رنو ایرانی می‌شود

 

رنو ایرانی می‌شود

 
قائم‌مقام رنو در خاورمیانه گفت: با سرمایه‌گذاری مشترک میان ایدرو و رنو، وزارت صنعت، معدن و تجارت رنو را ایرانی‌تر کرد.
 
پیمان کارگر در نشستی خبری در پاسخ به پرسش صمت که وجه تمایز این توافقنامه با قراردادهای به امضا رسیده در صنعت خودرو چیست که رییس هیات عامل ایدرو از آن به‌عنوان تاریخی‌ترین قرارداد صنعت خودرو یاد می‌کند، اظهار کرد: سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت پرورش صنعت خودرو بوده که هم‌اکنون با انعقاد این قراردادها در حال انجام است. 
وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری مشترک جدید، متفاوت از سایر قراردادهاست، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت با این اقدام رنو را در ایران ایرانی‌تر کرد چرا که رنو ناگزیر به طراحی و پرورش قطعه‌سازان بوده و باید سهم ۳۰درصد صادرات از تولیدات مشترک را در نظر بگیرد. 
کارگر با بیان اینکه تفاوت در اجرای این سرمایه‌گذاری مشترک با سایر قراردادها از ۲ سال آینده مشخص خواهد شد، افزود: خودروهایی که در این تفاهمنامه به مشتریان عرضه می‌شود، استاندارد نشان را حفظ خواهد کرد و با شکل پیش‌بینی شده، مدیریت فروش پاسخگوی نیاز مشتریان رنو خواهد بود چرا که کل استاندارد در سطح بالا پیاده خواهد شد. 
قائم‌مقام رنو در خاورمیانه در ادامه درباره نقش ایدرو در این تفاهمنامه اظهار کرد: یکسال است که روی برنامه سرمایه‌گذاری مشترک با ایدرو در حال مذاکره هستیم و از حدود ۶ ماه پیش بحث خرید «بن‌رو» مطرح شد و از ۳ ماه پیش مذاکرات جدی با ایدرو را آغاز کردیم. 
کارگر با بیان اینکه هدف رنو، حفظ فعالیتی بود که آغاز شده و نخستین وظیفه، افزایش تولید باکیفیت است، درباره واگذاری بن‌رو به رنو براساس این تفاهمنامه ادامه داد: تنها پرسشی که درحال‌حاضر مطرح می‌شود این است که با وجود تولید در بن‌رو، قرارداد با سایپا به امضا نرسید باید در این‌باره نیز گفت در این زمینه نتوانستیم با سایپا به جمع بندی‌های مورد نظر از جمله سهام ۶۰ درصدی رنو و در اختیار داشتن فروش و خدمات پس از فروش برسیم. 
وی به خط تولید ساندرو اشاره کرد و گفت: پیشرفته بودن خط تولید ساندرو به ما امکان افزایش تولید را می‌دهد، هرچند در برنامه‌های آینده درنظر داریم مدل‌های نیسان و دیگر محصولات رنو را در پارس‌خودرو تولید کنیم اما تاکنون مدل‌های تولیدی این شرکت نامشخص است.
 
 
 
 
ادامه شراکت رنو با خودروسازان ایرانی
کارگر در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا خرید شرکت بن‌رو سایپا برای اجرای این قرارداد نهایی شده است، افزود: واگذاری این شرکت ابتدا به پیشنهاد سایپا بوده و رنو نیز با بررسی‌های فراوان با این موضوع موافقت کرد. همچنین خرید آن با همکاری با پارس خودرو منافاتی ندارد. 
وی با بیان اینکه بحث واگذاری بن‌رو بین سایپا و ایدرو همچنان در جریان است و پس از نهایی شدن در دو ماه آینده، برنامه آماده‌سازی خطوط آغاز خواهد شد، تصریح کرد: در ماه‌های گذشته گروه‌های کارشناسی رنو متشکل از حدود ۱۰۰ نفر ابعاد مختلف شرکت بن‌رو را مورد بررسی قرار داده‌اند و در شرایط فعلی این شرکت از ظرفیت ۷۵هزار خودرو در سال برخوردار است و براساس برنامه و با انجام سرمایه‌گذاری سنگین جدید می‌توانیم آن را به ۱۵۰هزار دستگاه برسانیم. 
قائم‌مقام رنو در خاورمیانه در ادامه گفت: با شکل گیری سرمایه‌گذاری مشترک (جوینت ونچر) با ایدرو همکاری ایران‌خودرو و سایپا ادامه خواهد داشت. 
کارگر با تاکید براینکه همکاری رنو با ایدرو گارانتی اجرای سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود، اظهار کرد: رنو به دنبال اتصال قطعه‌سازان خوب ایرانی به دنیای رنو نیسان است. 
 وی با بیان اینکه تولید موتور جدید رنو برای خودروهای جدید در ایران از دیگر برنامه‌های این شرکت بر اساس تفاهمنامه جدید است، این شرکت سرمایه‌گذاری مشترک (جوینت ونچر) را منجر به ایجاد رقابتی سالم دانست و گفت: تاسیس سرمایه‌گذاری مشترک (جوینت ونچر) به معنای قطع ارتباط و همکاری با ایران‌خودرو و سایپا نیست. یکی از سطوح راهبردی رنو شراکت است؛ نه مشتری را رها خواهیم کرد و نه شرکا را. 
کارگر در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه فعالیت نیسان در ایران، تصریح کرد: همکاری‌های نیسان با ایران از طریق این سرمایه‌گذاری مشترک (جوینت ونچر) پیگیری خواهد شد و نیسان هنوز در حال برنامه‌ریزی برای نحوه حضور خود در ایران است. 
قائم‌مقام رنو در خاورمیانه این شرکت را شریک استراتژیک صنعت خودرو ایران دانست و گفت: رنو نتوانست در زمان تحریم همه اقداماتی که درنظر داشت را در ایران انجام دهد و برای ادامه همکاری با دو خودروساز ایرانی دچار محدودیت‌هایی بود که به همین دلیل سرمایه‌گذاری مشترک(جوینت ونچر) تازه شکل گرفت. او ادامه داد: هنر ما در این است که چگونه می‌توانیم با کار کردن روی همه قسمت‌های زنجیره تولید، قیمت را کاهش و کیفیت را افزایش دهیم. وی درخواست فعلی بازار برای محصولات رنو را ۷۰۰ تا ۸۰۰ دستگاه در روز اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون روزانه ۵۰۰ دستگاه رنو در ایران تولید می‌شود که با توجه به درخواست‌ها، شاهد افزایش تمایل برای محصولات رنو هستیم.
 
 
 
 
داخلی‌سازی ۶۰ تا ۸۰درصدی محصولات رنو
کارگر در پاسخ به پرسشی دیگر درباره میزان مشارکت قطعه‌سازان ایرانی در تولیدات رنو نیز توضیح داد: سیاست رنو نیسان در دنیا ۶۰ تا ۸۰درصد ساخت داخل است اما داخلی‌سازی خودرو ال۹۰ تاکنون ۶۰درصد بوده و ساندرو نیز ۴۰ داخلی‌سازی شده که برنامه افزایش این میزان تا ۸۰درصد است. درحال‌حاضر ۶۰ قطعه‌ساز در حال همکاری با رنو هستند که از میان آنها برای تولید خودروهای جدید و پیوستن به فعالیت‌های جهانی رنو نیسان انتخاب خواهند شد. قائم‌مقام رنو در خاورمیانه درباره نسل جدید تولید خودروها نیز اظهار کرد: خودروهایی که بر اساس قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک به تولید می‌رسد، نسل جدید داستر و سیمبل در ایران خواهد بود که هنوز در هیچ جای دنیا تولید نشده است. ما بر این موضوع آگاه هستیم که اگر نخواهیم نسل جدید خودروها را تولید کنیم، امکان صادرات نخواهیم داشت. کارگر درباره دلایل انتخاب ایدرو به عنوان شریک نیز اظهار کرد: رنو دو شریک خودروساز دارد و ضرورتی ندارد به دنبال شریکی از جنس خودروساز باشد. 
رقیب جدی پراید در راه است
 وی درباره قیمت و تولید کوئید در ایران گفت: به شخصه ترجیح می‌دهم کوئید در ایران‌خودرو تولید شود و به احتمال زیاد تولید این خودرو در ایران‌خودرو نهایی خواهد شد. در غیراین صورت به طور مستقل رنو اقدام به تولید کوئید در ایران خواهد کرد. 
کارگر قیمت این خودرو را حدود ۳۰ میلیون تومان اعلام و درباره استانداردهای این خودرو در ایران تصریح کرد: کوئیدی که در ایران تولید می‌شود به طور کامل با کوئیدی که در هند در حال تولید است، متفاوت خواهد بود زیرا این کوئید بر اساس قواعد هند در حال تولید است که برای تولید در کشور باید استانداردهای ایران لحاظ شود. ضمن آنکه کوئیدی که در برزیل تولید می‌شود به لحاظ استانداردها تا اندازه‌ای به بازار ایران شباهت دارد که احتمال می‌رود این کوئید در ایران به تولید برسد. 
وی تصریح کرد: به احتمال زیاد کوئید تولیدی در ایران حداقل سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه تقاضا خواهد داشت، بنابراین این خودرو با داخلی‌سازی ۸۰درصدی در ایران تولید شده و صادرات نیز خواهد شد. 
مدیرعامل رنو پارس درباره برنامه رنو با هدف کاهش قیمت تمام شده محصولات گفت: به دلیل تحریم‌ها فشار بسیاری به شرکت‌های خودروسازی وارد شد به طوری که تحریم‌ها در ایران باعث زیان ۵۰۰ میلیون یوریی در رنو شد، در ایران نیز کاهش تولید باعث افزایش قیمت شده و این امر باعث شد قیمت خودرو در بازار بهینه نباشد. 
وی درباره پرداخت غرامت گفت: رنو چرا باید غرامت پرداخت می‌کرد ما توانسته بودیم با این شرایط در ایران دوام بیاوریم، بنابراین دلیلی برای پرداخت غرامت وجود ندارد و بحثی هم در این زمینه مطرح نبوده است. 
کارگر در پاسخ به پرسشی درباره اینکه قیمت خودروها در کشور شناور نیست و شورای رقابت به طور قطع بر قیمت محصولات رنو نظارت می‌کند، آیا رنو این موضوع را قبول دارد؟ خاطرنشان کرد: رنو حضوری جهانی دارد اما باید توجه کرد وقتی وارد یک کشور می‌شوید باید به سیاست آن کشور احترام بگذارید، بنابراین در سیاست قیمت‌گذاری دخالت نمی‌کنیم، تنها کاری که می‌توانیم بکنیم این است که چگونه می‌توان هزینه تولید خودرو را کاهش داد. هنر رنو این است که به بهترین شکل قیمت را کاهش دهد. 
 
 
 
 

منبع

صمت

 

برچسب : خودرو , رنو , سایپا , تولید خودرو , واردات خودرو , پارس خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

محسن 2
0

کویید فقط تا 27 میلیون ارزش خرید دارد نه بیشتر
19:57  1395/07/28
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
باقری : آقایونی که بهشون برخورده بلخره باید یه فرقی باشه بین ماهایی که این همه راه پاشدیم رفتیم تا شماهایی که نشستید تو خونه راحت منتظر این هستید که ما براتون خبر بیاریم cs سؤال خیلی قشنگی پرسید هیچکدوم هم جوابشو ندادید پرسیدن اگه سایپا فراخوان داده بود که حتما باید بیاید تهران حضوری تکمیل وجه کنید یعنی انصراف میدادیدو میگفتین ما شرایط اونجا اومدن رو نداریم!!!!!!! بلخره فرقه بین کسی که وقت میذاره و دنبال حقش میره تا کسی که نشسته راحت منتظره حقشو بیان بذارن توی دستش یکی گفته که شما اگه رفتید واسه خودتون رفتید. بله درسته جواب خودتون رو دارید میدید ما واسه خودمون رفتیم نه واسه شما. شما هم واسه خودتون ارزش قائل میشدید و میومدید بنظرم خیلی مفیدتر بود اومدنش واستون انقد فکرتون درگیر نبود بخدا ماهم راهمون دور بود 12 ساعت بود ماهم مشکل داشتیم پس حداقل با این بهانه ها به شعور ماهایی که به بدبختی خودمونو رسوندیم توهین نکنین جواب سوال cs هم هیچکدوم ندادید
احسان شهیدی فر : سلام خیلی ممنون برای این مقاله خیلی خوبتون 🙏🙏🙏👌👌👌
علامت : طمع نبود، انتظار عدالتی بود که اجرا نشد! شما هم خودتو از ذوق جر نده! چون در زندگی ذوق های زیادی وجود،مجبور میشی جرو واجر بشی دایی! شعور هم خوب چیزی ،هرکسی اینجا الان ناراحته و دنبال راه چاره از این بی تدبیری نظام و دولته! تو این وسط نمک رو زخم مردم نپاش که با این کارت کمتر از اون پدرسوخته ها نمیشی که این بلا رو سر این جماعت آوردن.بشین روی حرفای مفتت فکر کن بجای جواب دادن!
ماه : سلام واقعا چرا فاکتور نمیشه ، تارا v4 تحویل اسفند بوده الان ۲ ماه تاخیر خورده ؟ چرا این ماشین که مثل v2 کمبود قطعات نداره کسی میدونه الان داره جه تاریخی فاکتور میشه
باقری : آقایونی که بهشون برخورده بلخره باید یه فرقی باشه بین ماهایی که این همه راه پاشدیم رفتیم تا شماهایی که نشستید تو خونه راحت منتظر این هستید که ما براتون خبر بیاریم cs سؤال خیلی قشنگی پرسید هیچکدوم هم جوابشو ندادید پرسیدن اگه سایپا فراخوان داده بود که حتما باید بیاید تهران حضوری تکمیل وجه کنید یعنی انصراف میدادیدو میگفتین ما شرایط اونجا اومدن رو نداریم!!!!!!! بلخره فرقه بین کسی که وقت میذاره و دنبال حقش میره تا کسی که نشسته راحت منتظره حقشو بیان بذارن توی دستش یکی گفته که شما اگه رفتید واسه خودتون رفتید. بله درسته جواب خودتون رو دارید میدید ما واسه خودمون رفتیم نه واسه شما. شما هم واسه خودتون ارزش قائل میشدید و میومدید بنظرم خیلی مفیدتر بود اومدنش واستون انقد فکرتون درگیر نبود میدونستید چیکار کنید
امیرحسین : ناراحت نباش خواهرم مشکل بخوبی وراحتی برامااسونترحل میشه نگران نباش
چانگان بی چانگان : بر اساس اعلام وزارت صمت و سخنگوی شورای رقابت از این پس فروش خودرو توسط کلیه خودرو سازان از سایت فروش خودروسازان بوده و خودرو سازان موظف هستند پس از فروش اطلاعات فروش شامل تعداد فروش و مشخصات خریداران را در سامانه یکپارچه جهت بررسی و نظارت وارد نمایند
متقاضی : خواهر ناراحت نباش. هرکس نون قلبشو میخوره انشالله که مشکل همه حل میشه . هرچی خدا بخواد همون میشه. دوستان امروز هم هیچ جواب خاصی نگرفتن پیچوندنشون اصل کاری موسوی هست ک دسترس نبوده. توکل به خدا انشالله خیره میخوان ب مرگ بگیرن ک ب تب راضی باشیم انقد تو انتظارنوک بذارن گراحتمالا افزایشی چیزی دادن صدامون در نیاد بگیم فقط بدن ماشینو
رضا دوگانه بهمن : ساناز خانم سلام ایشالله مبارک باشه ۱۵ اردیبهشت دعوتنامه میاد من بهمنی هستم اصلا ما منتظر بودیم ۱۵ اردیبهشت بیاد یه دفعه ۶ اردیبهشت ساعت ۴ بعدازضهر پیام اومد بهمن و اسفند تعداد شان کمه بهمنی ها همه یک روز اومد مال شما هم یک روز برای همه میاد ساینا میخواد دیگه دوگانه زودتر جمع کنه درود بر شما ایشالله ماشین عروس بشه
ایدا : من توشهرامام رضاغریبم کسی نداشتم که بچموبگیره مجبورم تواین شهرپرازبی رحمی بمونم ولی انقدخداهواموداشته خودش همیشه ازادماییی مثل شماcsمحافظتم کرده خودش عوضتوبده.همون حس تجربه کنی.بیرحمای خدانشناس .
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رز 207 اسفند : منم پلاک نشدم شانس نداریم
ایکس 22 پرو : من که یک ماه رده هنوز فاکتور نشده
پارس ال ایکس : نگیره گلوت
اسفند دوگانه : اوسمار دهنت سرویس 🤣🤣🤣🤣🤣🤣 تو چکار سیاست داری از فوتبال بپرس
مهاجر : مبارکتون باشه عزیز چرخش بخوشی بچرخه آپشنال دادن؟
لینگ چان : چینی تو گروه هست بهمن ماهی
دوگانه آبی کبود طرح دوم یکپارچه تحویل 30 دی بخشنامه 4614 : دوگانه دی ماه عزیز. من به این نتیجه رسیدم که شماره قرارداد تأثیری تو فاکتور شدن نداره، رنگ ماشین و تاریخ و ساعت تکمیل وجه مهمترین اینم فاکتور شدن هست.
دوگانه آبی کبود طرح دوم یکپارچه تحویل 30 دی بخشنامه 4614 : در جواب محسن 🌹🌹🌹. یه نظرسنجی تو یک گروه تلگرامی از حواله داران سورن دو گانه ef7 گرفته شد که البته تعداد اعضا زیاد نیست اما اونجا حدود 40درصد اعضا تاریخ 18 تا 21 آذر تکمیل وجه کردند و حدود 33درصد هم تاریخ 2 دی ماه. 28 درصد اعضا هم از تاریخ 22 آذر تا 1 دی. با توجه به این میشه فهمید که چرا فاکتور شدن تکمیل وجه های 18 تا 21 آذر این همه زمان برده و با فاکتور شدن 21 آذری ها حدود نصفی تحویل دی ماهی ها فاکتور میشن. برای شما هم من امیدوار هستم شما خرداد ماه ماشین تون رو تحویل میگیرید.
آریو : سمند ef7
ساینا مبعث ( حسام سابق ) : من شش ماه تو این سایت هستم همه میدونن من چه اخلاقی دارم ، این جدید که تازه ب سایت اومدن دلیل اینکه من اسمم گذاشتم حسام سابق چون با اسم حسام همه چرت و پرتی میگفتن حالا اومدن چرت مینوسن شما که نوشتی سارا حسام سابق بدون فکر میکنی همه مثل خودت .....