نسل جدید بی‌.ام.و M5 در مدل 2018 معرفی شد

 

نسل جدید بی‌.ام.و M5 در مدل 2018 معرفی شد

 
وقتی بی‌.ام.و سری 5 به بازار عرضه شد و تب روزهای اول معرفی آن فروکش کرد، همه منتظر یک M5 بودند و بی‌.ام.و سرانجام هفته گذشته به انتظارها پایان داد و نسل جدید M5 را به بازار معرفی کرد، خودرویی که با سطح بالای فناوری‌های و نوآوری‌های خود، توانسته عنوان سریع‌ترین M تاریخ را از آن خود کند.
 
در زیر درب موتور، یک نیروگاه هشت سیلندر 4.4 لیتری با فناوری TwinPower Turbo بی‌.ام.و قرار دارد که البته به‌طور ویژه توسط بخش M این شرکت به‌عنوان بازوی اسپرت ساز بی‌.ام.و مورد تقویت قرار گرفته است. وقتی صحبت از خودروهای خانواده M می‌شود، باید انتظار قدرت بالای موتور را داشت و وقتی این موتور قرار است بر روی سری 5 نصب شود، باید بهترین باشد، چراکه پیش از این تعدادی از برترین موتورهای بی‌.ام.و از جمله موتور 10 سیلندر این شرکت که از فناوری‌های فرمول 1 در ساخت آن استفاده شده بود (و می‌توانست تا 10هزار دور در دقیقه دوران کند) هم بر روی M5های قبلی نصب شده بودند. برای برآورده کردن انتظار علاقه‌مندان، بخش M بی‌.ام.و نهایت توان خود را به کار گرفته است و به این ترتیب موتور M5 جدید می‌تواند 600 اسب بخار قدرت و 750 نیوتون متر گشتاور تولید کند تا یکی از قوی‌ترین Mهای تاریخ متولد شود. این موتور برای نصب روی M5 تقویت شده است و فشار توربو آن افزایش یافته. به‌علاوه سیستم سوخت پاش هم تغییر کرده و سوخت بیشتری را به سیلندرها می‌رساند. سیستم خروج گازها هم بزرگ‌تر است و یک اینترکولر بزرگ، وظیفه خنک کردن هوای ورودی به موتور را بر عهده دارد.
 
نسل جدید بی‌.ام.و M5 در مدل 2018 معرفی شد
 
برای گیربکس، بی‌.ام.و سنت‌شکنی کرده است و برای نخستین بار در تاریخ M5، گیربکس دستی حتی به‌عنوان یک آپشن هم در دسترس نیست. در اینجا حتی حق انتخاب گیربکس دو کلاچه را هم ندارید و تنها انتخاب، یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک است. مشابه این گیربکس را بر روی دیگر محصولات بی‌.ام.و می‌بینیم، اما برای نصب روی M5 با توجه به ماهیت اسپرت آن، تغییراتی در گیربکس داده شده است تا بتواند فشار زیاد موتور را تحمل کند و به‌علاوه تعویض دنده‌های آن سریع‌تر از نمونه‌های عادی است.
 
گیربکس تنها سنت‌شکنی بی‌.ام.و برای M5 نیست چراکه M5 جدید برای نخستین بار در دوران تولید این مدل، از سیستم چهارچرخ محرک برای M5 بهره برده است و این در حالی است که پیش از این همواره M5ها به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شدند.
 
یک خودروی سدان دو دیفرانسیل بیش از هر چیز برای افزایش پایداری به‌ویژه در زمین‌های لغزنده طراحی و ساخته می‌شود و معمولاً مورد توجه خانواده‌ها و برای استفاده در مناطق برفی و بارانی است اما بی‌.ام.و برای منظور دیگری این سیستم را بر روی M5 نصب کرده است. گشتاور بالای موتور این خودرو می‌تواند به‌راحتی باعث انحراف آن شود و این مسأله در پیچ‌ها، شدیدتر هم خواهد شد. با سیستم کنترل پایداری شاید بتوان از بروز این مسأله جلوگیری کرد اما این سیستم با کاهش توان موتور به‌صورت لحظه‌ای و ترمز کردن، عملاً سرعت خودرو را کاهش می‌دهد و نمی‌تواند گزینه ایده‌آلی برای یک خودروی اسپرت باشد. با بهره‌گیری از سیستم دو دیفرانسیل، عملاً M5 می‌تواند همواره از بالاترین سطح گشتاور استفاده کند.
 
نسل جدید بی‌.ام.و M5 در مدل 2018 معرفی شد
 
یک سدان دو دیفرانسیل قطعاً گزینه مناسبی برای لذت بردن از رانندگی نیست، چون تقسیم توان بین دو محور هرچند پایداری را بالا می‌برد اما امکان انجام مانورها را از راننده می‌گیرد. برای رفع این مشکل، بی‌.ام.و تغییرات زیادی در سیستم دو دیفرانسیل خود موسوم به xDrive داده است و آن را به‌طور مشخص برای M5 تنظیم کرده تا جایی که هم‌اکنون نام آن‌هم به M xDrive تغییر یافته است. در این سیستم به‌طور عادی 90درصد توان موتور به محور عقب می‌رسد تا راننده همواره بتواند با فشردن پدال گاز، مانور بیشتری به خودرو بدهد و تنها در زمان نیاز و به‌عنوان مثال در پیچ‌ها، محور جلو توان بیشتری دریافت می‌کند. با چنین ساختاری، دریفت زدن همچنان دشوار است اما بی‌.ام.و فکر این موضوع را هم کرده است، چراکه با فشردن یک دکمه، می‌توان ارتباط گیربکس با محور جلو را قطع کرد تا خودرو به یک سدان قدرتمند دیفرانسیل عقب تبدیل شود. همه این‌ها البته باعث افزایش وزن خودرو می‌شود تا جایی که M5 جدید 1930‌کیلوگرم وزن دارد اما به لطف موتور پر توانش می‌تواند صفر تا صد کیلومتر در ساعت را تنها در 2.3 ثانیه طی کند.
 
در M5 جدید همه‌چیز به میل راننده قابل تنظیم است که شامل تنظیمات سیستم تعلیق، میزان سفتی فرمان، سرعت تعویض دنده‌ها، میزان بازی دریچه گاز، کارکرد سیستم چهارچرخ محرک و... می‌شود تا جایی که در عمل می‌توان این خودرو را در 2178 وضعیت تنظیم کرد. البته بی‌.ام.و کار را راحت کرده و با چند وضعیت پیش‌فرض، تقریباً تمام تنظیمات را در بهترین حالت قرار می‌دهد.
 

منبع

ایران جیب


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بی ام و , BMW , m5 , 2018






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

Dany
2

به این میگن ماشین !!!!!!
دم سازندش گرمممم
16:24  1396/06/08
پاسخ دادن
ali.ph
0

داداش این ماشینی که شما میگی ... هم نیست ماشین فقط پراید وانت
15:15  1396/06/27

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
فردین : من هجده دی واریزی داشتم هجده فروردین ماه هم تکمیل وجه اما تا الان فاکتور نشده بنظرتون چون نمایندگی مشهد بودم دیرتر فاکتور شده یا روی حساب بدشانسیه
تارا اتومات : تحویل چه تاریخی
Jac s3 دادگستری : ثبت نام ۲۶ اسفند کسی شاسی نشده؟ الان دارن ثبت نامی های آبان رو تحویل میدن یعنی بعدش آذر و بعد از اون نوبت اسفنده؟
ساینا دوگانه : دوستان بهمن ماهی کسی هنوز فاکتور نشده ۲۵روز هستش واریز کردم دعوت نامه رو پس چرا خبری نیس تازشم زده بود تحویل ۳۰روزع
شیرین : سلام ساناز جان چند جور پیام میدی یه روز میگی اسفندی هستم یه کی میگه بهمنی که فاکتور میشن شما میگی آره من هم مثل شمام بهمن کی فاکتور میشیم آخه ما نمیدونیم شما دوگانه ای یا بنزینی پیش فروش هستی یا فروش فوری من نمیدونم با کدوم ساز شما برقصیم
شیرین : سلام پریسا خانم ۲۰ روز بعد ماشینو میدن من نمیدونم دوگانه ای یا بنزینی پیش فروشی یا فروش فوری
فتحی ساینا دوگانه اسفند : سلام بنده هفته آخر اسفند ثبت نام کردم هنوز پیامک دوگانه نیومده چیشد دیگه از چشم انتظاری مردیم.
مرتضی اس ۵ ۲۳ مهر : سلام عزیزان من رفتم تو سایت دولت من بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث شده بود ولی تو پیگیری نزده
پارسا : سلام مطمئن هستی که تارا پنج دنده 394تومنی براشون پیامک اومده من شنیدم تارا پلاس 580تومنی براشون پیشنهاد اجباری دادند
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : سلام دوستان امروز کسی فاکتور شد خبر بده لطفا ممنونم
مهدی : تبدیل پارس به سورن پلاس 2/30 تحویل خودرو بوده طبق قرداد ولی هنوز فاکتور نشده
4723 : مگه قراره امروز فراخوان بدن؟
تبدیلی رانا به 207 : تاریخ صدور بازم بروز شد ، امروز فاکتور داریم، واریزی بیست بهمن همچنان منتظر
رسول دوگانه بهمن : این بی شرف ها چرا فاکتور نمیکنن این حلبی مارو یه ماه شد اخه هنوز فاکتور نشدیم بی شرف های بی خانواده اخه مگه یه ساینا چی داره که 4 ماه تاخیر داشته باشه بی شرف ها راس میگن مردمی که بنز بی ام و رو آتیش زدن الان دنبال یه حلبی هستین که دو سال پیش پولشو دادن
رایان : سلام سهیل جان من واریزی 1 بهمن 1402 هستم بنظرت کی فاکتور میشم؟؟؟؟؟ رانا تبدیل به 207 تیوتری
شوش دانیال : دوستان اسفندی ساکن شوش دانیال و اندیمشک و دزفول میخواهیم یه آمار بگیریم بینم چند نفریم لطفا روی دایره سبز کلیک کنید
پارس زمستان : سلام آقا رضا کارگر ایران‌خودرو برای من قبل عید پیامک تبدیل به سورن اومد قبول نکردم بعداز عید هم 17 اردیبهشت پیامک پارس elx اومد پولم نرسید وا بر وجه کنم چون الویت من پارس سفارشی بود اونم که تولید نمیشه زنگ زدم ایران‌خودرو گفت الویت نمیسوزه ولی معلوم نیست دوباره برات پیامک پارس بیاد گفتم حداقل پارس ساده فراخوان ندادین که بتونیم بگیریم حالا بنظرشما تکلیف چی چه ماشینی فراخوان میدن وکی دوباره فراخوان میدن
Milad X55 : سلام به همه و تبریک به آقا فرشید عزیز.ایشالا به خوشی استفاده کنی.یه دستی هم به سر ما بکش
پارس زمستان : سلام آقا رضا کارگر ایران‌خودرو برای من قبل عید پیامک تبدیل اومد قبول نکردم 17 هم پیام پارس elxاوند نتونستم پولش جور کنم چون برای من پارس سفارشی بود زنگ زدم ایرانخودروگفت الویت نمیسوزه ولی مشخص نیست دوباره پیامک پارس برات بیاد به شما چی میشه پیامک چه ماشینی وکی برام میاد