تولید مشترک با خودروسازان آمریکایی

 

شرایط تولید مشترک با خودروسازان آمریکایی

 
عضو ناظر مجلس در شورای رقابت گفت: ارتقای صنعت خودروسازی کشور زمانی تضمین می‏شود که با برندهای مطرح بین‏المللی مشارکت در سرمایه‏گذاری و تولید داشته باشیم.
 
ولی ملکی گفت: هر اقدامی در صنعت خودروی کشور انجام می‏شود حتی اگر خودرو وارد می‏شود باید در جهت تقویت خودرسازی باشد و قطعا واردات خودرو به‌صورت سی بی یو (خودروی آماده) از هیچ کشوری راه‏حل نیست. وی ادامه داد: بهترین راهکار برای ارتقای خودروسازی کشور مشارکت با برندهای مطرح خودروسازی بین‏المللی است.
 
به نظر بنده کاری که ایدرو، سایپا و ایران‏خودرو برای تولید مشترک در ایران با کشورهای فرانسه و چین انجام داده‏اند، مدل خوبی است و هیچ ایرادی ندارد که با برندهای مطرح آلمانی، ژاپنی و حتی آمریکایی وارد مذاکره شویم و الگوی قرارداد ایدرو را پیاده کنیم. وی یادآور شد: اگر واردات خودرو از آمریکا را مذمت و نکوهش کردم صرفا به خاطر رفتار دشمنانه و مغرضانه سیاستمداران این کشور است والا اگر مدیران سیاسی این کشور دست از غرض‏ورزی بردارند و منصفانه با سیاستمداران ایرانی پای میز مذاکره بنشینند و فناوری‏های روز را از طریق صنعتگران و سرمایه‏گذاران خود در اختیار صنعت خودرو کشور قرار دهند و با سرمایه‏گذاری که در خودروسازی ایران انجام می‏دهند، تضمین کنند بخشی از تولیدات مشترک را به بازارهای جهانی صادر کنند، هیچ اشکالی در همکاری مشترک با این کشور وجود ندارد.
 
رئیس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر این‏که «در گسترش و تعمیق روابط اقتصادی باید تعصبات را کنار گذاشت»، اظهار کرد: بازار خودرویی کشور بهترین ظرفیت برای سرمایه‏گذاران خارجی است. ارتقای خودروسازی کشور زمانی تضمین می‏شود که با برندهای مطرح بین‏المللی مشارکت در سرمایه‏گذاری و تولید داشته باشیم.
 
با توضیحی که دادم حتما اجازه داریم با خودروسازان آمریکایی به‌صورت مشترک تولید خودرو داشته باشیم. وی واردات خودرو به‌صورت سی بی یو از هر کشوری را نادرست دانست و افزود: وقتی صحبت از یک قاعده می‏کنیم، نباید برخی کشورها را مستثنا کنیم؛ بنابراین واردات خودرو ساخته شده از هیچ کشوری به صلاح نظام اقتصادی، بازار اشتغال و ارتقای صنعت کشور نیست و نتیجه‏ای جز بیکار شدن کارگران و ضربه به چرخه صنعتی و اقتصادی کشور ندارد، خواه کشور صادرکننده آمریکا باشد یا چین، مهم این است که به جای واردات خودروی آماده، فناوری تولید خودرو را با همکاری و شراکت برندهای مطرح همان کشورها به کشور انتقال دهیم.
 
وی با اشاره به یکه‏تازی چین در بازار خودرو کشور، گفت: خودروهای چینی زمانی باید اجازه در اختیار گرفتن سهمی از بازار خودرویی کشور را داشته باشند که به‌صورت مشترک با خودروسازان ایرانی، تولید داشته باشند در غیر این صورت همان زیانی که از ناحیه واردات خودروهای ساخته شده آلمانی، آمریکایی و ژاپنی به صنعت و اقتصاد کشور وارد می‏شود از ناحیه واردات خودروهای چینی اتفاق می‏افتد.
 
 
 
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , تولید خودرو , خودرو آمریکایی , واردات خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

کاربر: m&z
0

هیچ شرکت آمریکایی جرات همکاری با ایران رو نداره. چون دو روز دیگه همین افراد به اسم جاسوس و نفوذی و ... اموالشون رو مصادره و میلیاردها دلار دیگر به کشور صدمه خواهند زد.
10:38  1395/08/17
پاسخ دادن
محمد
2

امیدوارم مسولین قدر فرصتهای بدست امده را بدانند و انها را هدر ندهند.
20:20  1395/08/15
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
0

این شد یه حرف حساب!ما شرمت های خوبی را به این خاطر از دست داده ایم مث توقف تولید دوو در کشور یا مشکل در قرارداد بستن با فیات.چونکه هر دو سهامدار شرکت های آمریکایی اند.
15:48  1395/08/15
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
0

این پشرفت در صنعت زمانی اتفاق میفته که مدیران کنونی حاکم بر صنعت برکنار شوند. تو این 37سال گذشته هیچ بهبودی در خودروسازی با این مدیران مشاهده نمیشه بجز کاهش کیفیت و گرانی . مدیریت کنونی بی کیفیت ترین ماشین دنیا را با قیمت چند برابری با افتخار و حمایت شورای حمایت از مصرفکننده و شورای رقابت میفروشند. اگر این سیاست ادامه داشته باشه فرق نمیکنه با کدوم کشور کار کنیم نتیجه اش ضرر بیشتر مردم ایران از بیسوادی مدیران کنونی هست
13:18  1395/08/15
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
کیان : سایپا دیدین ترفند زد از چهارشنبه تمام محصولات فروش داره سهند انداخت به مردم
تاراv4 : سلام تارا وی۴تا کی فاکتور سده من واریزی ۹:۲۱هستم خبری نیس
امید : سلام ، زیر داشبورد
X5 مهیا : X5 ثبت نام ۱۴ آذر، ۱۹ اسفند شاسی شد و امروز تحویل گرفتیم
نازیلا : سرتون حسابی کلاه رفت 4شنبه فروش فوری گذاشته به شما پیش فروش چپوند انشالله اطلس فروش فوری مینویسم :)
j7 بهمن : خطاب به j7 صادرات :ماشینتون ثبت نام کدوم ماه بود و رنگ و نقدی بود آیا؟
علی cs55 : سلام دوستان فعلا هیچ کسی فاکتور نشده هنوز،تا مبلغ ماوتفاوت افرزش افزوده و غیره پرداخت نشه فاکتور نمیشه،احتمال داره تو همین روزا پیامک ماوتفاوت بیاد بعد واریز میره برای فاکتور، ۲۲اسفند تکمیل وجه،۲۳اسفند پذیرش،فعلا اماده تخصیص
فرشاد : سلام واریزی کسایی ک براشون دعوت نامه اومده چقدر بوده؟
J7 صادرات : دوستان امروز ما تو وضعیت مشتری گزینه ی تومیل وجه سبز شد و رفت تو گزینه ی صدور فاکتور ولی سوال اینه که چرا هنوز شماره شاسی پیامک نشده کسی میدونه
حسین : سلام دوستان به نظرتون خرید جک x5 رو توصیه میکنید؟ ارزش خرید داره؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
افزایش قیمت کارخونه : افزایش قیمت کارخانه ای خودروها در اینده بسیار نزدیک
سحر : تورم بالاست و افزایش قیمتها در بازار خودرو در ماههای اتی ادامه دار خواهد بود کاهش قیمتها کاملا ساختگی و کذب است سرتون کلاه نره
کارشناس ایران خودرو : افزایش قیمت خودروها در راه است است فریب نخورید این کاهش قیمتها دروغین و روی کاغذ است
جواد : همه بهت میگیم بخوریمت
سعید اریزو6 : داداش خبر موثق داری که مجوز خروج اریزو ها صادر شده امروز یا سر کاری؟
ایکس 33 اتومات اسماعیل : کماکان یک ماه منتظرم
کوییک جی ایکس ال : سلام کسی می‌تونه توضیح بده این پولی که اینجا میگن پیام آمده برن بگیره قضیش چیه ؟
سعید اریزو6 : سلام ماشین چی بود و ثبت نام کی بود؟
ستایش : سلام من دوست پسرم تو سازمان فروش سایپاست ما خودمون ساینا دوگانه سوز هستیم تحویل بهمن این هفته فاکتور میشیم شنیدم برای اسفند چهارشنبه ساعت 3 میاد اگر درست بود همه بهم یه آفرین بگید
مجید : دوستان پارس موتورش با سورن یکی است ولی پارس بیشتر توبرسه دو نفر از دوستان من الان یکسال بیشتر هست که پارس تحویل گرفتن خیلی هم راضی هستن الان این پارسهایی که دارند تحویل میدن خیلی بهتر از مدل402 هست مخصوصا از لحاظ بدنه ماشین راخودتون با ماشین مدل 402 مقایسه کنید نگیددروغ میگم صدای موتورش کمتره