جزئیات واردات خودرو از آمریکا به ایران

 

جزئیات واردات خودرو از آمریکا به ایران

 
روز گذشته اعلام شد که علی‌رغم بیانات صریح مقام معظم رهبری مبنی بر عدم واردات کالاهای مصرفی از آمریکا، خودروهای تولیدی در این کشور وارد ایران شده است که در حال حاضر جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر می‌شود.
 
به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعات به دست آمده برخی از خودروهایی که با برندهای بی‌ام‌و، تویوتا، ولوو و هوندا وارد ایران شده‌اند، تولید آمریکا هستند.
 
در یکی از موارد واردات خودرو از آمریکا، شرکت فامیلی موتور که خودروهای ژاپنی هوندا را وارد می‌کند نسبت به واردات برخی مدل‌های هوندا اقدام کرده که نه در ژاپن بلکه در آمریکا تولید می‌شوند.
 
به عنوان مثال خودروی هوندا مدل CR-V در حالی از سوی این شرکت وارد ایران شده و تبلیغات وسیعی نیز برای فروش آن صورت می‌گیرد که نگاهی به اطلاعات درج شده روی این خودرو نشان می‌دهد محل تولید آن آمریکا بوده است.
 
حتی روی برچسب اطلاعات نصب شده روی این خودرو کلمه " MADE IN U.S.A" (ساخت آمریکا) درج شده است و عنوان شرکت تولیدکننده این خودرو نیز HONDA OF AMERICA MFG.,INC (شرکت هوندای آمریکا) ذکر شده است.
 
براساس اطلاعات درج شده روی این خودروی هوندا، شرکت تولیدکننده آن در ایالت اوهایو آمریکا قرار دارد و محصولات آن در این ایالت تولید می‌شود. فروشندگان این خودرو در ایران نیز به متقاضیان اعلام می‌کنند این خودرو در آمریکا تولید و از این کشور به امارات حمل و از طریق امارات وارد ایران شده است.
 
واردات خودروهای تولیدی آمریکا به ایران در حالی است که مقام معظم رهبری چندی پیش در بیانات صریحی خواستار عدم واردات کالاهای مصرفی از آمریکا شده بودند. به دنبال این بیانات بود که وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز واردات خودروهای آمریکایی شورلت به ایران را باطل کرد.
 
در این شرایط مشخص نیست چگونه و با چه توجیهی این شرکت و دیگر شرکت‌های مربوطه اقدام به واردات خودروهای تولیدی آمریکا به ایران کرده‌اند و چگونه وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه واردات خودروهای تولیدی این کشور به ایران را صادر کرده است.
 
ایسنا برای پیگیری موضوع و کسب اطلاعات بیشتر به سراغ شرکت واردکننده خودروهای هوندا به ایران رفت، اما مسوولان این شرکت از پاسخ در این زمینه خودداری کردند. این در حالی است که روز گذشته رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با ایسنا واردات خودروهای تولید شده در آمریکا به ایران را تایید کرد.
 
فرهاد احتشام‌زاد در این رابطه خاطرنشان کرد:" حدود ۴۰۰ دستگاه خودروی تولید آمریکا وارد ایران شده که مربوط به برندهای بی‌ام‌و، تویوتا، ولوو و هوندا است که با کد آمریکا تولید شده‌اند؛ البته پلیس راهنمایی و رانندگی شماره‌گذاری این خودروها را متوقف کرده است". به گفته وی در گذشته نیز برخی خودروهای تولید شده در آمریکا وارد ایران شده، شماره‌گذاری و فروخته شده‌اند.
 
واردات خودروهای تولیدی آمریکا به معنی ایجاد اشتغال برای کارگران و شاغلان آمریکایی با استفاده از پول مردم ایران است. خروج ارز از ایران برای واردات خودرو از آمریکا در حالی است که این کشور شدیدترین دشمنی را با ایران داشته و در جریان تحریم‌ها نیز سعی داشت اقتصاد ایران را به زانو درآورد؛ در این شرایط معلوم نیست مسوولان با چه تدبیری اجازه خروج ارز از ایران برای واردات خودرو از کشور متخاصمی همچون آمریکا را داده‌اند!؟
 
در این وضعیت رئیس انجمن واردکنندگان خودرو از استعلام از وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره قانونی بودن یا نبودن واردات خودروهای تولید آمریکا به ایران خبر داده است. باید دید پاسخ این وزارتخانه در این رابطه چیست!؟.
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , واردات خودرو , خودرو امریکایی , بازار خودرو , فورد , شورولت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

11 نظر

نگران واقعی
7

اون بابایی که این مقاله رو نوشته واقعا خجالت نکشیده ؟
داداش اگه جای پر کاری کارگران آمریکایی نگران دزدیهای داخل مملکت بودی بهتر نبود ؟
ملت بدبخت ایران حق ندارن ماشین با کیفیتبه قیمت جهانی سوار شن ولی اشکال نداره ماشین اشغال داخلی و چینی رو به ۳ برابر قیمت کرد تو پاچشون
نوش جان اون کارگر آمریکایی که در برابر پولی که میگیره کار میکنه
نه اینکه در ازا هر خودرو که وارد مملکت میشه ۲ برابر قیمت ماشین رو باید بریزیم تو شکم یه سری مفت خور دزد ایرانی
22:11  1395/07/30
پاسخ دادن
زنده باد امریکا
9

دشمن ایران خاک تو سرت با این مقالت
حتما چین بی دین و کمونیست دوست ملت ایران حساب میشه ؟
17:10  1395/07/30
پاسخ دادن
amin
4

چرا کسی نمیگه نباید ماشین های مزخرفو بی کیفیت و بدون ایمنی چینی وارد بشن.چون ماشین امریکایی باکیفیته نباید ما سوار شیم؟
13:34  1395/07/30
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
4

بحث سر سوده. اگر ماشین های امریکایی بیشتر از ماشینای چینی براشون سودداشت مطمأن باش مملکت پر شده بود از شورولت و فورد.
(البته بگم اون تصور اعلایی که از ماشینای امریکایی توی ذهن ما ایرانیاس درست نیست. ماشینای امریکایی بعد از بحران دهه 70 افت کردن. 2010 میلادی رشدشونو شروع کردن و میخوان خودشونو به جایگاهی که داشتن برسونن.)
18:30  1395/07/30

اریا بهمن
5

بیخود نیست که اقتصاد ما هر روز بدتر از روز قبله.چند برابر این مقدار واردات حتی بطور مستقیم از امریکاهیچ تاثیری بر اقتصاد ااین کشور نخواهد گذاشت.حیف این کشور با داشتن بهترین موقعیت جئو پولتیک،منابع زیرزمینی،منابع انسانی متخصص وغیره متخصص،با اهداف استراتژیک اقایون برنامه ریزی میشه.میتونستیم بهترین کشور منطقه و یکی از قدرتهای اقتصادی در دنیا باشیم.حیف حیف!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
01:22  1395/07/30
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
4

من فک نمیکنم مشکلمون فقط از مسئولین باشه. اگر یه نگاه ب وضعیت فرهنگی جامعه بندازیم متوجه میشیم که نه الان نه هیچ وقت دیگه تا زمانی ک مردم عوض نشن نمیتونیم به چیزایی که میخوایم برسیم. وقتی مردم به راحتی میزارن بهشون ظلم بشه و حقشونو بخورن و هیچ واکنشی نشون نمیدن چ تغییری قراره اتفاق بیفته؟
در طول تاریخ حتی زمان حمله اسکندرمقدونی و چنگیزخان مغول، ضربه ی بزرگ رو از خیانت داخلی خوردیم که اونها تونستن بر کشورمون بتازند. الان هم بیشترین ضرر رو از خیانت های داخلی میبینیم.
18:27  1395/07/30

fr
13

واقا متاسفم برای نویسنده که با انتشار چنین اطلاعاتی باعث میشوند بهانه به دست برخی از مسعولین بیاید وافکار جامعه را از مشکلات اصلی مردم به سمت دیگری سوق دهند
13:30  1395/07/29
پاسخ دادن
اسی کامارو
4

سال آینده بعد از ورود هواپیماهای بوئینگ آمریکایی خریداری شده بلافاصله ورود خودروهای آمریکایی و راه اندازی خطوط مونتاژ شان آغاز خواهد شد
فراموش نکنید که شرکت جنرال موتورز اواخر سال 93 حدود 600 هکتار زمین حوالی یزد خریداری کرده
13:04  1395/07/29
پاسخ دادن
محتشمی
5

درسته این خودروها فقط برای بازاریابی و واکنش خریداران وارد شده و با ایجاد خط مونتاژ محصولات آمریکایی در ایران زمینه ایجاد اشتغال برای کارگران ایرانی هم فراهم خواهد شد
18:51  1395/07/29

سجاد
14

حالا با اين 400 تا خودرو يعني كارگران آمريكايي بيكار مي شن؟
پولشو ما چه بديم چه نديم بالاخره امارات داده
ما از اين نبايد بسوزيم كه پولمون رفته تو جيب كارگر آمريكايي بلكه بايد از بسوزيم كه اون عربه باهامون دولا دولا حساب مي كنه
10:30  1395/07/29
پاسخ دادن
Hossein7
6

درست گفتی عزیز
15:25  1395/07/29

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : اینی ک میگن مالیات داره داره ماشین واسه فروش حواله مالیاتش چقده جریانش چیه اگه کسی میدونه بگه لطفا
ساینا اس شده سهند اس : امروز برای منم پیامک واریزی سهند اس اومده انشااله که برای همه بیاد بعد چند ماه
dubi : الاغ این واسه کسیه که تمام پولو داده باشه و ثبت نامش قطعی باشه نه تو که یه ریالم پول ندادی ثبت نام قطعی نکردی. اینی که الان پیامک فرستاده هم از تعهدش به اون پیش ثبت نام نیست. میخاد ماشینی که هیچکی نمیخره رو قالب کنه به یه عده از همه جا مونده
تارا : دوستان ما همه یه درد مشترک داریم پس همه بهتره به هم کمک کنیم و اطلاعات دقیق بدیم و دروغ هم نگیم. خواهشا هرکی فاکتور شد دقیقا توضیح بدید. تشکر.
حسین : چرا اینقدر جلوش زشته، مثل پیکان همه چیزش رو مربعی در آوردن، آخه یه بازی با خطوطی یا یه زاویه ای
تارا v1 پلاس : توضیحات این ساناز خانم سرکاری بود چون فاقد هرگونه اطلاعات بود قطعا اگر سری جدید فاکتور شده باشند دوستان دیگری فاکتور شدن و اطلاعات درستی در گروه قرار میدن
وحید : اومدی پز فاکتور شدنت رو بدی!؟ اگه قصدتون کمک کردن به دیگرانه، بفرمایید فروش فوری بودید یا پبش فروش، تحویل چه تاریخی بوده، کی واریز وجه یا تکمیل وجه کردید؟
Ramin : با سلام اگر قرارداد رو خوب مطالعه کنید 90 روز عادی هست نه کاری. لطفا نگید کاری تا بعدا همه بگن 90 روز کاری و دیگاه سایپا هم سو استفاده کنه از این مطلب.
رضا : آقا یه رانتی داره توزیع میشه و ملتی دارن استفاده میکند ، خریتش کجاشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پژوپارس : پس بقیه کی فراخوان میده بخشنامه 4714 انگار بیخیال شده ،
د : خخخخخخخخخخ
استپ : یعنی چی؟ طرح تبدیل استپ اتومات چیه الان؟
ساینا تک : منم فاکتور نشدم پذیرش 11 بهمن
مهدی : سلام فاکتور بشی بعد از چندروز پلاک میشی
مسعود : سلام بر چکاد عزیز .حالت چطوره خوبی سلامتی .واقعا ممنونم ازت که در یه برهه سخت با راهنمایی ها و حرفای قشنگت راهنمایی مون کردی .امیدوارم همیشه سالم و تندرست باشی و زندگی پر برکتی داشته باشی .من قدر دان راهنمایی های شما هستم
سورن تک 29 اسفند : منم دقیقا تاریخ تکمیل وجه و تحویلم مثل شماست
مسعود : خیابان 20 متری جی زندگی میکنه نه اینکه خونش 20متر
رانا : کسی اطلاع داره برگ سبز چه قدر زمان میبره بیاد یا نه
نمایندگی : تاتکمیل وجه نکنی اصلاقراردادنمیبندن کل پول روباید یکجا واریزکنی