معرفی 5 خودرو مفهومی برگزیده سال 2016

 

معرفی 5 خودرو مفهومی برگزیده سال 2016

 
سال 2016 رو به پایان است. همانند سال های گذشته امسال نیز در کنار خودروهای تولیدی، کانسپت های جدیدی توسط سازندگان مطرح رونمایی شدند که هر یک نوآوری های خاص خود را داشتند.
 
کانسپت ها خودروهایی هستند که با هدف نشان دادن ایده های آینده نگرانه طراحی می شوند. برخی از کانسپت ها سرانجام با اندکی تغییرات به مرحله تولید می رسند و برخی دیگر پس از خودنمایی در چند نمایشگاه راهی موزه یا پارکینگ سازنده می شوند. برخی دیگر نیز به عنوان سرلوحه محصولات آتی قرار گرفته و ویژگی های کلیدی آنها در تولیدات بعدی نمایان می شوند.
 
معرفی 5 خودرو مفهومی برگزیده سال 2016
 
کانسپت مرسدس بنز ویژن CLS که در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت در سال 2003 معرفی شد و چندی بعد با تغییرات اندک به مرحله تولید رسید
با این پیش زمینه در مقاله حاضر قصد داریم به پنج مورد از جالب ترین کانسپت های سال 2016 پرداخته و نگاهی گذرا به ویژگی های کلیدی آنها داشته باشیم.
 
خودروهایی که هر یک به نوبه خود می توانند مسیر کمپانی مادر را تغییر دهند و فناوری های جدیدی را به صنعت خودروسازی معرفی کرده اند.
 
اپل جی تی (Opel GT)
 
بهار امسال، اپل یک کانسپت شگفت انگیز در نمایشگاه اتومبیل ژنو معرفی کرد. این کانسپت که جی تی نامگذاری شده بود، با خطوط پر رنگ و ترکیب زیبای رنگ ها در بدنه و همچنین طراحی خاص رترو توجهات بسیار زیادی را جلب نمود.
 
معرفی 5 خودرو مفهومی برگزیده سال 2016
 
طراحان اپل در پیکره کانسپت جی تی تعادل بسیار خوبی بین عناصر و المان های قدیمی با طرح های مدرن ایجاد کرده بودند و به همین دلیل می توان گفت که جی تی ترکیبی از گذشته و آینده است.
 
معرفی 5 خودرو مفهومی برگزیده سال 2016
 
با آنکه جی تی به مرحله تولید نخواهد رسید، اما قطعا طراحی خاص آن در محصولات آتی اپل تاثیرگذار خواهد بود. شاید چند سال بعد خودرویی با این جلو پنجره زیبا و چراغهای اصلی جذاب در شوروم های اپل به نمایش گذاشته شدند.
 
مینی ویژن نکست 100 (MINI Vision Next 100)
 
اگر اپل جی تی چندان برای شما جذاب نبود، می توانید نگاهی به کانسپت مینی داشته باشید که به احتمال زیاد باعث تپش قلبتان خواهد شد!
 
معرفی 5 خودرو مفهومی برگزیده سال 2016
 
این کانسپت که به همراه چند کانسپت دیگر به مناسبت صد سالگی کمپانی ب ام و طراحی شده بود، ظاهر بسیار خاصی داشته و شباهت چندانی به خودروهای حاضر در خیابان ندارد.
 
معرفی 5 خودرو مفهومی برگزیده سال 2016
 
همانند محصول اپل، کانسپت مینی نیز به مرحله تولید نخواهد رسید؛ زیرا ایده به اشتراک گذاری خودروهای خودران هنوز تا رسیدن به مرحله اجرایی به سال ها زمان نیاز دارد. با این وجود ویژن نکست 100 می تواند منعکس کننده بخشی از ظاهر خودروهای مینی در سال های آینده باشد.
 
فولکس واگن ای دی Volkswagen I.D.))
 
در نگاه اول این کانسپت الکتریکی به اندازه سایر حاضرین در این مقاله جذاب به نظر نمی رسد، چرا که همانند اکثر محصولات فولکس واگن طراحی ساده ای داشته و خبری از حجم ها و خطوط اغراق آمیز در آن نیست.
 
معرفی 5 خودرو مفهومی برگزیده سال 2016
 
با این حال نگاهی جزیی تر به اشکال و المان های ظاهر خودرو آن را شایسته تحسین قرار می دهد.
 
معرفی 5 خودرو مفهومی برگزیده سال 2016
 
برای مثال چراغ های کانسپت فولکس واگن جزو جالب ترین بخش های آن هستند، زیرا به شکلی خلاقانه با بدنه ترکیب شده و گویی از یک سیاره دیگر به طراحان الهام شده اند. در عوض نمای عقب با الهامات این سیاره و توسط همان طراحان محتاط همیشگی فولکس واگن طراحی شده اند!
 
ویژن مرسدس مایباخ 6 (Vision Mercedes-Maybach 6)
 
کوپه بزرگ مرسدس یکی از ستارگان گردهمایی پبل بیچ امسال بود. این کوپه 2+2 با طول تقریبا 6 متری خود ضمن به چالش کشیدن لیموزین ها سر و صدای زیادی به پا کرد.
 
معرفی 5 خودرو مفهومی برگزیده سال 2016
 
طراحان مرسدس با جرات تمام ایده خود را در قالب یک پیکره بزرگ و کشیده پیاده کرده اند که نتیجه آن خلق اتومبیلی بسیار با ابهت شده است.
 
معرفی 5 خودرو مفهومی برگزیده سال 2016
 
در کل این کانسپت لوکس شباهتی به محصولات فعلی مرسدس ندارد، اما به احتمال بسیار سرنخ هایی از ظاهر محصولات آتی این کمپانی در خود پنهان کرده است؛ به خصوص اینکه پیشرانه در نظر گرفته شده الکتریکی بوده و کابین آن نیز بسیار مدرن می باشد.
 
معرفی 5 خودرو مفهومی برگزیده سال 2016
 
از میان المان ها و عناصر ظاهری، جلوپنجره و چراغ های اصلی جلو و عقب بیشترین پتانسیل را برای دیده شدن بر روی خودروهای آینده مرسدس دارند.
 
لکسوس یو اکس (Lexus UX)
 
محصولات حال حاضر کمپانی لکسوس دست کمی از خودروهای کانسپت ندارند! استفاده از طرح های فضایی و خطوط بسیار تیز باعث شده که اتومبیل های این کمپانی طراحی کاملا متمایزی داشته و از فواصل دور نیز قابل تشخیص باشند. حال تصور کنید که این شرکت خودرویی کانسپت ارایه کند!
 
معرفی 5 خودرو مفهومی برگزیده سال 2016
 
شاسی بلند UX آخرین کانسپتی است که این کمپانی ژاپنی چندی پیش در نمایشگاه اتومبیل پاریس معرفی کرد. طبق انتظار ظاهر این کانسپت بسیار شلوغ بوده و حجم های اغراق آمیز به همراه خطوط فوق العاده تیز جزو مشخصه های بارز طراحی خارجی آن هستند.
 
معرفی 5 خودرو مفهومی برگزیده سال 2016
 
می توان گفت که چراغ های باریک اصلی و جلوپنجره عظیم UX از شاسی بلندهای کنونی این شرکت مثل سری NX به امانت گرفته شده اند. نمای عقب نیز به پیچیدگی هر چه تمام طراحی شده و انواع اشکال هندسی در این بخش قابل مشاهده است.
 
ظاهر این کانسپت به گونه ای طراحی شده که می تواند در صورت رسیدن به مرحله تولید، مشکلات زیادی را در ساخت قالب های بدنه ایجاد کند!
 
معرفی 5 خودرو مفهومی برگزیده سال 2016
 
شاید به همین جهت است که لکسوس برنامه ای برای تولید این کانسپت ندارد. وضعیت در داخل کابین نیز به همین شکل بوده و بیشتر شبیه وسایل نقلیه موجود در فیلم های علمی تخیلی است!
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , طراحی خودرو , خودرو کانسپت , اپل جی تی , مینی ویژن نکست , فلکس ای دی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ali : سوالتون بسیار نامفهومه دوست
یوسف : ایشالله توی همین روزا فاکتور میشه تا آخر اردیبهشت احتمالن فاکتور کنن منم امروز فاکتور شدم v2 بودم
یوسف : سلام دوستان ماشین بنده تارا v2 بود رنگ سفید فروش فوری تکمیل وجه ۲۶ مهر تاریخ تحویل ۲۶ دی ماه بود امروز بالاخره فاکتور شد بخشنامه4642 با آرزوی فاکتور شدن تمام ماشینها 🙏
عادل : سلام دوستان تاریخ آماده برای صدور فاکتور امروز بازهم تغییر کرده و شده چهاردهم اردیبهشت دریافت پرونده هم قبلن مهرماه ۱۴۰۲ بود حالا شده تاریخ امروز یعنی چهاردهم اردیبهشت فک کنم فقط بلدن این تاریخها رو عوض کنن کار دیگه ای که انجام نمیدن
شکایت قضایی : دوست من اگر کامنتهای این سایت رو میخوندی متوجه میشدی کرمان موتور تنها شرکت خودروساز هست که فقط با شکایت قضایی در دفتر خدمات قضایی میتونی خسارت دیرکرد بگیری وگرنه وقتی درخواست پیش خودشرکت ثبت کنی دوسال هم بگذره اصلا اتفاقی نمی افتد. دوستان که توضیح دادند بعد از دو سال صبر و طی شکایت در دفتر قضایی سه ماهه خسارت گرفتند.
s3 سفید تهران : اگر تحولی بخواهیم انجام بشه اول باید شکایت کنیم تعزیرات و مهمتر از اون یکشنبه همگی حضوری بریم جلوی دفتر کرمان موتور اعتراض کنیم وگرنه تا تیرماه هم خودرویی تحول نمیگیریم.
محسن : به آقا وحید ممنونم که جواب صحیح وکامل میدی
امید : دوستان لطفا یه راهنمایی بکنید. من کارت ماشینم واسم اومده ولی از طریق پلیس من‌که‌نگاه میکنم هنوز برگ سبز واسم صادر هم نشده علتش چیه؟ چیکار باید بکنم؟؟۱۹ اسفند فاکتور شدم . بیمه و پلاکمم انجام شده
J4 : نه فقط شماره شاسی شده.
تارا دستی : سلام دوستان من تارا دستی پنج دنده مشکی تحویل۶بهمن هستم هنوز فاکتور نشده به نظرتون چقدر دیگه طول می‌کشه خسته شدیم خداییش انقد پیاده اینو نه مسافرتی مردیم خدا لعنت کنه مسخره کردن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
قربانی : اسفد ماه چند نفر هستیم تیک بزنید
صادق : سلام اقارضا پس مابهارکی فراخوان میاد ممنون میشم جواب بدی
مرجان : با سلام تکمیل وجه 23 آذر فاکتور شد . 39 سود تاخیر. اینکه تو تابستون برف بیاد آدم هیچ حسی نداره . الان دقیقا همونه.البته از همون اول با این گیر بودم م استرس نداشتم
Farshid fx : پاسخ به tigo 8 pro e : اول اینکه به خودت بگو اگه مدل 403 نصیبم میشد سود بیشتری میکردم. فکر ضرر و از سرت بیرون کن و خوش باش. تو عرف بازار تغییر مدل اگه ظاهر و طراحی و آپشن ها مشابه باشن که الان در مورد ما همینطور هست 5 درصد بارائ هر سال هست . ولی اینم قانون فیکسی نیست اگه بخوای بخری میگه ماشین تحویل و سندش 403 بوده و 3 درصد حساب میکنه . تازه اونطور که باقر در مورد مجوز خروج ها میگه وقتی ماشینت میرسه دستت عتیقه شده و به کلکسیون دارها به 10 برابر قیمت میفروسی!!!!!
ب پرهام : خیر همچین چیزی نیست 90 روز برو یکم مطالعه کن یاد بگیری کار به تعطیلی و روز کاری نیست. چه سایپا چه ایرانخودرو 90 روز که میگذره میرن تو جریمه تاخیر چرت و پرت از خودت در نیار پرهام ریقو
Mehdi : دوستان واریزی 12 دی تحویل 30 بهمن طرح مادران امروز ساعت8 فاکتور شد. رنگ سفید
وحید : تو گوگل بزنید شکایت صنعت معدن میاره بزنید گرانفروشیو اطلاعت خودتون و شرکت رو پر میکنید
مهدی : با این روال که ویران خودرو پیش میره به بخشی از الویت زمستان هم من فکر میکنم نمیخواد فراخوان بده مدتش تموم بشه
رانا پلاس : نگران نباش انشاءالله پلاک میشه این روزا
سورن جدید ، تحویل 11 فروردین : سلام ، نمیدونم چرا به ما که رسید سیستم قفل کرد ، واریزی 10 دی تحویل 11 فروردین ، شماره قرارداد 14530316 هنوز فاکتور نشدم