چرا نمی‌توان خودرو ارزان‌ قیمت تولید کرد؟

 

چرا نمی‌توان خودرو ارزان‌ قیمت تولید کرد؟

تا چندی دیگر ارزان‌ترین خودرو بازار ایران از خط تولید خداحافظی می‌کند و جای سؤال دارد که چرا نمی‌توان خودرو ارزان‌قیمت اما باکیفیت تولید کرد که به عقیده برخی کارشناسان هزینه مالی و مواد اولیه آن در ایران بالا است و باید در این زمینه بانک‌ها به کمک تولیدکننده و مصرف‌کننده بشتابند.
چرا نمی‌توان خودرو ارزان‌ قیمت تولید کرد؟
تا چندی دیگر عمر تولید پراید که از سال 1372 روی خط تولید سایپا قرار دارد، به پایان می‌رسد و این در حالی است که به گفته مهدی جمالی-مدیرعامل سایپا، خودرو پراید محصولی مناسب برای اقشار آسیب‌پذیر است و درمجموع پراید ارزان‌ترین خودرو کشور محسوب می‌شود.
 
با خداحافظی پراید از خط تولید، بازار جایگزینی برای آن در نظر خواهد گرفت که محصولاتی همچون ساینا و تیبا از سوی شرکت نیز به‌عنوان جایگزین پراید معرفی شده‌اند اما اندکی قیمت این دو محصول باقیمت پراید متفاوت است و این سؤال را ایجاد می‌کند که چرا کارخانه‌ها به دنبال معرفی جایگزین استاندارد باقیمتی در حدود 20 میلیون تومان برای پراید نیستند.
 
برای آنکه در ایران‌، خودرو ارزان‌ قیمت با استانداردهای لازم طراحی و تولید شود به نظر می‌رسد باید بهره‌ وری نیروی انسانی در ایران افزایش یابد و از سوی دیگر هزینه‌های مالی تولید در ایران بالا است و احساس می‌شود تا نظام بانکی با طراحی تسهیلات بلندمدت و ارزان‌قیمت به کمک تولیدکننده و خریدار نهایی خودرو بیاید.
 
در ایران رابطه عبدالله بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خودروکار، در رابطه با چرایی عدم توانایی تولید خودرو  ارزان‌قیمت در ایران، اظهار می‌کند: قیمت تمام‌شده یک خودرو متشکل از قیمت مواد اولیه، هزینه‌های مالی، هزینه نیروی انسانی و هزینه سربار تولید است که 70 درصد از قیمت تمام‌ شده را مواد اولیه تشکیل می‌دهد.
 
او می‌افزاید: تولید خودرو باکیفیت حداقلی به مواد اولیه قابل‌قبول نیاز دارد که با توجه به قیمت مواد اولیه، نمی‌توان اصولاً هزینه تمام‌شده را در این بخش کاهش داد.
 
این کارشناس صنعت خودروسازی کشور، با اشاره به اینکه هزینه مالی در تولید بالا است، خاطرنشان می‌کند: عمدتاً هزینه نیروی انسانی در خودروسازی بالا است که افزوده شدن امکانات و رعایت استانداردهای 82 گانه تولید خودرو بر قیمت تمام‌شده خودرو می‌افزاید.
 
بابایی با تعریف خودرو ارزان‌قیمت می‌گوید: محدوده قیمتی خودرو ارزان‌قیمت با توجه به متوسط درآمد مردم یک جامعه تعیین می‌شود که با نگاه به میزان درآمد اعضای جامعه ایرانی، خودرویی که در محدوده قیمتی 20 تا 30 میلیون تومان قرار داشته باشد، خودرو ارزان‌قیمت محسوب می‌شود.
 
او تأکید می‌کند: یک خودرو 30 میلیون تومانی می‌تواند با پشتیبانی بانک‌ها که سود کم با بازپرداخت طولانی‌مدت تعریف کرده است، به‌راحتی در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
 
این کارشناس صنعت خودروسازی، یادآور می‌شود: در بازارهای جهانی نرخ تحویل دهی خودرو به مشتریان، ارزان‌قیمت و طولانی‌مدت است که اگر تجربه بازارهای جهانی در ایران، پیاده‌سازی شود، می‌توان از فشار به تولیدکننده و مصرف‌کننده نهایی کاست.
 
بابایی در انتها می‌گوید: ارزان‌سازی تولید خودرو باید به سمتی سوق پیدا کند که بانک‌ها و نظام بانکی برای عرضه خودرو شرایطی را مهیا کنند تا مصرف‌کننده با اقساط طولانی‌ مدت و ارزان‌قیمت خودرو را خریداری کند.
 

منبع

خودروکار


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تولید , ارزان , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

8 نظر

کاربر: جاویدیان
0



🏁🆘🏁مهمترین راه برای تعویض خودروهای بنزینی به ماشینهای برقی ارزان کردن اون هاست که این کار رو مهندس جمشید ارین انجام داده

👏به دلیل ارزان بودن محصولات مهندس ارین که تا یک پنجم😵 و حتی کمتر 😎نسبت به قیمت خودروهای خارجی است

💡ظاهرا تنها راه نجات انسانها از الودگی هوا، حمایت از دانشمند بزرگ ایران جمشید آرین اصل 🇮🇷 هست که خودروهای برقی ارزان و مدرن و ایمن با آخرین تکنولوژی و استاندارد های جهانی در ایران تولید کرده.

🌿هر روز داره شهرها الوده تر میشه🔥

😥هر روز دود و بنزین و روغن و گرد لاستیک در فضای شهر سیاهی و آلودگی و سرطان به حلق مردم میریزه


✨ضرورت حمایت از مهندس آرین به دلیل ناتوانی دولتها در رفع الودگی هوا خصوصا در کلانشهرهاست

🌹💐🌸لطفا دانشمندان رو برای رفاه خودتون بشناسید و حمایت کنید.
16:40  1396/05/31
پاسخ دادن
SPK
2

جواب یک جمله است:
"جیب گشاد مسئولین" !!!
00:02  1396/05/31
پاسخ دادن
کاربر: جاویدیان
1

yon.ir/ZRXFz

💠 معرفی خودروی آریانا 796 ساخته جمشید آرین، در وب سایت بلژیکی «پلتفرم چندرسانه ای برای مهندسین ترافیک»

🔹رانندگی با خودروهای الکتریکی برای بهبود وضعیت محیط زیست در محیط شهری از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از موانع این امر، زمان طولانی شارژ این خودروها می باشد. اما در حال حاضر اولین راه حل برای این موضوع ارائه شده است. فقط 5 دقیقه زمان برای شارژ باطری خودروی الکتریک هوشمند (iEV) آریانا 796 در ایستگاه شارژ بروکسل نیاز است. در این مدت، باطری به طور کامل و برای پیمودن مسافت 250 کیلومتر شارژ خواهد شد تا از اینجا به شهر بن در آلمان برسد.

🔸این خودرو در مرکز کنفرانس جهانی که د اولین کنگره خودروهای الکتریک آلمان در آن برگزار شد، حضور داشت.

🔹یکی از موانع برای ارائه خودروهای الکتریک، شیوه پیچیده و وقت گیر شارژ باطری است. بنابراین، زمان شارژ سریع آریانا iEV 796 یک راه حل پیشگامانه را در این خصوص ارائه داده است.

🔸دوستان
مهندس جمشید آرین اصل 🇮🇷 رو بشناسید 💗 💗 💗
23:01  1396/05/30
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
9

دلایل زیادی را میشود بیان کرد برای این مسئله 1. بیسوادی زیاد مسئولین 2. عدم وجود مدیران ارشد که صنعتی باشند تماما دلال و وارکننده هستند و تولید به تجارتشان آسیب میزنه و بخاطر همین باعث تضعیف صنعت میشوند 3. حمایت کورکورانه ما مردم از تولیدات بی کیفیت تولیدی 4. نزول خور بودن بانکها و حمایت از آنها به دلیل منفعت بالای دولت از این بانکها 5. ذینفع بودن تمام ارگانهای دولتی از این خودروسازی و ...... برای این صحبتها میتوانیم یک مقاله چندین صفحه ای بنویسیم. ولی ما مردم هم مثل مسئولین فقط حرف میزنیم و در عمل هیچ. هرچند که به خودمون و خانوادمون آسیب میرسانیم. اما مسئولین هم به جامعه و هم به سرمایه و تاریخ ایران ضربه میزنند
13:19  1396/05/30
پاسخ دادن
کاربر: جاویدیان
5


💗💗تنها خودروی ارزان مملکت ما که تمام اتوماتیک و تمام برقی هست
خودروهای هوشمند الکتریک مهندس جمشید آرین اصل 🇮🇷 هست.

بقیه خودروها فقط مونتاژ و فقط تغییر چراغ مدلهای از رده خارج مونتاژی هستن و چون مافیای واردات بنزین و مافیای واردات خودرو میخان صنعت خودرو رو با سودهای هنگفت مال خودشون بکنن اجازه تولید بهش نمیدن

دوستان دلسوز 🌿
فریب این کارشناسان تقلبی که جیبشون با رشوه های مافیای صنعت پر میشه نخورید...


لطفا اسم مهندس جمشید آرین اصل 🇮🇷 رو در اینترنت جستجو کنید
و
ببینید این مرد چی میگه و چه کرده


👇👇👇👇


✨تمام کسانی که مینالن از ظلمهای مافیای خودرو آرزو هاشون رو در دستان مهندس آرین خواهند دید...✨

👈👈👈لطفا اسمش رو در گوگل بزنید
12:48  1396/05/30
پاسخ دادن
کاربر: رضا از مشهد
9

در مورد خودروهاي ارزان قيمت حق با اين كارشناسه - ولي در مورد خودروهاي گران قيمت چطور ؟! به عنوان مثال الان سايپا سراتو دو نسل قبل رو به صورت مونتاژ با قيمت صد ميليون تومن ميفروشه در صورتي كه در مناطق آزاد در كشورمون سراتو مدل 2017 با كامل ترين آپشن ها حدود 70 ميليون قيمت داره ! تنها راه براي نجات از اين مشكل حذف گمركي و باز كردن مرزهاست تا مردم نجات پيدا كنند
11:15  1396/05/30
پاسخ دادن
سپهر
17

بزارین من جواب این سوال رو تو یه جمله بگم.
"چون ادم های زیادی هستن که بخوان از این سفره بخورن"
10:32  1396/05/30
پاسخ دادن
سپاه
3

این شعار اسم رمز یه تعداد دزد مثل بابک زنجانی و منصور آریای تو صنعت خودرو شده خیلیم خضه
23:56  1396/05/30

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
باران : سلام برای من پیامک سهند اومده الان من اینا نمیخام یعنی دیگه نمیتونم دوباره یه ماشین دیگه ثبت نام کنم
میثم : سلام دوستان من دیروز رفتم خبری نبود نه کسی رو دیدم به عنوان معترض نه مسئولی رو
S3 : ماشینتون چیه؟ کدوم شهر موعد تحویل کی بوده؟
S3 سفید : لطفاً هر وقت خواستی سخنی بگی و مثالی بزنی ، قبلش یه کم فکر کن ببین گفتنش درسته یا نه، توهین به مخاطب هست یا نه
معصومه ابراهیمی : دوستان لطفا جواب سوالمو بدید. سورن پلاس بنزینی ای اف سون تحویل ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ بودم.۱۴۰۲/۱۰/۲۰ تکمیل وجه مرحله دوم رو انجام دادم.گفتن ۹۰ روز دیگه میاد تا الان نیامده کی بهم سورن ای اف سون رو تحویل میدن؟ لطفا همه سوالهامو دقیق و واضح جواب بدید. ۰۹۰۳۳۵۶۸۱۹۶ جریمه تاخیری از چه زمانی محاسبه میشه؟ چقدر محاسبه میشه؟
چانگان cs55 : سلام دوستان یه سوال اونایی ک تحویل گرفتن آیا ماشینو تو شهر خودتون تحویل میدن یا باید بریم تهران تحویل بگیریم؟
حسن : یکی بیاد بگه چ غلطی بکنیم 7ماه گذشته بی وجدان فقط ب من یک ماه ضرر تعلق میگیره هنوز هم ماشین تحویل ندادن بی شرفا تو قراداد نوشتن تا تاریخ فاکتور ما گوسفند هم میریم می‌خریم اسفند فاکتور کردند الان 2 ماه میگذره تازه میگن شاید خرداد بیاد ماشینتون تا خودمون آتیش نزنیم هیچ اتفاقی نمیفته
مشکی تارا : سلام دوستان تارا دستی پنج دنده تحویل بهمن 1402 کسی هست فاکتور شده باشه لطفا راهنمایی بفرمایید
فريبا : خداروشكر ك تو رفتي و حقتو گرفتي دنبال جواب سوال بقيه هم نگرد بله اگر فراخوان بود مجبور بوديم بيايم ب ادماي فرصت طلب خودخواهي مث شماهم مربوط نيست ولي جهت اطلاع بگم ك اين تجمع اگر فايده اي داشته باشه براي همه داره نداشته باشه هم براي تو هم نداره زيادي حرص نخوريد مضره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مجید : سلام .دوستان دعوتنامه چقدر قبل از تاریخ تحویل خودرو ارسال میشه .من 13 خرداد هستم دعوتنامه کی میاد ؟
زمستان 1402 مظلوم : تورو خدا این حرفو به گوش مسئولین برسونید که حداقل قسطی کنن دیگه خسته شدیم
151 : 151 مشکل گذاری داره دوستان؟
تبدیل رانا به 207 : دیروز شکایت ثبت مردم امروز جوابش اومد ماشین 207موجود هست و حداکثر تا تیرماه تحویل می دن، البته گفتن زودتر فاکتور میشه، دیگه آخراشه طاقت بیار رفیق
رانا : چرا من زنگ زدم ج‌واب دادن
رضا دوگانه بهمن : سلام دوست عزیز بیمه زودتر از ماشین میاد کارت سوخت خودمون باید ثبت نام کنیم معلوم نیست کی بیاد
دیماه حمید : سلام 19 اذر تحویل 30 دی فاکتور شدن البته نمیدونم همه ولی الان دیدم
29اسفند : مبارک باشه واریز اولیه ت چه تاریخی بود؟
رز 207 اسفند : کسایی که از 4 شهریور به این ور فاکتور شدن کسی پلاک شده
دوگانه اسفند : جیرفت اسفندی ام