علت تاخیر پژو ۲۰۰۸ به بازار

 

علت تاخیر پژو ۲۰۰۸ به بازار

 
حضور برخی از خودروسازان خارجی در صنعت خودرو ایران در شرایطی نوید‌ دهنده تغییر و تحولات جدی در روند خودروسازی کشور است که مشتریان بعد از گذشت حدود دو سال از توافق هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ هنوز طعم این تغییرات را نچشیده‌اند.
هرچند انتظار آنها برای ورود خودروهای جدید و متفاوت از خودروهای فعلی، حتی به رکود طولانی مدت بازار خودرو منجر شد با این حال این انتظار همچنان ادامه دارد.
 
در این شرایط این سوال از سوی بسیاری از مشتریان مطرح است که قراردادهای خودرویی چه زمانی به انتظارات آنها پایان می‌دهد و دلیل طولانی شدن این انتظارات چیست؟ در پاسخ به این سوال بسیاری از کارشناسان عنوان می‌کنند که اجرایی شدن قراردادهای خودرویی در تمام دنیا فرآیندی زمانبر است و مشتریان نباید انتظار داشته باشند که بعد از عقد قرارداد، خودرو مورد توافق دو طرف به سرعت وارد بازار شود.
 
در حال حاضر با اینکه یک‌سال‌و نیم از جوینت‌ونچر ایران خودرو و پژو می‌گذرد هنوز زمان پیش فروش اولین محصول تولیدی این دو شرکت یعنی پژو 2008 به‌طور رسمی اعلام نشده این در شرایطی است که توافق نامه رنو با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز به کندی پیش می‌رود.
 
بر این اساس برخی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که سختگیری وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی‌بر داخلی‌سازی خودروهای تولید مشترک بر کندی اجرا یا عقد برخی قراردادها تاثیر گذاشته که بخش اعظم این موضوع نیز به عدم توانمندی قطعه‌سازی کشور در همراهی خودروسازان برای تولید محصولات مشترک بازمی‌گردد.
 
 
 
 

منبع

اقتصاد نیوز


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تاخیر , تحویل , تولید , پژو 2008






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

12 نظر

بهزاد
3

من احساس کردم بحث عوض شد سر قیمت بود رفت سمت کیفیت، ، خوب ماشینهای چینی کیفیتش دیگه عیانه

قیمت 2008 هم خیلی بالاست
تیگو ۵ دارم واقعاً ماشین افتضاحی چند بار تایم به هم ریخته تو جاده موندم موتور 2000 واسش ضعیفه خیلی خشکه آپشناشم بی کیفیت و بدرد نخور
یه پارس با موتور 2000 یا 1800 16 سوپاپ پیدا کنم با هاش معاوضه میکنم
13:53  1396/03/13
پاسخ دادن
سام
48

مشکل ما چینی یا فرانسوی نیست....مشکل اصلی نحوه قیمت گزاری که مافیا خودرو مثل غده سرطانی افتاده به جون صنعت خودرو....بهترین درمان این نوع بدخیم ....نه.....به نافیا هست
21:49  1396/03/12
پاسخ دادن
حسین
45

سلام به همگی من یک جک اس ۵ سری اول خریدم ۷۰ در اومد وضع مالی هم خوبه بعد از ۵۰ هزار کارکرد خودرو واقعا بی عیب و نقص هست واقعا دلیلی برای فروختن و عوض کردنش با یه خودرو کوچک تر و کم امکانات تر نمی بینم دو سال دیگه سوار میشم بعد یکی دیگه می خرم نه کوچک تر و کم امکانات تر بهتر و با امکانات تر فرانسوی بودن هم اصلا مهم نیست ۲۰۰۸ با این قیمت کلا شکست خورده است
12:54  1396/03/12
پاسخ دادن
علی
61

من 206 دارم. اما میخوام ماشین چینی بخرم. الان بعضی از ماشینهای چینی چند ساله دسته دوستان و آشنایان هست و واقعآ به قیمتشون میارزه. من ننوشتم فرانسوی بده و چینی خوبه که تو اومدی تفکرات ذهنی خودتو نوشتی. من گفتم این ماشین 100 تومنی نیست. حرف من دقیق معلوم بود. قیمت پژو 2008 در بازار دبی با چانگان cs35 اختلاف چندانی نداره. یعنی وقتی چانگان 90 میلیونی چون داخلی سازی شد قیمتش شد 65 تومن پژو 2008 هم در شرایط داخلی سازی نباید خیلی تفاوت داشته باشه. چون قیمت جهانی برابر هست. تیولی هم اگر داخلی سازی بشه و هزینه های گمرکی تخفیف بگیره باید زیر 80 تومن فروش بره و همینطور کپچر.
الان حرفو فهمیدی یا میای دوباره میگی فرانسوی بهتره.
در آخر هم بدون بین هایما یا جک شاسی و رنو کلئیوس در شرایط قیمت برابر دیوانگی هست که کلئوس نخریم. اما الان که هایما و جکs5 داره فروش میره به خاطر خوب بودن چینی نیست. به خاطر قیمت بالای اون یکی هست.
اما شما میتونی به جای 2008 جک یا هایما انتخاب کنی. چون هایما و جک suv هستند اما 2008 کراس اوور هم کمتره. پژو 2008 با چانگان و کپچر و تیولی برابر میدونم.
21:22  1396/03/10
پاسخ دادن
کامیار
6

حرف ماشین چینی را نزن که از فحش بدتره آدم دوچرخه سوار بشه کمتر آبروش میره تا ماشین چینی بی کلاس
04:39  1396/03/11

عرفان
50

با سلام در جواب اقا کامیار. لطفا اطلاعات خودتان را بروز کنید اطلاعات شما مربوط به 20 سال پیش است الان بزرگترین خودرو ساز جهان با تولید 28 میلیون خودرو در سال چین می باشد و اکثر شرکت های چینی همکاری مشترک با برترین برندهای دنیا دارند و در اینده نه چندان دور بازار خودرو جهان به چین خواهد رسید- نکنه شما سمند خز و پرشیا تمام خز را خورو روز می دانید و با کلاس
12:10  1396/03/11

چینی بنجل
14

یعنی هیچ احمقی تو دبی و امارات پیدا میشه که چانگان بخره ؟! یا بهتره بگم اصلا امارات اجازه ورود ماشین بنجل چینی به کشورشو میده ؟!
در ضمن آقای محترم ملاک انتخاب بین بد و خوب ، ارتفاع ماشین نیست ! اصلا هیچکدوم از این ماشینا شاسی بلند نیست ( حالا من نمیدونم چرا ایرانیا انقدر دنبال شاسی بلندن ؟! ) چون اولین شرط ماشین شاسی بلند دو دیفرانسیل بودن اونه نه ارتفاع ! پس واسه ۵ سانت اختلاف ارتفاع کسی ماشین روز اروپا رو ول نمیکنه بره هایما و جک چینی بخره که صاحب اول و آخرش خودتی حالا اگر ۲۰۰۸ و چانگان تو ایران یه قیمت بود بازم شما انتخابت چانگان بود ؟! ، جالبه بدونید که چین اصلا قبل تحریمهای ایران خودروسازی نبود و بعد از تحریم خودروسازای ایران توسط کمپانیهای بزرگ اروپا ، چین از فرصت استفاده کرد ک این اسباب بازیهارو فقط و فقط روانه بازار ایران کرد و هیچ جای دنیا شما این بنجل هارو نمیبینید
13:28  1396/03/11

فرهاد
47

دوست عزیز به نام چینی بنجل هر چی گفتی که اشتباه بود. تو چه بخوای چه نخوای در دوبی بعضی از خودروهای چینی وجود دارند . مثل هاول. مثل چانگان. مثل ام جی. نه تنها وجود دارن بلکه خوب هم فروش دارن. اگر روزی رفتی میبینی. در دبی موبایل سامسونگ چینی هم هست. ساخت چین بودن دلیل بر بی کیفیتی نیست. چانگان در بازار اروپا هم فروش داره. شما در باره خودروها زیاد اطلاعات نداری واسه همین نمیدونی چه خبره. شرکت چانگان یا هاول یا ام جی یا فاوو زیر مجموعه شرکتهای امریکایی و ژاپنی یا انگلیسی هستن. جهت اطلاع بدونین 20 هزار دستگاه چانگان در ایران فروش رفته هنورز برگشتی نداشته!!! چون ماشین چینی نیست. موتور فورد و گیربکس ژاپن. لطفآ اول تحقیق کن بعد کامنت بزار.
بعدش هم فکر نکن کشور چین اسیر بازار ایران هست. اونا فکرشون تسخیر بازار جهانیه. فقط 6 درصد فروش خودرو چین در ایران هست. پس خیلی بی معنیه وقتی میگی چون ما تحریم شدیم اونا خودرو ساز شدن.
اونا اصلآ مارو عددی نمیدونن که فکری برامون بکنن. موسسه تحقیقاتی صنعتی امریکا اعلام کرده در سال 2020 خودرو از چین به کره و امریکا صادر خواهد شد. کمی علمی حرف بزن.
01:57  1396/03/12

مجید
3

این طور که خبرگزاری ها منتشر کردن طی یک ماه فقط ۳ دستگاه تولید شده!
یعنی همون سه دستگاهی که به صورت نمایشی آقای روحانی قبل از انتخابات سوارش شد که ....
21:21  1396/03/10
پاسخ دادن
عباس
52

سلام
آقا مجید بد فهمیدی.علی آقا دست می گه قیمت جهانی ربطی به چینی با فرانسوی یا کره ای نیست .قیمت جهانی این ماشین با تولید داخل بودن آن نمی ارزه.ماشینی در اندازه x50 با این قیمت نمی ارزه.من ماشین را در نمایشگاه تهران دیدم.برای این ماشین فقط تبلیغات شده مانند h30 فقط همین
21:05  1396/03/10
پاسخ دادن
علی
66

همونطور که همه میدونستیم دوباره ایران خودرو قیمت کاذب اعلام کرد تا ذهنیت خوب ایجاد کنه و بازاریابی صورت بده. جریان همون ال نود ۶ میلیونی هست که ۱۳ میلیون فروختن. پژو ۲۰۰۸ هم قرار بود ۷۰ تومن باشه. امروز قیمت ۹۹ میلیون تومن براش ثبت شد. واقعآ نمی ارزه. این ماشین به زیبایی و خوبی کپچر نیست. تازه کپچر وارداتی هست. از تیولی هم سر تر نیست. اونم وارداتی هست. رقبای داخلی هم که زیاد داره. از هایما توربو بگیر تا جک و تیگو یا BYD. شاسی بلند هم‌که‌نیست. از کراس اور هم کوچیکتره. در حدود چانگان هست. چانگان قیمت جهانیش با پژو ۲۰۰۸ یکی هست. چرا پس چانگان ۶۵ تومن اما این ۱۰۰ تومن!! الان ملاک چیه؟ قیمت جهانی مگه ملاک نیست؟ دو سال بازاریابی و خبرهای مختلف حالا هم یک رو دست به مردم.
16:20  1396/03/10
پاسخ دادن
مجید
13

قشنگ معلومه که ماشین چینی داری و از اومدن این ماشین احساس خطر کردی ، آخه یعنی شما واقعا نمیفهمی که نباید ماشین فرانسوی رو با چینی مقایسه کرد ؟! به نظر شما واقعا جوک (جک!) و تیگو و ام وی ام رقیب ماشین فرانسوی هستن ؟! مطمئن باش به محض ورود این ماشین به خیابونها بساط تمام چینیها برچیده خواهد شد همین پیچ چرخ این ماشین میرزه به کل صنعت چین
18:44  1396/03/10

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
باقری : آقایونی که بهشون برخورده بلخره باید یه فرقی باشه بین ماهایی که این همه راه پاشدیم رفتیم تا شماهایی که نشستید تو خونه راحت منتظر این هستید که ما براتون خبر بیاریم cs سؤال خیلی قشنگی پرسید هیچکدوم هم جوابشو ندادید پرسیدن اگه سایپا فراخوان داده بود که حتما باید بیاید تهران حضوری تکمیل وجه کنید یعنی انصراف میدادیدو میگفتین ما شرایط اونجا اومدن رو نداریم!!!!!!! بلخره فرقه بین کسی که وقت میذاره و دنبال حقش میره تا کسی که نشسته راحت منتظره حقشو بیان بذارن توی دستش یکی گفته که شما اگه رفتید واسه خودتون رفتید. بله درسته جواب خودتون رو دارید میدید ما واسه خودمون رفتیم نه واسه شما. شما هم واسه خودتون ارزش قائل میشدید و میومدید بنظرم خیلی مفیدتر بود اومدنش واستون انقد فکرتون درگیر نبود بخدا ماهم راهمون دور بود 12 ساعت بود ماهم مشکل داشتیم پس حداقل با این بهانه ها به شعور ماهایی که به بدبختی خودمونو رسوندیم توهین نکنین جواب سوال cs هم هیچکدوم ندادید
احسان شهیدی فر : سلام خیلی ممنون برای این مقاله خیلی خوبتون 🙏🙏🙏👌👌👌
علامت : طمع نبود، انتظار عدالتی بود که اجرا نشد! شما هم خودتو از ذوق جر نده! چون در زندگی ذوق های زیادی وجود،مجبور میشی جرو واجر بشی دایی! شعور هم خوب چیزی ،هرکسی اینجا الان ناراحته و دنبال راه چاره از این بی تدبیری نظام و دولته! تو این وسط نمک رو زخم مردم نپاش که با این کارت کمتر از اون پدرسوخته ها نمیشی که این بلا رو سر این جماعت آوردن.بشین روی حرفای مفتت فکر کن بجای جواب دادن!
ماه : سلام واقعا چرا فاکتور نمیشه ، تارا v4 تحویل اسفند بوده الان ۲ ماه تاخیر خورده ؟ چرا این ماشین که مثل v2 کمبود قطعات نداره کسی میدونه الان داره جه تاریخی فاکتور میشه
باقری : آقایونی که بهشون برخورده بلخره باید یه فرقی باشه بین ماهایی که این همه راه پاشدیم رفتیم تا شماهایی که نشستید تو خونه راحت منتظر این هستید که ما براتون خبر بیاریم cs سؤال خیلی قشنگی پرسید هیچکدوم هم جوابشو ندادید پرسیدن اگه سایپا فراخوان داده بود که حتما باید بیاید تهران حضوری تکمیل وجه کنید یعنی انصراف میدادیدو میگفتین ما شرایط اونجا اومدن رو نداریم!!!!!!! بلخره فرقه بین کسی که وقت میذاره و دنبال حقش میره تا کسی که نشسته راحت منتظره حقشو بیان بذارن توی دستش یکی گفته که شما اگه رفتید واسه خودتون رفتید. بله درسته جواب خودتون رو دارید میدید ما واسه خودمون رفتیم نه واسه شما. شما هم واسه خودتون ارزش قائل میشدید و میومدید بنظرم خیلی مفیدتر بود اومدنش واستون انقد فکرتون درگیر نبود میدونستید چیکار کنید
امیرحسین : ناراحت نباش خواهرم مشکل بخوبی وراحتی برامااسونترحل میشه نگران نباش
چانگان بی چانگان : بر اساس اعلام وزارت صمت و سخنگوی شورای رقابت از این پس فروش خودرو توسط کلیه خودرو سازان از سایت فروش خودروسازان بوده و خودرو سازان موظف هستند پس از فروش اطلاعات فروش شامل تعداد فروش و مشخصات خریداران را در سامانه یکپارچه جهت بررسی و نظارت وارد نمایند
متقاضی : خواهر ناراحت نباش. هرکس نون قلبشو میخوره انشالله که مشکل همه حل میشه . هرچی خدا بخواد همون میشه. دوستان امروز هم هیچ جواب خاصی نگرفتن پیچوندنشون اصل کاری موسوی هست ک دسترس نبوده. توکل به خدا انشالله خیره میخوان ب مرگ بگیرن ک ب تب راضی باشیم انقد تو انتظارنوک بذارن گراحتمالا افزایشی چیزی دادن صدامون در نیاد بگیم فقط بدن ماشینو
رضا دوگانه بهمن : ساناز خانم سلام ایشالله مبارک باشه ۱۵ اردیبهشت دعوتنامه میاد من بهمنی هستم اصلا ما منتظر بودیم ۱۵ اردیبهشت بیاد یه دفعه ۶ اردیبهشت ساعت ۴ بعدازضهر پیام اومد بهمن و اسفند تعداد شان کمه بهمنی ها همه یک روز اومد مال شما هم یک روز برای همه میاد ساینا میخواد دیگه دوگانه زودتر جمع کنه درود بر شما ایشالله ماشین عروس بشه
ایدا : من توشهرامام رضاغریبم کسی نداشتم که بچموبگیره مجبورم تواین شهرپرازبی رحمی بمونم ولی انقدخداهواموداشته خودش همیشه ازادماییی مثل شماcsمحافظتم کرده خودش عوضتوبده.همون حس تجربه کنی.بیرحمای خدانشناس .
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
گلشن : سجاد کیه ماشینش گرفت رفت
علی : کدوم شهری شما!؟؟
محمد : سلام مبارک باشه.چه کلاسی بود؟
کامران : سلام 14بهمن تکمیل وجه کردم تعویض دنااپشنال با سورن ولی هنوزدعوت نامه برام نیومده چرا؟ چندروز پیش باز6تومن ریختم
پارس سال سفارشی : سلام دوستان پیامک بعدی کی میاد کسی خبر داره بخشنامه4714هستم هنوزپیامک نیومد
حامد207 اتومات فلز : تحویل30 دی کسی خبر داره فاکتور دی ماه شروع شده یانه؟
دی بویین زهرا : سلام دمت گرم ایول❤🙏❤
علی : درود. شما مطلع نیستید اولویت بهار و تابستان رو پارس میدن یا نه؟
حق با علی است : قیمت بهمن و اسفند پیش فروش1401 باید کمتر از دی باشه مراقب باشید منتظر عکس العمل شما هستند
207 اتومات دی ماه : سلام دوستان اذر به امید خدا همه فاکتور شدن یا باز هم مونده