نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛

 

نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛

 
شرکت شهیر و معظم مرسدس بنز آلمان بیش از 130 سال است که در حال تولید موتورهای احتراق داخلی است. به همین منظور برای این که این شرکت پیشتای خود را در این زمینه به همگان ثابت کند، دست به معرفی موتورهای جدید با تکنولوژی های اختصاصی خود زده است.
 
مرسدس بنز به دلیل دریافت مالیات های سنگینی که بر اساس حجم موتور در آینده نزدیک دریافت خواهد شد (به خصوص بازار بزرگ چین) برنامه کاهش 500cc حجم موتورهای مختلف خودش را در دستور کار قرار داده است. در واقع نسل جدید موتورها دارای قطر پیستون، کورس پیستون مشابه یکدیگر خواهند بود.
 
چنین موتورهایی در علم طراحی پیشرانه اصطلاحا مربعی نامیده می شوند که به یکسان بودن قطر و کورس پیستون اشاره دارد.
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
با این حربه میزان قطر سیلندر کاهش و میزان استورک یا جا به جایی پیستون در سیلندر افزایش خواهد یافت. این مسئله باعث می شود تا احتراق کامل تری در سیلندر موتور اتفاق افتد و همینطور خنک کننده جدارهای سیلندر، می توانند حرارت را به خوبی کنترل کنند.
 
این مورد می طول کلی موتور را کاهش می دهد و می توان موتور را در ارتفاع پایین تری نسب کرد.
 
در نهایت این تغییرات باعث می شود تا هزینه های ساخت و طراحی موتورهای جدید به شدت کاهش یابد و اکثر موتورها از یک شمع، سوپاپ و قطعات مشابه دیگر بهره گیرند. مرسدس سرمایه گذاری بسیاری برای ارتقا موتورهای بسیار پیشرفته خود انجام داده است تا آن ها را تا جای ممکن بهینه و پرقدرت سازد.
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
اولین موتور مرسدس که با این معماری منحصربه فرد ساخته شده بود، موتور M178 AMG نام داشت که با حجم 4 لیتر در سوپرکوپه مرسدس یعنی AMG GT S و در ادامه در مدل C63 به کار گرفته شد.
 
در ادامه مرسدس موتورهای جدیدی را برای سال 2017 میلادی تهیه دیده است که در مدل های S کلاس استفاده خواهند شد و به مرور زمان در دیگر مدل های این شرکت از آن ها بهره گرفته خواهد شد.
 
موتورهای خطی 6 سیلندر دوباره به خط تولید این شرکت برگشته اند و با استفاده از سیستم جدید مرسدس بنز که 48V خوانده می شود، موتورهای بسیار هیجان انگیزی خواهند بود که با کمک نیروی الکتریکی، قابلیت های جدیدی را به موتور خودرو اضافه می کند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.
 
M264 توربوشارژ 2لیتری چهارسیلندر
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
این موتور کوچک مرسدس بنز به مقدار بسیار کمی هیبریداسیون شده است. یعنی با استفاده از وسیله ای که توانایی استفاده مجدد از انرژی را در حین ترمزگیری ها و کاهش شتاب به موتور می بخشد و میزان لگ یا تاخیر توربوشارژر را به مقدرا بسیاری کاهش می دهد.
 
در این موتور از یک توربوشارژر دو بخشی بزرگ تر استفاده شده تا کارآمدی بیشتری به موتور دهد و همه این ها جدا از نیروی 14 اسب بخاری است که بخش هیبریدی که برایتان گفتیم به قدرت موتور تا دور 2500 می افزاید.
 
در واقع این قدرت الکتریکی که مرسدس نام آن را E-boost گذاشته است به کمک یک دینام تسمه ای (BAS) فراهم می شود. این دینام همانند دینام های معمول در خودروهای دیگر است اما تسمه آن به سختی و به دور بیش از دو سوم قرقره پیچیده شده است به همین دلیل این تسمه هرگز از چرخش باز نمی ایستد و در زمان های تولید نیرو و یا تولید برق از یک باتری کوچک لیتیوم یونی 48 ولت به کار گرفته می شود.
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
این سیستم 48 ولت، قدرت یک پمپ آب برقی را نیز فراهم می کند. باتری 12 ولتی اسید سربی معمول خودرو هم برق دیگر بخش ها را فراهم کند. موتور قدرتمند دینام تسمه ای، موتور خودرو را با سرعت بسیار زیادی به کار می اندازد و به همین دلیل موتور می تواند به سرعت خاموش و روشن شود.
 
در واقع در زمان هایی که خودرو به طور کامل متوقف می شود و یا حتی پیش بینی این را می کند که در سرعت های زیر 20 کیلومتر بر ساعت که امکان توقف کامل وجود دارد، موتور به کلی خاموش می کند و وقتی راننده بار دیگر پدال گاز را فشرد موتور به سرعت شروع به دورگیری می کند و هرگز حس خاموش بودن موتور را به شما نمی دهد.
 
M256 تویین توربو 3 لیتری 6 سیلندر خطی
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
مرسدس دوباره به سراغ موتورهای خطی 6 سیلندر رفته است. موتورهایی که به نرمی بسیار در حین شتاب گیری مشهور بوده اند و جز بهترین موتورهای ساخته شده توسط این شرکت لقب گرفته اند.
 
مرسدس برای این موتور جدید پا را بیش از این فرا گذاشته و به کلی سیستم تسمه را از روی این موتور حذف کرده است. بله درست خواندید، در این موتور از هیچ گونه تسمه ای بهره گرفته نشده است.
 
ژنراتور استارتر که با نام مخفف IGS نام گذاری شده و بین موتور و جعبه دنده خودرو قرار دارد و سیستم 48 v که به صورت مستقیم نیروی مورد نیاز پمپ آب و کمپرسور را فراهم می کند.
 
با استفاده از این تکنولوژی های جدید موتور خودرو طولی نزدیک به یک موتور 4 سیلندر معمولی را پیدا کرده است و دیگر مشکل استفاده از موتورهای خطی  سیلندر بالا را ندارد.
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
از دیگر مزایای این سیستم 48 v مرسدس می توان به استفاده از یک توربوشارژر برقی اشاره کرد. در هنگامی که شما به صورت ناگهانی پدال گاز را فشار می دهید. فورا سیگنالی به توربوالکتریکی ارسال می شود و این توربو در عرض 0.3 ثانیه به دور سرسام آور 70.000 می رسد.
 
در تمام این مدت زمان بیش از 20 اسب بخار قدرت و 162 پوند فوت گشتاور  توسط IGS برای شما فراهم می شود. پس از این مدت زمان کوتاه توربوشارژر از کار می افتد و وظیفه توربوشارژر بزرگ دو بخشی آغاز می شود و به دلیل این که فشار گازهای خروجی اگزوز بیشتر شده، توربو در حالت فول بوست شروع به کار می کند و موتور را تا مرز ردلاین همراهی خواهد کرد.
 
در واقع شما شاهد هیچ گونه تاخیری در شتاب گیری نخواهید بود و حس شتاب گیری خطی موتور را به صورت کامل احساس خواهید کرد.
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
قدرت موتور حداقل 408 اسب بخار و گشتاور آن 369 پوند فوت خواهد بود. از این موتور برای اولین بار در مدل S450 استفاده خواهد شد. مرسدس توانسته میزان تولید گازهای کربنی این موتور را بیش از 15 درصد به نسبت موتور V-6 قبلی کاهش دهد.
 
مرسدس از یک کاتالیست که بیشتر در موتورهای دیزلی استفاده می شود، درست در کنار توربوشارژر خودرو بهره گرفته است و یک فیلتر کننده ذرات معلق تولید شده توسط موتور استفاده کرده است تا میزان بهره وری به حداکثر خود برسد.
 
این کاتلیست مخصوص از ماده ای با نام”کوردیریت” ساخته شده است که مقاومت بسیار بالایی در مقابل حرارت از خود نشان می دهد.
 
نکته جالب توجه این است که به دلیل منع ورود خودورهای با حجم بیش از 2.5 لیتر، مرسدس بنزهایی که مجهز به این موتور، اجازه حضور در کشور ما را نخواهند داشت!
 
M176 تویین توربو 4 لیتریV-8
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
این موتور شباهت های بسیاری با موتور استفاده شده در مدل C63 دارد، حتی میزان بوست هر دو موتور 17 psi است. اما مرسدس برای این که میزان بهره وری را به حداکثر خود برساند از سیستم خاموش شدن 4 سیلندر دو، سه، پنج و هشت در زمانی که در حالت رانندگی Eco و یا comfort هستید بهره گرفته است و میزان دور موتور هم در محدوده 900 تا 3250 rpm خواهد بود.
 
مرسدس توانسته با استفاده از مواد جدیدی که در دیواره سیلندر نانو این موتور به کار برده میزان اصطکاک پیستون با دیواره سیلندر را بیش از 50 درصد کاهش دهد.
 
در این موتور از سیستم 48V استفاده نشده است، اما دینام و کمپرسور جدید به همراه تسمه چهار شیار، میزان بهره وری را افزایش می دهد.
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
قدرت این موتور به 476 اسب بخار رسیده و گشتاور آن هم 516 پوند فوت اعلام شده است. مصرف سوخت موتور هم به میزان 12 درصد به نسبت موتور قبلی 4.7  لیتری V-8 استفاده شده در مدل S500 کاهش یافته است.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , مرسدس بنز , موتور6 سیلندر , تولید خودرو , خودرو آلمانی , موتور خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: m&z
0

لذت روندن موتورهای وی شکل یه چیز دیگه بود. حیف که داره منسوخ میشه
11:11  1395/08/17
پاسخ دادن
علي
2

هيچ حرفي برا گفتن نمي مونه جز يه كلمه و اون هم حسرت
08:34  1395/08/13
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا : من هم اولویت زمستان 403 شاهین ثبت نام کردم الان پیامک سهند واطلس اومده با پشتیبانی تماس گرفتم میگه ما هم نمیدونیم اجباری یا اختیاریه واقعا نمیدونیم باید چکار کنیم خدا رو خوش نمیاد مردم رو بین زمین واسمون نگه دارن لطفا پیگیری کنید
تارا پلاس ۳۱ اردیبهشت : سلام دوستان تحویلی های فروردین v1p آیا خودرو شما فاکتور شده ؟؟؟ پیش فروش. اگر کسی فاکتور شده اعلام کنه تا بدونیم در چه مرحله ای هستیم.
سعید : سلام. دوستان بالاخره بعد از ۴ ماه تاخیر خودرو من هم فاکتور شد الهی شکر‌. تارا دستی v1 نقره ای تیتانیوم تحویل ۲۴ دی
وحید : سلام خسته نباشید خدمت شما مهندسین عزیز آقا من یه چهار ماه پیش گیربکس باز کردم صفحه کلاچ و بلبرینگ کلاچ تعویض شد موقع تحویل دنده یک به سختی جا میرفت مکانیک می گفت یه چند وقتی کار کنه خوب میشه من راه افتادم البته فقط دنده یک باسختی جا میرفت بقیه مشکل نداشت تا روز بعد زدم یک راه افتادم کلاچ گرفتم بیام دو نیومد هر کار کردم نیومد گیر کرد بردم پیش استا دوباره باز کرد بست این بار دنده خوب جا میرفت سه چهار ماه بدون اذیت بود تا پانزده روز پیش باتری خوابید حلش دادم موقع روشن شدن دک بدی خورد به موتور روشن کردم بعد خواستم بزنم یک دیدم مثل سری قبل یک بد جامیره با سختی فقط یک دو روز بعد دوباره تو یک قفل کرد العان بردم جای دیگه چهار بار گیربکس آورده پایین بسته دوباره تو یک گیر کرده تمام قطعات تعویض کرده از کشویی میل ماهک موشکی ولی دوباره گیر کرده لور دنده هم مشکل نداره میشه راهنمایی کنید که مشکل از کجاست
رضا اس ۵ : سلام دوستان ما هفت ماه رو رد کردیم داریم میریم تو ۸ ماه دوستانی که دادگاه شکایت کردن راهنمایی کنند تا بقیه هم شکایت کنند باید وکیل گرفت حرومزادهها الکی الکی مارو گرفتار کردن خدا لعنتتون کنه
اس ۵ نیو : دوستان چرا ماشینه مارو نمیدن؟ ۲۰ روز دیگه چک دومه ماشینه انشالله تا ۱۵ روز آینده همه ماشینارو بدن انرژیشو بفرستیم🙏🏼 همون اس ۵ برسه بهمون
فونیکس Fx : سلام دوستان . اینجور که میبینم اوضاع کرمان موتور از مدیران خودرو بدتر هست . لا اقل مدیران ثبت نام نقدی و لیزینگی چنتا مدل مثل خانواده فونیکس و آریزو رو تا حدود نیمی از برج ۱۱ رو تحویل داده . من ثبت نامی دی ماه هستم و تاریخ تحویل ۹۰ روزه کاری بهم گفتن آخر خرداد گفتم کاش از کرمان موتور یا بهمن خرید کرده بودم حالا میبینم یک از یک بدتر هستن .
امیر : من میخواستم شنبه ماشین j7 بنویسم ولی با خوندن کامنتا برگام ریخت :|
S5 23 مهر : تحویل سیستمی ۴بهمن پارسال بوده چک دوم هم ۱۵خرداد هنوز حتی شاسی نشده حساب کردم تا الان حدود ۱۰۰ میلیون جریمه تاخیر خورده واقعا نمیدونم کرمان موتور چیکار میکنه
اطلس ۲۸ بهمن : سلام هنز کسی فاکتور نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا پلاس : سلام آقا امید احتمالا همون خرداد الباقی پول ازتون بگیرن ولی تحویل ماشین معمولا دیرتر از موعد قرارداد هست
دنا : سلام آقا امید. امیدوارم هرچه زودتر ماشینتون تحویل بگیرید ولی همون جوری که گفتم معمولا ایران خودرو در زمان تاریخ تحویل خودرو تازه پول ازتون میگیره و تحویل خودرو هم تقریباً 3 ماه از زمان تکمیل وجه میگذره تحویل میشه من خودم دیماه تحویل بوده دیماه پول واریز کردم هنوز هم منتظر که تازه فاکتور کنن
رضا جلیل : با سلام سورن پلاس دوگانه تحویل 30 دیماه تکمیل وجه 3 دی تبدیل به 207 الان فاکتور شد. سور تاخیر رو زده 36 تومن مابه تفاوت سورن به 207 چیزی توی فاکتور فروش نیامده. اونو جدا میدن یا کلا نمیدن دیگه
رضا جلیل : با سلام سورن پلاس دوگانه تحویل 30 دیماه تکمیل وجه 3 دیماه تبدیل به 207 الان فاکتور شد.
مهدی ن : سلام.دوستان بخشنامه 4713پارس ای ال ایکس کی قراره پیامک بفرستن .کسی اطلاع داره می پیام میفرستن.ممنون میشم کسی اطلاع دقیق بده چند روز دگه پیام میفرستن
سورن دوگانه : سلام کسی خبر نداره تا چندم فاکتور شده دوگانه
دنا پلاس : سلام دوست عزیز ممنون بابت اطلاع رسانی تون
احمد : آقایون ایران خودرو و همه کسانی که تو این کلاهبرداری 200 میلیونی باهاشون شریک هستید و سهم می برید : این پولهایی که به ناحق از مردم بیچاره دارید میگیرید پول حرومه و از خون سگ نجس تره.بعد اونوقت شما این پولای حروم و نجس را میبرید سر سفره تون و به خورد زن و بچتون هم میدید!خیال نکنید دارید سود میکنید!این پولهای حروم میشه آتیش و زندگی و آخرت خود و خونوادتون را نابود میکنه.ما که سرانجام به این پول اضافی که به ناحق از ما گرفته شده خواهیم رسید یه روزی اما شما هستید که در اون روز بدبخت و بیچاره خواهید شد . از خدا بترسید و این پولای حرام رو وارد زندگیتون نکنید .از ما گفتن بود.یا حق.
پارس سفارشی اولویت زمستان : اگه با تجمع و پیگیری انقلاب کنیم هر کی جای اینها بیاد اون موقع هست که به همه زمستانی ها با قیمت مصوب زمستان 1402 پارس را تحویل ما میدهند
Farshid fx : پاسخ به x22 pro mt اصفهان: اینکه من تاریخ حدودی گفتم به دوستان براساس صحبت های موثق جناب آقای الوند و تاریخچه پیام های دوستان هست و گفتم که استثنا هم داره . یعنی ممکنه زودتر و یا حتی دیرتر بشه. آخرین خبر آقای الوند این بود که پنجشنبه مثلا مجوز موردی صادر شده یعنی یه چندتا ماشینی که گیر مدارکی داشتن و طول کشیده رو مجوزشو گرفتن. انشالله هر چه زودتر ماشینتون رو تحویل بگیرید اونموقع هم اینقدر ازتون دلبری میکنه که نمیتونید بفروشین . یاد حرف یه دکتر زنان افتادم که میگفت وقتی میریم تو بخش زایمان صدای ناله و توبه بالاست همه میگن غلط بکنیم دیگه هوس بچه بکنیم یه چند وقت دیگه دوباره سرو کله اشون پیدا میشه و میگیم بهشون شما که توبه کرده بودین!!!!!!