نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [ویدئو]

 

نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [ویدئو]

 
تیوولی یکی از متناسب ترین و خوش فرم ترین ساخته های کمپانی کره ای سنگ یانگ تا به این تاریخ است. برخلاف محصولات پیشین سنگ یانگ، تیوولی پیکره ای زیبا و مدرن داشته و از ظاهر مشتری پسندی برخوردار است.
 
این اتومبیل که به بازار ایران نیز راه پیدا کرده، با تکیه بر همین ویژگی کلیدی در کنار کیفیت و قیمت نسبتا متعادل با استقبال بازار روبرو شده و جزو گزینه های پرطرفدار به شمار می رود.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
به تازگی نتایج تست تصادف این خودروی کره ای توسط موسسه یوروانکپ منتشر شده که دارای نکات جالبی است. بر اساس رویه جدید این موسسه خودروها یک بار با تجهیزات استاندارد و یک بار با آپشن ها و تجهیزات ایمنی مورد ارزیابی قرار می گیرند.
 
تیوولی در دو تست برگزار شده موفق به کسب سه ستاره برای نسخه استاندارد و چهار ستاره برای نسخه مجهز به آپشن های ایمنی شده است.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
در تست های انجام شده، تیوولی ضربات ناشی از تصادف را به خوبی جذب کرده و تغییر شکلی در ساختار کابین آن دیده نمی شود. در برخورد قسمتی از جلوی خودرو با مانع نرم (Frontal Offset Deformable Barrier) که با سرعت 64 کیلومتر در ساعت انجام می گیرد، حفاظت از همه سرنشینان راضی کننده بوده و نقصی جدی در این بخش مشاهده نمی شود.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
در برخورد کامل از جلو با مانع سخت (Frontal Full Width) که با سرعت 50 کیلومتر در ساعت انجام می پذیرد، محافظت از راننده به جز در بخش قفسه سینه بسیار خوب است؛ البته میزان حفاظت ار سینه راننده کافی ارزیابی شده است.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
در این تست آدمک موجود بر روی صندلی عقب بیش از حد به سمت جلو حرکت کرده و از ناحیه سر دچار آسیب شده که البته سنگ یانگ قول داده بر روی این مساله تحقیق کند.
 
حفاظت ضعیف از سرنشین عقب باعت شده تیوولی امتیاز زیادی را در تست تصادف از جلو با مانع سخت از دست بدهد.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
در برخورد از کنار با مانع متحرکی که 50 کیلومتر در ساعت سرعت دارد، تیوولی به بهترین شکل ممکن از قسمت های اصلی بدن محافظت کرده و بیشترین امتیاز را کسب کرده است.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
حتی در تست برخورد از کنار با ستون محکم که خودرو را در شرایط بسیار دشواری قرار می دهد، تیوولی توانسته در مجموع به خوبی از عهده حفاظت از سرنشینان برآید.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
در تست واخوردگی گردن که در واقع برخورد یک خودرو از عقب را شبیه سازی می کند، صندلی های جلویی تیوولی محافظت خوبی از گردن آدمک ها داشتند؛ اما صندلی های عقب عملکردی نزدیک به کمترین حد قابل قبول از خود نشان دادند.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
ترمز اضطراری خودکار یکی از تفاوت های بین نسخه استاندارد و نسخه مجهز به آپشن های ایمنی است. عملکرد این سیستم – که در سرعت های پایین و رانندگی در شهر بیشتر کاربرد دارد – در تیوولی بی نقص بوده و توانسته بیشترین امتیاز ممکن را کسب کند.
 
تیوولی با وجود محافظت بسیار خوب از سرنشینان بزرگسال، در حفاظت از سرنشینان خردسال عملکرد چندان قابل قبولی ندارد. در اکثر تست ها، تیوولی در محافظت از کودکان ضعیف ظاهر شده و امتیازهای زیادی را از دست داده است.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
در بخش حفاظت از سر عابر پیاده در برخوردهای احتمالی، کاپوت تیوولی عمدتا عملکرد خوبی داشته و به جز ناحیه ستون های کناری بقیه قسمت ها انعطاف خوبی در برابر ضربه دارند. سپر هم در تست برخورد با پا امتیاز خوب را کسب کرده است.
 
اما دماغه خودرو در برخورد با لگن واکنش های متفاوتی از خود نشان داده و در برخی ناحیه ها امتیاز خوب و در برخی نواحی دیگر امتیاز ضعیف را دریافت کرده است. سیستم ترمز اضطراری خودکار نیز در تشخیص عابرین و اقدام به موقع عملکرد قابل قبولی داشته است.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
همانطور که در بالا نیز اشاره شد، سنگ یانگ تیوولی در نسخه های استاندارد و فول به ترتیب 3 و 4 ستاره ایمنی کسب کرده است. شاید در ابتدا این امتیازها چندان چشمگیر نباشند، اما با توجه به سخت گیری های یورو انکپ و مقایسه امتیازهای تیوولی با نتایج تست های اخیر این موسسه می توان گفت که شاسی بلند کوچک کره ای عملکردی قابل قبول داشته است.
 
برای مثال بد نیست بدانید که فیات تیپو، سوزوکی بالنو، تویوتا هایلوکس و حتی ب ام و Z4 در نسخه های استاندارد همگی موفق به کسب سه ستاره شده اند.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
علاوه بر اینها مواردی که باعث شده اند تیوولی امتیاز از دست بدهد، بیشتر به نحوه طراحی صندلی ها و در نتیجه حفاظت ضعیف از خردسالان مربوط می شود که جزو ایرادات ساختاری نبوده و میتوان با بازنگری در این قسمت ها نقص های موجود را برطرف کرد؛ مساله ای که کره ای ها قول پیگیری آن را داده اند.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
به هر ترتیب سنگ یانگ تیوولی در یکی از معتبرترین مراجع تست تصادف جهان تحت آزمایش قرار گرفته و وضعیت ایمنی آن با آنکه عالی نیست اما در سطح خوبی قرار دارد.
 
البته نسخه های تیولی که در ایران عرضه می شوند به تکنولوژی ترمز گیری خودکار مجهز نیستند و از این رو بیشتر به نسخه 3 ستاره ای شباهت دارند تا مدلی که موفق به کسب چهار ستاره ایمنی شده است.
سوال اینجاست که اگر رقبای چینی تیوولی در این امتحان شرکت کنند، چه نمره ای خواهند گرفت؟! پنج ستاره چینی معادل چند ستاره اروپایی خواهد شد؟
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , سانگ یانگ , تیوولی , بازار خودرو , واردات خودرو , ایمنی خودرو , کیفیت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

عباس
1

آنهائی که دارند لطفا نظر بدهند می خواهم تیوولی بخرم
15:11  1395/09/18
پاسخ دادن
محمد
5

اگه ماشین چینی بود تمام سرنشینان جابجا کشته میشدن.
21:32  1395/09/15
پاسخ دادن
امین
7

اهمیت ایربگ های جانبی اینجا معلوم میشه
20:11  1395/09/15
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J7تو‌مرحله بیمه گیر کرده : J7تاریخ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ سلام دوستان کسی اطلاع نداره چرا تمام j7هایی ک در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۸شاسی و فاکتور شدن نزدیک ب ۲ ماهه رو صدور بیمه گیر کرده و بیمه و پلاک نمیشن ؟؟؟؟
ایرج : «درخواست تعیین تکلیف ثبت نام کنندگان شاهین دنده ای زمستان ۱۴۰۳» لطفا جهت افزایش تعداد امضاها، این کارزار را تا جای ممکن برای سایر دغدغه مندان به اشتراک بگذارید: https://www.karzar.net/110333
فرهاد : یادت باشه هیچ وقت نخورده شکر نکن
کیان : یه سوال؟چرا اطلس پر شد اما سهند اس هیچکی نمینویسه
محسن : ما که از 18 بهمن نوشتیم نقدی هنوز تایید نقدی هم نشده
آهوی دشت زنگاری : مگه میشه داداش؟؟؟!!پولت پریده الان همه ثبت نامی های زمان شما ماشین شما تحویل گرفتن تو نوبت گارانتی اولیه ان. احتمالا نمایندگی ت نامعتبر بوده پول دیر یه حساب کارخونه واریز کرده
J7 تاریخ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ : سلام منم دقیقا مشکل شما رو دارم تاریخ۱۴۰۲/۱۲/۲۸شاسی شدم ولی الان دو ماهه تو‌مرحله بیمه گیر کردم هیچ کیم جوابگو‌نیست
تارا v4lx : با سلام من از ایران خودرو پرسیدم گفتن ۱۵ الی ۲۰ روز بعد از پلاک شدن خودرو تحویل داده میشه
J7 صادرات : دوستان ارادت ۲۳/۲ فاکتور شد امروز بیمه خداروشکر سریع دارن پیش میرن بعد شاسی ثبت ناممون هم ۲۲/۸ بوده انشالله خودرویه همه رو تحویل بدن
J7 سحر : من 8 آبان بودم و چهار هفته هست تحویل گرفتم!!! چطور آبانی ها میگن تحویل نگرفتن؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پارس ای ال ایکس : سلام بخش نامه 4713 فراخوان دادن کسی هست جواب بده
مهران : مراقب باشید. می‌خواهند ماشین‌ها که تو سیل به هم خو ردند را تحویل بدهند. اگر متوجه شدید به شما میگند خوب خسارت را میدیم
سمند سورن دوگانه 30دی تحولی : به نظرم تا اخر برج بارگیری بشه
207اتومات : سلام داداش تحویلی کی بوده ازشما
شایان بهاری : افزایش قیمتی در کار نیست از 15 ام خرداد آماده باش
ایکس 33 اتومات اسماعیل : سلام خبری از فاکتور شدن بدهید ایکس33
علی یار : سلام دوستان چند روز طول می‌کشه بعداز فاکتور پلاک بیاد
علی یار : سلام بعداز فاکتور چند روز طول کشید تا پلاک شدید
شیما : سلام دوستان واسه شما پیامک تکمیل وجه تابستان اومده؟
دنا اپشنال : ممنون از لطف شما. امیدوارم از شما هم زودتر برسه.