روزی چند پراید راهی خیابان ها شده است؟

 

روزی چند پراید راهی خیابان ها شده است؟

 
به گزارش خبرآنلاین، پراید پرتیراژترین خودروی تولید داخل است که آخرین سال های حضورش در خط تولید خودروسازی در ایران را پشت سر می گذارد .
 
بررسی ها نشان می دهد این از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه هر روز 731 دستگاه پراید از خط تولید خودروسازی در ایران خارج شده است، تا این عنوان برای ارزان ترین خودروی تولیدی در یاران حفظ شود .  پیش از پراید ، پیکان پرتیراژترین خودروی تولید داخلی بود.
 
سابقه طولانی حضور پیکان در خط تولید خودروسازی در ایران و همچنین اشکالات فنی و ظاهری آن ، کم کم انتقادات نسبت به خودروسازی در ایران را افزایش داده و عناوینی چون مدیریت پیکانی و اقتصاد پیکانی و ... در ادبیات سیاسی ایران جا باز کند . 
 
 بر اساس این گزارش با خروج پیکان از خط تولید و سپرده شدن ان به موزه ، پراید، خودروی ارزان قیمتی که تکنولوزی تولید آن نه از یک کشور اروپایی، که از کشور آسیایی کره جنوبی خریداری شده بود، جان گرفت و عنوان پرتیرازترین خودروی تولیدی در ایران را از ان خود کرد . 
 
 بررسی ها نشان می دهد پراید نیز آخرین روزهای حضور خود در خط تولید را پشت سر می گذارد و مدیران شرکت خودروسازی سایپا پیش از این تاکید کرده اند که زمان خداحافظی با این خودرو فرا رسیده و خودروهایی تازه جایگزین این خودروی تولیدی قدیمی می شود. 
 
 در شرایط کنونی بسیاری از مصرف کنندگان ایرانی پراید را نماد عقب ماندگی صنعت خودرو می دانند چرا که معتقدند قیمت این خودرو همخوانی با کیفیت آن ندارد .
 
  پراید اتفاقا پیش از این روی بازارهای جهانی را دیده و در شرایط کنونی نیز بازار عراق پذیرای این خودروی ساخت ایران است . سوریه پیش از درگیری با داعش از ایران پراید می خرید اما پس از بحران داخلی این کشور ، شرایط تغییراتی را تجربه کرد .  
 
پراید نیز همانند پیکان ، مفاهیمی را در عرصه سیاست و اجتماع ایران شکل دارد و زمینه ساز شوخی های کلامی کاربران در فضای مجازی شده است . 
 
 پیش از این سال 1394 را سال پایانی تولید پراید در ایران اعلام کرده بودند اما به نظر می رسد تا زمان ورود خودروهای جدید ، یعنی تا دو سال دیگر پراید همچنان در خط تولید ایران بماند . 
 
 بررسی های آماری نشان می دهد تولید خودروی سواری در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایشی در حدود 27 درصد را داشته است . 
 
 
 
 

منبع

خبرآنلاین

 

برچسب : خودرو , پراید , سایپا , تولید خودرو , بازار خودرو , پراید111 , پراید131






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

9 نظر

کاربر: m&z
0

سالهای آخرشه دارن تند تند میزنن بره
11:07  1395/08/17
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
1

یه نکته دیگه که جای شرمساری مدعیان خودروسازی مان دارد،افت کیفیت شدید همین پراید نسبت به مدل های سالهای گذشته است که مردم بهش پراید کره ای می گفتند.یعنی حتی تو پراید سازی هم از بابت کیفیت اصلی عاجز مانده اند.
09:34  1395/08/14
پاسخ دادن
محمد
7

این جا ایران است، مرکز تولید گاری های قدیمی مثل پراید.
نماد صنعت خودروسازی ماست با این همه پز و ادعا، آن هم در دنیایی که بر اساس رقابت و کیفیت بهترین محصولات را می سازند و حق مشتری را محترم می شناسند.
آری، اینجا ایران است که خودروی پژوی 405 آن آتش می گرفت، اما دریغ از یک عذرخواهی حشک و خالی ایران خودرو....!
22:21  1395/08/13
پاسخ دادن
فرزاد
8

همین فرزند پیر معلول طرد شده از طرف خودروسازی آمریکا برای ما خوبه که در سال به اندازه چندتا جنگ کشته میگیره و هیچکس ککش هم نمیگزه.
عقب موندگی تو خون هیچ یک از مردم نیست بلکه به تفکر منفعت طلبانه دلسوزان است؛
آیا افغانستان و عراق کشورهای مناسبی برای حسرت خوردن جوان ایرانی هستند؟
14:42  1395/08/13
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
10

فرزاد جان سئوال خیلی خیلی بجایی بود، سئوالی که من بارها بهش فکر میکنم. کشورهای تازه استقلال یافته شوروی هم هست . کشورهایی که نام بردید در حال جنگ هستند ولی کشورهایی که من گفتم مردمانش بسیار از نظر اقتصادی ضعیف هستند ولی تو خیابونهاشون برندهای خوب اروپایی به وفور دیده میشه. تو گزارشی که تو همین سایت هم قبلا مقایسه قیمت ماشینهای چینی در ایران و همین کشورها گداشته بود که یک سوم ایران قیمت داشتند. نمیدونم ما چرا هیچ واکنشی به این ظلم نشون نمیدیم نمیدونم
18:50  1395/08/13

فرزاد
0

فکر نکن پودرتو عوض کن
21:03  1395/08/13

کاربر: امیر(سابق)
12

اون پیکان اگه قدیمی بود لااقل میشد بهش اطمینان کرد. اما پراید عزیز را نباید تو باد تغریبا شدید بیشتر از 50تا بری. کنار کامیون که رد میشی باید دودستی به فرمون بچسبی که باد نبردت . باید مواضب باشی اگه با سوسک تصادف کنی نصف اتاق جمع میشه. تو تمام تصادفها جاده ای که یک طرف پراید هست مردم عزیز وطنم کشته و یا معلول میشوند . ولی چون مسئولین سوار این ماشینها نمیشوند وزیر صنعت میگه استاندارد جهانی دارد . امیدوارم روزی برسد که ما مردم به این حقیت که سزای گران فروش نخریدن هست برسیم
13:19  1395/08/13
پاسخ دادن
فرزاد
6

اگر چند تا مسئول دلسوز هر کدوم یه تیربار مینی گان بگیرن دستشون و برن تو خیابون و شروع کنن به قتل عام مردم، بهتر از اینه که یه چیزی بسازن که پول و جان و مال و تمام زندگی مردم رو ازشون بگیره، اونم بصورت کاملا قانونی،
حالا هم جلوی واردات تولیدات آمریکایی که امروزه از بهترین و امنترین خودروهای دنیا هستند رو گرفتند تا همین خودروی پر تیراژ داخلی که فرزند معلول طرد شده،ی سالهای دور آمریکاست به کشتار در ایران ادامه بده تا برای مونتاژکار،فروشنده،بیمارستان،غسالخانه،قبرستان،گورکن و قرآن خون و .،.، شغل ایجاد کنه تا سرانه کار بره بالا.
امیدوارم جلوی دیگر محصولات آمریکایی اعم از علمی و دارویی و غیره رو نگیرن تا کشور فلج بشه،.،!
11:12  1395/08/13
پاسخ دادن
کاربر: alirezaamd
7

تا ایران پابرجاس پرایدهم پابرجاس
10:12  1395/08/13
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
باران : سلام برای من پیامک سهند اومده الان من اینا نمیخام یعنی دیگه نمیتونم دوباره یه ماشین دیگه ثبت نام کنم
میثم : سلام دوستان من دیروز رفتم خبری نبود نه کسی رو دیدم به عنوان معترض نه مسئولی رو
S3 : ماشینتون چیه؟ کدوم شهر موعد تحویل کی بوده؟
S3 سفید : لطفاً هر وقت خواستی سخنی بگی و مثالی بزنی ، قبلش یه کم فکر کن ببین گفتنش درسته یا نه، توهین به مخاطب هست یا نه
معصومه ابراهیمی : دوستان لطفا جواب سوالمو بدید. سورن پلاس بنزینی ای اف سون تحویل ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ بودم.۱۴۰۲/۱۰/۲۰ تکمیل وجه مرحله دوم رو انجام دادم.گفتن ۹۰ روز دیگه میاد تا الان نیامده کی بهم سورن ای اف سون رو تحویل میدن؟ لطفا همه سوالهامو دقیق و واضح جواب بدید. ۰۹۰۳۳۵۶۸۱۹۶ جریمه تاخیری از چه زمانی محاسبه میشه؟ چقدر محاسبه میشه؟
چانگان cs55 : سلام دوستان یه سوال اونایی ک تحویل گرفتن آیا ماشینو تو شهر خودتون تحویل میدن یا باید بریم تهران تحویل بگیریم؟
حسن : یکی بیاد بگه چ غلطی بکنیم 7ماه گذشته بی وجدان فقط ب من یک ماه ضرر تعلق میگیره هنوز هم ماشین تحویل ندادن بی شرفا تو قراداد نوشتن تا تاریخ فاکتور ما گوسفند هم میریم می‌خریم اسفند فاکتور کردند الان 2 ماه میگذره تازه میگن شاید خرداد بیاد ماشینتون تا خودمون آتیش نزنیم هیچ اتفاقی نمیفته
مشکی تارا : سلام دوستان تارا دستی پنج دنده تحویل بهمن 1402 کسی هست فاکتور شده باشه لطفا راهنمایی بفرمایید
فريبا : خداروشكر ك تو رفتي و حقتو گرفتي دنبال جواب سوال بقيه هم نگرد بله اگر فراخوان بود مجبور بوديم بيايم ب ادماي فرصت طلب خودخواهي مث شماهم مربوط نيست ولي جهت اطلاع بگم ك اين تجمع اگر فايده اي داشته باشه براي همه داره نداشته باشه هم براي تو هم نداره زيادي حرص نخوريد مضره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دمپایی 151 : محصولات سایپا مشکل گذاری پیدا کردن🤣🤣
دی ماه : تو راهه نزدیک کرج تو ترافیک گیر کرده
فرید : سلام دوستان زمان تحویل داخل قرارداد همون تاریخ خودرو تحویل میدن میشه راهنمایی کنید ؟؟؟
😎 : نشست دیروز چه شد
ایمان : دعوت نامه اسفند پیش فروش کی میاد????????
دوگانه آذر : سلام من هم میزنه اطلاعات موجود نیست .شما مال کدوم شهر هستین ? من مشهدم
دوگانه آذر : سلام یعنی قبل اینکه ماشین تحویل بدن کارتش میاد ?
حسین : افزایش قیمت بازار
حامد : تحویل 30 دی بودی؟
اتومات : دوستان عزیز فاکتور شدید لطفاً اطلاع رسانی کنید ؟