بررسی رانا صفر کیلومتر؛ پرحاشیه ایران خودرو

 

بررسی رانا صفر کیلومتر؛ پرحاشیه ایران خودرو

 
تولید رانا به نوعی به ماجرای خروج پیکان از خط تولید مربوط است، در آن سال ها که ایران خودرو خود را یگانه منجی صنعت کشور می دانست و با افتخار بر طبق تولید خودروهای ملی می کوبید، پروژه ساخت جایگزینی برای پیکان قدیمی توسط این شرکت استارت خورد.
 
با توجه به گذشت چند سال از تولید پژو 206 و داخلی سازی اکثر قطعات آن، تصمیم بر این شد که جایگزین ارزان قیمت پیکان به عنوان رقیبی برای تندر 90 (که خود نیز قرار بود جایگزین پیکان شود) بر مبنای پژو 206 شکل بگیرد.
 
بررسی رانا صفر کیلومتر؛ پرحاشیه ایران خودرو
 
اما از آنجا که 206 خودرو نسبتا گران قیمت و پیچیده ای بود، برای کاهش قیمت تمام شده جایگزین پیکان، مهندسان ایران خودرو دست به باز طراحی قطعات داخلی و خارجی زدند تا با خلق خودرویی تازه (همانند آنچه در مورد سمند و 405 اتفاق افتاد) ضمن کاهش هزینه ها، نام پژو را نیز از روی محصول جدید بزدایند.
 
اما در عمل برنامه ها چه در مورد تندر 90 و چه در مورد این پیکان جدید آنطور که باید و شاید پیش نرفت. سال 1388 بود که خودرو جدیدی توسط شرکت ایران خودرو همزمان با مراسم گزینش اقای جواد نجم الدین به عنوان مدیر عامل جدید این شرکت، به نام رانا رونمایی شد.
 
اما رانا چندان به مذاق مدیرعامل جدید این شرکت خوش نیامد و در گوشه یکی از سوله های این شرکت به خاطره ها پیوست.
سرانجام 8 خرداد سال 91 بود که در پی تغییر و تحولات بازار ارز و تشدید تحریم ها، عقب نشینی پژو از حضور در بازار ایران و کاهش قدرت خرید مشتریان، مدیران ایران خودرو تصمیم به پیش فروش رانا گرفتند.
 
رانا که بر روی پلت‌فرم 206 ساخته شده بود نسبتا یک خودرو ملی به حساب می امد و آن را دومین خودرو ملی ایران‌خودرو می دانستند بطوریکه که ایران‌خودرو آنقدر به این خودروی خود می نازید که منوچهر منطقی مدیرعامل پیشین این شرکت در اظهارنظری جالب اعلام کرده بود که رانا راهی بازار امریکا خواهد شد.
 
بررسی رانا صفر کیلومتر؛ پرحاشیه ایران خودرو
 
هنگامی متوجه شدیم که گفته های منوچهر منطقی بلوفی بیش نبوده است که، رانایی که قرار بود با قیمت ده میلیون تومان به بازار عرضه شود فقط برای پیش خرید باید ده میلیون تومان به ایران‌خودرو پرداخت می کردید و هنگامی که خودرو را تحویل می گرفتید هنوز با همان خودرو ده میلیون تومانی روبرو بودید.
 
خودرویی که حتی در حد بازار داخلی هم نبود چه برسد به آمریکا
 
بررسی رانا صفر کیلومتر؛ پرحاشیه ایران خودرو
 
مدل های اولیه رانا دارای مشکلاتی از قبیل بی کیفیت بودن داشبورد، زیاد بودن میزان سر و صدا اتاق، مونتاژ ضعیف و مشکلات برقی بسیاری بودند.
 
با این وجود پس از گذشت 5 سال از حضور این خودرو در بازار کشور، سرانجام ایران خودرو در چند ماه اخیر تصمیم گرفته تا دستی به سر و گوش این کره اسب سرراهی بکشد و کیفیت آن را افزایش دهد.
 
حالا طبق آمار منتشر شده توسط سازمان بازرسی، کیفیت اولیه رانا افزایش یافته و جز معدود خودرو های کشور است که کارت طلایی سه ستاره بر روی سینه خود دارد، برای مقایسه جالب است بدانید که در این کلاس قیمتی، پژو 206 صندوق دار و تندر 90 از دیگر خودروهای سه ستاره بازار محسوب می شوند و یکسان بودن کیفیت خودروهای ایرانیزه شده خانواده پژو 206 با تندر 90 خود از عجایب روزگار است.
 
بررسی رانا صفر کیلومتر؛ پرحاشیه ایران خودرو
 
از این رو برای بررسی بیشتر تصمیم گرفتیم تا به سراغ یکی راناهای صفر کیلومتر برویم  و ببینیم تفاوتی در کیفیت ساخت آن طی این سال ها بوجود آمده است یا خیر.
 
لازم به ذکر است که مدل بررسی شده توسط یکی از خریداران این خودرو در اختیار ما قرار گذاشته شده است که مدل LX بوده و فول آپشن محسوب می شود.
 
طراحی ظاهری
 
هنگامی که به رانا نگاه می کنید کاملا متوجه می شوید که از 206 چه چیزهایی به ارث برده است. به خصوص آنکه رانا در نمای جانبی بیشترین شباهت را به 206 دارد اما از پشت و جلو مورد فیس لیفت و تغییرات قابل توجهی قرار گرفته است.
چراغ های کشیده که لامپ های تلسکوپی در آن بکار رفته است زیبایی بخصوصی مخصوصا در تاریکی شب بوجود می آورد. اختلاف سطح و فاصله موجود بین کاپوت، گلگیر و سپر مقداری توی ذوق میزند که نشان از کیفیت کم مونتاژ خودرو دارد.
پشت خودرو تا هنگامی که چراغ های مه شکن را روشن نکنید تقریبا بی عیب است.
 
نکته جالب در مورد مه شکن عقب این است که هنگامیآنها را روشن کردیم، به نظر می رسید که چراغ مه شکن سمت شاگرد سوخته است اما اینگونه نبود. بلکه قاب چراغی که سمت شاگرد روی سپر قرار دارد چیزی جز یک شب رنگ نیست و حتی اگر خودتان هم بخواهید برای آن لامپ نصب کنید، با مشکلات زیادی روبرو می شوید.
 
بررسی رانا صفر کیلومتر؛ پرحاشیه ایران خودرو
 
چراغ ترمز ثانویه نیز از پشت شیشه به روی صندوق انتقال پیدا کرده است که ظاهری مدرن تر به آن بخشیده است. بر روی سپر عقب، قلاب مربوط به بکسل کردن خودرو به شکل کاملا بی دلیلی از سپر بیرون زده است. قفل صندوق عقب نیز شرایط مشابهی دارد و نصب آن بدون هیچ روکش یا پوششی باعث برهم خوردن سادگی و نظم بصری نمای عقب خودرو شده است.
 
طراحی کابین و فضای داخلی رانا
 
با اولین نگاه به داشبورد خودرو در می یابیم که از قسمتی که از هم جدا شده اند و به درستی سفت نشده و لق میزند. کمی پایین تر که می آیید با وجود اینکه نسخه موجود از مدل فول اپشن بود، دکوری بودن یک کلید کاملا به چشم می آید.
 
بررسی رانا صفر کیلومتر؛ پرحاشیه ایران خودرو
 
کنسول وسط نیز به همین ترتیب است و همان ظاهر قدیمی 206 را دارد که جای کنترل آینه های بغل، ترمز دستی، دسته دنده و کلید شیشه های جلو در آنجا قرار دارد.
 
بررسی رانا صفر کیلومتر؛ پرحاشیه ایران خودرو
 
طبیعتا نباید انتظار وجود امکانات ساده ای نظیر زیر آرنجی برای راننده یا سرنشین کنار را داشته باشید اما در عوض صندلی ها نسبتا نرم و راحت هستند و قابل قبول به نظر می رسند.
 
کنترلر های سیستم تهویه نیز فرق چندانی با مدل اصلی خود که 206 است ندارد. در بالای داشبورد یک کامپیوتر کوچک وظیفه نشان دادن تاریخ، ساعت، هشدار باز بودن درها، دمای محیطی و مونیتورینگ حسگر دنده عقب را بر عهده دارد.
 
بررسی رانا صفر کیلومتر؛ پرحاشیه ایران خودرو
 
تجربه رانندگی با رانا 95
 
هنگامی که پشت فرمان رانا می شینید اولین چیزی که به چشم می خورد کیلومتر شمار باز طراحی شده نسبت به دیگر محصولات شرکت است. که ترکیبب رنگ قرمز کیلومتر با رنگ مشکی اتاق، حسی دلنشین و اسپرت را القا می کند.
اگر بر روی داشبورد نیز خطوط قرمز وجود داشت، طراحی کابین قطعا نسبت به شرایط فعلی جذاب تر میشد. فرمان نه چندان زیبا نسبت به دیگر محصولات کارخانه و نبود دکمه های کنترلر بر روی فرمان را می توان از نواقص این بخش دانست.
 
بررسی رانا صفر کیلومتر؛ پرحاشیه ایران خودرو
 
درها را نیز می توان فیس لیفتی از درهای 206 دانست که نمره قابل قبول را می گیرد. نکته خیلی جالب در مورد درهای رانا، نبود شاسی قفل است که از طریق کلیدی بر روی داشبورد می توان آنها را قفل کرد.
 
همچین اگر بخواهید درها را باز کنید هنگامی که اقدام به باز کردن توسط دستگیره بکنید بلافاصله قفل شان باز می شود. مشکلی که در این مورد وجود دارد این است که در هر سرعتی اگر باشید و اقدام به باز کردن بکنید قفل درها باز می شود که اقدامی خطرناک بوده و عجیب به نظر می رسد که مهندسان ایران خودرو به این مسئله توجه نکرده اند.
 
بررسی رانا صفر کیلومتر؛ پرحاشیه ایران خودرو
 
به لطف تغییر صندلی های جلو، فضای عقب خودرو اندکی نسبت به 206 به نظر می رسد ولی همچنان کمبود فضا برای پاهای سرنشیان عقب محسوس است.
 
اما اگر بخواهیم از این بخش یک نتیجه گیری کلی کنیم، کم شدن ورود صدای موتور و افزایش چشم گیر زیبایی و کیفیت اتاق نسبت به سری قبل خود قابل قبول است اما هنوز که هنوز است زیبایی و افزایش کیفیت فدای کیفیت کم مونتاژ شده است.
 
بررسی رانا صفر کیلومتر؛ پرحاشیه ایران خودرو
 
مشخصات فنی و تجربه رانندگی با رانا 
 
موتور 1.6 لیتری 16 سوپاپ که با نام اختصاری TU5 در کشورمان شناخته می شود، این روز ها به قلب تپنده تمامی کره اسب ها و توله شیرهای ایران خودرو تبدیل شده است و با توان تولیدی 105 اسب بخار در دور 5800 و گشتاور 142 نیوتن بر متر در دور 4000 مشخصات فنی قابل قبولی را ارائه می دهد.
 
هندلینگ خودرو برای مانور های شهری خوب بوده و از این لحاظ کاملا امتحان خود را پس داده است.
 
اما بر اساس مشخصات فنی مندرج در سایت ایران خودرو، رانا می تواند در 12 ثانیه به صد کیلومتر بر ساعت برسد و این رقم حدود 0.6 ثانیه کندتر از 206 اس دی است، 23 کیلوگرم اختلاف وزن بین رانا و 206 اس دی وجود دارد. (رانا 1109 کیلوگرم و 206 اس دی 1086 کیلوگرم)  که به شکل عجیبی از سنگین تر بودن رانا نسبت به 206 حکایت می کند.
 
بررسی رانا صفر کیلومتر؛ پرحاشیه ایران خودرو
 
مصرف سوخت در شهر 6.9 لیتر و جاده 5.7 برآورد شده است که بی هیچ دلیلی از مصرف سوخت کمتر رانا نسبت به 206 صندوق دار (مصرف شهری 8.94 لیتر در هر 100 کیلومتر طبق کاتالوگ خود شرکت و 5.25 در جاده) حکایت می کند.
 
این روزها جهان خودرو به سمت پیشرفت حرکت می کنند و نه پس رفت. اما در صنعت خودروسازی ما اوضاع به گونه ای دیگر است و با توجه به کاهش کیفیت فنی قطعات و ایرانیزه شدن بسیاری از مجموعه های فنی، رانا یک پله عقب گرد نسبت به 206 در مورد موتور و مشخصات فنی داشته است و جالب تر این که سنگین تر نیز شده است.دقیقا برعکس کاری که شرکت های خودروسازی روز دنیا همانند بنز و بی ام و عکس آن را انجام می دهند.
 
تجهیزات و ایمنی
 
تجهیزات به کار رفته در رانا را می توان گفت نه کم است و نه زیاد که می توان به :حسگر دنده عقب، شیشه های برقی چه جلو و چه عقب، سیستم صوتی 4 بانده و آینه های برقی اشاره کرد. از لحاظ ایمنی نیز از دو اربگ و چهار چرخ دیسکی بهره برده است.
 
در نهایت نبود آینه های برقی تاشو و کروز کنترل ازار دهنده است. همچنین وجود گارانتی 50 هزار کیلومتری و کارت طلایی سه ستاره از دیگر ویژگی های رانا است.
 
بررسی رانا صفر کیلومتر؛ پرحاشیه ایران خودرو
 
در اخر اینگونه می توان گفت، تنها کسی که در ایران‌خودرو به رانا امید وار بود اقای منوچهر منطقی بود و با نبود وی دیگر کسی امیدی به ان ندارد و این از آمار منتشر شده توسط وزارت صنعت معلوم است که نشان می دهد تیراژ رانا حتی به مرز 7 هزار دستگاه نیز نرسیده و تولید آن نسبت به سال گذشته با کاهش 32 درصدی مواجه بوده است.
 
بررسی رانا صفر کیلومتر؛ پرحاشیه ایران خودرو
 
این درحالی است تیراژ 206 اس دی بسیار بالاتر بوده و چه توسط شرکت و بازار خواهان بیشتری نسبت به رانا دارد.
 
بررسی رانا صفر کیلومتر؛ پرحاشیه ایران خودرو
 
شاید اگر رانا را قوی تر و کمی زیباتر بود یا حتی قیمت آن را در رده خودرو های زیر 30 میلیون تومان قرار می دادند زیر رقابت سنگین 405، 206 اس دی و حتی سمند قرار نمی گرفت و شکست نمی خورد.
ایراداتی که کاملا در آن به چشم می اید به دلیل کم بودن کیفیت مونتاژ این خودرو است که سایر چیز ها را فدای خود کرده است.
 
بطوریکه بعد از گذشت حدود یک ماه از تحویل خودرو چراغ های ان شروع به سوختن کرده اند. واقعا عجیب است که تاکنون واحد مهندسی ایران خودرو هیچ راه حلی را برای ایراد بسیار شایع سوختن چراغ های عقب محصولات خود ارائه نکرده است.
 
بررسی رانا صفر کیلومتر؛ پرحاشیه ایران خودرو
 
مشکل مونتاژ را می توان شایع ترین مشکل بازار خودروهای داخلی دانست که خودروسازان برنامه ای برای رفع ان ندارند. با این حال کمبود کیفیت تنها دلیل عدم استقبال از رانا نیست، بلکه ساده سازی این خودرو نسبت به 206 باعث عدم تمایل عمومی نسبت به این خودرو شده است.
 
در واقع اگر سمند را نسخه ای به روز تر و پر امکانات تر نسبت به 405 قلمداد کنیم، رانا درست در جایگاهی برعکس قرار دارد و نسخه ای ساده تر و ارزان سازی شده نسبت به 206 به حساب می آید و از طرف دیگر اختلاف قیمت رانا نسبت به 206 آنقدر چشمگیر نیست که مشتریان راضی شوند تا اسب خسته ایران خودرو را به شیر پیر پژو ترجیح دهند.
 
بررسی رانا صفر کیلومتر؛ پرحاشیه ایران خودرو
 
در انتها نیز مقایسه بین مشخصات 206 و رانا که توسط ایران‌خودرو ارائه شده است قرار داده ایم.
 
بررسی رانا صفر کیلومتر؛ پرحاشیه ایران خودرو
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , ایران خودرو , تست فنی رانا , بررسی رانا , بازار خودرو , تولید خودرو , پژو206






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

104 نظر

رانا
0

سلام.
۱۰۰۰ تا با رانا پلاس راه رفتم تو شهر‌و جاده‌. خیلی خوبه‌ نسبت به قیمتش. اصلا قابل مقایسه نیست با ۲۰۶ تیپ دو که اونم زیاد سوار شدم. یه بیست سی میلیون گرونتره که حتما حتما می ارزه
09:41  1399/10/17
پاسخ دادن
hamed
0

با سلام و خسته نباشيد دوستان من خودم از زماني كه يادم مياد خودروهاي ايرانخودرو را از صفر داشتم از جمله 206 هاچ بك - اس دي - سمند - پرشيا و 405 كه آخرينش 206 هاچبك بود . كه اونم صفرش رو سال 95 برج 8 تحويل گرفتم و الانم رانا مدل 98 كه برج 8 صفرش رو گرفتم . واقعا عاليه و حرف نداره ، از لحاظ شتاب و سرعت و امنيت و بي صدا بودن موتور و امنيت ... فقط در روغن موتورش دقت كنين كه خيلي مهمه و تمام .
11:57  1399/03/24
پاسخ دادن
امیر حسین
0

من رانا ۹۸ دارم و قبلشم ۲۰۶ sd داشتم و به مراتب ازش راضی ترم و خیلی ماشین خوبیه و سواری عالی داره
01:16  1399/01/21
پاسخ دادن
بهرام جانباز فریدونی.
0

ما خودمون رانا داریم. رانا ماشین عالی است حرف نداره. من عاشق رانا هستم.👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼🏎🏎🏎🏎😎😎😎😎😋😚😙😗😆😉😋😋😎😍🙂☺😂🤣😃😄😅😅😆😊😋😍😘🤗🙂☺😚😙😗🙄😏 ععععععععععععععععععععععع...
18:21  1398/08/10
پاسخ دادن
شاهین
0

کلا ماشین های پژو نسبت به ماشین های دارای آرم اسب دارای بدنه اصولی تری هستند . هر چقدر هم قدیمی اما اکثرا هنر شرکت معتبر پنین فاریبنا رو میشه توشون کاملا دید . منظورم نسبت به ماشین های همدوره خودشون هست . از طرح بدنه 405 و 406 و 206 نمیشه ایراد خاصی گرفت . باز هم میگم منظورم نسبت به دوره خودشون هست نه اینکه برید با بنز 2018 مقایسه کنید . عدم استقبال از دنا و سورن و سمند نسبت به پژو ها بی دلیل نیست . درز بین قطعات بدنه دنا و افتادن سریع بدنه سمند و سورن رو ببینید متوجه میشید . سورن و سمند چند سال که کار کنند انگار 30 سال ازشون کار کشیدی ولی 405 و 206 و پارس خیلی دیرتر دچار این حالت میشن
09:42  1397/10/22
پاسخ دادن
مصطفی
3

نه پس به چیز دیگه میگن
18:22  1394/11/10

مصطفی
1

ماشین قدیمی به چه دردی می خوره ماشین های امروزی را انتخاب کن مثل لامبرگینی یا بوگاتی
18:35  1394/11/10

کاظم
0

سلام میخواستم بدانم خودروی رانا که امسال تحویل میدهیداز نوع جدید است از بهمن امسال ۹۷ منظورم هست ممنون از سایت خوبتان .خواهشمندم از نوع جدید باشه ممنون
23:28  1397/10/21
پاسخ دادن
محسن
0

رانا ایرادی نداره فقط باید قطعات ضعیف ایران خودرو روش نریزی من دو بار دینام داغون کردم بار سوم رفتم از بیرون جنس خوب خریدم دیگه خرابی نداشت لامپ پرژکتور هم دوبار سوخت رفتم جنس خوب انداختم مشکل حل شد برای تعمیر خودرو سمت نمایندگی ایران خودرو نرید جنس آشغال و تعمیری جایگزین میکنن
23:19  1397/08/26
پاسخ دادن
اسماعیل
0

رانا واقعا ماشین دوست داشتنیه
خوش اسپرت و عالی
نرم و کم مصرف
موتور عالی
12:36  1397/03/30
پاسخ دادن
محمد
2

سلام
من میخوام صادقانه و به دور از تعصب صحبت کنم هم مزایا و هم معایبش رو از تجربه رانا به شما میگم
من رانا مدل 9 95 دارم
یک هفته بود گرفتم صدای تق تق میومد از داخل جلوبندی ،رفتم نمایندگی طبق رو عوض کردن و خوب شد
لامپ های پرژکتورش دوبار تا حالا سوخته و عوض کردم
کلاجش یکم شل شده بود رفتم نمایندگی گفتن باید دوشاخ کلاچ بهینه بذاری
به دوستان هم پیشنهاد میکنم هرچه زودتر برن دوشاخ کلاجشون رو عوض کنن و بهینش رو بزنن
اما واقعا برتریهایی داره که حیفه که نگم
من با 405 206 سمند پارس ال90 کورس گذاشتم و رانا همیشه برتر و پیروز میدان بود
واقعا تو شتاب و هندلینگ خوبه و ایرادی نداره
بی صدا کلاچ تیز و حس رانندگی خوب و اسپرت
من که عاشقش شدم ، اسم ماشین من رعنا هست
22:13  1397/01/29
پاسخ دادن
مهدی
0

من سه ساله رانا دارم مدل 96. خودروی چینی دارم و یک خودروی وارداتی فرانسوی.یه پراید هم قبلا داشتم که فروختم.
من از رانندگی با رانا لذت می برم.تنها بدیش کابین بی روح و بی کیفیت بدون آپشن و امکاناته.
ولی دیگه عادت کردم. توجهی بهشون نمیکنم. ولی هندلینگش رو دوست دارم. خصوصا وقتی بخاری روشنه . نمیدونم چه ربطی داره ولی وقتی بخاری روشنه ماشین نرم تر میشه و یه لذت خاصی داره.یه مانیتور s100 نصب کردم تمام کمبود آپشنهاشو جبران کرده.
امکانات s100 وینکا ( جی پی اس . رادیو . پخش فیلم. پخش موسیقی . تلویزیون . دوربین دنده عقب . یه دوربین دوم برای ضبط میشه نصب کرد. جند ورودی usb . ورودی aux . ipod
ورودی dvd . چهار گیگ فضای ذخیره سازی داخلی . قابلیت انتقال حذف و کپی فایلهای صوتی تصویری و فیلم از طریق سیستم .مانیتور 7 اینچ
01:19  1396/11/18
پاسخ دادن
اکبر یوسفی
0

با سلام نسبت به قیمتش از خیلی ماشینهای ایرانی بهتره من خیلی راضیم تا حالا تعمیرگاه ندیدم مدلش ۹۳ فقط تعویض روغن رفته
12:25  1396/08/23
پاسخ دادن
کوروش
40

پن تو ۴ سال گذشته ۵تا ماشین عوض کردم ۴۰۵ داشتم بعد ۲۰۶ تیپ ۲گرفتم صفر سه ما ه داشتم ۲ماهش گارانتی بود بعد سمند گرفتم از اونم راضی نبودم بعد تیبا دو گرفتم اونم یهو مصرفش خود بخود میشد صد کیلومتر ۱۵ لیتر هر کارش میکردن عیبش نشون نمیداد تا یه دوستی پیشنهاد داد رانا بگیرم با اینکه تبلیغ بد براش زیاد هست گرفتم واقعا از نظر موتور و گیریبکس وفنی عالیه شتاب و ترمز عالی ظاهرشم به روز تره زیباتره فقط رودری هاش تو چاله چوله صدا میداد اونم اسفنج چسبوندم زیره رودری صداش افتاد واقعا نسبت به تبلیغه بدی که دربارش میکنن بی انصافیه به نظر من از بقیه ماشین هایی که داشتم خیلی سر تره
05:58  1396/07/08
پاسخ دادن
علی
39

دقیقا اینجوریه آقا کورش منم قبل از خرید دودل بودم ولی الان حدود 18000 تا روندمش فقط سرویس دوره ای بردم نمایندگی.. خیلی راضی ام ماشین فوق العاده خوب و باکیفیتیه ..
شتاب ترمز ظاهر بیصدایی ..
اونایی که در موردش چرت و پرت نظر میدن یا اصلا سوارش نشدن یا راناهای قدیمی داشتن جدیداش حرف نداره..
12:46  1396/07/08

شوماخر
6

برام جالب بود توی این صفحه بعضی ها با هم کل کل امتیاز گذاشتن تا ۱۸۰ امتیاز.خخخخ رانا ظاهرش قابل قبوله ولی وقتی به اتاق و قسمت موتورش نگاه میکنم دلم میزنه. با یه من عسل هم قابل هضم نیست. مخصوصا کیفیت رو دریها و داشبوردش. هزار آفرین به سمند خودم.
11:15  1396/06/20
پاسخ دادن
عمید
65

دقیقا شما باید همون سمند پیرمردی لش رو سوار شی..
رانا سوار شدن کلاس میخواد ...
خخخخخ
11:19  1396/06/20

سعید
4

رانا من رو یاد وانت پیکانم میاندازه قبلا داشتم. رو دریهاش شبیه وانت پیکان یک قلمبگی داره خیلی بی ریخته. داشبردش واقعا بیخوده. ظاهرش فریببنده است اینو قبول دارم. گول ظاهرش نخورین.
09:10  1396/07/03

عمید
53

با سلام و احترام
ماشین بسیار زیبا و با کیقیت با سواری عالی و فرمانپذیری نرم و با کیفیت.
چرندیات اینجا اصلا درس نیست
حتما بخر ولی صفرشو.
10:50  1396/06/20
پاسخ دادن
جواب
2

ماشینهای کله اسبی ایران خودرو همشون آشغالن به جای آسمون به ریسمان بافتن برید ببینید چقدر آمار فروش رانا سورن دنا سمند علیرغم هزاران طرفند فروش اقساطی و کارت طلایی 4 ستاره و آپشن های زیاد و ... هنوز به یک سوم پژو ها نمیرسه
16:04  1396/03/22
پاسخ دادن
علی
132

اگه با منطق شما صحیت کنیم باید بگیم پراید که پر فروشترین ماشینه پس بهترین ماشینه!! خخخخ
دوست عزیز برو ببین همین پارس و 405 چجوری تو تصادفات له میشن!
ولی باز مردم دارن میخرن!
هروقت پارس و 405 تونست یه ستاره فقط کیفیتشو بیشتر کنه از پژو دم بزن!
البته بحث 206 جداست چون ذاتا ماشین خوبیه فقط قدیمی شده ولی به اندازه پارس و 405 خز نیست!
19:04  1396/03/22

محمدرضا از کرج
114

معلومه که پژو پرفروش ترین ماشینه چون مردم ایران دنبال برند هستند
دنا و سورن خودروی ملی هستند و کمترین فروش رو دارند
ایران خودرو هم وقتی می بینه مردم دنبال برند پژو هستند پژو 207 و 2008 رو با چند برابر قیمت واقعی قراره بکنند تو پاچه مردم
تا مردم ایران در برابر خودروی ملی واکنش دلخواه ایران خودرو را نشان ندهند ایران خودرو هم از مردم انتقام سختی خواهد گرفت و ماشینهای جدید برند پژو رو به قیمتی میفروشن که مردم توان خریدش رو نداشته باشند و مردم دوباره مجبور بشن ماشینهایی رو بخرند که 40 ساله دارند سوار میشن و براشون تکراریه فاقد جذابیت مثل 405و پرشیا
20:49  1396/03/22

محمدرضا از کرج
50

معلومه که پژو پرفروش ترین ماشینه چون مردم ایران دنبال برند هستند
دنا و سورن خودروی ملی هستند و کمترین فروش رو دارند
ایران خودرو هم وقتی می بینه مردم دنبال برند پژو هستند پژو 207 و 2008 رو با چند برابر قیمت واقعی قراره بکنند تو پاچه مردم
تا مردم ایران در برابر خودروی ملی واکنش دلخواه ایران خودرو را نشان ندهند ایران خودرو هم از مردم انتقام سختی خواهد گرفت و ماشینهای جدید برند پژو رو به قیمتی میفروشن که مردم توان خریدش رو نداشته باشند و مردم دوباره مجبور بشن ماشینهایی رو بخرند که 40 ساله دارند سوار میشن و براشون تکراریه فاقد جذابیت مثل 405و پرشیا
20:54  1396/03/22

محسن
110

دوستان یه جوری میگن پژو انگار داره مستقیم از پاریس و فرانسه میارن برامون خخخخ نه داداش همون ۲۰۶ از آرم جلو بگیر تا آرم ته ماشینش همش چینی شده با موتور ایرانی و قطعات بی کیفیت
تموم شد اون پژویی که فرانسه روش نظارت داشت الان فقط ماکت ۲۰۶ دارن میدن به مردم
همین تیپ۲ با موتور tu3.که ۱۳۰۰ سی سی ضعیف و هیچ امکانات دیگه ای هم نداره ۳۳ میلیون دارن میندازن به مردم حتی در مقابل تیبا۲ که موتورش ۱۵۰۰ سی سی مگاموتور حرفی برا گفتن نداره با اینکه TIBA2 فقط ۲۸ میلیون و امکانات بیشتری داره مثل آینه برقی شیشه عقب برقی و ....
21:21  1396/03/22

جمشيد
0

آره دوست عزيز 405 و پارس و 206 اگه كيفيت ندارن حداقل ظاهر و ريخت مناسبي دارن مثل رانا و دنا و سورن و سمند داشبورد و قطعات بدنه لق و لوق پر از درز و شكافهاي ضايع كه انگشت دست هم به راحتي داخلش ميره نيستن كه بعد از دوسه سال كاركردن مثل ماشين بيست ساله از ريخت و قيافه ميافتن
13:47  1396/03/22
پاسخ دادن
علی
115

اتفاقا 405 و پارس خیلی وقته از ریخت افتادن، ماشینی که سر 100 تا سرعت باد از دراش بیاد تو کیفیتش کجا بود. ساختار قدیمی و کهنه ی 405 پاری جوریه که بعد از یه مدت کل درها به صدا می افته، البته ذات طراحی این نوع بدنه همینه و کاریش نمیشه کرد، خیلی وقته تاریخ مصرفش تموم شده!
ولی 206 رو موافقم، هرچند باز ظاهرش نسبتا قدیمی شده ولی مشکل باد اومدن داخل اتاق تو سرعتهای بالا یا سرو صدای در رو نداره.
خیلی وقته دیگه ناظر پژو نظارتی نداره رو قطعات، برو لاستیکای 206 و رانارو مقایسه کن ببین کدومش بهتره!!!
هرچند من خودم 206 رو هم خیلی دوس دارم، ولی 405 و پارس علاوه بر خز شدن خیلی بی کیفیتن.
14:47  1396/03/22

موسي
2

ماشينهاي خوب و تا حدودي با كيفيت ايران خودرو فقط پارس 206 و 405 هست بقيه سمندسورن دنا رانا همه سمبلكاري و سرهم بندي و من درآوردي حيف پول هستن
دوستي داشتم در واحد كنترل كيفيت ايرانخودرو ميگفت تمام قطعات فني مشترك 405 و 206 و پارس كه به علت سختگيري ناظر شركت پژو از خط توليد مرجوع ميشه را ميبرن ميبندن رو همين آت آشغالهاي آرم كله اسبي

واسه همينه كه مردم هم فهميدن و نميخرن شما به آمار توليدي ايرانخودرو نگاه كني مجموع فروش دنا رانا و سورن و سمند روي هم در طول سال به اندازه فقط يكي از محصولات پارس يا 405 يا 206 نميرسه
10:59  1396/03/22
پاسخ دادن
شهرام
110

کجای 405 با کیفتیت هستش یا همون 206 کجاش با کیفیت تمام قطعاتش چینی و ایرانی با موتور هندی سوار کردن شده 206
اون تیپ2 که دیگه برا خودش سمبلی هست با موتور ضعیف 1300 سی سی اسب بی بخار بعد داره همون 33 میلیون میفروشه خودم الان دارم گیربکسش زوزه میکشه دنده ها بد جا میره موتور کشش نداره که تو این گرما کولر روشن کنم صداشم زیاده داشبورد هم به صدا افتاده از همه جالبتر اینه که رفتم کارواش اومدم خونه دیدم آب رفته تو چراغ جلو سمت شاگرد اینش دیگه چیکار کنم بعد میگی کیفیت داره نگو داداش
12:04  1396/03/22

علی
105

مردم ما همون اول ال90 رو هم نمیخریدن!!! ولی الان شده گل سرسبد!
احتمالا دوستی که داری ازش تعریف میکنی برا سال 90 به قبل بوده، الان 6 ساله هیچ ناظر پژویی رو خط تولید نظارت نمیکنه!!
در ضمن اگه ملاک مردم باشه، همین مردم دارن 405ی رو میخرن که بعد از پراید ضعیف ترین بدنه رو داره!! یه سرچ از آمار تلفات پارس و 405 تو جاده ها بگیر ببین چجوری تو کوچکترین تصادف تا نصف مچاله میشن! بدنه 405 و پارس خیلی وقته منسوخ شده. هنوزم که هنوزه 405 و پارس 1 ستاره کیفیت دارن و جزو بی کیفیت ترین ماشینا محسوب میشن ، ذات همین بدنه هستش که تو سرعت بالای 100تا باد میاد توش و بعد از یه مدت کل درها به جیر و جور می افته!
206 از لحاظ بدنه و اتاق خیلی خوبه ولی تفاوتش با رانا اونقدر نیست که قیمتش فرق میکنه، هرچند ظاهر رانا خیلی از اس دی بهتره، در کل هم اس دی و هم رانا جفتشون خوبن فقط رانا بروزتره همین.
جفتشون هم سه ستاره هستن
14:57  1396/03/22

محمد
118

همانطوركه مديريت محترم سايت فرمودند راناماشين بسيار خوبيست، چون:
1) اولين فاكتور ماشين ايمني آن است كه رانا باداشتن 4 ترمز ديسكي و بدنه مقاوم با طراحي خاص از هم رده هاي خود بهتر است.
2) به لحاظ شتاب و فني، رانا با داشتن موتور TU5 بسيار پرشتاب و تيز است.
3) عايق بندي راناهاي جديد بسيار خوب انجام شده و حس نرم بودن ماشين هنگام رانندگي را به واسطه ي صداي كم بيشتر ميكند.
4) به لحاظ آپشن، وجود سنسور دنده عقب، آينه هاي برقي با گرمكن، 4شيشه برقي و 4باند، در حد متوسط به بالاقرار دارد.
5) و در نهايت با طراحي جديد داشبورد و ظاهر زيبا بسيار خوش رخ، و براي اسپرت شدن مستعدتر است. همچنين به لحاظ طراحي و جمع و جور بودن بدنه، دربها به راحتي به صدا نمي افتد و در كل بعد از چند سال حس افتادگي ماشين دست نميدهد.
1-) البته ذكر اين نكته رو نبايد فراموش كرد كه فضاي صندلي عقب اندكي كوچك است و مناسب براي نشستن 3 بزرگسال درشت هيكل نيست.
با اين اوصاف در رنج قيمتي زير 40 مليون رانا تنها ماشيني است كه اكثر امتيازهاي مثبت را با حداقل امتياز منفي داشته، و به لحاظ قيمتي نيز مقرون به صرفه ترين ماشين بازار است.
10:12  1396/03/22
پاسخ دادن
نريمان
0

دوستي داشتم كه در خط توليد ايرانخودرو كار ميكرد ميگفت قطعات فني 405 و پارس و 206 كه ناظر شركت پژو كيفيتشان را تاييد نميكنه و با اين محصولات مشتركه ميارن روي سمند و رانا و سورن ميبندن
10:12  1396/02/20
پاسخ دادن
مجی
125

سلام دوست عزیز
مگه هنوزم پژو فرانسه روی خط تولید ایران خودرو نظارت میکنه؟؟؟ تحریم شدیم سال 91 گذاشتن رفتن کشور خودشون اینا موندن و خط تولیدخودشون و جنس های بی کیفیت چینی و ایرانی که سوار میکنن میدن به مردم ..........
13:27  1396/02/20

محمد رضا
116

این حرف فقط یه شایعست.
راناهای تحویل دی ماه 95 همشون لاستیک یزد تایر زیرش بود در حالی که زیر اس دی لاستیک کویر بود، از همینجا میشه فهمید جنسهایی که رو رانا میزارن بهتره یا اس دی!!!!
به دلیل اینکه رانا برند خوده ایرانخودرو هستش و ایرانخودرو رو رانا فوکوس کرده و کیفیتشو برده بالا رانا از نیمه های 94 سه ستاره شد، در حالی که اس دی نیمه های 95 و هنوز هم از لحاظ امتیاز کیفیت پایین تر از رانا هستش. حتی به علت آتیش سوزی شرکت کروز که بزرگترین و بهترین قطعه ساز ایرانه، رانا اصلا فروردین امسال تولید نشد و تو لیست سازمان بازرسی کیفیت هم نیست! چرا؟ چون نخاستن دوباره جنس آشغال چینی روش بزارن. راناهای جدید از لحاظ کیفیت حرفی نداره واقعا خیلی بهتر شده.
09:12  1396/03/13

سیامک نراقی
102

ایرادی که به به خطرناک بودن قفل در گرفتن درست نیست. شما در هر حالتی متونید در را توسط دسگیره از داخل باز کنید. حتی در حالت قفل چهار در، بنا بر این ایراد مقاله بیجا میباشد. سوختن چراغ های عقب هم با انداختن لامپ با کیفیت حل میشود.
18:17  1396/02/19
پاسخ دادن
عرفان
198

این نمودار قیمت رانارو نگاه کنید
میتونید نمودار ماشینای دیگرو هم نگاه کنید، هیچ ماشینی به نسبت قیمتش تو بازار آزاد مثل رانا گرون نیست... اینم سایت قیمت:
http://www.1616.ir/price/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%A7-lx-1395
09:10  1395/11/09
پاسخ دادن
مهدی
201

رانا به نسبت قیمتش واقعا ماشین خوبیه

من خودم ال نود دارم و دوستم رانا سوار شدم از نرمی و هندلینگ بهتری نسبت به ال نود بهره منده و همچنین امکانات بهتری هم داره اینو خالصانه میگم و بدون غرض البته من از ال 90 خودم هم راضی ام ولی نسبت به قیمتش فکر میکنم 7 میلیون گرونتره کاش ال نود آپشنای بیشتری داشت اونوقت ماشین تکی میشد و قیمتش واقعی
21:48  1395/11/06
پاسخ دادن
سید رضا
128

اتفاقا منم از ال 90 خوشم میاد ولی یکم با قیافش مشکل دارم، اگه بخاییم نسبت به قیمت بسنجیم درسته رانا با 33 تومن ارزش خریدش خیلی خوبه برا کسی که مصرف کنندس نه دلال
09:41  1395/11/07

رضا
3

يه نفر نشسته هي مي نويسه رانا عاليه و فلانه. خيلي هم داره زور مي زنه
تو نمايشگاه خودروي اصفهان حتي يك نفر هم سمت رانا نمي رفت!!!!
خودتون بريد نمايشگاه و ببينيد حتي يك نفر هم به رانا توجه نمي كنه
19:40  1395/11/06
پاسخ دادن
سید رضا
193

بعد از یه مدت هجوم میبرن، مردم ما جو گیرن هنوز فک میکنن راتا همون راناهای اولیسسسس
20:59  1395/11/06

امیر رضا
121

جنابعالی اصلا تو رانا نشستی؟؟ یا مثل همون مردم با حرف مردم درمورده رانا قضاوت میکنی؟؟!😅
21:31  1395/11/06

رضا
3

اونوقت كه تو نمي دونستي رانا چيه من خريدم. اولين سري رانا رو خريدم سال ٩١. تا مرداد ٩٣ داشتمش. ولي اصلا راضي نبودم ازش
00:01  1395/11/07

سید رضا
198

خوب آقا رضا ما هم بحثمون همینه، اون رانایی که جنایعالی سوار شدی واقعا با رانای الان فرق داره، کسی منکرش نیست راناهای اولبه بد بودند، ولی الان کسایی که از اواخر سال 94 رانا تحویل گرفتن خیلی موردی پیدا میشه که ناراضی باشن مگه اینکه واقعا بدشانس باشن، من اکثر کسایی که راناهای جدیدو تحویل گرفتنو راضی دیدم، هیچ کی ناراضی نیست.
09:37  1395/11/07

مجید
76

نمودار قیمت رانارو نگاه کنید

http://www.1616.ir/price/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%A7-lx-1395

حالا باز بگو مردم سمتش نمیرن



21:44  1395/11/07

حسین
1

من یه رانای مدل 92 داشتم که واقعاً کیفیت داشبورد پایین بود و بعد سرعت 110 صدای واقعاً گوشخراشی داخل ماشین میومد. ضمناً بعضی قطعات مثل شیشه بالابر هم زود خراب شد و موجگیر اکسل عقبش از اول صدا می داد و آمپر بنزین و دماسنج هم اغلب قاطی می کرد. که غیر مشکل صدای داشبورد(که گفتن از لوله بخاریش هست) بقیه با گارانتی حل شد. البته باید بگم که شتاب اولیه، کولر و موتوریش عالی بود و برا من که تو منطقه گرمسیر بلوچستان هستم با دمای اغلب بالای 50 درجه خوب جواب می داد. البته ناگفته نماند که منطقه سرباز بلوچستان(زیستگاه تمساح مردابی) واقعاً پرپیچ و خمه ولی ماشین سرپیچها خوب خودشو جمع میکرد. ضمنآ من تو کفی نتونستم از 165بیشتر برونم که نمیدونم مشکل از آب بندیش بود یا چیز دیگه. اگه واقعاً این معایبش تو سری های جدید حل شده باشه ارزش خرید رو داره. لطفاً اگه کسی جدید خریده نظر بده چون منم دنبال خرید ماشین تو همین رنج قیمتی هستم.
09:37  1396/04/17

مجید
199

رانا خیلی عالیه یه رخش می ارزه به کل ماشینای همردش ...
ترمز 20
شتاب 20
قیافه 20
یه جوری میگن رانا بده که انگار ماشینای دیگه چی ان؟؟!!
یه بار تو سمند و 405 و پارس و ال 90 بشینی بعد بیای پشت فرمون رانا بشینی میفهمی رانا چیه...
گیر دادن به جنس رودری و داشبورد انگار داشبورد ماشینای دیگه از الماسه....
16:23  1395/11/06
پاسخ دادن
عادل
198

راناهای مدل جدید که خیلی تعریف میشه، هرکی داره میگه خیلی خوبه، قدیمیهاش خوب نبود الان خوب شده ارزش خریدش خیلی بالاست.. از 405 و سمند و ال90 خیلی بهتره
09:10  1395/11/06
پاسخ دادن
محمد
134

من رفیقم اول 95 یدونه گرفت خیلی عالیه من خیلی سوارش شدم حتما خودمم میخرمش یدونه به نسبت 34 تومن خیلی خوبه 4تا ترمز دیسکی، موتور v8 ، آپشنای خوب، 4تا باند، ظاهر خوب نرم و بیصدا..
16:25  1395/11/06

رجب
172

ظاهرن تو مدلای جدیدش کل مشکلاتش حل شده اکثرا راضی هستن اونایی که دارن، احتمالا به قول دوستمون ماشین این آقا بد دراومده که از اایرانخودرو بعید نیست بیشتر شانسیه به این حرفا گوش ندید
16:27  1395/11/06

معین
192

از زاویه ی عکس هاش هم مشخصه یارو از رانا متنفر بوده!!!
09:02  1395/11/06
پاسخ دادن
مرتضی
148

دقیقا ماشین به این خوشگلی رو ببین چجوری عکس گرفته، نویسنده این مقاله اگه از سمند و ایس ال ایکس و اس دی مینوشت اینجور عکسایی میزاشت عایا؟؟!!!!!
16:29  1395/11/06

امیررضا
197

ال 90 هم اون اوایل اومده بود کلی حرف و حدیث پشتش بود، رانا از سال 90 تولید میشه ک از بدشانسی خورد به تحریما که کیفیت همه ماشینا افتضاح بود، مدل جدیداش خیلی خوبن، قیمتشم روزبروز داره رشد میکنه، برا خونواده های کم جمعیت و جوونا عالیه حرف نداره
11:14  1395/11/05
پاسخ دادن
همایون
25

درست میفرمایید
15:41  1395/11/05

امیرعلی
197

اره اگه سرچ کنی تو یکی از سایتها 120 دلیل نوشته که رانا نخریم و جوری از معایبش گفته که انگار با لامبورگینی مقاسش کرده!!!
اگه واقع بینانه نگاه کنیم زیر 40 ملیون از نظر ظاهری از همه ماشینا زیباتر و بروزتر هستش با 4 ترمز دیسکی و موتو tu5 و بدنه 206 که حداقل تو تست کرش 4 ستاره هستش و مثل سمند و 405 و برسیا 1 ستاره نیست.
اینجا خیلی رانارو کوبیده، و این اصلا درست نیست.
15:57  1395/11/05

سوسن
203

اصلا اینطور نیست، تو رنج قیمتی زیر 40 ملیون خیلی ماشین خوبیه، خیلی چیزایی که اینجا نوشته درست نیست!
ترمزهاش عالیه، شتابش حرف نداره، تو سرعت 110 با دور موتور 3000 خیلی کم صدا، نسبت به اس دی نرم تر، هندلینگ خوب، ظاهر بروز و شیک،
شاید از نظر بعضی ها رودریهاش یکم خشکه همین، اصلا ارزش 6 ملیون و نداره که بخاطرش آدم اس دی بگیره، چون الان داشبورد اس دی دیگه مثل اس دی های قبل سال 90 نیست خیلی تفاوتی با رانا نداره. یه مسئله ای هم هست اینه که اکثر ماشینای تو این رنج یه سری ایراداتی دارن ولی رانا تنها مشکلش رودریهاشه همین.
نمیدونم نگانده چرا با دید منفی نوشته، من تجربه دو سال سواریشو دارم و ماشینای تو این رده رو اکثرا سوار شدم، سواری رانا به علت شتاب و ترمز عالی و جمع و جور بودن ماشین و تسلط به جاده واقعا عالی و لذت بخشه، حتما تست کنید، مخصوصا مدلهای جدیدش که حرف نداره.
11:11  1395/11/05
پاسخ دادن
علی
177

این مقاله با دید منفی و غرض ورزانه نوشته شده و اصلا اینطور نیست، احتمالا ماشینی که بررسی کرده خوب از آب درنیومده چون ماشینای ایرانی مثل تخم مرغ شانسین و ممکنه خوب یا بد از آب دربیان، میتونستند برن سراغ یکی از خوباش، من رفیقم دو ساله سوارش میشه فقط روغن و بنزین زده، با سواری خیلی نرم و تیز...
ممکنه هر ماشینی بد در بیاد این دلیل نمیشه که کلا اون ماشینو بکوبی، !!
206های 92 یا 93 به تمام معنا آشغال بودن، آیا دلیل میشه بگی کلا 206 بده!!!
16:01  1395/11/05

عرفان
206

خیلی این مقاله مغرضانه نوشته شده،
مثلا اگه یه 206 از جلو نگاه کنید قلاب بوکسر زده بیرون ولی تو رانا اصلا اینطور نیست و باید درپوشو باز کنی و پیچ بوکسر ببندی.
یا فاصله بین کاپوت و چراغها تو 206 مثل راناست ولی اینجا جوری عکس گرفته انگار ماشین تصادفیه...
تنها ایرادی که میشه به رانا گرفت جنس متوسط داشبوردش هست همین، که اونم هرکی حاضره بخاطرش 6 ملیون بیشتر بده میره اس دی میخره که از نمای عقب بسیار زشت و بی ریخت است. در عوض به علت استفاده از کمک های گازی بسیار نرمتر از 206 میباشد. فضای صندلی عقب بهتر است، از لحاظ فنی کوچکترین تفاوتی با اس دی نداره چه بسا نده ها و کلاج بسیار نرمتر از 206 میباشد.

15:08  1395/11/04
پاسخ دادن
محسن
196

والا منم یه سالی میشه این ماشینو دارم هیچکدوم از این مشکلاتو ندارم، خیلی نرم و بیصدا ، شتاب و ترمز عالی، هندلینگ عالی و کم مصرف،
یکم داشبوردش جاداشت بهتر باشه، که برا من مهم نیست ولی قیافش خیلی لوکس و بروزه،
کلا نمیدونم چرا اونایی که رانا دارن راضی ان ولی اونایی که ندارن ناراضی!!!
16:22  1395/11/04

مهدی
102

کاملا موافقم
دوستم برقکار خودرو هاست 4 ساله رانا داره و کاملا راضیه
19:27  1395/11/04

محمدددد
203

من 2 ماهه سوار میشم و خیلی نرم و عالی و کم صدا و راحت..
خیلی مشکلاتی که یاد میشه ندارم.
19:21  1395/10/28
پاسخ دادن
کاربر: m&z
112

چرا رانا اتوماتیک تولید نمیشه؟
14:37  1395/10/25
پاسخ دادن
علی
2

آقا من سال 92 یه دونه رانا داشتم یکم بزکش کرده بودم خیلی خوشگل شده بود ولی ایرادایی که داشت باعث شد بفروشمش از جمله صدای زیاد موتور ، صندلی واقعا بی کیفیت جوری که از تهران تا قم میرفتم میله های زیر فوم صندلی رو تو بدنم حس میکردم ، و صفحه کلاچ داغون ولی مزایایی هم داشت از جمله ترمز فوق العاده و مصرف سوخت خیلی کم ، بعد از اون یه 206 sd مدل 94 گرفتم واقعا ارزش تقریبا 4 میلیون بیشتر رو داره و تنها ایرادی که الان 206 بنده داره همون صفحه کلاچ داغونه ولی بقیه موارد کاملا از رانا سرتر هست، باز تو این زمونه کسی قصد خرید ماشین ایرانی داره بهترین کار تست و تجربه از نزدیک ماشین هست تا با معیار های خودش بسنجه ، و البته ال نود دنده ای و اتومات هم داشتم و همینطور سمند ، میخام بگم هیچکدوم این ماشینا کامل که نیستن هیچ نصفه هم نیستن هر کدوم مزایا و معایب خودشونو دارن حتی ال نود اتومات 47 میلیونی
21:02  1395/10/23
پاسخ دادن
همایون
20

بچه ها میدونستید اگر رانا رو بر عکس کنید میشه انار..
فقط رانا
13:26  1395/10/23
پاسخ دادن
همایون
7

اینجاست که شاعر میگه آی انار انار یاره دیوونه از فردای خود کسی چه میدونه؟ حالا دوباره تکرار کنین. آی انار انار یاره دیوونه از فردای خود کسی چه میدونه. خلاصه که فقط رانا...
16:00  1395/10/23

همایون
5

من دو ساله تازه موتور سیکلت سوارم. از دست خریدم خیلی هم رازی ام شکر.. ولی فقط رانا.
19:42  1395/10/23

کاربر: m&z
6

یه روزی 30 میلیون تومان بیش از 30 هزار دلار بود، امروز 30 میلیون تومان کمتر از 7500 دلار هست. الان دیگه موتور سیکلت هم گرونتر از این قیمت شده. با این پول ماشین بدی هم نیست. نباید توقع زیادی داشته باشید
14:12  1395/10/22
پاسخ دادن
محسن
180

با سلام خدمت همه دوستان
حدودا دوماهي ميشه رانا رو تحويل گرفتم خلاصه بگم نسبت به قيمتش ماشين خوبيه والسلام.
10:49  1395/10/04
پاسخ دادن
دانیال
206

من به شخصه به دلیل کمبود مالیمجبو به خرید رانا شدم برای خانمم
خودم هم کیا دارم
نمیخوام مقایسه کنم
ولی به عنوان کسی که چند باری سوارش شدم و باهاش مسافرت هم رفتم
در صف ماشینهای ایرانی و زیر 40 میلیون هیچ مشکل و ایرادی ندیدم
و کاملا هم ازش خوشم اومده
دوستان اگه سوارش نشدید و مسافتی رو باهاش طی نکردید
به هیچ عنوان حق اظهار نظر ندارید
ولی در کل لیاقت بعضی از ما ایرانیها فقط در حد بنز و bmw و تویتا هستش و البته ماشینهای هم سطحشون
مشکل اونایی هستند که نمیخوان ما ماشین خوب و مطمعن سوار شیم
23:26  1395/09/23
پاسخ دادن
کاربر: همایون
38

متاسفانه برخی افراد معلوم الحال به اسم بنده نظر غیر مربوط میذارن که تصمیم گرفتم یک کاربری درست کنم- دلیل اینکه بنده میگم فقط رانا رو در پیج رانا 95 توضیح دادم بارها و بارها. دوستان لطف کنند برن و مطالعه کنن... فقط رانا...
13:05  1395/09/10
پاسخ دادن
همایون
15

من با رانا ماکسیمارو میگرم بیچاره ها 100 تومن پول دادن ولی به ماشینه من نمیرسن
00:42  1395/09/10
پاسخ دادن
حجت
17

خوشا به سعادتت که چه دنیای شیرینی داری!!!!!!
08:01  1395/09/10

جعفر
5

یه دونشو داشتم مدل 92 ال ایکس پدری ازم در اورد که از محصولات ایران خودرو مثل سگ میترسم
23:15  1395/09/09
پاسخ دادن
پوريا
8

ماشينهاي با آرم كله اسب ايرانخودرو يكي از يكي اشغالتر و بي كيفيت تر هستن چون هيچ نظارتي رو توليدشون وجود نداره
10:00  1395/09/09
پاسخ دادن
کاربر: m&z
193

اینقدر از رانا ایراد میگیرین و بد میگن که انگار بقیه محصولات ایرانی فوق العاده و فقط این یکی ایراد داره! به غیر از محصولات رنو که اجازه انگولک شدن توسط ایران رو ندادن تا الان، بقیه ماشینهای ایرانی همینجورن. سمند و 405 و پارس و 206 و ... همه چینی و ایرانی شدن. مشکل از رانا نیست
09:55  1395/09/09
پاسخ دادن
رانا
6

فقط همایون..
14:55  1395/09/08
پاسخ دادن
ارسلان
11

اولا که از صمیم قلب آرزو میکنم هر چه زودتر یه وامی بدن شما هم بتونی یه رانا بخری. دوم هم اینکه امیدوارم دوستان آنقدر ماشین خوب دم دستشون باشه که سقف آرزوهاشون رانا نباشه. انشاالله
17:17  1395/09/08

همایون
1

یادبگیریم به نظر هم احترام بذاریم
18:18  1395/09/08

ارسلان
4

اگه برداشت شما این بوده که جسارتی شده من معذرت میخوام چون قصد این کار را نداشتم و ندارم. فقط اینکه تو همه پستهایی که حضور دارید مینویسید (فقط رانا) حتی اگه در مورد ماشین مورد نظر هم هیچ صحبتی نباشه یه مقدار تحریک کننده هست. ما تو این سایت در مورد ماشینی که نویسنده زحمت میکشه نظر میدیم حالا یا تجربه و یا برداشت خودمون (به درست یا نادرست بودن نظرها کاری ندارم) ولی اینکه در طول یک ماه تو همه پستها فقط از یه جمله استفاده بشه به نظر بچه بازیه. بازم میگم اگه از نوشته قبلی من ناراحت شدید ببخشید
19:30  1395/09/08

بیاد عارف
163

نمیخوام از درست یا نادرست بودن کامنت دوستان چیزی بگم. عرضم اینه که چقدر خوبه این مدل صحبت که با عذرخواهی بجای توهین، جوی آرام و دوستانه حکم فرما باشه. ممنون از دوستان
22:10  1395/09/08

منوچهر منطقی
6

من که خودم یکیشو دارم ازش راضیم. آزرا را میگم هموطن
14:44  1395/09/08
پاسخ دادن
پارس سوار
8

بی کیفیت ترین وزشت ترین ماشین دنیا
14:42  1395/09/08
پاسخ دادن
علی
162

شما یه پیکان با موتور TU5 هم باشه راضی میشی احتمالا... البته یه آرم پژوهم بخر بچسبون روش.
13:48  1395/10/25

فریدون
2

نه فقط رانا.....
13:21  1395/09/07
پاسخ دادن
کریمی
20

اصلا چیز ملی دراین کشور طنزی بیش نیست. زعفران اسپانیا فرش هندی و خاویار آزربایجان..راناچینی
23:29  1395/09/05
پاسخ دادن
Kave
13

این ادعای خودوری ملی یک طنز واقعا مسخره است. رانا فرانسوی است و موتورش مال پژوی فرانسه است، آن وقت مدعی هستیم خودوری ملی ماست!
قبلا این کلک را در باره سمنده هم سوار کرده بودند. واقعا نمی دانم از کی تا حالا مونتاژکاری و کپی برداری شده صنعت ملی!؟
11:33  1395/09/05
پاسخ دادن
همایون
3

فقط رانا...
13:55  1395/09/05

سید علی
192

من 9 ماهه رانا دارم میتونم بگم نسبت به قیمتی که داره شتاب و ترمز و سواریش خوبه و بیشتر برای جوونها مناسبه تا خانواده. تنها ایراد که من دیدم جنس متوسط داشبورد هستش.
14:13  1395/09/04
پاسخ دادن
mohsen
187

با سلام
تقريبا يك ماه ميشه رانا رو تحويل گرفتم ترمز ها عاليه صداي داخل كابين كم هندلينگ عالي شتاب بالا (موتور tu5 ) تريم مشكيه شيك شده ظاهرشم كه هر كي ديده خوشش اومده فقط به نظر خودم كفيت داشبوردش پايين ولي خوب نسبت به قيمتش خوبه در كل....
در مورد داشبوردشم ميگن ديرتر به صدا ميفته....
لاستيكاشم يزد تاير بود كه من عوض كردم فالكن ژاپن انداختم.
14:06  1395/09/04
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J7 : دورود،دوستان کسی اطلاعی دارند این ها کی شروع به فاکتور میکنند این خدانشناس ها ما را ملعبه ی دست خودشون کردن فقط این رو میتونم بگم ماها هیچ تقصیری نداریم واسه کوچکترین حقوق خود که داشتن یک ماشین هست اینطور مردم رو اذیت میکنند از ماست که بر ماست
DA : چهار ماهه منتظریم بعد برای آبان تا اسفند سهند فرستادن اونم با قیمتی ک اللهو اعلم چند باشه اون موقع سود مشارکتم چس تومن میدن نمیدن معلوم نیس یعنی میخواین بعد پنج شیش سال امتیازتونو برای یه ماشین پیش فروش بسوزونید؟😂😂😂 حیفه حداقل ببرید کد ملیتونو میخرن اونو بفروشید اینجوری حیف و میلش نکنید ناموسا همین سهند رو پیش فروش گذاشته بودن تو اسفند ماه دو س ماه اولشو برداشتن بقیش مونده میخوان بچپونن برای شما ها این ماشین دقیقا همون سایناس فقط ی شانروف انداختن روش و ی کاپوت جلو چندتا خطوط اضافه کردن 460 قیمت الان کارخانس تا آبان یا اسفندم یکی دو بار افزایش بخوره 600 تومن تو پاچتونه😁😁😁 تبدیل بزنین نوووش جون
X5مشهد آذر : سلام دوستان این پیام اخر من هست چون امروز بالاخره ماشین رو تحویل گرفتم ۲۱آذر ثبت نام کردم ۲۱ اسفند شاسی شد ۲۲ اسفند صدور بیمه ۲۷صدور پلاک و کارت ماشین ۹اردیبهشت تحویل گرفتم امیدوارم قسمت همه بشه زودتر تحویل بگیرن!!ماشین خوبیه واقعا نسبت ب قیمت امکانات و سواریش
شاهین تحویل تیر : شاهین به دلیل نبود قطعه تولید آن متوقف شده است و امروز طرح تبدیل اجباری به اطلس آمده است و چند روز قبل هم طرح تبدیل شاهین دنده به کوییک آمده بود دوستان حواستان باشه با توقف کامل تولید شاهین دنده امروز شاهین دنده را تا یک میلیارد در بازار عنوان می گردند.
ساینا اسفند : ماه هم برای اسفند بودیم الان باز دعوتنامه اومده کوئیک یا ساینا ۸۵ گانه نمیدونیم چیکار کنیم منتظر بمونیم یا بگیریم
ساناز : من تارا دستی ۶ دنده الان فاکتور شدم خداروشکر
.... : با سلام، بنده همین چند دقیقه پیش با سایپا تماس گرفتم، اپراتور که خیلی هم مودب بودند بعد از بررسی گفتند حداکثر تا اخر خردادماه پیامک ارسال میشه.
امیر : سلام چرا هنوز واس من پیام نیومده ثبت نامی ۷دی بودم .
آریسان۲ : قرار داد رو با یه مرورگر دیگه دانلود کن ویه پی دی اف خوان جدید امتحان کن
محمد شاهین اتومات : شاهین اتومات تکمیل وجه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲ و فروش فوق العاده ۹۰ روزه هستم ، تماس گرفتم تهران ، گفت رفته برای فاکتور شدن به نظرتون مرحله فاکتورشدن چقدر طول میکشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : سلام 5 دی بود
محمد : سلام دوستان. اگر کسی. سقف فلزی. 29 اسفند. 16 دی تکمیل وجه. فاکتور شده اعلام کند
تعزیرات : ما که در انتظار موندیم باید قیمت کارخونه بیارن پایین چه کار به قیمت بازار داریم ما که نمیخواهیم بفروشیم قیمت بازار هرچی میخاد بشه به قیمت پارسال باید به بقیه هم داده بشه دفاتر قضایی ثبت شکایت کنید
تحویل 30 دی تکمیل وجه 25 اذر : اتومات ، سقف فلز ،هنوز فاکتور نشدم ،چند نفر مثل من هستین لطفا تیک رو بزنید ممنونم ،دوبار هم ثبت شکایت کردم
ناشناس : سلام خیر فقط سورون بدون هیچ علاقه ای اجباری باید انتخاب کرد خدا خیرشون نده
رانا : سلام 2 ماه طول میکشه
گلادیاتور : کی نخور
رانا پلاس حمایت خوانواده 1401 : سلام طرح تبدیل رانا پلاس به 207 برام اومد زدم خداکنه که زودتر بدن
207 : منم 16 دی هستم چرا فاکتور نشدم
سقف فلز اسفندی : چقد مابه‌التفاوت پرداخت کردین؟ امروز تبدیل زدین؟