تبعات افشای نفوذ آب در خودروهای داخلی!

 

تبعات افشای نفوذ آب در خودروهای داخلی!

گزارش ایسنا درباره وجود مشکل نفوذ آب در هفت خودروی داخلی، اعمال نفوذ برخی خودروسازان و سانسور گزارش کیفی خودروها را به دنبال داشت.
 
چندی پیش بود که در تجزیه و تحلیل گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی مشخص شد که برخی از این محصولات دارای مشکل نفوذ آب به داخل بدنه و اتاق خودرو هستند.
 
در این زمینه عنوان شد که خودروهای "سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۳۱، تیبا، تیبا هاچ‌بک (محصولات سایپا)، سمند تبریز (محصول ایران خودرو) و ام‌وی‌ام ۵۵۰ (محصول خودروسازی مدیران) " در شاخص عدم نفوذ آب دارای نمره منفی هستند. این نمره منفی به این معنا است که در این خودروها آب به داخل بدنه و اتاق خودرو نفوذ می‌کند.
 
همچنین در تحلیل بیشتر عنوان شد که نکته قابل توجه در گروه خودروهای دارای نقص نفوذ آب به داخل بدنه این است که عمده آنها شامل انواع پراید در بازه قیمتی حدود ۲۰ میلیون تومان و مابقی شامل سمند و تیبا در بازه قیمتی کمتر و حدود ۳۰ میلیون تومان و تنها خودروی ام‌وی‌ام ۵۵۰ در بازه قیمتی بیش از ۵۰ و ۶۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.
 
ارزیابی صورت گرفته در این زمینه نشان می‌داد که مشکل نفوذ آب در خودروی ام‌وی‌ام ۵۵۰ با وجود قیمت بالای این خودرو حتی شدیدتر از این مشکل در پراید ۲۰ میلیون تومانی پارس خودرو است. به‌گونه‌ای که پراید ۱۳۱ پارس خودرو در استاندارد عدم نفوذ آب ۰.۸۲ نمره منفی و ام‌وی‌ام ۵۵۰ معادل ۱.۳ نمره منفی کسب کرده‌ است.
 
این بدان معناست که مشکل نفوذ آب در ام‌وی‌ام ۵۵۰ مونتاژی مدیران خودرو تقریبا دو برابر این مشکل در پراید تولیدی پارس خودرو است. البته پرایدهای تولیدی از سوی سایپا مشکل نفوذ آب‌شان چندین برابر این مشکل در این خودروی چینی است و به طور میانگین ۷ نمره منفی کسب کرده‌اند.
 
اگرچه انتظار می‌رفت با انتشار چنین گزارش‌هایی نهادهای مسوول به‌ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت وضعیت را مورد ارزیابی قرار داده و خودروسازان را ملزم به رفع این ایراد در خودروهای تولیدی کنند اما اتفاقی که افتاد محدودسازی و سانسور انتشار عمومی گزارش‌های ماهانه ارزیابی کیفی خودروهای داخلی بود؛ به‌گونه‌ای که نمرات منفی خودروها از گزارش‌های کیفی منتشره برای عموم حذف شد.
 
این اقدام البته واکنش کارشناسان را به دنبال داشت که چنین اقدامی را محکوم کرده و خواستار برخورد با مرجع محدودکننده گزارش ارزیابی کیفی خودروهای داخلی شدند.
 
در این زمینه امرالله امینی - عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، اظهار کرد:" باید مشخص شود چه مرجعی با کدام اختیارات و مبنای قانونی از انتشار عمومی و کامل گزارش‌های ارزیابی کیفی خودروهای داخلی جلوگیری می‌کند".
 
امیرحسن کاکایی - عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت، نیز عنوان کرد:" ما همواره می‌گوییم که دانستن حق مردم است بنابراین گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی باید به طور کامل منتشر و در اختیار مردم قرار گیرد".
 
حسن کریمی سنجری - کارشناس صنعت خودرو، نیز اظهار کرد:" وقتی گزارش کیفیت خودروهای داخلی به صورت سانسور شده و گزینشی منتشر می‌شود مصرف‌کنندگان ناچارند خودروی مورد نیاز خودرو را بدون شناخت و آگاهی و مانند یک هندوانه دربسته انتخاب کنند".
 
شهرام آزادی - عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، نیز تاکید کرد:" گزارش کیفیت خودروهای داخلی نباید سانسور شود بلکه باید هر ماهه به صورت کامل منتشر شده و در اختیار مردم قرار گیرد".
 
در این شرایط پیگیری‌هایی صورت گرفته نشان می‌دهد که اعمال فشار یکی از خودروسازان کوچک مونتاژکننده خودروهای چینی باعث محدود شدن گزارش‌های عمومی ارزیابی کیفی خودروهای داخلی شده است.
 
سانسور گزارش کیفی خودروهای داخلی می‌طلبد که وزارت صنعت، معدن و تجارت موضوع را بررسی کرده و ضمن برخورد و معرفی عاملان این اقدام، خودروسازان را ملزم به ارتقای کیفیت خودروهای داخلی و حذف مشکلاتی چون نفوذ آب به داخل خودرو کند.
 
 
 
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سانسور , اعمال نفوذ , گزارش کیفی , افشا , نفوذ آب






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

کاربر: امیر(سابق)
1

ای بابا ملت دارند تو این ماشینها سلاخی میشن بعد گیر دادن به یه قطره آب . حواس مردم را به مسائل جانبی جلب میکنند تا کسی به کیفیت بسیار پایین ایمنی خودروهای داخل ایران گیر نده. چون میتونند جلوی نفوذ آب و بگیرند ولی ایمنی را نه
15:54  1396/02/19
پاسخ دادن
Sepehr
1

والا ما که یه ام وی ام 550 داریم سگش میرزه به ماشین های ایرانی.ماشین خوبیه پیش قیمتش
13:51  1396/02/18
پاسخ دادن
Arash
2

همین شماها هستین که با این حرفاتون باعث میشین ماشینای مزخرف چینی که هیچ جای دنیا جز ماشین حسابشون نمی کنن وبه هیچ کشوری اجازه ورود ندارن رو اینطور با این قیمت زیاد بکنن تو پاچه خلق الله البته بعید نیست شما از کارمندای مدیران خودرو باشی چون از این شرکت هرکاری برمیاد
14:51  1396/02/19

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد s3 : سلام ثبت نام ۱۵ آبان هستم هیچ خبری نشده الان ۶ ماهه بعد از عید کسی s3 شاسی شده؟؟؟
همایون : بله ، ولی اگه موتور خراب شد حالا به هر علتی خواستی ببری نمایندگی مپ خودرو به تنظیمات کارخانه برگردونی مشکلی ایجاد نمیشه ، انداختن هدلایت و لامپ با توان بیشتر ۵۵ هم باعث ابطال میشه که اینم اگه مشکل برقی خورد لامپ فابریک رو ببند بعد ببر نمایندگی ، دودی کردن شیشه ها هم باعث ابطال گارانتی میشه اینم با کَندن برچسب دودی مشکل حل میشه ( ابطال گارانتی شیشه بالابرها ) ، البته برای هر بار سرویس ممکنه نمایندگی گیر بده ( اگه نبینن مشکلی پیش نمیاد ) . نکته اخر سایپا ۳ سال گارانتی موتور گیربکس داره اگه تا ۳۰ هزارکیلومتر و یا ۴ بار تعویض روغن مشکلی برای سلامت موتور و گیربکس پیش نیاد یعنی حداقل تا ۵ سال با استفاده معمولی موتور و گیربکس شما عمر میکنه
کیان : سلام بچه ها ریمپ کردن باعث باطل شدن گارانتی میشه؟
چان چان گان گان : یه پیشنهاد برای اونهایی ک خیلی نگران دریافت پیامک هستن. برید و از همه کسانی ک فیدلیتی دیگنیتی لاماری و.... ثبت نام کردن و موعد تحویل زمستان یا پاییز یا.... سال ۴۰۲ بودن سوال کنید ببینید چقدر طول کشید و چه زمانی براشون پیامک آمده. من خیلی تحقیق کردم و حتی به آگهی های فروش در دیوار هم تلفن زدم و سوال کردم و.... ۹۹درصدشون مثلا با موعد پاییز ۱۵ روز مانده ب آخر پاییز و مثلا موعد زمستان ها ۱۵ اسفند براشون پیامک رفته و واریز کردن. نتیجه این شد ک تقریبا ۹۹درصد گفت ۱۵..۲۰ روز آخر براشون پیامک رفته و بعد از ۳ماه ماشین رو تحویل گرفتن. حالا نمیدونم دلیلش چیه ک اینجور با مشتری رفتار میکنن و همه رو دقیقه ۹۰ ارسال پیامک میکنن. این شده یه روال کاری برای همه شرکتها ما هم مثل بقیه هستیم پس اصلا نگران نباشید حداکثر تا ۱۵..‌۲۰ خرداد(حداکثر) برامون پیامک میاد و حسابها خالی میشه و منتظر دریافت ماشین میشیم. پیشاپیش چانگانهای زیبا مبارک همه باشه و انشاالله در مراسم عروسی باهاش دور دور بزنید
مهدوی : سلام دوستان برای شاهین اتومات به ۱۱۳ شکایت کنید
بهنام : دوستان  عزیز، کارزار شما با عنوان «درخواست صدور دعوتنامه خودرو مازاد وارداتی به منتخبین سامانه یکپارچه توسط شرکت خودروسازی سایپا» تأیید و با موفقیت منتشر شد: https://www.karzar.net/114536 با به اشتراک گذاری این لینک و ارسال آن برای دیگران، این کارزار را اطلاع‌رسانی کنید و از آنها برای جمع‌آوری امضا کمک بگیرید.
جی ۴ سفید : خود جی۴ هم خیلی وقته تحویل ندادن، سازمانی ثبت نام کرده بودیم و قرار بود سی روز کاری بدن که الان شده ۹۰ روز اما هنوز فاکتور هم نکردن!! اگه تولید میشه چرا شاسی نمیکنن؟!
جابر : سلام نوبت من زمستان 403بوده پیام اومده براتبدیل به xu7pولی قبول نکردم
محمدرضا : لطفا تاریخ ثبت نام و زمان واریز پول قطعی را هم اعلان کنید مبارکتون باشد.
پارس تبدیل پیش فروش به تارا : سلام راسته دعوتنامه تارا دستی اومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : درود بر شماثبت نام 19فرودین بوده و دوگانه سوز اپشنال رادیال
رضا سورن دوگانه تکمیل وجه 11.16 : تکمیل وجه شما کی بوده و تحویل دوگانه کی بودی که تبدیل 207 زدی 207 دستی هست یا اتومات و کد خودرو چی هست
دی‌ : 27تکمیل‌وجه‌شده هنوز‌فاکتور‌نشده دی‌ماهی‌‌دوگانه‌هستم
لیلا : نه بابا توروخدا راست میگی ؟؟؟؟
اسفند ماه : چرا علکی میگی تازه چک کردم
بهمن : یه تریلی تکمیل شد خدارو شکر نگران نباشید ماتهرانیم زود خودرو به دستمون میرسه
ایمان : اسفندها عزیز لایک کنن
ابراهیم تیگو 8پرو : آقا الوند ممنون از کامنت دلگرم کننده ی شما🌺🌺🌺
بخشنامه 4723 : برا منم نیومده 4723 هستم
محمدی رانا : 21دی فرصت تکمیل وجه بهمن ماهیا بود