رنو کولئوس 2017 ؛ قیمت مشخص شد

 

رنو کولئوس 2017 ؛ قیمت مشخص شد

 
خریداران هیوندای سانتافه مراقب باشید! چون نگین خودرو بزودی نسل جدید رنو کولئوس را در تهران رونمایی می‌کند.
اولین مرتبه در نمایشگاه خودرو ژنو در سال 2000 بود که نام کولئوس شنیده شد؛ کانسپتی با طراحی‌ای متفاوت از آنچه در دنیای شاسی­‌بلندها رایج بود. اما با گذشت زمان فرم ساختارشکنانه آن عادی­‌تر و سرانجام نسل اول کولئوس در سال 2008 به خط تولید وارد شد و بیش از 300 هزار دستگاه از آن در سراسر دنیا، از جمله ایران، به فروش رفت.
پس از گذشت مدتی نسبتا طولانی نسل جدید کولئوس در نمایشگاه خودرو پکن 2016 رونمایی شد. اما چرا رونمایی در چین؟ چون مهم‌ترین بازار رنو به شمار می­‌رود. آن­‌ها از سال 2009 بیش از 135 هزار دستگاه کولئوس در بازار چین به فروش رسانده­‌اند. 6 ماه بعد از پکن، کولئوس جدید در نمایشگاه خودرو پاریس، اولین رونمایی‌اش را در اروپا تجربه کرد. با این حال با معرفی نسل دوم، رنو بازار هدف خود را وسعت بخشیده است. کولئوس 2017 در ظاهر خوشبختانه چیزی از نسل قبلی‌اش به ارث نبرده است، اما در باطن چرا. جدول زیر تفاوت فنی دو نسل کولئوس را به خوبی نشان می‌دهد.
 
رنو کولئوس 2017 ؛ قیمت مشخص شد
رنو کولئوس 2017 ؛ قیمت مشخص شد
 
رنو کولئوس 2017 ؛ قیمت مشخص شد
 
دو پرچمدار از یک برند
 
انتظار خریداران شاسی­‌بلندها راحتی، فضای جادار کابین و عملکردی چالاک است. کولئوس هم توانسته به خوبی این نیازها را برآورده کند. رنو در 18 ماه گذشته، با معرفی محصولات باکیفیتی همچون اسکیپ و تلیسمان نشان داد که سعی دارد وجهه خود را ارتقا ببخشد. کولئوس جدید ترکیبی از شاسی­‌بلندی تنومند با ویژگی­‌ها و امکانات سدانی رده‌بالا مانند تلیسمان است. استایل کولئوس شباهت­‌های بسیاری به تلیسمان دارد؛ سدانی که توانسته جوایز متعددی برای طراحی بی­‌نظیرش کسب کند.
 
رنو کولئوس 2017 ؛ قیمت مشخص شد
 
شباهت کولئوس به تلیسمان اتفاقی نیست، تیم طراحی تلیسمان به رهبری Alexis Martot، به طور موازی دو پروژه را جلو می­‌بردند.
کولئوس، به عنوان یکی از برترین محصولات رنو در عصر جدید، با لوگویی بزرگ‌تر از قبل، درب موتور کشیده و استفاده از تزئینات کرومی در جای­‌جای بدنه سعی می‌کند جایگاه خود را در میان رقبا ارتقا دهد. همچنین شاهد خطوط کشیده و برجسته در آن هستیم، در عقب هم نحوه نصب چراغ‌ها آن‌را عریض­‌تر جلوه می­‌دهد. البته از مشخصه­‌های کلاسیک خودروهای شاسی­‌بلند هم بهره­‌مند است، مانند: رینگ­‌های بزرگ، سقف با ساختار آلومینیومی، ساختار محافظ­‌گونه درب‌ها. 
 
رنو کولئوس 2017 ؛ قیمت مشخص شد
رنو کولئوس 2017 ؛ قیمت مشخص شد
رنو کولئوس 2017 ؛ قیمت مشخص شد
رنو کولئوس 2017 ؛ قیمت مشخص شد
رنو کولئوس 2017 ؛ قیمت مشخص شد
رنو کولئوس 2017 ؛ قیمت مشخص شد
 
مهم‌ترین اتفاقی که در کولئوس 2017 رخ داده، تغییر ابعاد و اندازه آن است. رنو با اضافه‌شدن شاسی‌بلند کجار به خانواده‌اش، دو محصول در یک سگمنت داشت که اصلا منطقی نبود. به همین دلیل دست به تغیر ابعاد کولئوس زد و آن را از کلاس شاسی‌بلندهای جمع‌وجور (کامپکت) به کلاس شاسی‌بلندهای متوسط ارتقا داد؛ این یعنی کولئوس جدید حالا 3 ردیف صندلی دارد.
 
چه امکاناتی دارد؟
 
کولئوس 2017 نخستین شاسی‌بلند D-segment رنوست و به همین دلیل فرانسوی‌ها برای آن سنگ تمام گذاشته‌اند. فضای کابین رنو کولئوس، ماهرانه مشخصه­‌های یک شاسی­‌بلند تنومند و کیفیت مورد انتظار از سدانی خانوادگی را مخلوط می­‌کند. کنسول مرکزی بزرگ آن تاکیدی بر راحتی فوق­‌العاده­‌ای است که سرنشینان تجربه خواهند کرد.
 
در داخل کابین به کمک خطوطی که هماهنگی کامل با زبان طراحی خارجی دارند، فضایی راحت و زیبا خلق شده است. صندلی­‌ها هم با ابعاد و طراحی مناسبشان به خوبی سرنشین را مهار می­‌کنند. برای افزایش راحتی از فوم­‌هایی با درجه تراکم متغیر در آن­‌ها استفاده شده است. در عقب هم فضای سخاوتمندانه‌ای تدارک دیده شده است!
 
رنو کولئوس 2017 ؛ قیمت مشخص شد
رنو کولئوس 2017 ؛ قیمت مشخص شد
رنو کولئوس 2017 ؛ قیمت مشخص شد
رنو کولئوس 2017 ؛ قیمت مشخص شد
رنو کولئوس 2017 ؛ قیمت مشخص شد
رنو کولئوس 2017 ؛ قیمت مشخص شد
رنو کولئوس 2017 ؛ قیمت مشخص شد
 
با فرض حضور در بازار تمامی قاره­‌ها از نظر امکانات هم مشکلی ندارد، چراکه لیست جامعی از تجهیزات رفاهی مانند گرم­کن فرمان، سیستم تهویه با قابلیت فیلتر گردوغبار و روشن کردن سیستم گرمایشی پیش از ورود به خودرو در مقابل مشتریان قرار دارد. در گران‌ترین تیپ، کولئوس امکاناتی مانند گرمکن و تهویه صندلی‌ها، مانیتور 8.7 اینچی لمسی با چندرسانه‌ای R-Link 2، پخش حرفه‌ای BOSE با 13 اسپیکر، چرم‌های ناپا، سنسورهای جلو و عقب، نقطه کور، تغییرلاین، کمکی پارک، ترمز کمکی، دوربین عقب، تابلوخوان، رینگ‌های 19 اینچ و ... را به‌صورت استاندارد دارد.
از نظر عملکرد، کولئوس به لطف فاصله 213 میلی­متری از کف زمین و زاویه ورود و خروج 19 و 26 درجه، توانایی رفتن به هر نقطه­‌ای را دارد.  البته استفاده از سیستم چهارچرخ محرک جدید 4x4i این ویژگی را به بالاترین سطح رسانده است. کولئوس به لطف این تکنولوژی به بهترین شکل توانایی­‌های حرکتی خود را به رخ رقیبان کشانده است.
 
رنو کولئوس 2017 ؛ قیمت مشخص شد
 
 به لطف سوئیچی که در کنسول قرار دارد استفاده از سیستم چهارچرخ محرک بسیار آسان است. به کمک این سوئیچ انتخاب حالت رانندگی بین دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل امکان­‌پذیر است. در صورتی که 4WD را انتخاب کنید گشتاور لازم به­‌طور خودکار بین چرخ­‌های جلو و عقب تقسیم می­‌شود.
همچنین در سرعت­‌های پایین و زمانی که چسبندگی کمی دارید، امکان انتخاب سیستم انتقال قدرت به تمام چرخ­‌ها موسوم به 4WDLOCK وجود دارد. علاوه­ بر این سیستم جدید، با خنثی کردن بیش‌فرمانی و کم­‌فرمانی، ایمنی و پایداری مضاعفی به همراه می­‌آورد. البته برای برآورده کردن نیازهای مختلف در بازارهای مختلف، نسخه دیفرانسیل جلو کولئوس نیز عرضه خواهد شد.
 
رنو کولئوس 2017 ؛ قیمت مشخص شد
کولئوس 2017 در کابین چیزی دارد که بقیه ندارند! در ردیف دوم صندلی‌ها فضای زانوی سرنشینان معادل 28.9 سانتیمتر است که یعنی نسبت به همه رقیبانش از جمله کیا سورنتو، میتسوبیشی اوتلندر و هیوندای سانتافه، جادارترین است.
 
رنو کولئوس 2017 ؛ قیمت مشخص شد
 بسته به نسخه انتخابی، صندلی جلو از ویژگی‌های متعددی بهره‌مند است: قابلیت تنظیم در شش جهت، قابلیت تظیم گودی کمر، سیستم گرمکن با قابلیت انتخاب دو درجه متفاوت، تهویه یکپارچه برای کاهش درجه حرارت در آب و هوای گرم.
 
رنو کولئوس 2017 ؛ قیمت مشخص شد
سیستم R-LINK 2 مرکز کنترلی برای سیستم‌های مسیریابی، سرگرمی، رادیو و تلفن است. صفحه نمایشی 8.7 اینچی با قابلیت تشخیص دو لمس همزمان به عنوان رهبر این سیستم نقش آفرینی می‌کند.
 
رنو کولئوس 2017 ؛ قیمت مشخص شد
 فضای بار با ساختار مدولار و ظرفیتی معادل با 624 لیتر، به علاوه طبقه هوشمند قابل جابجایی. با قابلیت خم کردن صندلی‌های ردیف عقب، ظرفیت فضای بار بیشتر می‌شود. در داخل کابین هم فضاهای کاربردی جهت ذخیره اجسام به ظرفیت 35 لیتر وجود دارد.
 
رنو کولئوس 2017 ؛ قیمت مشخص شد
بسته به بازاری که در آن عرضه می‌شود به سیستم‌های کمکی متعددی مجهز خواهد شد. سیستم‌هایی مانند ترمز اضطراری، هشدار تغییر مسیر، حفظ فاصله ایمنی، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، هشدار نقاط کور، دوربین دید عقب و سنسور پارک.
 
برادرخوانده نیسان ایکس‌تریل است
 
این فرانسوی با پلتفرم CMF-C/D ساخته شده که محصول مشترک رنو/نیسان است و هم‌اکنون نیز نیسان ایکس تریل و حتی رنو کجار از آن بهره می‌برد. برای تامین نیروی جلوبرندگی از جدیدترین پیشرانه­‌های گروه رنو/نیسان استفاده شده است. در لیست اولیه چهار پیشرانه بنزینی و دیزلی دیده می­‌شود، که بازه قدرتشان بین 130 تا 175 اسب‌­بخار است. برای انتقال قدرت هم جعبه­‌دنده 6 سرعته دستی و یا 7 سرعته اتوماتیک CVT XTRONIC قابل انتخاب است.
 
رنو کولئوس 2017 ؛ قیمت مشخص شد
 
توجه به خواسته­‌های مشتریان در اقصی نقاط جهان، کولئوس را به سطحی قابل قبول و فراتر از نسل گذشته رسانده است. با توجه به افزایش علاقه مشتریان به خودروهای شاسی‌بلند، کولئوس چشم‌اندازی روشن در مقابل خود دارد. فروش کولئوس در پاییز 2016 در استرالیا، ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس آغاز شد و در ادامه نیز روسیه، چین و نهایتا تمام بازار اروپا میزبان آن هستند.
 
چه قیمتی دارد؟
 
کولئوس در صورت ورود به بازار ایران اول از همه باید با دو رقیب قدر روبرو شود: هیوندای سانتافه، که پرفروش‌ترین شاسی‌بلند وارداتی بازار است، و دیگری کیا سورنتو. علاوه بر‌ این دو کره‌ای، کولئوس دو حریف ژاپنی هم دارد: یکی میتسوبیشی اوتلندر 2017 و دیگری هم کسی نیست جز برادرخوانده‌اش، نیسان ایکس تریل، که بزودی از طریق شرکت جهان نوین پایش به بازار ایران باز می‌شود. آخرین رقیب قیمتی کولئوس در ایران دی‌اس 6 آرین موتور است که بیش از 6 ماه از ورودش به بازار ایران نمی‌گذرد. حالا باتوجه به این پنج رقیب، اگر نگین خودرو دست به واردات این خودرو بزند احتمالا کولئوس 2017 را با قیمتی بین 200 تا 240 میلیون تومان تحویل مشتریان ایرانی می‌دهد.
 
رنو کولئوس 2017 ؛ قیمت مشخص شد
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , رنو , نگین خودرو , رنو کولئوس جدید , واردات خودرو , شاسی بلند , قیمت خودرو , تست کولئوس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

12 نظر

هوشی
0

اقا مسعود گرامی و عزیز و بینا.....جهان سومی از خواب پاشو....کم تعریف اهن پاره اروپایی را بکنید..... شما برو بخر هر چی دوست داری..... ضمنا بزن ببین شرکت چاین--امریکن کیه و چند هزار میلیاد دلار در امریکا سرمایه گذاری کرده...
12:02  1395/11/23
پاسخ دادن
جواب هوشي
1

ماشين چيني = زباله بازيافتي
پول دادن واسه ماشين نامعتبر چيني = ريختن پول در جوي آب
16:31  1395/11/23

هوشی
1

چین بزرگ بازار خودرو جهان را در دست گرفته...همانطور که بازار لوازم خانگی و موبایل و غیره را...در دست گرفته..(بزرگترین کارخانه چری در برزیل افتتاح شد)....تو اینتر نت سرچ کنید...این یعنی ام وی ام ایکس 33 تو بازار همیشه هست و خواهد ماند...سه مهندس شرکت پورشه فولکس و ..را هم بخدمت گرفت....فرانسه دیگه یه مشت مزخرفات تولید میکنه با دو الی سه برابر قیمت..
10:46  1395/11/23
پاسخ دادن
مسعود
2

از قديم گفتن با دعاي گربه كوره بارون نمياد
انرژيت را واسه ماشينهاي بي كيفيت و بي ريخت چيني هدر نده
11:28  1395/11/23

رضا
2

تاير ماشين فرانسوي به كل لگن سازي چين شرف داره
11:38  1395/11/23

iliya
0

بابا سانتافه وبقیه ماشینا که بدرد نمی خوره فقط کولیوس 💜
00:09  1395/10/27
پاسخ دادن
آرمان
2

بطور کلی فرانسه در برابر کره و خصوصا ژاپن حرفی برا گفتن نداره. در اول این مقاله هم اشاره شد که این محصول پکن در رونمایی شده چرا که چین بزرگترین مقتصد محصولات فرانسیویه.
13:14  1395/09/18
پاسخ دادن
ali
1

طراحی بیرونی زیبایی داره. برعکس داخلش اصلا خوب نیست ! . من خودم شخصا سورنتو بعدش سانتافه رو ول نمیکنم بیام کولئوس رو بخرم ! کره ای ها بهترن...
03:34  1395/09/18
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
4

البته موتور و گیربکسش با نیسان مشترکه
15:59  1395/09/18

همایون
0

با توجه به اطلاعیه مشاهده شده در اینترنت قیمت CFR بندرعباس این خودرو حدود 20 هزار یورو است که با احتساب هر یورو 4 هزارتومان و عوارض 110% حدود 170 میلیون قیمت این خودرو می شود که در این صورت نسبت به توانائی ها در بازار ارزش خردید دارد، لطفاً اظهار نظر کنید
18:08  1395/09/22

کاربر: نوید جهرمی
8

دی اس 6 که کامپکته. اگر بخوایم فقط قیمتو بسنجیم تویوتا راو4 و هوندا سی آر وی هم هستن. فعلا که هوندا هم پادرهوا شد.
این اختلاف قیمت زیاد با نسل قبلیش میتونه پاشنه آشیلش بشه. بهتره نهایت 200 عرضه کنن.
-----------------
کاش شیوه فعالیت رنو تغییر میکرد و ماشین های رده بالا و اروپاییش رو در ایران مونتاژ میکرد. نه داچیا رو بیاد با آرم رنو مونتاژ کنه و این ماشینای بدرد بخورش رو وارد کنه.مگان هم با اختلاف قیمت زیادی با فلوئنس معرفی میشه(فک کنم بین 130 تا 150 قیمت بخوره). قاجار رو هم بخوان عرضه کنن 170-190 قیمت میخوره. با این شرایط کاربراش جلو رقبای کره ای و ژاپنی سخت میشه. ولی اگر مونتاژ کنه میتونه بازار رو قبضه کنه.
23:01  1395/09/17
پاسخ دادن
کاربر: مسعودمحمدی
0

آقای جهرمی ضمن سلام وارادت ُ انتظاررداشتم فردی چون شما درموردصنعت رومانی اطلاعات واقعی تری به خوانندگان بدهد ازاین گذشته همواره به قدرت خرید مردم ما هم توجه کنید برای هموطنان ما صدبا دویست پنجاه میلیون خیلی تفاوت دارد متاسفانه بین واقیعات وآرزو های انسانها تفاوت بسیاراست موفق باشید
23:34  1395/11/22

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 مهرماه : دوستانی که فرمودن همه چی عادیه سیل نیست، تاخیر بخاطراداره پست هست و متهم کرن بقیه رو که حرف بی پایه و اساس میزنن لطفا توضیح بدید چرا تحویل ها رو عقب انداختن و نه شاسی میشه نه آماده حمل ماشین دارن ؟ مطمینا یکسری نمایندگی ها با اسامی مستعار میخوان دفاع کنن از عملکرد کرمان موتور ولی هرجا من یکی برم و بشینم میگم به همه چه شرکت بی در و پیکر و بیخودی هست چطور نقدی همه نمایندگی ها ماشین به قیمت روز دارن ولی ما که بیش از 7 ماه هست پول دادیم ماشینمون تحویل نمیشه؟
رضا T8 : سلام من ثبت نامم 18 بهمن بود 23 اسفند فاکتور شده ، بیمه هم 24 اسفند صادر شد و حدود دو روز بعدش صدور پلاک زرد شد تا چهارم اردیبهشت که سبز شد و ارسال پلاک و مدارک زرد شد ، تاریخ پست مدارکم زده 2.5 . تماسم گرفتم میگن رفته واسه بارگیری معلوم نیست کی بیاد. چطوریه که شما قبل از من ثبت نام کردید ولی ... یوقت دیر مدارک تحویلشون ندادی؟
مهدی : من گفتم پولش زیاده نمیتونم بدم بفروشمش حوالشو بیست تومن هم کسی نمیخره
J7 مشکی : منم ثبت نام 24 مهر هستم همه ی مدارک ماشین اومده از نمایندگی و شرکت پیگیری میکنیم حرف بیخودی می زنن در صف حمل
اطلس جی : منم پذیرش نوزده اسفندم فروش فوری، فاکتور نشدم، البته فعلا خیلی مونده تا ۹۰ روز کاری، تعطیلات زیاد بود
s3-سفید : چشمم به گوشی خشک شد امروز قرار تحویل داشتم ولی کنسل کردند گفتند خبر میدیم که هیچ خبری نشد اگر تا آخر هفته تحویلم نشه روز شنبه تعطیله ولی یکشنبه میرم دفترشونو رو سرشون خراب میکنم
امید : سلام روآ مدل ۸۷ دارم توی سرعت ۶۰ تا ۸۰ لرزش داره و سرعت های کمتر و بیشتر از این مقدار دیگه لرزش احساس نمیشود میل گاردان رو نشون تعمیرکار دادم گفت سالمه. ممنون میشم راهنماییم کنید
منصف : فاکتور شدن شما اینجا بدرد کسی نمیخوره اگه نفرمایید چه تاریخ و بخشنامه ای بودید
ساینا را بلاخره میگیرم : تخلفات شرکت سایپا که قابل شکایت برای خسته نشده ها: - تبدیل خودرو بدون رضایت -تبدیل تحویل فوری به پیش فروش بدون رضایت که باید شرکت سایپا همون ساینا حداقل در ۳۰ روز تحویل نماید. الله اکبر متاسفانه سایپا تو یک جنگ فرسایشی روانی خیلی ها را که اطلاع از حق و حقوق خود ندارند و بعضی ها هم حوصله شکایت بازی ندارند از خرید ساینا منصرف کرده است. به هر حال با این وضوح تخلفات هر کی شکایت کنه میتونه ساینا را با غرامت بگیرد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آراز دی ماه : دوستان فاکتور شدم
جی ایکس ال : سلام کسی می دونه کوییک جی ایکس ال تا چه تاریخی فاکتور شده
پارس ای ال ایکس : 1403/2/1
نگار : عذر می‌خوام منظورتون از یکم چیه یعنی میشه به مقدار پول پرداخت و موقع تحویل خودرو کامل بپردازیم
امین : تخصیص خورده فاکتور نشده
تحویل 29فروردین : کجا خود ایران خودرو؟
علی سورن موتور جدید : من تحویل 11 فروردین هستم بجز من هم چند نفر 11 هستند ، فاکتور نشدیم ، شما یا تحویلت 11 بوده و اشتباهی میگی 12
وحید : اون کارشناسها اطلاعاتشون از ما هم کمتره
سارا محمدی : نه تو رو خدا نرین من چند وقته دارم پیام هاتونو میخونم حرف هاتون کاملا راست به سری حرف ها توجه نکنید من همیشه تاییدتون کردم حرف های شما باعث دلگرمی و کمک هستش تو رو خدا جواب مردم رو بدین بعضی ها یاد گرفتن ناشکر باشن ممنون از همراهی تون
حاج محسن : منهم مثل شمایم نمایندگی امروز گفت تا پنج روز دیگه حاجی بیاد پارس رو ببره