معرفی نمونه ای خاص از پورشه GT1

 

معرفی نمونه ای خاص از پورشه GT1

 
سال 1997، سالی که مرسدس با مدل افسانه ای CLK-GTR برنده مسابقه قهرمانی FIA GT شد، مسابقاتی که جایگزین BPR شده بود، در واقع پورشه با این مدل تازه کاملا آمده بود تا همه مسابقات را فتح کند.
 
به خصوص آنکه در سال 96 مرسدس با CLK-GTR به عنوان جدی ترین رقیب، وارد مسابقات LeMans نشد. پورشه نیز ثابت کرد که در سری مسابقات نمی تواند حریف خوبی در برابر مکلارن F1 GTR و CLK-GTR باشد.
 
معرفی نمونه ای خاص از پورشه GT1
 
با تمام شدن فصل مسابقات در سال 1996 پورشه تصمیم بر توسعه مدلی تازه گرفت تا برای مسابقات سال 1997 آماده شود. عقب و جلو خودرو دست خوش تغییرات شد و با چراغ های جدید جلو شکل تازه ایی را به خود گرفت که آن را، نسل دوم از 911 GT1 خطاب کردند. پورشه جدید را 911 GT1 EVO) EVOLUTION) نامید، خودرویی که برای مسابقات 1997 آماده شده بود.
 
قدرت خروجی موتور توربو شارژ پورشه برابر 592 اسب بخار بود و به لطف تغییرات آیرودینامیک ایجاد شده شتاب بیشتری نسبت به مدل سال 96 خود داشت اما حداکثر سرعت تغییری نکرد و در محدوده 330 کیلومتر بر ساعت حفظ شد.
 
معرفی نمونه ای خاص از پورشه GT1
 
با این وجود که نتوانست مسافت کامل مسابقه را تحمل کند و از دور مسابقه خارج شد اما به شخصه ما نتایج بدست آمده را با سال 96 بررسی کردیم و متوجه این موضوع شدیم که پورشه مقام پنجم در مسابقه و مقام سوم را در کلاس خود بدست می آورد. در واقع پورشه به پشتکار بی ام و و قدرت F1 GTR باخت.
 
معرفی نمونه ای خاص از پورشه GT1
 
حالا در سال 2016 یکی از نمونه های باقی مانده از پورشه 1997 GT1 EVOLUTION که به نمونه خیابانی تبدیل شده، به حراج گذاشته شده است. قیمت پیش بینی شده نیز در محدوده 2.97 و 3.3 میلیون دلار تخمین زده می شود.
 
با این حال این نمونه ای که برای فروش در نظر گرفته شده در واقع کاملا متفاوت با سری 25 دستگاه از سری خیابانی پورشه GT1 اولوشن است و از این حیث خودرویی منحصر به فرد و بسیار شاخصی محسوب می شود کهسابقه شرکت در مسابقات سال 1999 تا 2001 را دارد اما می توانید حتی در مسیرهای درون شهری نیز از آن استفاده کنید.
 
معرفی نمونه ای خاص از پورشه GT1
 
در واقع یکی از خودروهای GT1 EVO که ذاتا برای مسابقات آماده شده بود، تبدیل به یک خودرو با استفاده خیابانی شده است. که البته فرق های بسیاری با پورشه Straßenversion خیابانی با توان تولید544 اسب بخار دارد. این خودرو منحصر به فرد با قدرت 600 اسب بخار، در حدود 100 کیلوگرم نیز از مدل خیابانی سبک تر است.
 
معرفی نمونه ای خاص از پورشه GT1
 
این یک هیولای مسابقه ای است که برای زندگی شهری رام شده است و با گذشت زمان ارزش آن نیز افزایش یافته پس خیلی تعجب آور نیست که با قیمتی نجومی به فروش برسد.
 
دلیلش نیز این است که از پورشه GT1 Straßenversion (که 25 عدد از آن بیشتر ساخته نشده است) برای کلکسیونر ها از بسیاری سوپر اسپرت های جدید جذاب تر است و Straßenversion این روزها قیمتی کمتر از 2 میلیون دلار ندارد.
 
معرفی نمونه ای خاص از پورشه GT1
 
اما این خودرو شاخص که در حراج معروف ساتبی به فروش گذاشته خواهد شد، از حیث ارزش حتی می تواند سری GT1 Straßenversion را نیز با اختلاف پشت سر بگذارد. جواهری که نظر هر کلکسیونری را به خود جلب می کند.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , پورشه911 , سوپر خودرو , مسابقات لمان , بازار خودرو , واردات خودرو , خودرو المانی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
یوسف : سلام سارا خانم مبارک باشه به امید روزی که برای همه فاکتور بشه🙏 ای کاش توضیحات تکمیلی رو هم میگفتید فروش فوری بودید یا پیش فروش چه ماهی تکمیل وجه کردید و چند ماه ماشینتون تاخیری داشت
حسین پور : مال من اسفند کی باید تکمیل وجه کنم همش پیام برای تک سوز میاد
اس پنج : به نظرم همه باید از کرمان موتور به جرم کلاهبرداری شکایت کنیم چرا که علیرغم عدم ایفای تعهدات قدیم تعهدات جدید ایجاد می کند
اس پنج : دوستان به نظرم همه باید از کرمان موتور به جرم کلاهبرداری شکایت کنیم به این دلیل که علیرغم عدم ایفای تعهدات خود اقدام به ایجاد تعهد جدید (ثبت نام خودروی جدید می کند )
آرمان : سلام حمید جان من طرح مادران بودم نزدیک به بیست روز پیش پلاک شده بود امروز ظهر رسیده نمایندگی فردا می‌خوام تحویل بگیرم
امیر j7 تهران : سلام. امروز به امور مشتریان جنت آباد مراجعه کردم و گفتم ماشین مارو چرا نمیدید ۲ ماهه فاکتور و بیمه شده . ۳ ماه از موعد تحویل که بهمن بوده میگذره. طرف با کمال وقاحت و پر رویی برگشته میگه اینجا ایرانه و همینی که هست. چهارتا کارمند گذاشتن که مردم رو دست به سر کنن. مشتری مداری صفر. با اینجا نظر گذاشتن کاری پیش نمیره.
تیمور : اخه بی مغزاونا طرح فروش یکپارچه بودن.ما طرح فروش مازادیکپارچه بودیم.چرا نمیخواید بفهمید.مازاد یعنی اگه چیزی از اونا اضافه اومد یا کسی انصراف داد به تعداد محدود میفروشن.....مازاد....بفهمید
علیرضا : سلام مبارکه. چقدر جریمه تاخیر زدند. منم بخشنامه ۲۶۱۵ هستم تحویل سوم بهمن ولی رنگ تیتانیوم. سپاسگزارم
عادل : مبارک باشه دوست عزیز ایشالله این خبر خوب برای هممون اتفاق بیفته 😍
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
خبرجدید : من غلط کردم هیچ افزایشی در کار نیست دوستان نگران نباشید قیمت دلار و طلا در حال کاهشی هست وقتی دلار داره میاد پایین اجازه افزایش قیمت ندارند
حسن : من دیروز 6 ملیون ریختم
دوگانه 100لیتری 29اسفند : درود داداش آبی کبود ازثبت نام تا حالا نزدیک 14ماهه منتظریم دیگه خسته شدیم
کشاورز : 14150000
85گانه90روزه : سلام دوستان کسی هست ترح یکپارچه 90روزه بهمنی فاکتور شده تیک بزنید ممنون
پارس معمولی : هیزله
مهدی : سلام از آماده تخصیص تا تحویل خودرو چقدر طول میکشه ؟؟
زهره : سلام اون سر کشور هم باشی یک میلیون کرایه اتوبوست نمیشه پس بیایی بهتر از اینه که 150میلیون بیشتر بدی
علی آریزو 6پرو : در جواب لطفا پاسخ بدین: داداش من تایید لیزینگ 24بهمن هستش هنوز شاسی نخورده شما هم صبر ایوب رو داشته باش