2 ستاره کیفی را به دست آوردند. به عبارت بهتر 8/ 25 درصد خودروها نیز دارای کیفیت حداقلی هستند. اما قابل تامل‌ترین بخش این گزارش آن است که 18 خودرو تنها یک ستاره کیفیت را دریافت کرده‌اند که این نشان می‌دهد نزدیک به 4/ 51 درصد خودروها دارای کیفیت پایین هستند. از دیگر نکات قابل تامل این گزارش آن است که تنها کیا سراتو رشد کیفی را تجربه کرده است. در این بین، آریو محصول تولیدی شرکت سایپا در بن‌رو با واگذاری یک ستاره با افت کیفی مواجه شده است. آن طور که شرکت بازرسی اعلام کرده، در گروه خودروهای بالای 100 میلیون تومان، که تنها دو عضو دارد، نیو مزدا3 سه ستاره کیفی را دریافت کرده است. این خودرو که در بخش خصوصی خودروسازی کشور مونتاژ می‌شود، تغییرات کیفی را نسبت به ماه گذشته تجربه نکرده است. گرند ویتارای تولیدی در ایران خودرو خراسان نیز که در شهریورماه به لیست خودروهای بالای 100 میلیون تومان اضافه شده، سه ستاره کیفی را از آن خود کرده است.
 
اما در گروه قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان، کیاسراتو محصول مونتاژی سایپا توانسته با اخذ سه ستاره کیفی در صدر گروه بنشیند. این در حالی است که این خودرو در ماه گذشته تنها دو ستاره کیفی را دریافت کرده بود. بعد از کیا سراتو، با دو خودروی چینی مونتاژی در این گروه روبه‌رو می‌شویم، تیگو 5 و جک S5 کرمان موتور. در این بین، تیگو 5 دارای دو ستاره است و این یعنی در مقایسه با ماه گذشته تغییر خاصی نداشته است. جک S5 نیز با دریافت دو ستاره، تغییرات کیفی خاصی را تجربه نکرده است. به گروه 50 تا 75 میلیون تومانی‌ها برویم، جایی که 7 عضو دارد و یک عضو خود یعنی هایمای S7 را از دست داده است. بنابراین گزارش، به جز آریو تولیدی سایپا در سایت بن رو که با از دست دادن یک ستاره کیفی خود با افت کیفی مواجه شده است، هیچ یک از این خودروها تغییر کیفی خاصی را تجربه نکرده‌اند. بر این اساس، جک J5، برلیانس H320 و برلیانس H330 هر سه دارای دو ستاره کیفی هستند. ام‌وی‌ام 550 و ام وی ام X33 جدید و لیفان X60 نیز با کسب تنها یک ستاره کیفی در رده‌های بعدی قرار گرفتند.
 
اما نگاهی بیندازیم به شلوغ‌ترین گروه یعنی خودروهای 25 تا 50 میلیون تومان که 18 خودرو را در خود جا داده است. براساس گزارش شرکت ‌بازرسی همه مدل‌های تندر-90 به همراه رانا در صدر جدول این گروه قرار دارند؛ به‌طوری که همه این خودروها سه ستاره کیفی را به دست آورده‌اند. به این ‌ترتیب، پارس تندر، تندر اتومات، تندر پارس خودرو، تندر ایران خودرو و رانای ایران خودرو در مقایسه با رده‌بندی ماه گذشته، دچار تغییر خاصی در سطح کیفی خود نشده‌اند. در این بین، 4 عضو گروه خودروهای 25 میلیون تا 50 میلیون تومانی دو ستاره کیفی را دریافت کرده‌اند. ام‌وی‌ام 315 جدید محصول مونتاژی مدیران خودرو، پژو 206 هاچ‌بک و صندوق‌دار و دنا سه محصول تولیدی در ایران خودرو در این گروه، دو ستاره را از آن خود کرده‌اند. بنابر گزارش مذکور، این خودروها نسبت به مردادماه سال جاری تغییر کیفی خاصی را تجربه نکرده‌اند.
 
سایر خودروهای این گروه که شامل، پژو پارس، 405، سمند و تیبا2، ام‌وی‌ام 110s همه دارای تنها یک ستاره کیفی بوده و تغییر خاصی نیز نسبت به مردادماه نداشته‌اند. و اما خودروهای زیر 25 میلیون تومان یا همان دسته ارزان قیمت‌ها که 5 عضو را در خود جای داده است نیز نسبت به ماه گذشته تغییر کیفی خاصی را به خود ندیده است. در این گروه، تیبای تولیدی در سایپا کاشان در حالی توانسته در صدر جدول این گروه قرار بگیرد که تنها یک ستاره کیفی را به خود اختصاص داده است. این گروه البته چهار عضو دیگر نیز دارد که اتفاقا آنها نیز تنها دارای یک ستاره هستند. پراید 132، پراید 131، پراید 111 سایپا کاشان و پراید 131 پارس خودرو چهار محصول موردنظر هستند که به ترتیب در جدول کیفی این ماه قرار گرفته‌اند و این خودروها نیز نسبت به ماه گذشته تغییر کیفی را به خود ندیده‌اند. بنابراین، گزارش شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران نشان‌دهنده آن است که کیفیت هر پنج خودرو گروه زیر 25 میلیون تومانی‌ها، تقریبا در یک سطح قرار دارد. این در حالی است که به نظر می‌رسد جزئیات کیفی این خودروها متفاوت از یکدیگر بوده و شبیه هم نیست.
 
 
 
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , تولید خودرو , بازار خودرو , کیفیت خودرو , سراتو , آریو , مزدا3 , جک اس5 , تیگو5






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

7 نظر

hossein7
4

میگن رانا ارزانسازی 206 هست طوری با کیفیت تر از 206 هست جای تعجب داره
17:59  1395/07/25
پاسخ دادن
Moj
15

رانا گیربکس بهتری داره، همینطور ترمز عالی داره
20:37  1395/07/25

سعید
5

چطور کیفیت رانا رو بیشتر از 206sd اعلام کردن ؟ مگه رانا چیه . تجهیزات 206 رو حذف کردن داشبوردش رو ساده و بی کیفیت کردن شده رانا . همین نشون میده کل آمارشون مشکل داره بعدشم ماشین خریدن همش که به کیفیت نیست فقط . مثلا شاید کیفیت 206 بیشتر از سمند باشه اما خوب 206 واسه خانواده مناسب نیست و کوچیکه . یا تندر درسته کیفیتش خوبه اما امکانات رفاهی نداره کولرش مشکل داره تعادلش خوب نیست و صندلی راحتی نداره . واقعیت ها رو باید همه رو با هم دید . درسته سمند و پارس کیفیتشون از تندر کمتر هست اما تو جاده و مسافرت هم سواری بهتری دارن و هم تعادلشون خیلی بهتر هست و هم کابین راحت تری دارن .
17:14  1395/07/25
پاسخ دادن
ايمان
4

آخه مگه چند درصد مردم مسافرت جاده اي ميرن كه بخوان براي جاده خودرو بخرن؟ بر فرض هم كه مسافرت جاده برن مگه سالي چند بار مي تونن؟ معمولا يك بار. الان اكثر مردم توي شهرهاي بزرگ نظير تهران،مشهد،اصفهان، كرج، شيراز و ... زندگي مي كنن و به خاطر ترافيك اين شهرها طالب خودروي كوچك و شهري هستن نه خودروي لندهور و يغور. ضمنا مگه ميخواي با خودرو تك چرخ بزني كه ميگي تعادل نداره. به شخصه حاضرم اگه قرار بر ارزانسازي خودرو باشه از آپشن و تجهيزات رفاهيش كم بشه تا موارد فنيش و گذاشتن قطعه بي كيفيت. منتها بعضي ها چون عقلشون به چشمشون هست فني رو ناديده مي گيرن و كابين خودرو براشون مهمتره. اصلا حاضر نيستم زيباتر بودن خودرو و داشبورد و آپشن رو داشته باشم ولي مهمون تعميرگاه ها باشم. البته عقل جمعي بازار خودش خوب اين مسائل رو مي فهمه طوري كه تندر كه در رنج قيمتي سورن هست به خاطر كيفيت بالاش خيلي مشتري بيشتري داره و بيشتر خريد و فروش ميشه. قبول نداريد بريد و توي خيابونها ببينيد تندر بيشتر مي بينيد يا سورن؟
11:25  1395/07/26

Moj
0

فقط رانا
15:33  1395/07/25
پاسخ دادن
مسعود
7

هیچ رشدی تو مملکت دیده نمیشه متاسفانه !
10:34  1395/07/25
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
باقری : آقایونی که بهشون برخورده بلخره باید یه فرقی باشه بین ماهایی که این همه راه پاشدیم رفتیم تا شماهایی که نشستید تو خونه راحت منتظر این هستید که ما براتون خبر بیاریم cs سؤال خیلی قشنگی پرسید هیچکدوم هم جوابشو ندادید پرسیدن اگه سایپا فراخوان داده بود که حتما باید بیاید تهران حضوری تکمیل وجه کنید یعنی انصراف میدادیدو میگفتین ما شرایط اونجا اومدن رو نداریم!!!!!!! بلخره فرقه بین کسی که وقت میذاره و دنبال حقش میره تا کسی که نشسته راحت منتظره حقشو بیان بذارن توی دستش یکی گفته که شما اگه رفتید واسه خودتون رفتید. بله درسته جواب خودتون رو دارید میدید ما واسه خودمون رفتیم نه واسه شما. شما هم واسه خودتون ارزش قائل میشدید و میومدید بنظرم خیلی مفیدتر بود اومدنش واستون انقد فکرتون درگیر نبود بخدا ماهم راهمون دور بود 12 ساعت بود ماهم مشکل داشتیم پس حداقل با این بهانه ها به شعور ماهایی که به بدبختی خودمونو رسوندیم توهین نکنین جواب سوال cs هم هیچکدوم ندادید
احسان شهیدی فر : سلام خیلی ممنون برای این مقاله خیلی خوبتون 🙏🙏🙏👌👌👌
علامت : طمع نبود، انتظار عدالتی بود که اجرا نشد! شما هم خودتو از ذوق جر نده! چون در زندگی ذوق های زیادی وجود،مجبور میشی جرو واجر بشی دایی! شعور هم خوب چیزی ،هرکسی اینجا الان ناراحته و دنبال راه چاره از این بی تدبیری نظام و دولته! تو این وسط نمک رو زخم مردم نپاش که با این کارت کمتر از اون پدرسوخته ها نمیشی که این بلا رو سر این جماعت آوردن.بشین روی حرفای مفتت فکر کن بجای جواب دادن!
ماه : سلام واقعا چرا فاکتور نمیشه ، تارا v4 تحویل اسفند بوده الان ۲ ماه تاخیر خورده ؟ چرا این ماشین که مثل v2 کمبود قطعات نداره کسی میدونه الان داره جه تاریخی فاکتور میشه
باقری : آقایونی که بهشون برخورده بلخره باید یه فرقی باشه بین ماهایی که این همه راه پاشدیم رفتیم تا شماهایی که نشستید تو خونه راحت منتظر این هستید که ما براتون خبر بیاریم cs سؤال خیلی قشنگی پرسید هیچکدوم هم جوابشو ندادید پرسیدن اگه سایپا فراخوان داده بود که حتما باید بیاید تهران حضوری تکمیل وجه کنید یعنی انصراف میدادیدو میگفتین ما شرایط اونجا اومدن رو نداریم!!!!!!! بلخره فرقه بین کسی که وقت میذاره و دنبال حقش میره تا کسی که نشسته راحت منتظره حقشو بیان بذارن توی دستش یکی گفته که شما اگه رفتید واسه خودتون رفتید. بله درسته جواب خودتون رو دارید میدید ما واسه خودمون رفتیم نه واسه شما. شما هم واسه خودتون ارزش قائل میشدید و میومدید بنظرم خیلی مفیدتر بود اومدنش واستون انقد فکرتون درگیر نبود میدونستید چیکار کنید
امیرحسین : ناراحت نباش خواهرم مشکل بخوبی وراحتی برامااسونترحل میشه نگران نباش
چانگان بی چانگان : بر اساس اعلام وزارت صمت و سخنگوی شورای رقابت از این پس فروش خودرو توسط کلیه خودرو سازان از سایت فروش خودروسازان بوده و خودرو سازان موظف هستند پس از فروش اطلاعات فروش شامل تعداد فروش و مشخصات خریداران را در سامانه یکپارچه جهت بررسی و نظارت وارد نمایند
متقاضی : خواهر ناراحت نباش. هرکس نون قلبشو میخوره انشالله که مشکل همه حل میشه . هرچی خدا بخواد همون میشه. دوستان امروز هم هیچ جواب خاصی نگرفتن پیچوندنشون اصل کاری موسوی هست ک دسترس نبوده. توکل به خدا انشالله خیره میخوان ب مرگ بگیرن ک ب تب راضی باشیم انقد تو انتظارنوک بذارن گراحتمالا افزایشی چیزی دادن صدامون در نیاد بگیم فقط بدن ماشینو
رضا دوگانه بهمن : ساناز خانم سلام ایشالله مبارک باشه ۱۵ اردیبهشت دعوتنامه میاد من بهمنی هستم اصلا ما منتظر بودیم ۱۵ اردیبهشت بیاد یه دفعه ۶ اردیبهشت ساعت ۴ بعدازضهر پیام اومد بهمن و اسفند تعداد شان کمه بهمنی ها همه یک روز اومد مال شما هم یک روز برای همه میاد ساینا میخواد دیگه دوگانه زودتر جمع کنه درود بر شما ایشالله ماشین عروس بشه
ایدا : من توشهرامام رضاغریبم کسی نداشتم که بچموبگیره مجبورم تواین شهرپرازبی رحمی بمونم ولی انقدخداهواموداشته خودش همیشه ازادماییی مثل شماcsمحافظتم کرده خودش عوضتوبده.همون حس تجربه کنی.بیرحمای خدانشناس .
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایکس 22 پرو : من که یک ماه رده هنوز فاکتور نشده
پارس ال ایکس : نگیره گلوت
اسفند دوگانه : اوسمار دهنت سرویس 🤣🤣🤣🤣🤣🤣 تو چکار سیاست داری از فوتبال بپرس
مهاجر : مبارکتون باشه عزیز چرخش بخوشی بچرخه آپشنال دادن؟
لینگ چان : چینی تو گروه هست بهمن ماهی
دوگانه آبی کبود طرح دوم یکپارچه تحویل 30 دی بخشنامه 4614 : دوگانه دی ماه عزیز. من به این نتیجه رسیدم که شماره قرارداد تأثیری تو فاکتور شدن نداره، رنگ ماشین و تاریخ و ساعت تکمیل وجه مهمترین اینم فاکتور شدن هست.
دوگانه آبی کبود طرح دوم یکپارچه تحویل 30 دی بخشنامه 4614 : در جواب محسن 🌹🌹🌹. یه نظرسنجی تو یک گروه تلگرامی از حواله داران سورن دو گانه ef7 گرفته شد که البته تعداد اعضا زیاد نیست اما اونجا حدود 40درصد اعضا تاریخ 18 تا 21 آذر تکمیل وجه کردند و حدود 33درصد هم تاریخ 2 دی ماه. 28 درصد اعضا هم از تاریخ 22 آذر تا 1 دی. با توجه به این میشه فهمید که چرا فاکتور شدن تکمیل وجه های 18 تا 21 آذر این همه زمان برده و با فاکتور شدن 21 آذری ها حدود نصفی تحویل دی ماهی ها فاکتور میشن. برای شما هم من امیدوار هستم شما خرداد ماه ماشین تون رو تحویل میگیرید.
آریو : سمند ef7
ساینا مبعث ( حسام سابق ) : من شش ماه تو این سایت هستم همه میدونن من چه اخلاقی دارم ، این جدید که تازه ب سایت اومدن دلیل اینکه من اسمم گذاشتم حسام سابق چون با اسم حسام همه چرت و پرتی میگفتن حالا اومدن چرت مینوسن شما که نوشتی سارا حسام سابق بدون فکر میکنی همه مثل خودت .....
سعید تحویل 30 بهمن 1402 تبدیل رانا پلاس به 207 : ای کاش تبدیل نمیزدم من تکمیل وجه 12 دی وتحویل 30 بهمن بودم اشتباه کردم