انبار شدن 5000 خودرو در گمرک به نفع کیست

 

انبار شدن 5000 خودرو در گمرک به نفع کیست

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: نزدیک به 5 هزار دستگاه خودرو از ثبت‌سفارش‌های واردات قبلی هم‌اکنون به علت بسته شدن سایت ثبت‌سفارش خودرو در گمرکات معطل مانده و اجازه ترخیص ندارد. فرهاد احتشام‌زاد با بیان اینکه توقف ثبت‌سفارش واردات خودرو نقض صریح قانون است، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت برخلاف قوانین اقدام کرده است. رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه کار غیرقانونی، پشت پرده غیرقانونی هم دارد، افزود: نمی‌دانم پشت پرده این کار چیست اما به‌دنبال تصمیم نعمت‌زاده وزیر سابق و قائم مقام وی در رابطه با ممنوعیت ثبت‌سفارش واردات خودرو از 5 هفته پیش تاکنون مشکلات بسیاری برای واردکنندگان پیش آمده است.
 
وی افزود: نزدیک به 5 هزار دستگاه خودرو هم‌اکنون از ثبت‌سفارش‌های واردات قبلی در گمرکات معطل مانده و اجازه ترخیص ندارد. احتشام‌زاد در پاسخ به این سوال که چرا این خودروها اجازه ترخیص از گمرک ندارد در حالی ثبت‌سفارش‌های قبلی از اعتبار برخوردار است، گفت: اینها ثبت‌سفارش‌هایی است که باید در سامانه ثبت‌سفارش اصلاحاتی در مورد آن انجام شود، مثلا مدل سال آن عوض شده و باید در سامانه ثبت‌سفارش این اصلاح قید شود، اما از آنجا که سیستم فعال نیست امکان اصلاح ثبت‌سفارش آن هم وجود ندارد. رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با تاکید بر اینکه پیگیر بسته شدن غیرقانونی واردات ثبت‌سفارش خودرو از مراجع نظارتی دولتی و قضایی هستیم، گفت: اقدام یک‌شبه وزیر سابق صنعت و معاون وی در بستن سایت ثبت‌سفارش خودرو باعث شده که واردکنندگان نتوانند به موقع به قراردادهای خود در تحویل خودرو عمل کنند.
 
وی افزود: علت بسته شدن سایت ثبت‌سفارش خودرو را در زمان وزارت نعمت‌زاده پیگیر بودیم و اکنون هم پیگیر این موضوع از آقای شریعتمداری و وزارتخانه هستیم. احتشام‌زاده با تاکید بر اظهارات افخمی‌راد رئیس سابق سازمان توسعه تجارت در رابطه با بسته شدن سایت ثبت‌سفارش گفت:افخمی راد براساس قانون صحبت کرده ‌است و توقف ثبت‌سفارش واردات خودرو رانت ایجاد می‌کند. رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در مورد واردات تعدادی خودروی لوکس با ترک تشریفات و واردات چند خودروی لوکس بدون ثبت‌سفارش، گفت: کالاهایی که ثبت‌سفارش ندارد، اجازه ترخیص از گمرکات را ندارد و اینکه چگونه ترخیص شده و چرا گمرک اجازه ترخیص داده، محل سؤال است و پیام بدی دارد که نهادهای نظارتی باید این موضوع را پیگیری کنند.
 

منبع

فارس


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , گمک , ثبت سفارش , واردات خودرو , انبار






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

اریا بهمن
0

هر زمان مشکل ارز پیدا کنند،فشار بر جامعه و اکثریت مردم میارن.بالاخره کشور در جنگ هست وتامین چند ده هزار سرباز و رزمنده احتیاج به دلار داره.تا کی باید با دنیا به بهانه های مختلف در ستیز و دشمنی بود؟؟؟؟
20:12  1396/06/01
پاسخ دادن
دانیال
0

اینکه چطوری بعداز بسته شدن سایت بازم خودروها ترخیص شدن دلیلش اینه که دوستانه گرامی نظارتی جیبشون پرشده و مهر ترخیصو زدن دیگه!!!!
و اینکه میگن پیگیر هستیم هم منتظرن مردم بدبخت که کلی پول دادن پولشون بخوابه و کلی سود کنن بعدش تحویل بدن!!!
16:13  1396/06/01
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حمید : ادم واقعا می مونه چی بگه به اونایی که این تصمیم هارو برا ما میگیرن، هر چی هم نفرین میکنی انگار فایده نداره، می خواستید ماشین بفروشید، تعداد محدود، چرا تمدید میکنید؟!!!! چرا یک ماه قبل از سال جدید اینکارو انجام میدید چرا دقیق اطلاع رسانی نمی کنی شرایط ثبت نامو ؟!!! ، این 500 تومن بلوکه کردن رو از کجاتون در اوردید، با کجاتون فکر میکنید واقعا چرا هیچی درست نیست، سخته توی اطلاعیه بزنی تعداد محدوده و در صورت ثبت نام بیش از ظرفیت قرعه کشی میشه؟!! چرا طرف باید ثبت نام کنه ارسال به خودرو ساز باشه بعد خودرو ساز بگه اسمت تو لیست یا گلاک فعال داشتی نیست؟! سر صحبت با اونایی که زندگی چند هزار نفر رو بهم ریختن، من که نمی گذرم خدا ازتون نگذره
مجید : لطفاشایعه درست نکنید ازماست که برماست
یوسفی : سلام من امروز زنگ زدم گفتن اسفند حالا حالا ها باید صبر کنید.
مجید : باسلام سال گذشته ازتاریخ15تیرماه 1402به مدت3روز مهلت اعلام کردن جهت واریزوجه برای شاهین باتحویل زمستان 1402هنوز زوده لطفاخودتون کاری نکنیدکه قیمت نامتعارف براش تعیین کنند
اس ۵ : من اومدم ۱۶ مخصوص گفتن اینجا برای گمرکه برو جنت آباد الان اومدم اینجا
ماه : سلام دوستان برای کسی هست که تارا v4 اتومات اسفند فاکتور شده باشه ؟
شاهین اتوماتیک 90 روزه : کارشناس خود سایپا (09660) بهتون گفت که تا آخر خرداد خبری نیست؟
سعید : سلام. من تحویل 24 مهر هستم. هنوز هیچ خبری نیست و فاکتور نشده. آخرین بار گفتن تیر ماه به بعد فاکتور می کنن
سان : تکیمل وجه 25 آذر بوده هنوز خبری نیست این چه بساطیه راه انداختن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مریم پژو207 : سلام من روز جمعه پلاک شدم کی تحویل میدن
محمد : 15 تا 20 مرداد منتظر دعوتنامه باش
دیماه : چرا اسفند اینقدر به سر و کله می‌زنید ما دی ماه با 4 ماه تاخیر دعوتنامه اومد جیک نزدیم هنوز 45 روز تاخیر داره اینقدر عجول نباشید
دی ماه : در جواب رحیم چندم فاکتور شدی دیگه کاری به واریز نداریم تاریخ فاکتور حساب کن
اسفند دوگانه ساینا پیش فروش : خدا ازتون نگذره مدیران سایپا
ساینا دوگانه سوز : چه خبر آقا پرهام ؟ خوش خبر باشی
رحیم : خواهشن ازدی ماهی کسی پلاک شده اطلاع بده من 21تکمیل وجه کردم هنوز پلاک نشدم.
پرهام : اسفند اسفند اسفند
رضا دوگانه : سلام مبارک باشه 10 روز بعد
رضا دوگانه : سلام مبارک باشه تقریبا یک ماه بعد میدن