مقایسه خودروهای کره‌ای موجود در ایران

 

 
در سال های اخیر خودروسازان کره ای همواره از دو جهت رقیبات خود را به چالش می کشند؛ اول طراحی منحصر به فرد و دیگر آپشن های ارائه دهنده به مشتری. در این مقاله می خواهیم با آپشن های چند سگمنت مختلف از خودروهای کیا و هیوندای که در بازار ایران فعالیت دارند، بیشتر آشنا شویم و به معرفی کلی آپشن های آنها بپردازیم.
 
سانتافه و سورنتو شاسی‌بلندهای 7 نفره
 
 
بد نیست ابتدا از بزرگ ترین خودروهای این دو کمپانی یعنی کیا و هیوندای شروع کنیم. سانتافه و سورنتو را می توان به عنوان گران ترین SUV های این دو برند در ایران شناخت که همواره کمپانی ها در این دو خودرو سعی بر این داشته اند که جدیدترین و بهترین امکانات را در اختیار مشتری قرار دهند.
 
سانتافه
 
در بازار خودروی ایران نیز با وجود عدم حضور فول ترین نمونه های عرضه شده توسط کمپانی های کره ای و همچنین حضور رقیبان قدرتمند ژاپنی و فرانسوی، هنوز هم می توان این دو خودرو را جزو برترین ها در سگمنت خود دانست.
 
از سانتافه DM شروع می کنیم که در حال حاضر پرفروش ترین SUV ایران در میان خودروهای ساخت کره جنوبی است. این خودرو که در نسل گذشته با استقبال قابل توجهی مواجه شده بود، در نسل جدید نیز با امکانات بیشتر و در فیس لیفت آن که در سال 2016 وارد کشور شد، به نهایت امکانات خود رسید.
 
هم اکنون می توان از طرف آسان موتور، سانتافه شرکتی سفارش ایران را با قیمت 229 میلیون تومان با امکاناتی از قبیل 3 ردیف صندلی، سیستم چهار چرخ متحرک، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، اتوپارک، مموری، نویگیشن فعال به همراه نقشه ایران، موتور GDI به همراه دیگر امکانات که در نمونه های قبل از فیس لیفت نیز به چشم می خورد مانند سنسور باران و تور، اتو هولد، سقف پانورامیک، شیب سنج، فرمان سه حالته، درب برقی صندوق عقب، رینگ های 18 و 19 اینچی و دیلایت تهیه کرد.
 
در سمت دیگر نسل جدید کیا سورنتو نیز یک سالی است که با طراحی جدید خود وارد رقابت تازه ای با سانتافه شده و به نظر می رسد با وجود فروش کمتر، حرف های بیشتری در زمینه آپشن برای گفتن دارد!
 
سورنتو 2017
 
می توان گفت امکانات این دو خودرو در اکثر موارد مشابه هم بوده، با این تفاوت که سورنتو دارای سیستم کروز کنترل هوشمند است. این سیستم را می توان نسل پیشرفته ای از کروز کنترل دانست که در مسیرهای طولانی بسیار کاربردی است و فاصله با خودروی جلویی را به طور خودکار تنظیم می کند. شاید دلیل اختلاف قیمت 8 میلیونی این دو خودرو هم وجود این سیستم روی سورنتو باشد که باعث شده سورنتو برچسب 236 میلیون تومانی را به خود اختصاص دهد.
 
از دیگر امکانات سورنتو می توان به اتوپارک، 7 صندلی، چهار چرخ متحرک، موتور GDI، مموری صندلی، گرمکن فرمان و صندلی های دو ردیف و سردکن ردیف جلو اشاره کرد. در این قیاس باید خاطرنشان کرد سانتافه دارای 7 ایربگ و سورنتو 6 ایربگ بوده که این تفاوت به علت وجود ایربگ زانویی برای سانتافه های فیس لیفت شرکتی است که به بالا رفتن سطح ایمنی خودرو کمک می کند.
 
سوناتا و اپتیما: سدان های لوکس
 
شاید زمانی که جنسیس و اپیروس در بازار ایران خودنمایی می کردند، تصور روزی که سوناتا یا اپتیما به عنوان لوکس ترین خودروهای این دو برند در ایران معرفی شوند کمی دشوار بود اما به جرأت می توان گفت این روزها نسل های جدید سوناتا و اپتیما یعنی LF و JF در آپشن ها کمی از غول های زمان قبل ندارند و در اکثر امکانات در سطح آنها و در مواردی دیگر از آنها نیز پیشی گرفته اند.
 
اسپورتیج
 
از جمله این امکانات می توان در کیا اپتیما به کروز کنترل هوشمند و دوربین 360 و اتوپارک اشاره کرد که در نمونه های وارداتی این خودرو می توان آن را یافت ولی در نمونه های شرکتی، اطلس خودرو امکانات این محصول خود را به اتوپارک محدود کرده و نسخه Middle آپشن را به مشتری عرضه می کند با این تفاوت که کیت جی تی لاین در این محصول، جذابیت اپتیما را دو چندان کرده است. جی تی لاین بادی کیتی است که معمولا در فول ترین نسخه های خودروهای کیا موتورز استفاده می شود. این کیت در ایران برای خودروهای سورنتو وارداتی و اپتیما در نسخه وارداتی و هم شرکتی اطلس خودرو قابل خریداری است.
 
از تفاوت های اصلی این کیت می توان افزوده شدن دیفیوزر و کالیپرهای قرمزرنگ را در این خودرو نام برد که ظاهری جذاب تر از قبل به این سدان 188 میلیون تومانی یعنی اپتیما می دهند. دیگر امکانات مهم اپتیما شامل مموری صندلی و آینه ها با 2 حافظه، 2 گرمکن و سردکن در 3 حالت، جرخش چراغ ها در سر پیچ ها، اتوهلد، سقف پانورامیک، شارژر وایرلس، نویگیشن و مپ ایران با مانیتور لمسی 4.3 اینچی است که با توجه به ورود مهمان تازه ای همچون سوناتای سفارش ایران در آسان موتور، کار را برای فروش بیشتر اپتیما سخت کرده است.
 
این امر به آن دلیل است که تقریبا می توان گفت نمونه جدید سوناتای شرکتی جز چند نکته کوچک در سطح نمونه های وارداتی آپشن های بسیار کاملی دارد و باعث می شود مشتریان بازار آزاد این خودرو به سمت نمونه شرکتی آسان موتور با قیمت 179 میلیون تومان جذب شوند.
 
هیوندای سوناتا 2017
 
امکانات اصلی سوناتا LF سفارش ایران که نسبت به نمونه شرکتی گذشته دچار تغییراتی شده است شامل گرمکن صندلی های ردیف عقب و گرمکن فرمان، یخ زدای برف پاک کن شیشه جلو، نویگیشن و مپ فعال ایران است که وقتی این امکانات را در کنار اتوهلد، سیستم هشدار نقطه کور به همراه نمایش ترافیک عبوری هنگام دنده عقب، مموری، پرده جانبی و برقی عقب، کورنر لایت، اتوهولد، پدال گاز کیک داون، درایو مود، زنون داینامیک به همراه چراغ شور، سنسور باران و نور و مانیتور 8 اینچی با سیستم صوتی موترکس بگذارید می توان نتیجه گرفت که امکانات سوناتا یک سر و گردن از اپتیما بیشتر است با این تفاوت که اپتیما دارای سیستم صوتی هارمن کاردون است که کیفیت آن با وجود 2 میلی آملی فایر و 4 بلندگو و 2 تیونر قابل مقایسه با سیستم موتورکس سوناتا با 4 بلندگو و 2 تیونر نیست.
 
 
پیکانتو و i20: خودروهای اقتصادی
 
حال به سراغ کوچک ترها می رویم. پیکانتو و i20 دو هاچ بک کوچک شهری و کم مصرف هستند که در بازار خودروهای زیر 100 میلیون تومان و در بین رقیبان نه چندان پر تعداد خود حرف هایی برای گفتن دارند و آپشن های مناسبی را در این رده قیمتی به مشتری عرضه می کنند.
 
کیا پیکانتو
 
از i20 شروع می کنیم؛ یکی از کوچک ترین محصولات هیوندای در ایران است که ابعاد و اندازه بزرگ تری نسبت به پیکانتو دارد و دارای برچسب قیمتی 96 میلیون تومان است. در ازای پرداخت این مبلغ شما دارای خودروی هاچ بکی با گیربکس 4 دنده اتوماتیک، سانروف، آینه تاشو برقی، آینه دید عقب فتوکرومیک، گرمکن صندلی های جلو، کولر دیجیتال، کول باکس، سنسور باران و نور، سنسور پارک به همراه دوربین عقب خواهید شد.
 
هیوندای i20
 
در آن سوی رقابت پیکانتو نیز با ابعاد کوچک تر و موتور کم حجم تر و قیمت کمتر اما با همین سطح امکانات در حال رویارویی با i20 است. پیکانتو نیز شامل امکاناتی نظیر جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک، فرمان برقی، گرمکن صندلی های جلو، سانروف، سنسور پارک عقب، دیلایت، کی لیس و استارتر، آینه های برقی، کروز کنترل، سنسور نور به همراه سنسور باران، بلوتوث و کولر دیجیتال دارای گرمکن فرمان نیز هست که برای خودرویی با قیمت 75 میلیون تومان که غالبا دارای کارکرد شهری است از امکانات بسیار مناسبی برخوردار است.
 
 
i40؛ حضوری نه چندان موفق
 
i40 خودرویی سدان با اختلافات اندک و با ماهیت اقتصادی تر نسبت به سوناتاست که به i45 نیز شهرت دارد. این خودرو را می توان نمونه ای از سوناتا دانست که از ابعاد و اندازه تا پیشرانه و امکانات آن دستخوش تغییر شده و با ظاهری اسپورت تر و امکانات کمتر در بازارهایی که سوناتا در آن حضور ندارد، خودنمایی می کند. در سال های گذشته شاهد حضور نسخه سدان و واگن این محصول در محدوده قیمتی 160 تا 170 میلیون تومان در بازار خودرویی کشور بوده ایم.
 
هیوندای i40
 
ایران را می توان جزو معدود کشورهایی دانست که هر دو این خودروها را در بازار خود دارد. پس بد نیست به بخشی از امکانات و آپشن های i40 بپردازیم تا ببینیم ارزش این اختلاف قیمت با سوناتا را دارد یا خیر؟
 
در هنگام ورود به این خودرو در ابتدا متوجه سیستم Easy Seat می شویم که می توان گفت اولین بار قبل از سوناتا در این رده خودرویی هیوندای از این سیستم استفاده شده بود. یک نکته که در لیست آپشن های این خودرو خودنمایی می کند و باعث شده این خودرو در بازار اروپا نیز حضوری موفق داشته باشد، وجود ایربگ زانو است که ایمنی پاهای راننده را در هنگام تصادفات شدید افزایش می دهد؛ از این رو با این که هم سوناتا و هم i40 در تست های سازمان یوروان کپ 5 ستاره ایمنی را دریافت کرده اند ولی نمره قبولی و جمع امتیازات i40 بالاتر از سوناتا بوده است.
 
دیگر مزیت هیوندای i40 نسبت به برادر بزرگ تر خود یعنی سوناتا وجود پدال های شیفتر پشت فرمان در نمونه های وارد شده به ایران است، با این تفاوت که سوناتا تنها در مدل توربو دارای شیفتر بوده. که متاسفانه اسم این مدل در لیست خودروهای آسان موتور به چشم نمی خورد. با آنکه نبود این آپشن در سوناتا به دلیل گیربکس هوشمند خود که حتی در مواقع نیاز در حالت دستی هم خود دنده را تغییر می دهد حس نمی شود ولی وجود شیفتر به حس و لذت اسپرت رانندگی در خودرو کمک شایانی می کند.
 
 
هیوندای i40
در دیگر موارد در لیست آپشن های این خودرو به لیست مشابهی از امکانات سوناتا ولی به شکل ناقص تر بر می خوریم. این آپشن ها عبارتند از مانیتور 4.1 اینچی تاچ با وضوح بالا، سیستم صوتی اینفینیتی مجهز به 4 بلندگو و 2 عدد تیونر، سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف، گرمکن و سردکن سه حالته صندلی های ردیف جلو، مموری 2 حالته صندلی راننده، سنسور باران جهت کارکرد اتوماتیک برف پاک کن ها، شیشه رفلکس عقب، چراغ شور، سنسور هوشمند نور چراغ ها، سنسور پارک جلو و عقب و سیستم تهویه مطبوع با کنترل اتوماتیک یک گانه که در مقایسه با سایر خودروهای کره ای عملکرد مشابه و کیفیتی مطلوب تر دارند. 
 
 
 
 

منبع

خودرو امروز


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بررسی کره‌ای , بررسی هیوندای , بررسی کیا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : سلام بله بنده شدم
گلچین : سلام.برای هزارمین بار مال ما هم تاریخ اماده به فاکتور بروز شد.خب که چی .کسی میدونه چرا اینکار رو میکنن؟؟دلیلشون چیه از قبل عید این حداقل دهمین باره این اتفاق میوفته
M : 3سال ماشین ثبت نام کردم قرعه کشی بود رانا ، 207،پرشیاو.. به اسمم درنیامده ،100 میلیون پول واریز کردم برا سری اول ثبت نام وزارت صمت رفتم بانک رفاه گفتم حساب وکالتی کنند گفتن اوکیه روز باز شدن سایت دیدیم حساب وکالتی نیست نشد وارد بشم ،این سری دوم باز 100تومن ریختم زمستان 403 شاهین به اسمم درآمد اینم که این جوریه آقا برامن پیام اومده با اتومات معاوضه کن در صورت تمایل نه از ماشین اتومات خوشم میاد نه اصلا نداشتم 200میلیون بیشتر بدم مگه کم پولیه، بعدم پیام اومده با کوییک gx اونم در صورت تمایل ننوشته عدم تعویض میشه انصراف که به استناد همین پیامک شما جای ما بودی عوض میکردی یا صبر ؟ 5سال از عمرمون رفته هنوز ماشین صفر سوار نشدیم نه این فقط بقیه آشغالای داخلی طمع کجا بود مرد حسابی ما مصرف کننده ایم همه دلال نیستن که
s3 سفید-- تهران : سلام دوستان من تماس گرفتم با تعزیرات به شماره 135 گفت برای خودروسازها اگر حداقل 50 مورد شکایت در مورد مدلهای مختلف تولیدی دریافت کنیم بلافاصله ورود میکنیم روالش رو توضیح داد ترجیح میدم برم شکایت ثبت کنم از کرمان موتور چون قبل از عید پلاک شدم ولی ماشینو تحویل ندادن
j7 : من که شهریورم تحویل نگرفتم
بی بی : مسئولان سایپا و ایرانخودرو یک مشت دزد سرگردنه .
مهرداد شیراز s3 : درود من هم رفتم توی سایت تعزیرات شکایت کردم tazirat135.ir از کارت و بیمه ماشین و برگ اول قرارداد هم اسکن گرفتم گذاشتم ضمیمه شکایت بنظرم اگر همه کسانی که پلاک شدن ولی خودرو نگرفتن از کرمان موتور همت کنند و شکایت کنند شرکت مجبور به ارسال خودرو میشه . حتی شده تشریف ببرید کافی نت قرارداد و کارت و بیمه ماشینو ببرید باعث میشه تحویل ماشین زودتر بشه تا بعد بریم دادگاه بابت دیرکردش شکایت ثبت کنیم
امیدواری و صبر : اکثر ما ها که پول سهند نداریم برای تکمیل وجه و ثبت نام و اینکه حتی توی برنامه دیوار کسی حاضر نیست حواله سهند را به قیمت ۲۰ میلیون تومن بخره. اگه سایپا واقعا راست میگه قیمت سهند را به قیمت ساینا کارخانه ای و قیمت نهایی برای آبان ماه به بعد به ملت واگذار کنه همه ما استقبال میکنیم وگرنه ما غیر ساینا اس چیز دیگه ای نمیخواهیم .وسلام
پذیرش۱۹اسفند : اینجور معلومه فعلا فاکتور نمیکنه ای شرکت بی صاحب
Reza : دوستان عزیز من همین الان زنگ زدم سایپا شماره ملی رو گفتم برگشت گفت که شما اسمتون تو لیست هست و منتظر پیامک واریز باشید ..گفتم احتمالش هست که کلا کنسل بشه گفت همچین چیزی امکان نداره وقتی سایت یکپارچه ارجاع به خودرو ساز زده یعنی اسمتون دراومده و فقط،باید منتطر پیامک واریز باشید. گفت توی سال جدید واسه هیشکه پیامک نرفته ولی قطعا میاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بخش نامه 4714 : دوستان فراخوان بعدی پارس سفارشی کی میاد اولویت بهار و تابستان باید اگر تولید بشه زمستان ماشین تحویل میدن الویت زمستان تا حالا تحویل نداده تا تابستان اگر تحویل بدن
شیرزاد : سلام دوستان .مندیروز تبدل به21زدم امروزفاکتورشد.سقف فلزبودم تکمیل وجه 11دی تحویل 29 اسفند
حمید شیرازی : سلام چقدر دیر کردداشتی
اشنا : سلام اعترا وشکایت فقط دیوان عدالت هرکی ازشهرستان خود ازطریق شکایت بنویسه وبه دیوان عدالت بفرسته به خدا نتیجه میگیریم فقط بانوشتن یک شکایت وارسال به دیوان عدالت
الیسا : سلام برگه سخا رو ببر بده نمایندگی تا ثبتش کنه
151 سایپا : سلام دوستان کسی فاکتور شده اعلام کنه با تشکر
سورن تک : من تکمیل ده دی و تحویل یازده فروردین ولی هنوز فاکتور نشدم
قلی : ازعقب
دوگانه بهمن : قیمتش چنده؟
دنا اتوماتیک بخشنامه 4593 : پلاک نشده است.