عصر خودروهای چینی در ایران به پایان رسید

 

عصر خودروهای چینی در ایران به پایان رسید

 
با آغاز تولید پژو 2008 به عنوان اولین خودروی پسابرجامی می‌توان گفت که دوران تاخت‌وتاز خودروهای چینی در ایران به پایان رسیده است.
 
حدود یک دهه پیش خودروهای چینی جایی در صنعت خودروی ایران نداشتند. در آن زمان یکی دو خودروساز کوچک برخی خودروهای چینی را به شکلی محدود در ایران مونتاژ می‌کردند. اما از اوایل دهه ۹۰ با آغاز برخی تحریم‌های خارجی که منجر به خروج خودروسازان کره‌ای، ژاپنی و اروپایی از ایران شد خودروسازان چینی از فرصت استفاده کرده و سعی کردند جای خالی برخی خودروها که تولید آنها متوقف شده بود را در ایران پر کنند.
 
این وضعیت آغاز حضور گسترده خودروسازان چینی در ایران بود به‌گونه‌ای که در سال‌های تحریم علاوه بر آنکه مونتاژ خودروهای چینی در ایران رشد حدودا دو برابری داشت واردات خودروهای چینی آماده نیز به ایران آغاز شد.
 
در آن زمان خودروسازان چینی ضعف اصلی صنعت خودروی ایران که نبود تنوع محصول و قدیمی بودن بیشتر خودروهای پر تیراژ در حال تولید بود را به درستی تشخیص داده و با عرضه خودروهایی با ظاهر جدید و متنوع و البته با قیمت و کیفیت پایین توانستند مصرف‌کنندگان ایرانی را به محصولات خود جلب کنند.
 
در دوره تحریم‌ به دلیل قطع ارتباط با خودروسازان آسیایی و اروپایی معتبر، حضور خودروسازان چینی در ایران روند صعودی داشت به‌گونه‌ای که بیشتر خودروسازان داخلی همکاری با خودروسازان چینی را آغاز کردند تا آنکه از حدود دو سال پیش با مطرح شدن برجام و اجرایی شدن آن، روند رفع تحریم‌ها و بازگشت خودروسازان معتبر آسیایی و اروپایی به ایران آغاز شد و شرکت‌هایی چون پژو و سیتروئن با انعقاد قراردادهای جدید رسما فعالیت خود را در ایران از سر گرفتند.
 
به دنبال بازگشت و فعال شدن مجدد خودروسازان مطرح بین‌المللی در ایران تولید انبوه خودروی پژو ۲۰۰۸ به عنوان اولین خودروی پسابرجامی از روز گذشته با حضور رییس‌جمهوری آغاز شد؛ آغازی که کارشناسان آنرا شروع پایان دوران تاخت‌وتاز خودروهای چینی در ایران می‌دانند.
 
در این زمینه کارشناسان معتقدند که پس از این با به تولید رسیدن دیگر خودروهای پسابرجامی خودروهای چینی به تدریج در بازار ایران منزوی خواهند شد و اگر خودروسازان داخلی بتوانند خودروهای جدید را با قیمت مناسب در ایران عرضه کنند مونتاژ و واردات بسیاری از خودروهای چینی متوقف خواهد شد.
 
در این زمینه عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی می‌گوید: خوشبختانه ثمرات برجام و رفع تحریم‌ها در اقتصاد کشور به تدریج در حال نمایان شدن است به‌گونه‌ای که فضای اقتصادی ایران در تعامل دوباره با جهان در حال احیا شدن است.
 
امرالله امینی با بیان اینکه روند حضور مجدد خودروسازان مطرح بین‌المللی در ایران ما را از خودروسازان چینی بی‌نیاز خواهد کرد، خاطرنشان می‌کند: با آغاز تولید خودروهای به‌روز و جدید در ایران خودروهای بی‌کیفیت چینی به تدریج مشتریان خود را از دست خواهند داد.
 
وی ادامه می‌دهد: از روز اجرایی شدن برجام مشخص بود که دوره نیازمندی بازار ایران به خودروهای چینی به پایان رسیده است و با تغییر شرایط، خودروسازان چینی برای ادامه بقا در بازار ایران راه سختی پیش رو خواهند داشت.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان می‌کند: خودروسازان چینی برای ادامه حضور در ایران باید به سرعت نسبت به افزایش کیفیت و همچنین کاهش قیمت محصولات خود در ایران اقدام کنند در غیر این صورت از بازار حذف خواهند شد.
 
 
 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروی چینی , پژو 2008






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

49 نظر

حامد
3

واردات ماشينهاي برند بي اصل و نسب چيني كه همگي در حال سعي و خطا به هزينه جيب مشتري بخت برگشته هستند دستاورد دولت ا.ن بعد از شدت گرفتن تحريمها براي كشورمان بود شخصا معتقدم اين حجم بالاي واردات ماشينهاي بي كيفيت چيني توهين بزرگي به ملت ايران كه روزي كمتر از ماشينهاي آلماني و آمريكايي سوار نميشدند بود حتي كشورهايي مثل افغانستان و پاكستان كه سطح زندگي پايينتري از ايرانيان دارند واردات خودروهاي دست دوم كره اي و ژاپني را به واردات خودوري چيني ترجيه دادند متاسفانه يك عده دلواپس ناآگاه در سايتهاي داخلي مشغول تبليغ ماشينهاي چيني هستند كه نشان داده اند هيچ احترامي براي مشتري بخت برگشته قائل نبوده و هر لحظه تصميم به توقف توليد و قطع خدمات و تامين لوازم دور از انتظار نيست.
11:26  1396/03/08
پاسخ دادن
قارداشم
0

من در جواب شما میگویم که تنها ما نیستیم که مشتری چینیها هستیم تمام دنیا به فکر کار کردن باچینیها هستن وچین به راحتی از متخصصین انها استفاده میکنه حالا چند تا ماشین ما بخریم که چین وانمیمونه که
13:24  1396/03/08

امير محمد
2

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، در سال 2016، کشور چین 28.119 میلیون دستگاه خودرو تولید کرده و 28.028 میلیون را به فروش رسانده که نسبت به سال 2015 و 2016 به ترتیب 14.5 و 13.7 درصد افزایش داشته است.

گفتنی است 10 کمپانی OEM1 برتر چین ، 24.76 میلیون خودرو، یعنی 88.34 از کل میزان تولید را به فروش رسانده است.

15 کمپانی OEM برتر چین این ها هستند: SAIC، Changan، Donfeng، BAIC، Great Wall، Geely، JAC، Chery، FAW، BYD، Brilliance، GAC، Zoyte، Lifan و CNHTC.

لازم به ذکر است 15 کمپانی تولید کننده قطعات خودرو های سواری عبارتند از: SAIC، Changan، Great Wall، Donfeng، BAIC، Geely، Chery، BYD، JAC، GAC، Brilliance، Zoyte، FAW، Haima و East Motor
15 کمپانی تولید کننده قطعات خودرو های تجاری شامل: BAIC، Donfeng، Changan، SAIC، JAC، FAW، CNHTC، Lifan، Brilliance، SXQC، Great Wall، Kinglong، Yutong، Chengdu Dayun و Tangjun Ouling هستند.

انجمن تولید کنندگان خودرو در کشور چین پیش بینی می کنند که این آمار در سال 2017، 5 درصد افزایش یافته و به 29.4 میلیون دستگاه برسد
20:09  1396/02/18
پاسخ دادن
محسن
0

جالب اینجاست که همه نگران خراب شدن بازار ماشین خود هستند. نکن برادر من، اعصاب خودتو خورد نکن، ماشین که سرمایه نیست. 1 لحظه احتمال داره خدایی نکرده تصادف کنی از بین بره.

بنده، خدا را شاکرم روابط با پژو خوب شد وگرنه این سمند ننه مرده باید جور همه را تنهایی به دوش می کشید و در آینده شاهد تولید سمند زیردریایی یا هواپیمای سمند نیز می شدیم.

13:59  1396/02/18
پاسخ دادن
امیر
7

درود بر چین و محصولات چین....لوازم الکترونیکش دنبا را گرفت..پس خودرو هاشم میگیره ...ام وی ام ایکس 22 را برید ببینید..پژو 2008 پیشش حرفی برا گفتن نداره...با 25 میلیون قیمت کمتر....
13:02  1396/02/18
پاسخ دادن
گیم
18

من با تجربه ای که از بیرون ایران دارم بدون تعصب چند جمله خدمت دوستانی که گوش شنوا دارن عرض میکنم...اولا ماشینای شرکت پژو فرانسه در خود اروپاطرفداران زیادی نداره به دلایلی که مکانیکای ایرانی هم پی بردن وگاهی تذکر میدن بد تعمیری واستعلاک زیاد وووو.....وجدا پژو سوار شدن در اروپا افتخاری نیست بنابراین شرکت پژو رو به چند کشور امریکای لاتین افریقا واسیایی آورده تا جلو شکست خودرا بگیره با باز شدن بازار چین سعی کرد با هزینه زیاد کارخانجاتی ایجاد کنه وبازار ایران را رها کرد ولی با گذشت زمان در چین هم کم اورده ودوباره به سراغ ایران امد
الان محصولات بی نشان چین با تکنولوژی روز اروپا وبا استخدام مهندسین جهانی در حال ایجاد یک کره جنوبی دیگری است
واما دوستانی که ماشینای چینی خریدن با اطمینان تمام بدانند که سوار ماشین تکنولوژی روز هستن ..ولی نگران این باشن که ما مشکل مکانیک هستیم وسالها با تکئولوژی به روز شده چین فاصله داریم مراقبت کردن سرویس این موتورها لتزمه واین عین واقعیته
12:02  1396/02/18
پاسخ دادن
كيومرث
0

ديگه حناي ماشينهاي بنجل و بي كيفيت چيني توليد شده از مواد بازيافتي سرطانزا رنگي نداره و در حال جمع شدن از بازار هستن اونهايي هم كه فريب خوردن و خريدن به افتخار صاحب اول وآخري ماشين نائل شدن!

شما هم بيخودي آب در هاون نكوب!
12:52  1396/02/18

Vali
0

اصلا هم معلوم نبود میخای اسباب بازی چینی تبلیغ کنی. برادر من یه جوری تبلیغ کن بو نده خب. موتور اسباب بازی های چینی برای تکون دادن بدنه ای در حد پراد مناسبه. تولیدات چین با شرایط کشور ما اصلا سازگار نیست.

درمورد کره مثال زدی شما یک گوشی هواوی چینی و یک گوشی سامسونگ کره ای رو کنار هم بذار. هر وقت این دو تا مثل هم عمل کردن ماشین چینی هم مثل ماشن کره ایه.
13:04  1396/02/18

رضا
2

واقعا نمیفهمم چرا بعضی دوستان انقدر اسرار دارند که به دیگران کمک کنند. جالب اینجاست که بحث بسیار داغی در مورد خودرویی که هنوز سوار نشدید راه انداختید. برادر من شما صبور باش این ماشین وارد خیابان بشود. انشالله اگر خوب بود همه میخریم. کی بدش میاد ماشین خوب سوار بشه، تازه تمامی خانواده و دوستان را هم تشویق می کنیم بخرن.

در مورد قیمت هم کسی به حرف من و شما توجهی نمیکنه شما به قیمت های فعلی دقت بفرمایید 206 تیپ 5 داره 39 میلیون فروخته میشه، آیا واقعا ارزش داره؟ یا l90 یا حتی پراید؟ کجای کاری برادر من




11:03  1396/02/18
پاسخ دادن
فرزاد
14

این خودرو اندازه یه 206!!!یعنی s5 ارزشش خیلی بالاتره تا این لگن فرانسوی پر خرج.خودرو فرانسوی اشغال.همه جای دنیا هم میگن.چینی بخرید اما فرانسوی نخرید.کسایی که میگن چینی بده همان کسایی هستند که 10 سال پیش میگفتن هیوندای بده.الان حسرت داشتن یه i20 رو دارن
10:51  1396/02/18
پاسخ دادن
رضا
0

من 1 سال منتظر ورود این ماشین به بازار بودم ولی هنوز خبری نیست و به تازگی جک s5 ثبت نام کردم. انشالله اگر دوستان تحویل گرفتن و راضی بودند ما هم میخریم.

اگر خودروی خوب با قیمت مناسب در داخل تولید شود باعث افتخار همه خواهد بود.
09:29  1396/02/18
پاسخ دادن
کاظم
11

دوستان عزیزی که آرزوی سوار شدن به خودروهای روز اروپایی را دارن گمان نکنن که در این مملکت این اتفاق به راحتی اتفاق خواهد افتاد زیرا انحصار خودرو در دست کسانی افتاده که راه پول دار شدن رایاد گرفتن بدون اینکه پاسخگوی کسی باشن در نظرانها مردم نباید طعم راحت زندگی کردن را بیاموزن پس قیمتها را چنان در دست نگه میدارن که مردم حسرت ماشین بی دردسر را بخورن این سیاست مدیریت مملکت ماست ...من خارج از حوصله دوستان چینی خریدم وبه دور از تعصب ماشینمو دوست دارم...وبه خودم گفتم اگر همه مردم ماشین خوب خریدن من هم ماشین خوب میخرم انشالله
22:59  1396/02/17
پاسخ دادن
منوچهر
2

آیه یاس نخونید دیگه کسی فریب این حرفها را نمیخوره و سراغ بنجلهای چینی نمیره
06:56  1396/02/18

hn
0

همه دعواها سر لحاف ملاست.تولید خودرو در ایران تابع هیچ اصول و منطقی نیست. حقوق مصرف کننده هم پشمه وفقط شرکتها روی منافع خودشون متمرکزن و در بازار بدون رقابت جولان میدن.
18:36  1396/02/17
پاسخ دادن
رادوین
2


یادمه ابتدای ورود گوشیهای هوشمند خرید موبایلهای فیک و تقلبی چینی زیاد شده بود اکثرا ارزان بودن و همه جور امکاناتی مثل گیرنده تلویزیون صفحه تاچ بزرگ و حافظه زیاد دوربین و .... داشتن ولی بعد از یک مدتی همه فهمیدن چقدر امواج غیر استاندارد دارن و به سلامتی آسیب میرسونه تقریبا 5-6 سال پیش مردم دیگه نخریدن و نسلشان منقرض شد.
امروز هم مردم آگاه شدن وحاضر نیستن با خرید ماشین تقلبی چینی شخصیت خودشان را زیر سئوال ببرند واسه همین روز به روز تقاضای ماشین چینی در بازار کمتر میشه البته اکثریت ماشینهای بی کیفیت و بی اصل و نسب جمع شدن, این دو تا و نصفی باقیمانده هم دارن نفسهای آخرشون را میکشن...
18:04  1396/02/17
پاسخ دادن
فرزاد
14

عزیزم تو خوابی هنوز.چین روز به روز داره پیشرفت میکنه.تا 5 سال دیگه هم خودت ماشین چینی سواری.شما همان مردمی هستین که با ورود هیوندای میگفتین خودرو کره ای اخه شد ماشین!!.الان همه حسرت داشتن یه خودرو هیوندای رو دارین
23:44  1396/02/17

فرزاد
18

من از 405 2000فرانسوی داشتم تا 206 و 207 فرانسوی!!همشون اشغال بوده.مثل سرطان بودن.هر روز یه ایراد جدید داشتن.من که 50 میلیون هم بابت یه اشغال فرانسوی نمیدم.پدر زنم که چری ویانا رو 6 ساله داره تا الان فقط دیسک صفحه عوض کرده و لنت روغن!!چین اشغالترین جنسش از این اشغالای پژو کیفیتش بالاتره.در حال حاظر خودمم برلیانس 320 دارم که 25000 کیلومتر باهاش رفتم بدون کوچکترین سر صدا و خرابی
15:55  1396/02/17
پاسخ دادن
رضا
0

فقط پارس کسی سواد داشته باشه که برلیانس نمیخره
10:49  1396/02/17
پاسخ دادن
ایرج
2

ماشینهای بی کیفیت چینی چند صباحی به علت بی کار نشدن کارگران در دوره تحریمها که تولید خودروهای برند یکی یکی حذف شد وارد صنعت خودروی ما شدند ولی با بازگشت دوباره برندهای معروف دیگه تولید و فروششان اصلا توجیه نداشت چون مردم استقبال خوبی نکردند برای مثال گروه بهمن با توقف تولید مزدا 3 و مزدا2 مجبور به تولید بسترن شد ولی با بازگشت دوباره مزدا نیو خط تولید بسترن هم جمع شد.
بیچاره کسانی که این ماشین چینی بی سرانجام را خریدن و بزودی با مشکلات متعدد کمبود لوازم و خدمات و افت شدید قیمت متضرر میشوند.
06:56  1396/02/17
پاسخ دادن
کاظم
9

باید منطقی باشیم صنعت خودرو سازی در ایران مثل اب خوردن سیاست عوض میکنه به ماشینای فرانسه هم زیاد دل خوش نباشید مردم ما باید صبور باشن زود فریب خودرو سازا را نخورن اگر اینگونه باشه خودرو ساز دنبال کیفیت میره در غیر این صورت مردمو نفهم فرض کرده وهر سال ازکیفیت میزنه
21:19  1396/02/16
پاسخ دادن
سامان
5

من خودم به شخصه ماشين بي اپشن اروپايي رو به اسباب بازيهاي چيني ترجيه ميدم..البته انتخاب خودرو به شخصيت افراد بستگي داره
13:20  1396/02/16
پاسخ دادن
بهداد
16

صد در صد شرایط روی نظر شما هم تاثیر گذار هست. برای اینکه منظورم رو بهتر برسونم مثال میزنم و کمی مبالغه میکنم. فرض کن مثلا جک s5 رو بدهند 50میلیون آیا باز هم حاضری 100 میلیون بدی پژو 2008 بخری؟ با این پول میتونی یه جک s5 بخری و بترکونیش بعد دوباره یکی دیگه بخری. پس قیمت خیلی تاثیر گذاره و موضوع اینه که 2008 با این قیمتی که اعلام کردند از نظر اکثریت جامعه نمی ارزه.
16:03  1396/02/16

حسین
54

سلام به همگی من با وجودی که اس 5 دارم و دستم به دهنم می رسه اصلا دلیلی برای جایگزینی این خودرو با 2008 با این قیمت نمی بینم اولین دلیل کوچک بودن خودرو هست دوم گران بودن بی دلیل همون کپچر که این همه تبلیغات شد تا به امروز در تمام ایران فقط 2500 تا فروخته 2008 بعنوان خودرو دوم شهری اگه قیمت مناسب باشه خوبه با این قیمت کلی رقیب کره ای داره دوستان فراموش نکنن مردم از برند پژو مخصوصا مدل های گران قیمت نه خیلی راضی هستن و نه خیلی استقبال می کنن
11:44  1396/02/14
پاسخ دادن
محمدصادق
3

هفت هشت سال ديگه كه ديدي اكثر جك اس 5 ها با خرابيهاي متعدد و دردسرهاي موتور توربو به سرطانهاي متحرك درب تعميرگاهها تبديل شدن ولي هنوز پژو 2008 ها شيك و با دوام در حال ويراژ در خيابان هستن نظرت عوض ميشه
09:30  1396/02/17

اهل فهم
61

قیمت حرف اول را میزنه..عمرا چین را کسی بتونه دیگه از دور خارج کنه..تا لیفان x50 , ام وی ام ایکس 22 بمبلغ 57 میلیون تومن هست..کسی این 2008 را نمیخره..مگر اینکه قیمتش به بیاد پایین...
11:01  1396/02/14
پاسخ دادن
امیر
63

زهی خیال باطل...این اشغال فرانسوی عهد دقیانوس عمرا بتونه جای لیفان x50 و ام وام ایکس22 با قیمت 57 تومن را بگیره...تا سال 2025 دنیا در تسخیر چین خواهد بود...
08:39  1396/02/14
پاسخ دادن
احمد
11

به امید روزی که حداقل این برلیانس های موتور ضعیف بدرنخور از خط تولید شرکتی مث پارس خودرو محو بشه و مث قدیم پارس خودرو خودروهایی تولید کنه در خور شرکت پارس خودرو باشه
01:37  1396/02/14
پاسخ دادن
سعید
7

برلیانس انصافا موتور ضعیفی داره . من سوار شدم واقعا ناامید کننده است موتورش
08:39  1396/02/14

علی
56

غذا زیاد خوردی هزیان میگی. تازه پارس خودرو داره خط تولید برلیانس c3 کراس رو راه اندازی میکنه
10:15  1396/02/14

کاربر: رضا از مشهد
30

همين كه اين برليانس ها حال تو رو گرفته اندازه دنيايي ارزش داره :)))
10:48  1396/02/14

امير محمد
46

عمرا بتونن خودروروهاي چيني را از رقابت خارج كنن چين بيش از 20درصد خودروهاي توليدي دنيا را توليد ميكنه البته با همكاري شركتها و برندهاي معتبر و معروف دنيا يك زماني وقتي 206از سوي فرانسه تحريم شد توليد گريبكس اتومات اونم توايران تعطيل شد و قيمت 206تو ايران خيلي بالا رفت كجاي اروپا اين محصولات 25 سال پيش خودشونو
سوار ميشن همين پژو جديدم فردا با قيمت بالاي 100تا 120ميفروشن كه اينم از اسمش معلومه 2008هستش
00:26  1396/02/14
پاسخ دادن
علی
6

هر کسی ماشین چینی داره سریعتر با ضرر بفروشدش بهتره چون با اومدن ۲۰۰۸ و نسلهای جدید فولکس و سراتو آپشنال سایپا بزودی شاهد برچیده شدن خودروهای چینی از سطح کشور هستیم ، آخه وقتی سراتو آپشنال اصل کره و پژو ۲۰۰۸ تو رنج ۱۰۰ میلیون هستن دیگه کی میره تیگو و جوک اس ۵ و بسترن و برلیانس بخره ؟!
08:39  1396/02/14

علی
5

در ضمن خودروی فرانسویو با چینی مقایسه نکن چون همه به عقلت شک میکنن
08:43  1396/02/14

کاربر: رضا از مشهد
47

آقاي علي سراتوي آپشنال اصل كره! كه توليد شركت معظم سايپا هستش! توي بازار هستش و هيچ خللي در فروش رقباي هم قيمتش مثل جك اس 5 و ليفان 820 و هايما توربو و ... هستش ايجاد نكرده چون از هر لحاظ در اين رنج قيمت پايين تر از رقباي چينيش هستش
11:55  1396/02/14

سلام
2

چقدر هستش هستش کردی
بالاخره هستش،نیستش هستش یا نیستش هستش نیستش؟؟؟؟
17:14  1396/02/16

رضا
1

نگرانی دوستان قابل درک است. بنده با 32 سال سن خاطرم نیست قیمت خودرو یا کلا چیزی تابحال افت داشته باشد.

من نمیدانم این خودروسازی های داخلی چه مشکلی با سان روف دارند، سراتو سایپا و i10 , i20 کرمان موتور و احتمالا 2008 ایران خودرو!

این سان روف جای کیو تنگ کرده

در ضمن یاداور شوم دوستان i10 کرمان موتور (بدون آپشن) را با قیمت نجومی 72 میلیون میخرن 2008 را راحت تا 200 پول خواهند داد. 100 که چیزی نیست


11:27  1396/02/18

وحید
8

به امید اینکه این بنجل های چینی زودتر برن از این کشور
ملت ما شریف تر از سوار شدن این چینی های بی پدر مادر هست

20:20  1396/02/13
پاسخ دادن
شهاب
1

به نظر دوستان با اومدن این ماشین ،بازار سراتو سایپا خراب نمیشه ؟؟
15:55  1396/02/13
پاسخ دادن
کاربر: رضا از مشهد
75

نه خراب نمي شه - سراتوي صد ميليوني سراتوي آپشنال! هستش و آپشن هاي مثل سانروف تهويه اتومات صندلي چرم و ... داره در صورتيكه پژو صد ميليوني از اين آپشن ها بي بهره است - مورد بعدي استهلاك و هزينه هاي به مراتب پايين تر نگهداري خودروهاي كره اي هستش پژو قيمت قطعاتش به مراتب از كيا بالاتره --- مورد بعدي كه از همه مهمتره و سايپا با اين ترفند سراتو رو مي فروشه و احتمالا ايرانخودرو هم سراغ اين موضوع بره فروش شرايطي هستش ! و گرنه كسي كه صد ميليون پول نقد داره براي خريد خودرو نگاه هم به خودروهاي توليد داخل نمي كنه!
18:15  1396/02/13

مجید
56

موتور و گیربکس سراتو آپشنال ۲۰۰۰cc سایپا با موتور و گیربکس سراتوهای وارداتی مدل 2017 یکیه و از هماهنگیه فوق العاده ای برخوداره و فروشش هم خوب بوده
22:20  1396/02/13

رضا
6

٢٠٠٨ هر چي كه باشه ساخت پژوي فرانسه س و اصالت داره. مثل اين آشغالاي به درد نخور چيني مثل x33 و x60 و x50 و نيست مه معلوم نيس چي هستن و از كجا اومدن و آمدنشون بهر چيه!
از نظر ايمني چندين سر و گردن بالاتر از آشغالاي چينيه
از نظر كيفيت هم چند سر و گردن بالاتره.
يه چرخش به كل لگن سازي چين شرف داره
15:26  1396/02/13
پاسخ دادن
سامان
73

تو خیلی با حالی بابا. میخوای در حد رنو کپچر کامل فرانسوی و یا تیوولی کامل کره ای پول بدی 2008 ایرانی بدون آپشن بخری بعد با ارزونترین ماشینهای چینی مونتاژ ایران مقایسش میکنی ؟؟؟؟؟؟
18:31  1396/02/13

ممل
77

خندم میگیره از این استادای دانشگاه، تو توهم زندگی میکنن، 2008 تو کلاس لیفان ایکس 50 هست، تنها برتری اون داشتن توربو هست والبته خیلی از آپشنهای ایکس 50 رو هم نداره و با اختلاف 40 میلیون بالاتر بفروش میرسه...
14:44  1396/02/13
پاسخ دادن
هادی
0

دوستان کیفیت خودرو چینی کم نیست موتور این خودرو ها با شرایط آب و هوا در ایران همخوانی دارد و براحتی واشر نمی سوزاند اما پژو هم پر خرج است هم به آب و هوا آسیا سازگار نیست. پژو در اروپا طرفدار ندارد چرا دوستان از برندي حمایت می کنیم که محصول از رده خارجشون یعنی پژو2008 که پلتفرمش مال ۹سال پیشه و عمرش تمومه را به ایران خودرو انداخته.
درضمن پژو اروپایی قطعات خودرو را از طریق چین مهیا و مونتاژ می کند.
محصولات غیرتجاری چینی سوار شوید و کیفیت را مشاهده کنید
بهترین تکنولوژی روز با قیمت مناسب چین با ام وی ام ، ليفان و چانگان ارائه می دهد اما ما خودمون را اسیر پژو کردیم.
آیفون کالیفرنیا چینه
فرولي ایتالیا چینه
...
10:16  1396/03/08

حسین
71

پژو 2008 نمیتونه رقبای چینی رو شکست بده . 2008 یک ماشین در رده X33 و تیگو3 و چانگان CS35 هست اما قیمتش 30 میلیون بیشتره . از این گذشته خودرو های چینی ریشه شون به برندهایی بهتر از پژو مرتبط هست . ضمنا این سایت کلا ضد چینی هست . خوبه یک سایت فنی بیطرف باشه.
14:37  1396/02/13
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
47

من طرفدار محصولات چینی نیستم ولی صنعت چین با بزرگتری و سخت ترین صنایع دنیا داره مبارزه میکنه. بعد شما مدیران خوش خیال فکر میکنید با معرفی یک محصول، چین را از میدان بدر کردید. زهی خیال باطل. بعد با شناختی که از شما مذیران محترم داریم با پیشنهاد هزارتومن بیشتر همه چیز را قربانی میکنید و چین هم این راه را خوب بلد هست
13:19  1396/02/13
پاسخ دادن
رامین
5

دوست عزیز معلوم هست چی میگی؟؟ اینجا ایرانه ها. اگه ایران بخواد در طی 1 دقیقه کل چینی ها را نابود میکنن. شما اصلا میدونی شاید پنجاه نفر در ایران از بیل گیتز هم ثروتمندتر هستن؟ قدرت سیاسی را چرا دست کم میگیری؟ کافیه یه دستور از بالا بیاد و بگه چین دیگه حق فعالبت نداره. به همین سادگی. لطفا منطقی فکر نکن. ضمنا با ورود همین 2008 با قیمت 93 تومن بساط چینی ها نابود میشه. موتور 165 اسبی ساخت فرانسه که 8 سال خودروی سال اروپا بوده را با موتور 130 اسبی چری تیگو ساخت روستاهای اطراف پکن را یکی میدونی؟ صبر کن و ببین چی میشه.
14:23  1396/02/13

کاربر: امیر(سابق)
1

رامین جان داداش درست میفرمایید و لی باید به این نکته هم اشاره کنم که رهبری بعد برجام در حضور نماینده چین فرمودند که ما دوستان خود در دوران تحریم را فراموش نمیکنیم
08:54  1396/02/17

رامین
0

مثلا چین دوست مابود؟ کل معادن و مواد اولیه ایران رو به تاراج بردن و دارن میبرن جاش بجای پول جنس بنجل میفرستن.
13:06  1396/02/18

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امید : ۱۴ آذر ثبت نام کردم ۱۹ اسفند شاسی شد ۲۰ اسفند بیمه ۲۲ پلاک تحویل که ندادن ماشینو ولی کارت ماشینمم اواخر فروردین اومد برگ سبزم هنوز صادر نشده . همکارای خودمم هم که مثل من ایکس ۵ نوشته بودن و همزمان با من ثبت نام کردند برگ سبزشون اومده ولی واسه من نیومده و پلیس من که میزنم میبینم که صادر نشده کسی میتونه راهنمایی کنه؟
S3 : چرا فکر میکنی کسانی که تحویل نگرفتن عید مسافرت نرفتن، خود من S3 رو هنوز تحویل نگرفتم ولی ۲۰۶ هم دارم عید باهاش رفتم مسافرت. مدل ۴۰۳ با ۴۰۲ همین الانش ۱۰۰ تومن فرق قیمتشه پس ارزشش رو داره سه چهارماه دیرتر بگیریش. بعدش اینجا همه بحث خودرو و ... میکنن بحث معنویات نمیکنن، من خودم به شخصه دنبال خسارت نمیرم ولی شما که مادیات برات مهم نیست رفتی
S3 aban : دوست عزیز آقای مسلم به جای طرفداری از شرکت به این فکر کن که هم وطنت از آبان پیاده مونده و تو خرید مایحتاج زندگیشم پیاده به مشکل خورده ، شرمنده زن و بچه اش هست
مسلم S3 : برگ سبز کمی دیرتر میاد، برای من کارت ماشین ۲/۳ اومد ولی سند برگ سبز ۲/۱۲ رسید در حالیکه هردو آنها ۱/۲۵ صادر شده بودن
پژی : سلام، آیا پرسیدین بعد از واریز پول چند تا پیامک باید بیاد و الان برای شما اومد یا نه؟
پلنگ : آره خیلیا نوشتن فروش حواله و اینا ولی دوستان اینا چه طور میتونن بفروشن مگه نمیگن سی درصد مالیات باید داده بشه؟
مشورت : دوستان من بعد از اینکه گفتن دیگه پیامک نمیاد از بازار ساینا ۹۹ خریدم ۳۳۰‌ میلیون آیا کار درستیه بفروشمش و ساینا تکمیل وجه کنم چون اولا بدون ماشین خیلی سختمه تا تحویل زمستان و دوم اینکه اگه افزایش قیمت کارخانه بخوره نمی تونم پولش جور کنم چون همین هم با گرفتن وام خریدم . نظر کارشناسی کسی داره بده ممنون میشم
سورن دوگانه محسن : تکمیل وجه دوگانه : ۹ بهمن . تحویل : ۲۹ اسفند . . همچنان در انتظار ظهور ماشین
تارا : دیدین گفتم فاکتور میشید. مبارکه، ان‌شاءالله زودتر تحویل بگیرید.
فرشید kmc x5 : سلام و دروود لطفاً یه توضیح در مورد روند ثبت نام و تاریخ ثبت نام و شاسی و بقیه مدارک می‌فرماید ،با تشکر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احسان : چه مشکلی داره، پس چرا اینقد اصرار بر تبدیل به سقف شیشه ای دارن،الان سقف فلز فاکتور نمیکنن تا تبدیل نزنی ما نفهمیدیم سقف فلز خوبه یه شیشه ای کدومش استاندارد هست عجب گیری کردم از دست این ایرانخودرو
تحویل 30 بهمن تک : سلام دوستان منم الآن دوباره نگاه کردم دیدم پلاک شدم پنجم فاکتور شده بودم
احسان : در پاسخ 207 تکمیلی 13 دی تقریبا دو روز بعد فاکتور میشین
سورن xu7p : 10 دی تکمیل وجه کردیم تاریخ 8 اردیبهشت فاکتور شده امروز جمعه 14 اردیبهشت پلاک شده
25 بهمن کوییک gxl : دوستان کسی فاکتور شده ؟
سورن موتور جدید تکمیل وجه 9 بهمن : کی تکمیل وجه کرده بودید ؟ مبارک باشه
سورون تحویل بهمن : سلام هرزمانی تاریخ دریافت پرونده بروزشد منتظر فاکتور باش
محمدحسن : ،🤚
ضیاء دوگانه بهمن : سلام دوستان آیا دی ماهی ها‌فاکتور شدن ؟
عبدالله : برای من مهم ترین موضوع اینه که افزایش قیمت نخوره