20 اتومبیلی که دنیا را تکان دادند

 

20 اتومبیلی که دنیا را تکان دادند

 
بدون شک اتومبیل یکی از تاثیرگذارترین اختراعات تاریخ بشر است. این وسیله نقلیه انسان را از اسب پیاده کرده و با سرعت بیشتری وی را به سمت مدرنیته حرکت داده است.
 
اتومبیل های امروزی چیزی بسیار بیشتر از یک وسیله برای جابجایی به شمار می روند. با در نظر گرفتن فاکتورهایی مثل سرعت، قدرت، ایمنی، زیبایی، کارایی، امکانات رفاهی و برخی موارد دیگر خودروهای حاضر در خیابان های کشورهای پیشرفته، به یکی از نمادهای پیشرفت بشر تبدیل شده اند.
 
در طول دوره تکامل خودروها از روز اول تاکنون، برخی از مدل های تولید شده به دلایل مختلف از جمله ارتقای استانداردها، به جا گذاشتن رکوردهای بی نظیر و یا شروع عصری جدید نقشی بسیار پر رنگ تر از بقیه داشته اند. با این پیش زمینه قصد داریم به 20 مورد از اتومبیل هایی که دنیا را متحول کردند، بپردازیم.
 
1.لندروور دیفندر
 
برای توانایی رفتن به همه جا
 
20 اتومبیلی که دنیا را تکان دادند
 
این شاسی بلند انگلیسی به همه نشان داد که می توان با اتومبیل به راحتی به مکان های ناهموار نیز سفر کرد. مزرعه، جنگل یا تپه های اطراف فرقی نداشت، دیفندر در همه این محیط ها سربلند بود؛ درست مثل یک چکمه ضدآب!
 
2.آئودی R10 TDI
 
برای آوردن موتورهای دیزلی به مسابقه
 
20 اتومبیلی که دنیا را تکان دادند
 
وقتی یکی از مدیران رده بالای آئودی درباره R10 خبردار شد، احساس کرد که اشتباهی رخ داده است! موتور دیزلی این خودروی مسابقه ای آنقدر آرام و ساکت است که فقط صدای تماس تایر با آسفالت در آن شنیده می شود.
 
از زمان معرفی در سال 2006 و تا بازگشت پورشه به مسابقات لمانز، دیزلی ها به شکل مداوم برنده مسابقات بودند.
 
3.تویوتا پریوس
 
برای شروع عصر هیبریدی ها
 
20 اتومبیلی که دنیا را تکان دادند
 
برخلاف باور عمومی، هوندا اینسایت (Insight) اولین اتومبیل هیبریدی بود.، با این حال پریوس با استقبال بیشتری روبرو شد. این خودروی سبز به یکی از آسان ترین و رایج ترین روش های نجات دنیا تبدیل شده و جایگاه ویژه ای در بین علاقه مندان محیط زیست دارد.
 
4.خودروی اسباب بازی Cozy Coupe
 
برای تبدیل شدن به اولین اتومبیل خیلی از افراد
 
20 اتومبیلی که دنیا را تکان دادند
 
شاید فکر کنید که پرفروش ترین خودروی جهان یک تویوتا یا یک وانت باشد! اما اینطور نیست! در واقع اتومبیل پلاستیکی با رنگ زرد و قرمز که Cozy Coupe نام دارد صاحب این عنوان است!
 
این خودروی اسباب بازی مرکب میلیون ها کودک بوده و به احتمال بسیار اولین تجربه تصادف آنها را هم رقم زده است!
 
5.اتومبیل Thrust SSC
 
برای حرکت با سرعت مافوق صوت
 
20 اتومبیلی که دنیا را تکان دادند
 
این خودروی عجیب و غریب شاید در مقایسه با جانشین خود یعنی Bloodhound کمی نامطمئن به نظر برسد. اما با وجود این در سال 1997 موفق شد به سرعت باورنکردنی 763 مایل (برابر با 1227 کیلومتر) در ساعت دست پیدا کرده و به اولین خودرویی بدل شود که از صوت سریع تر حرکت می کند. درباره اهمیت این رکورد همین بس که از آن تاریخ تاکنون شکسته نشده است.
 
6.فولکس واگن بیتل
 
برای ایفای نقش مدل T در اروپا
 
20 اتومبیلی که دنیا را تکان دادند
 
درست همانطوری که فورد با تولید مدل T شهروندان معمولی را صاحب یک خودرو کرد، فولکس واگن بیتل نیز این خدمت را به میلیون ها آلمانی نمود. الهام بخشیدن به فردیناند پورشه برای ساخت 911 با موتوری در عقب خودرو، یکی دیگر از دلایلی است که بیتل را در این لیست قرار می دهد.
 
7.بوگاتی ویرون
 
برای ایفای نقش کنکورد در بین خودروها
 
20 اتومبیلی که دنیا را تکان دادند
 
آیا واقعا تولید خودرویی با حداکثر سرعت 253 مایل (407 کیلومتر) در ساعت ضروری بود؟ البته که نه، اما می توان همین سوال را درباره سفر به ماه یا ساخت تاج محل نیز مطرح کرد. مسلما تولید ویرون یک نیاز ضروری نبود، ولی به هستی نشان داد که بشر چه توانایی هایی دارد.
 
8.نیسان قشقایی
 
برای معرفی کلاسی جدید به نام کراس اوورها
 
20 اتومبیلی که دنیا را تکان دادند
 
دورانی وجود داشت که همه چیز در نهایت سادگی بود. خودروی هاچ بک و سدان فقط به شکل هاچ بک و سدان بودند تا اینکه قشقای ناگهان ظهور کرد.
 
ظاهر خودرو طوری بود که گویی از هر کلاس چیزی به امانت گرفته شده بود. قشقایی با ترکیب کلاس های مختلف بنیان گذار کراس اوورها شد؛ کلاسی که امروزه بسیار پرطرفدار است.
 
9.آئودی کواترو
 
برای معرفی سیستم 4 چرخ متحرک در رالی
 
20 اتومبیلی که دنیا را تکان دادند
 
قبل از ظهور این سیستم، قسمت عقب اتومبیل های رالی در پیچ ها آنقدر سر می خوردند تا سرانجام پس از پیدا کردن چسبندگی لازم به مسیر خود ادامه دهند. با وجود این سیستم هنوز هم پشت خودروها سر می خورد با این تفاوت که سریع تر از پیچ عبور می کنند!
 
10.تویوتا هایلوکس
 
برای جان سخت بودن
 
20 اتومبیلی که دنیا را تکان دادند
 
خودروسازان میلیون ها پوند صرف می کنند تا محصولاتشان اطمینان بالایی داشته باشند. تنها چیزی که آنها نیاز دارند اینست که به هایلوکس با دقت بیشتری نگاه کنند؛ زیرا این وانت شاسی بلند یکی از جان سخت ترین اتومبیل های جهان است.
 
11.تسلا مدل S
 
برای ساخت خودروهای برقی خوب
 
20 اتومبیلی که دنیا را تکان دادند
 
قبل از ورود مدل S به خیابان ها، اگر از یک خودروی برقی استفاده می کردید باید بعد از طی مسافت 3 مایلی آن را به شارژر متصل می کردید! آن چیزی که جهانیان نیاز داشتند، اتومبیلی برقی با امکان طی مساف 250 مایلی با یک بار شارژ بود؛ خواسته ای که تسلا مدل S آن را محقق کرد.
 
12.اتومبیل های گوگل استریت ویو
 
برای نقشه برداری از کره زمین
 
20 اتومبیلی که دنیا را تکان دادند
 
خودروهای گوگل بیش از 5 میلیون مایل مسافت را پوشش داده و بالای 5 پتابایت عکسبرداری کرده اند. آنها نقشه برداری از راه ها را متحول نموده و برخی از بهترین جاده های جهان را به ما معرفی کرده اند.
 
13.جیپ چروکی
 
برای تبدیل شدن به اولین شاسی بلند واقعی
 
20 اتومبیلی که دنیا را تکان دادند
 
جیپ با چروکی مدل 1984 به همه نشان داد که یک شاسی بلند همه فن حریف آفرود چه ویژگی هایی باید داشته باشد. کارایی این مدل در کنار استفاده بجا و مناسب از چرم از نقاط قوت این مدل بود.
 
14.آستین مینی
 
برای کوچک و خوب بودن
 
20 اتومبیلی که دنیا را تکان دادند
 
در زمان عرضه مینی، خودروهای کوچک چیز جدیدی نبودند؛ اما هیچکدام به اندازه این اتومبیل هوشمندانه طراحی نشده بودند. موتور مینی در جلو نصب شده و دیفرانسیل جلو بود، به همین دلیل فضای داخلی مناسبی داشت. به عنوان یک خودروی انگلیسی ضمن دارا بودن کاریزمای جالب توجه، برنده مسابقات رالی مونت کارلو نیز شد.
 
15.خودروی جی-ویز
 
برای درس گرفتن از اشتباهات
 
20 اتومبیلی که دنیا را تکان دادند
 
در حالیکه مینی تمام مزایای یک خودروی کوچک را داشت، جی ویز کاملا برعکس بود! زشت، با کیفیت ساخت ضعیف و طراحی بد!
 
16.فورد موستانگ
 
برای عرضه قدرت به عموم مردم
 
20 اتومبیلی که دنیا را تکان دادند
 
موستانگ قدرت و استایل را با خود آورد. در شش ماهه اول این عضلانی آمریکایی از لحاظ سرعت فروش به پرفروش ترین خودروی تاریخ تبدیل شد. بعد از 18 ماه بیش از یک میلیون دستگاه از موستانگ ساخته شده بود. این اتفاقات در سال 1964 رخ داده! باور می کنید؟!
 
17.اتومبیل ماه نورد
 
برای رانندگی بر روی ماه
 
20 اتومبیلی که دنیا را تکان دادند
 
خودروی ماه نورد با ترک زمین در یک راکت دنیا را تغییر داد. بعد از طی مسافتی تقریبا 250 هزار مایلی بر روی ماه نشست و به فضانوردان کمک کرد در ماموریت های خود مسافت بیشتری را طی کرده و سنگ های زیادتری را جمع آوری کنند.
 
18.کوپر T43
 
برای پایه گذاری خودروهای فرمول یک مدرن
 
20 اتومبیلی که دنیا را تکان دادند
 
بعد از اتمام گرند پری آرژانتین در سال 1958 با رانندگی استیرلینگ موس کوپر T43 به اولین خودروی موتور وسطی بدل شد که به عنوان قهرمانی F1 دست یافته؛ اگر چه شکل این اتومبیل شبیه به بدن مگس بود، اما خودروهای فرمول یک امروزی از روی آن الهام گرفته شده اند.
 
19.فورد GT40
 
برای شکست دادن فراری با ساختار عضلانی
 
20 اتومبیلی که دنیا را تکان دادند
 
هنگامی که انزو جلوی خرید فراری توسط فورد را گرفت، هنری فورد دوم به تیم ریسینگ خود دستور داد اتومبیلی را برای شکست ایتالیایی ها در مسابقات لمانز طراحی کنند. در سال 1966 آرزوی او به حقیقت تبدیل شد و سه خودروی GT40 به مقام های اول تا سوم دست پیدا کردند.
 
20.بنز پتنت واگن 1886
 
برای پیاده کردن انسان از اسب
 
20 اتومبیلی که دنیا را تکان دادند
 
این اتومبیل ابتدایی اگر چه تفاوت های کمی با یک کالسکه داشت، اما به یک موتور بنزینی تک سیلندر مجهز شده بود. بعدها کارل بنز مخترع این وسیله نقلیه نوین پایه گذار یک کارخانه موفق شد و اگر نوآوری او نبود، این مقاله و اتومبیل های حاضر در آن نیز وجود نداشتند!
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , بوگاتی , فولکس بیتل , ائودی , فورد موستانگ , خودرو گوگل , نیسان قشقایی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
وحید : تیتانیوم رو نمی دونم، ولی اینم می دونم که سر همین رنگ یهو دو سه ماه عقب می ندازن، اگه رنگ زیاد برات مهم نیست، تبدیل کن به سفید، سفید رو همیشه دارن
وحید : تکمیل وجه کرده باشی، سر موعد نهایت با ده روز تاخیر فاکتور می کنن، البته سفید و مشکی اگه باشه
ناشناس : سلام.اگه سامانه یکپارچه خودرو رو حذف کنن اون ثبت نامهایی که کردیم به باد رفتن؟؟؟
امیر : بچه ها تو گوگل بزنید سایت کارزار از اونجا درخواست ثبت نام کنندگان شاهین دستی رو بزنید تا الان 1360امضا جمع کردیم همه بیاید اونجا
J7 : سلام دوستان من هم کارت ماشین برگ سبز ماشین اومد فکر کنم ۱۰روز دیگه زاپاس و آچار چرخش بیار با همین فرمون بریم تا آخر سال خودمون سرهمش میکنیم
تارا v4lx : سلام آره کلی تارا v4lxفاکتور شده .همه هم تو دیوار گذاشتن برا فروش تا ۲۰ اسفند فاکتور شده ،هر که تو آدر پول واریز کرده داره فاکتور میشه بالای ۶،۷ مورد گذاشتن
سعید8 : اینکه سامانه 2 هفته هست بسته شده و در حال به روز رسانیه گویا قراره حذفش کنن و بازم همون شبوه چند سال قبل در پیش گرفته بشه! فعلا از حرفای وزیر حامی مافیای خودرو اینو میشه فهمید
V1p : ما که ۳۱ فروردین بودیم و پیش فروش تیتانیوم نقره ای تو صدور فاکتور یه هفتست گیر گرده و خبری نیس مال شما که ۳۱ اردیبهشت باید حالا حالا ها منتظر باشین
محسن : ممنون از پاسخ زینب خانم و آقا وحید گل
تارا v1p : به آقا وحید. سلام. تارا v1p تحویل ۳۱ اردیبهشت رو کی فاکتور میکنن؟؟؟؟؟؟ کلافه مان کردن . پیش فروش . تبدیل به v1p زدم . قرارداد 14492397 . تیتانیوم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پارس سفارشی 4714 : دوستان بخش نامه 4714 کی میاد
راضیه کوییک اتومات : من سمیرا فوری دهه فجر هستم دلم میخواد راضیه رو اذیت کنم به کسی مربوط نیست
6دنده : دوستان تازگی 6دنده موتور جدید فاکتور نکردن من واریزی 7اسفند اما خبری نیس
واقعا : چرا ردیف قراداد میاره، بالا
ساینا 85 گانه دی ماه فروش فوری : سلام. آقا کسی میدونه بعد از پلاک چند روز خودرو میاد نمایندگی؟
اوسمار : موثق قیمت پارس اصلاح شد.
واقع نبین : تو جدی کارو زندگی نداری همش پیام میدی
تیگو 7 : سلام کسی از دوستان هست که تیگو7 پرو اکسلنت ثبت نام کرده باشه ؟
امین : از طرف مدیران خودرو هستی؟؟؟؟
محمد اریزو 5 اف 403 : از شانس بد میگن تگرگ شدید هم اومده سقف ماشین هارو هم داغون کرده موقع تحویل سقف هم باید کارشناسی بشه حتما