سیستم صوتی منتخب خودروسازان جهان

 

برندهای سیستم صوتی منتخب خودروسازان جهان

 
امروزه با پیشرفت های حاصل شده در زمینه های مختلف، کابین خودروها نه تنها محل آزار دهنده و ملال آوری نیست بلکه بعضا می تواند آرامس و آسایشی بیشتر از منزل را برای سرنشینان فراهم کند.
 
این مساله درباره خودروهای لوکس تشدید می شود و هنگام نشستن در داخل کابین محصولات آنها می توان توجه زیاد به جزییات را مشاهده کرد.
 
 سیستم صوتی منتخب خودروسازان جهان
 
یکی از امکانات کابین که در سال های اخیر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته، سیستم صوتی است. برای دستیابی به کیفیت صدای مطلوب، معمولا شرکت های مطرح خودرویی با سازندگان معروف سیستم صوتی وارد همکاری می شوند.
 
در این بین خودروسازان لوکس معمولا به سراغ برترین ها در این زمینه می روند؛ مثلا برندهایی مثل هارمن کاردون، بنگ اند اولوفسن، مریدین و JBL جزو بهترین ها بوده و محصولات این برندها غالبا بر روی خودروهای لوکس دیده می شوند.
 
 سیستم صوتی منتخب خودروسازان جهان
 
خودروهای سطح متوسط نیز معمولا از سیستم های برندهای ارزان قیمت تر مثل داینادیو، سونی، پایونیر، راکفورد فاسگیت، پاناسونیک و بوز استفاده می کنند.
 
در این نوشتار قصد داریم مروری داشته باشیم بر چند مورد از برترین برندهای صوتی که با خودروسازان معروف همکاری می کنند.
 
برمستر Burmester
 
 سیستم صوتی منتخب خودروسازان جهان
 
سیستم های فوق العاده با کیفیت این برند آلمانی بر روی خودروهای مرسدس بنز و پورشه دیده می شوند. پرچمدار بسیار لوکس مرسدس یعنی S کلاس یکی از سه خودروی این کمپانی است که به سیستم صوتی برمستر مجهز شده است.
 
 سیستم صوتی منتخب خودروسازان جهان
 
سیستم موجود بر روی S کلاس دارای 24 اسپیکر با 24 کانال آمپلیفایر جداگانه است که در مجموع قدرتی باورنکردنی به اندازه 1540 وات ارائه می کنند. جالب اینکه کمپانی بوگاتی برای ویرون از سیستم صوتی ساخت برمستر استفاده می کرد.
 
 سیستم صوتی منتخب خودروسازان جهان
 
مریدین Meridian
 
مریدین یکی از شرکت های انگلیسی متخصص در زمینه صدا است که محصولات خود را اکثرا برای کمپانی های هموطن خود ارایه می کند.
 
 سیستم صوتی منتخب خودروسازان جهان
 
لندروور، رنج روور، جگوار و مکلارن جزو مشتریان ثابت مریدین هستند. سیستم های این شرکت در سه سطح قرار دارند که با کیفیت ترین آنها بر روی رنج روور و رنج روور اسپورت نصب می شود.
 
Bespoke Audio System
 
 سیستم صوتی منتخب خودروسازان جهان
 
این شرکت که توسط برخی از بهترین مهندسین صدا پایه گذاری شده، با خودروساز اشرافی انگلیس یعنی رولزرویس همکاری می کند. طراحی اولین سیستم صوتی چیزی در حدود دو سال زمان برده تا با تمام اجزای کابین یک رولزرویس هماهنگی کامل داشته باشد.
 
 سیستم صوتی منتخب خودروسازان جهان
 
سیستم نصب شده بر روی رولزرویس Wraith، 1300 وات قدرت داشته و شامل 18 کانال جداگانه از جمله 7 توئیتر و 7 اسپیکر میدرینج می شود. با این مشخصات مالک ثروتمند رولزرویس گویی کنسرت را از نزدیک گوش می دهد!
 
بوئرز اند ویلکینز Bowers & Wilkins
 
 سیستم صوتی منتخب خودروسازان جهان
 
این برند یکی دیگر از کمپانی های انگلیسی متخصص در زمینه ساخت تجهیزات صوتی برای خودروهاست که همانند هموطنان خود شرکای چندان زیادی ندارد.
 
سری 7 ب ام و یکی از اتومبیل هایی است که از سیستم صوتی ساخت این شرکت بهره می برد. جالب اینکه ب ام و برای سری 7 قبلا از محصولات بنگ اند اولوفسن استفاده می کرد.
 
 سیستم صوتی منتخب خودروسازان جهان
 
ولوو و مازراتی دیگر خودروسازانی هستند که مشتری بوئرز اند ویلکینز به شمار می روند. شاسی بلند XC90 و سدان S90 از جمله خودروهای سوئدی هستند که به سیستم صوتی کمپانی انگلیسی مجهز شده اند.
 
مشتریان لوانته، گیبلی و کواتروپورته نیز می توانند در صورت علاقه به صدای با کیفیت، سیستم صوتی بوئرز اند ویلکینز را برای خودروی مازراتی خود سفارش دهند.
 
سونوس فابر Sonus Faber
 
 سیستم صوتی منتخب خودروسازان جهان
 
این برند ایتالیایی که نام آن به معنای “ساخته دست” است، با هموطن سوپر اسپورت ساز خود یعنی پاگانی همکاری می کند. آپشن سیستم صوتی هوایرا که برای کاهش وزن از مخروطی های کربنی و مگنت های نئودیمیومی ساخته شده، توسط این برند تولید می شود.
 
 سیستم صوتی منتخب خودروسازان جهان
 
در صورت سفارش این آپشن، راننده می تواند از 1200 وات صدای خروجی سیستم صوتی خودروی فوق سریع خود نهایت لذت را ببرد.
 
همانطور که مشاهده می کنید برندهای ذکر شده در این لیست حداقل در ایران چندان شناخته شده نیستند؛ اما کیفیت آنها به حدی بالاست که توانسته اند اعتماد خودروسازان معروف و لوکس ساز را جلب کنند. ا
 
لبته در این بین نباید به سادگی از کنار نام مارک لوینسون (Mark Levinson) عبور کرد؛ شرکتی که این روزها بصورت انحصاری با لکسوس همکاری می کند. سیستم صوتی منتخب خودروسازان جهان
 
 
 
دلیل این اتفاق هم بسیار جالب است؛ سیستم های صوتی ساخت مارک لوینسون بر روی وضوح و شفافیت صدا تاکید دارند، این برند ادعا می کند که کابین خودروهای لکسوس به حدی ساکت و بی صداست که می توانند بهترین تجربه از صدای شفاف سیستم صوتی را به سرنشینان منتقل کنند.
 
 سیستم صوتی منتخب خودروسازان جهان
 
چنانچه بخواهیم نگاهی گذرا به سایر برندهای مطرح صوتی داشته باشیم، باید از شرکت هایی مثل هارمن کاردون که همکاری هایی با ب ام و، جیپ، کرایسلر و برخی شرکت های دیگر دارد، یاد کنیم.
 
 سیستم صوتی منتخب خودروسازان جهان
 
همچنین برند معروف JBL که محصولات آن بر روی اتومبیل های رده بالای تویوتا و خودروهای فراری نصب می شود، از کیفیتی مثال زدنی برخوردار است؛ برندی که با لنوو نیز همکاری کرده و برای برخی از لپتاپ های این کمپانی چینی اسپیکر تولید می کند.
 
 سیستم صوتی منتخب خودروسازان جهان
 
سیستم صوتی با کیفیت جزو آن دسته از امکاناتی است که متاسفانه اهمیت چندانی در بین خودروهای تولید یا مونتاژ داخل ندارد. در سال های گذشته وضعیت به گونه ای بوده که پخش کننده ها و اسپیکرهای نصب شده در کارخانه عمدتا بی نام و نشان بوده و کیفیت بسیار ضعیفی ارائه می کنند.
 
 سیستم صوتی منتخب خودروسازان جهان
 
با این شرایط علاقه مندان به صدای با کیفیت معمولا اقدام به نصب سیستم های افترمارکت می کنند که این روش هم به دلیل تغییر داشبورد برخی محصولات داخلی بعضا با دشواری های زیادی همراه است.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , سیستم صوتی خودرو , هارمن کاردون , بنگ اند اولوفسن , مریدین , JBL , داینادیو , سونی , پایونیر , راکفورد فاسگیت , پاناسونیک , بوز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

کاربر: m&z
0

تو ارزون ها جی وی سی صدای شفاف و خوبی داره
10:27  1395/08/17
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
3

اونوقت اینجا حتی به خودشون زحمت سوار کردن یک رادیو پخش چینی را هم نمی دهند و می گویند پول اش را پس می دهیم!!یعنی اینها دیگه اند بی احترامی به مشتریان و اعتبار خودشان هستند.
23:47  1395/08/15
پاسخ دادن
کاربر: رایزو
0

جی بی ال بستم با ام بی ا فوق العاده است
23:47  1395/08/15
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : اینی ک میگن مالیات داره داره ماشین واسه فروش حواله مالیاتش چقده جریانش چیه اگه کسی میدونه بگه لطفا
ساینا اس شده سهند اس : امروز برای منم پیامک واریزی سهند اس اومده انشااله که برای همه بیاد بعد چند ماه
dubi : الاغ این واسه کسیه که تمام پولو داده باشه و ثبت نامش قطعی باشه نه تو که یه ریالم پول ندادی ثبت نام قطعی نکردی. اینی که الان پیامک فرستاده هم از تعهدش به اون پیش ثبت نام نیست. میخاد ماشینی که هیچکی نمیخره رو قالب کنه به یه عده از همه جا مونده
تارا : دوستان ما همه یه درد مشترک داریم پس همه بهتره به هم کمک کنیم و اطلاعات دقیق بدیم و دروغ هم نگیم. خواهشا هرکی فاکتور شد دقیقا توضیح بدید. تشکر.
حسین : چرا اینقدر جلوش زشته، مثل پیکان همه چیزش رو مربعی در آوردن، آخه یه بازی با خطوطی یا یه زاویه ای
تارا v1 پلاس : توضیحات این ساناز خانم سرکاری بود چون فاقد هرگونه اطلاعات بود قطعا اگر سری جدید فاکتور شده باشند دوستان دیگری فاکتور شدن و اطلاعات درستی در گروه قرار میدن
وحید : اومدی پز فاکتور شدنت رو بدی!؟ اگه قصدتون کمک کردن به دیگرانه، بفرمایید فروش فوری بودید یا پبش فروش، تحویل چه تاریخی بوده، کی واریز وجه یا تکمیل وجه کردید؟
Ramin : با سلام اگر قرارداد رو خوب مطالعه کنید 90 روز عادی هست نه کاری. لطفا نگید کاری تا بعدا همه بگن 90 روز کاری و دیگاه سایپا هم سو استفاده کنه از این مطلب.
رضا : آقا یه رانتی داره توزیع میشه و ملتی دارن استفاده میکند ، خریتش کجاشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آراد : منم همه چیم مثل شماس گفتن تیر میدیم هنوز دی ماه رو هم ندادن ما که آخر اسفندیم احتمالا بره تو مهر ماه
سقف فلز اسفند : من واریز اولیه ام شهریور بوده ولی تاریخ تکمیل وجه 20 دی ماه
تحویل 29 اسفند : کدخدابهروزتحویلت کی بود تکمیل وجه کی بودماشینت چی بود
سورن جدید. دی : معلوم نیس باماشینای مردم چکارمیکنن که برایکی خلافی میادبرایکی عوارض ازادراهی
سورن جدید. دی : معلوم نیس چ غلطی میکنن که 3روزه توراهه
حسن : قسطی چیه برادر مبلغ باید کم بشه
بوشهری : ایا قبل از 18 آذر کسی مانده که فاکتور نشده باشه
پارس 4705 : سلام دوستان ازکجا میشه فهمید ماشین ساخت کدوم کارخانه یا کدوم شهره
رسول : تبریک فاکتور شدی به همین خاطر
آریزو5 مجید : منم 23 دی ماه تکمیل وجه کردم 25قراردادشدولی هنوزخبری نیست شماتهران بودید؟