بنز صنعت خودروی ایران را متحول می‌کند

 

بنز صنعت خودروی ایران را متحول می‌کند

 
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: برنامه‌ریزی صورت گرفته برای همکاری مشترک با خودروسازان مطرح جهان به‌ویژه مرسدس بنز باعث متحول شدن صنعت خودروی ایران خواهد شد.
 
شهرام آزادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مرسدس بنز در رده چند خودروساز طراز اول جهان قرار دارد که توانسته با کیفیت‌ترین خودروها را با بالاترین سطح تکنولوژی تولید و عرضه کند.
 
وی با بیان اینکه صنعت خودروی ایران در شرایط فعلی بیش از هر چیزی به ارتباط با خودروسازان مطرح جهانی و انتقال تکنولوژی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در دهه ۸۰ در طول دولتهای نهم و دهم صنعت خودروی ایران درجا زد و اتفاق خاصی در این صنعت نیافتاد.
 
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: صنعت خودرو در دوران دولتهای نهم و دهم یک دهه طلایی برای توسعه و پیشرفت را از دست داد آن هم در شرایطی که در همین ۱۰ سال رقبای ما در کشورهای در حال توسعه به ویژه چین، برزیل و هند پیشرفت زیادی در صنعت خودرو داشتند.
 
وی افزود: در آن ۱۰ سال تنها پیشرفت ما در صنعت خودرو در توسعه زیرساختهای فیزیکی و ایجاد سایتهای تولیدی جدید بود اما از مسئله اصلی که انتقال تکنولوژی و توسعه محصولات با استفاده از توان داخلی بود غفلت شد.
 
آزادی با بیان اینکه خوشبختانه در دولت یازدهم آسیب‌شناسی صنعت خودرو به درستی انجام و دو موضوع محوری ارتباط با خودروسازان مطرح جهانی و توسعه محصولات با استفاده از توان داخلی در دستور کار قرار گرفت، خاطرنشان کرد: تحت تاثیر اقدامات انجام شده در چهار سال گذشته صنعت خودروی ایران هم‌اکنون از انرزوا و رکود گذشته خارج شده و توانسته با برقراری ارتباط و همکاری با خودروسازان مطرح جهان از جمله پژو و سیتروئن گام‌هایی در راستای دستیابی به تکنولوژی روز تولید خودرو در جهان و توسعه محصولات داخلی بردارد.
 
وی تصریح کرد: این اقدامات باید در دولت دوازدهم نیز به همین شکل ادامه یافته و همکاری‌ها با خودروسازان مطرح جهانی توسعه یابد که در این زمینه قرارداد منعقد شده اخیر با شرکت مرسدس بنز برای ایجاد شرکت مشترک تولیدی در ایران جدیدترین دستاورد دولت دوازدهم در صنعت خودرو است.
 

منبع

ایسنا

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مرسدس بنز , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

بله
1

تیتر خبر اشتباه صنعت خودروی ایران میخواد بنز و متحول کنه

مثلان شما وانت یا همون پیکاپ بنز s500 و تصور کن از همین علان میدونم کل دنیا انتظار شو میکشن.
20:34  1396/06/29
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
2

خیلی چیزها و کارها هست که میتونه صنعت خودروسازی را متحول بکنه. ولی ولی ولی چه کسی میخواد تحول این صنعت و ببینه؟ مسئولین بیسوادی که منفعتشون در عقب ماندگی صنعته؟ مدیرانی که اگه صنعت پیشرفت کنه کالاهای وارداتیشون رو دستشون باد میکنه؟ نمایندگانی که با دلالی و لابیگری سود سرشاری ازاین عقب ماندگی میبرند؟ و در آخر دولتی که با گرفتن چندین و چند بار عوارض و مالیات و حاملهای انرزی و ..... پا روی سر صنعت گذاشته تا خدای ناکرده نتواند سر از آب بیرون بیاورد و نفسی تازه کند. و ما مردم هم که دیگه آخرشیم نمیتونیم 6 ماه از خرید ماشین چشم پوشی کنیم تا اتفاق خوبی برای خودمون بیفته
14:09  1396/06/28
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
1

فک کنم اینجاس ک میگن بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد.
فعلا ک صنعت خودرو هدفی جز جیب آقایون نداره. اینم ک میگن زیاندهه و هدفشون محقق نشده.
15:40  1396/06/27
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : اینی ک میگن مالیات داره داره ماشین واسه فروش حواله مالیاتش چقده جریانش چیه اگه کسی میدونه بگه لطفا
ساینا اس شده سهند اس : امروز برای منم پیامک واریزی سهند اس اومده انشااله که برای همه بیاد بعد چند ماه
dubi : الاغ این واسه کسیه که تمام پولو داده باشه و ثبت نامش قطعی باشه نه تو که یه ریالم پول ندادی ثبت نام قطعی نکردی. اینی که الان پیامک فرستاده هم از تعهدش به اون پیش ثبت نام نیست. میخاد ماشینی که هیچکی نمیخره رو قالب کنه به یه عده از همه جا مونده
تارا : دوستان ما همه یه درد مشترک داریم پس همه بهتره به هم کمک کنیم و اطلاعات دقیق بدیم و دروغ هم نگیم. خواهشا هرکی فاکتور شد دقیقا توضیح بدید. تشکر.
حسین : چرا اینقدر جلوش زشته، مثل پیکان همه چیزش رو مربعی در آوردن، آخه یه بازی با خطوطی یا یه زاویه ای
تارا v1 پلاس : توضیحات این ساناز خانم سرکاری بود چون فاقد هرگونه اطلاعات بود قطعا اگر سری جدید فاکتور شده باشند دوستان دیگری فاکتور شدن و اطلاعات درستی در گروه قرار میدن
وحید : اومدی پز فاکتور شدنت رو بدی!؟ اگه قصدتون کمک کردن به دیگرانه، بفرمایید فروش فوری بودید یا پبش فروش، تحویل چه تاریخی بوده، کی واریز وجه یا تکمیل وجه کردید؟
Ramin : با سلام اگر قرارداد رو خوب مطالعه کنید 90 روز عادی هست نه کاری. لطفا نگید کاری تا بعدا همه بگن 90 روز کاری و دیگاه سایپا هم سو استفاده کنه از این مطلب.
رضا : آقا یه رانتی داره توزیع میشه و ملتی دارن استفاده میکند ، خریتش کجاشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن تک 29 اسفند : منم دقیقا تاریخ تکمیل وجه و تحویلم مثل شماست
مسعود : خیابان 20 متری جی زندگی میکنه نه اینکه خونش 20متر
رانا : کسی اطلاع داره برگ سبز چه قدر زمان میبره بیاد یا نه
نمایندگی : تاتکمیل وجه نکنی اصلاقراردادنمیبندن کل پول روباید یکجا واریزکنی
207 : چندم بودی ؟؟؟؟
بهروز : سلام من امروز فاکتور شدم
فرناز : ببخشید توی کدوم بند قرارداد افت قیمت 6سال گفته شده ؟؟
207پانا31فروردین : من هم 30دی تکمیل کردم هنوز رو فاکتور میچرخه
امیر : آقا ماشینه خوبیه چرا از اگزوزش زدین آخه بغل چیه گذاشتین فرمون هم بزرگ کردین راننده میتونه بجای بالیش استفاده کنه همون فرمون یرو 4 خوب تر بود
پارس ای ال ایکس : مهلت تکمیل وجه تمدید شده