چینی‌های محبوب شده در بازار خودروی ایران

 

چینی‌های محبوب شده در بازار خودروی ایران

 
خودروهای چینی را به طور عمده با ویژگی کیفیت پایین می‌شناسیم. خودروهایی که هنگام فروش، افت قیمت زیادی پیدا می‌کنند و قیمت بازار آن ها، بعضاً از قیمت نمایندگی پایین تر است. با این حال و با وجود تمام بدی هایی که درباره این خودروها گفته می شود، بررسی ها نشان می دهد همه خودروهای چینی را نمی توان با یک چوب راند.
 
شرایط خرید مناسب و شبیه دامپینگ، آپشن های زیاد و مانور این خودروسازان روی کلاس شاسی بلندها، سه عامل مهمی هستند که سبب شده اند جاپای این خودروها در بازار ایران کماکان محکم بماند. هم اکنون برخی از این خودروها (که نفوذ خود را تا دامنه قیمتی بیش از 100 میلیون تومان هم در بازار گسترش داده اند)، توانسته‌اند رضایت نسبی خریداران را به دست آورند و به همین دلیل هم امروز، می خواهیم نگاهی به این دسته از خودروها بیندازیم.
 
 معتبرترین گزارش رسمی نظرسنجی از حدود 27 هزار خریدار خودرو در ایران در سال 95 نشان می دهد که در این سال و در رده خودروهای 25 تا 50 میلیون تومان، ام وی ام S 110 ، در گروه 50 تا 75 میلیون تومان، چانگان CS35 اتوماتیک، در رده قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان هایما توربو اتوماتیک و در رده بالاتر از 125 میلیون تومان نیز ام جی GS توانسته اند بیشترین رضایت را نسبت به سایر چینی های هم رده خود به دست آورند. این نظرسنجی مربوط به کیفیت اولیه این خودروها (در ماه های اولیه مصرف) بوده است.
 
کمتر از 50 میلیون تومان «MVM110 s»
 
MVM110 s
 
جلب رضایت مشتریان گسترده ترین بخش از بازار خودروی کشور با سهم 58 درصدی به هیچ عنوان کار ساده ای نیست. جایی که 33 برند خودرو در آن حضور دارند و خودروهای چهار ستاره با رگ و ریشه فرانسوی مانند پارس تندر، تندر 90 و ساندرو، صدر آن را قرق کرده اند.  با این حال، ولیکس C30 دنده ای، تنها خودروی چینی بود که توانست در سال 95، با کسب 730 امتیاز، در جایگاه دوم رضایت مندی مشتریان این رده قیمتی قرار بگیرد. البته این خودرو سهم زیادی را از بازار این رده قیمت کسب نکرد وحتی طبق آخرین گزارش ها، در تابستان امسال، تولید آن به صفر رسید. اگر از این خودرو فاکتور بگیریم، ام وی ام 110اس، دومین خودروی چینی است که با 710 امتیاز،  رتبه هشتم در گروه قیمتی یادشده را به خود اختصاص داده است.
 
خودرویی که اگر چه از نظر ایمنی، هنوز ضعف های زیاد و تنها یک ستاره کیفی دارد، با این حال، قیمت نسبتاً مناسب 32 و 34.5 میلیون تومانی، جمع و جور بودن و مناسب برای سفرهای درون شهری شهرهای پرترافیک، بهره مندی از سیستم ترمز ABS و EBD (تقسیم کننده الکترونیکی نیروی ترمز)، دید خوب از داخل خودرو، صندوق عقب نسبتاً جادار و امکاناتی نظیر آینه‌های جانبی برقی، سنسور پارک، رینگ آلومینیمی (برای آپشن لاکچری)و نمایشگر مصرف سوخت لحظه‌ای از جمله ویژگی هایی است که توانسته نظر خریداران این خودرو را بیشتر از خودروهای دیگر این رده قیمتی به خود جلب کند.  از سوی دیگر، در این گروه، ام وی ام 315 هاچ بک، پر مشتری ترین خودرو چینی گروه قیمتی 25 تا 50 میلیون به حساب می آید.  این خودرو به تنهایی 2 درصد بازار این خودروها را تصاحب کرده است.
 
 
 
50 تا 70 میلیون تومان؛ چانگان CS35
 
 چانگان CS35
 
رده قیمتی خودروهای 50 تا 75 میلیون تومان را می توان برزخ چینی بازار خودرو ایران دانست که تقریباً در قرق چینی هاست. از نظر کیفی، برترین خودرو این گروه از نظر مشتریان، چانگان CS35 اتوماتیک است. یک شاسی بلند شهری، دیفرانسیل جلو و با ابعاد نه چندان بزرگ که نوع دنده ای اش، بعد از اتوماتیک قرار دارد. این خودرو با برخورداری از طراحی داخل و خارج نسبتاً جذاب و امکاناتی نظیر سیستم کروز کنترل، رایانه اطلاعات سفری، سان روف، صندلی راننده با امکان تنظیم شش جهته‌، آینه‌های جانبی برقی، سنسور پارک دنده‌عقب، چراغ‌های جلوی هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، نظر مساعد خریداران را به خود جلب کرده است.
 
دارا بودن چهار کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کمکی ترمز BAS، سیستم ضد سرقت و کمربندهای ایمنی مجهز به سیستم پیش‌کشنده‌ با قابلیت تنظیم ارتفاع نیز از جمله مولفه هایی است که موجب شده این خودرو در آزمایش ایمنی موسسه C-NCAP چین، چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کند. با این همه، آن هایی که تجربه رانندگی با این خودرو را داشته اند، از شتاب نسبتاً پایین به عنوان یکی از معایب این خودرو نام برده اند. ضمن این که چون در این خودرو سیستم پایداری الکترونیکی وجود ندارد، باید هنگام رانندگی با سرعت در پیچ ها، بیشتر مراقب بود. در مجموع، این خودروی 66 میلیون تومانی را می توان یک کراس اور شهری مناسب دانست. از سوی دیگر در این گروه، نتایج سهم بازار، مانند گروه قبل، متفاوت از نتایج رضایت مندی مشتریان است. به طوری که برلیانس H330 اتوماتیک را می توان پر طرفدارترین چینی رده 50 تا 75 میلیون تومان دانست. این محصول پارس خودرو، به تنهایی 20 درصد بازار را در این رده قیمت به خود اختصاص داده است.
 
 
 
 
75 تا 100 میلیون تومان هایما (S7) توربو
 
هایما (S7) توربو
 
در رده قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان، کیفی ترین چینی از نظر مشتریان، هایما توربو اتوماتیک است که در رده پنجم و پس از کیا پیکانتو، رنو فلوئنس، میتسوبیشی میراژ و هیوندای آی 20 قرار گرفته است. شاسی بلندی ساخت شرکت FAW چین که اصالت آن به مزدا برمی گردد و ایران خودرو نسخه جدید (S5) آن را به تازگی رونمایی کرد. این خودروی 91 میلیون تومانی، دارای حجم موتور 1800 سی سی و قدرت 170 اسب بخار است.
 
ضمن این که از مزیت توربو شارژ بهره می برد که در دور موتورهای بالا، قدرت بیشتری را تولید می کند. هایما از نظر ظاهری، جذابیت متوسط به بالا دارد و از نظر تجهیزات ایمنی و رفاهی می توان آن را یک خودرو نسبتاً کامل دانست.  از ویژگی های این خودرو می توان به فرمان برقی، سیستم ورود بدون کلید، سان روف، دوربین دید عقب، آینه وسط با قابلیت نمایش فاصله عقب تا مانع و نمایش میزان باد لاستیک ها، سیستم مالتی مدیا با سیستم رهیاب و صفحه نمایش هفت اینچی لمسی، سیستم ترمز ضد قفل، EBD (توزیع الکترونیکی نیروی ترمز) و BAS (سیستم ترمز کمکی برای اصلاح طریقه ترمز کردن راننده) اشاره کرد. با این حال و با وجود برخورداری این خودرو از حجم موتور کمتر، گیربکس شش سرعته و قابلیت توربو شارژ بودن که باید عملکرد بهتری را در مصرف سوخت نشان دهد، این خودرو دارای مصرف سوخت 9.6 لیتری است که نسبت به مدل معمولی (بدون قابلیت توربو)، حدود 800 سی سی در صد کیلومتر بیشتر است. همچنین برخی از خریداران این خودرو، از شتاب نه چندان زیاد آن یادکرده اند. با همه این اوصاف، در گروه قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان، بیشترین سهم بازار خودروهای چینی و حتی کل خودروهای گروه در اختیار چری تیگو 5 به میزان 26 درصد است.
 
 
 
بالای 125 میلیون تومان؛ ام جی GS
 
ام جی GS
 
حضور چینی ها در رده قیمتی بیش از 100 میلیون تومان، پرفروغ نیست. به طوری که در سال 95، هیچ خودروچینی ای در رده قیمت 100 تا 125 میلیون تومان حضور نداشته است. در بازه بیش از 125 میلیون تومان که مجموعه ای از بزرگان خودرویی همچون بی ام دبلیو، تویوتا، آلفارومئو و ... حضور دارند، دو خودروی چینی از برند همراه با اما و اگر ام جی (ابتدا GS و سپس با سه پله فاصله ام جی 6) قرار دارند.  چرا می گوییم اما و اگر؟ چون بر خلاف این که خیلی از مردم این خودرو را یک خودروی چینی به حساب می آورند، این کارخانه خودروسازی در اصل انگلیسی است که در سال های پایانی قرن بیستم، همانند سایر خودروسازان بریتانیایی، با مشکلات مالی مواجه شده و بعد از تغییر مالکیت، در نهایت در سال 2005 به کمپانی نانجینگ چین و سپس سایک موتور رسیده است.
 
اما خودروی ام جی GS در سال گذشته بین 33 خودروی بالای 125 میلیون تومان، در رده 29 قرار گرفته است. موتور این خودروی کراس اور،  با حجم دو لیتر، 217 اسب بخار قدرت تولید می کند که دارای مجموعه ای از ویژگی های نسبتاً کاملی نظیر سیستم Start/Stop برای بهینه سازی مصرف سوخت (به خصوص در زمانی که خودرو متوقف است)، پدال تعویض دنده از پشت فرمان، سان روف برقی، قابلیت نگهدارنده خودرو در سربالایی، سیستم  ضد قفل ترمز (ABS)، سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) و سیستم کمکی الکتریکی  ترمز (EBA)، سیستم کنترل پایداری (ESP) و سیستم کنترل ترمزها بر سر پیچ (CBC)، استارت دکمه ای و ... است.  با این حال، این خودرو نیز همانند سایر خودروهای چینی، هنگام فروش در بازار خودروهای دست دوم با افت قیمت بیشتری مواجه می شود. به همین دلیل، برخی خرید خودروهای کم کار و دست دوم از برندهای مشابه کره ای را پیشنهاد می کنند.
 
 
 
 

نویسنده

محمد حق‌گو


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , چینی , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

48 نظر

مصطفی
2

اینکه ماشینای چین از ماشین های تولید داخل بهتر هستن، شکی نیست
هم از نظر راحتی و هم بی صدا بودن، به هر حال تکنولوژی روز هستن
ولی ماشین ساخت چین هیچ وقت به پای ماشین المان و فرانسه و ژاپن نمیرسه
اگر ما تو کشورمون دلسوز داشتیم و به فکر پیشرفت و نواوری بودیم الان داشتیم با بنز رقابت میکردیم
حیف این منابع که تو ایران هست حیف این جونایی که مخشون کار میکنه ولی بیکارن یا تو اژانس کار میکنن یا بازار یابن
حیف و صد حیف
02:03  1396/07/09
پاسخ دادن
یاشار
11

آقا مصطفی، برخلاف ادعای شما و باور عمومی، ماشین های چینی اغلب از پلت فرم ، موتور و گیربکس های قدیمی ولی با ظاهر بزک شده استفاده می کنند. البته ظاهرشون هم به دلیل جدید بودن برای مردم ایران، در ابتدا ممکنه مدرن به نظر بیاد ولی بعد یکی دوسال ظاهرشون هم به شدت انسان رو دچار دلزدگی می کنه. مثال اظهر من شمس اون هم لیفان 520، 620 و J5 و MVM 550 هست.
15:13  1396/07/10

سینا
16

انشالله در این روزهای عزیز خداوند جاهلان چینی پسند را آدم کند،و دست خودروساز چینی را از کشور عزیزمان قطع کند.
همه با هم برا شفای عزیزان بلند بخوانید
اللههم........
13:11  1396/07/07
پاسخ دادن
نریمان
5

واقعا برات متاسفم
اگه افرادی با طرز فکر و ادب و فرهنگ شما تو این مملکت نبودن.الان داشتیم با کره و ژاپن رقابت میکردیم
خودت ماشین چیه؟اگه ماشینت ساندرو یا پژوهای ایران....
یک نگا بنداز ماشینت از قطعات کجا تولید میشه؟
13:59  1396/07/07

به نریمان
10

اگه مردم ما بنجل چینی را نمیخریدن الان کمترین ماشینی که تو خیابونها میدیم ماشین های کره ای و ژاپنی و اروپایی بود
امثال شما باعث شدین مافیای خودروساز این اشغالها را وارد کنن و به مردم بندازن
22:08  1396/07/07

حسین -قائمشهر
3

دوستان عزیز من 405 دارم ازش راضیم اما با mvm530 رانندگی کردم واقعا بهتره...اما بهر حال باید بگم که خودرو سازهای ما شدن دلال و سود رو تو این میبینن که خودروهایی حتی پراید وپژو هم وسائلشو از چین بیارن چون ارزونتر در میاد،بیچاره قطعه ساز داخلی
اما با این وجودباز من همون خودرو داخلی میخرم که کمک به هم سن و سالهای خودم بشه که بیکار نمونن.
10:06  1396/07/07
پاسخ دادن
جوان عاقل
17

یه عده ماشین خریدنشون هم مثل زن گرفتنشونه
از رو ظاهر میرن با یکی بزک کرده ازدواج میکنن سر یه ماه نشده مهریه اجرا گذاشته شده و باقی ماجرا
ماشین چینی هم بخاطر ظاهرش فریبندس،ولی بعد که افتاد تو پاچت باید تاوان سنگینی پس بدی
چینی ها مال دوران تحریم هستن،قبل تحریم چینی نبود تو کشور
الان پایان دورانشون هست،تاوانش را هم مردم ما دارن میدن
از الان به بعد دیگه مجبور به خرید بنجل چینی نیستیم.
دیگه صلاح کار خویش خسروان دانند
06:13  1396/07/06
پاسخ دادن
به جوان بی عقل
6

اتفاقا اونا که فکر می کنن خیلی عاقلن موقع زن گرفتن میره تو پاچشون.
زمان قاجار هم اصلا ماشین نبود. می خوای برگردیم به زمان قاجار و درشکه سوار شیم ؟
برو تولید خودروسازهای چینی رو ببین و یکم اطلاعات کسب کن به جای اینکه مثل طوطی حرفای بقیه رو تکرار کنی. چین داره تمام بازارهای دنیا رو میگیره. یکیش هم ماشینه. تا 5 سال پیش کسی هواووی و شیائومی نمی دونست چیه. اما الان جزو بهترین گوشی های بازارن.
کره ای ها هم که تازه اومده بودن یک عده همین حرفا رو می زدن. اما حالا واسه هیوندایی و کیا می میرن. چند سال دیگه چینی هم همین میشه.
09:43  1396/07/06

hs
9

متاسفانه چینی ها رگ خواب ایرانی ها رو میدونن و با گذاشتن آپشن و به زور قسط دارن میفروشن . ماشین چینی یک راه میانبر هست برای اونها که حسرت دارن و با کسی که چینی خریده اصلا نمیشه بحث کرد برای اونها همه جای ماشینشون از بهترین برندهای روز دنیاس . موتور بی ام و گیربکس ژاپن و .... فعلا در بازه قیمت زیر 100 تومن دارن پادشاهی میکنن . امید به اینکه یک برند به زودی این رنج قیمت رو به دست بگیره و این چینی ها جمع بشه . مردم فهیم ما لیاقتشون بیشتر از ایناس . امید به جمع شدن آشغالهای داخلی و چینی های بنجل
11:59  1396/07/06

علی
14

دقیقا همینطوره،چینی سوارها بدجور رفته تو پاچتون
15:09  1396/07/06

جاوید
7

ماشین های چینی همچین آپشنی هم ندارند. الان پارس lx فقط با ۴۰ تومان از جک ۶۰ تومنی بیشتر آپشن نداشته باشه کمتر هم نداره. ماشین های چینی مال زمان تحریم بودند. دوره شون دیگه تموم شده. اقایی که چینی داری اگر جرات داری برو ماشینت دم بنگاه ببین چند برمیدارند. حداقل ۳۰ درصد تو یه سال ضرر کردی و یعنی دزدی که چین کرده. اگر پول به ایران خودرو میدادی حداقل هموطن خودت میخورد ولی الان چینی ها ی لامذهب میخورند. به جای ادای کشورهای افریقایی مصرف کننده رو دراوردن از صنعت ملی تون حمایت کنید. کمی در این زمینه از اروپایی ها و حتا خود چینی ها یاد بگیرید.
20:28  1396/07/05
پاسخ دادن
درود
8

درود بر شما
کسی که ماشین چینی میخره افراد بی اطلاعی هستن،اطلاعات فنی و موتور و گیربکس در حد صفر هست
اینارو زیاد اذیت نکنید،به حال خودشون رهاشون کنید
22:00  1396/07/05

حسینی از اصفهان جک اس 5 اتومات
3

سلام اقایی که دم از خودروی تولید داخل میزنی
فکر کردی قطعات ماشین خودت از کجا تهیه میشه
58 در صد خودرو پژو از چین تهیه میشه
برو تحقیق کن بعد حرف بزن
22:27  1396/07/05

حسینی از اصفهان جک اس 5 اتومات
3

سلام اقایی که دم از خودروی تولید داخل میزنی
فکر کردی قطعات ماشین خودت از کجا تهیه میشه
58 در صد خودرو پژو از چین تهیه میشه
برو تحقیق کن بعد حرف بزن
22:30  1396/07/05

امير محمد
2

ما حرفي نداريم از توليد داخلي حمايت ولي به شرطي كه جنس خوب دست مردم بدن نه اينكه موتور پيكان بذارن رو اتاق پژو بشه پيكان آردي بعد تبديل بشه به روا يا انواع پژو مثل جي ال ايكس و جي ال اي و پارس و بعد پژو 206بشه رانا يا سمند بشه هيولاي جاده يعني دنا اينا 30ساله نميخوان دست از پژو 405و پرايد بردارن به همين دليل مردم به سمت ماشيناي ديگه ميرن البته تا صنعت خودرو خصوصي نشه همين آش و همين كاسه ادامه داره
00:43  1396/07/09

اکبر
15

با سلام
بابت نظرات یک سری از عزیزان میخوام تشکر کنم واقعا دمتون گرم که حقیقت و چهره واقعی خودروهای چینی را برامون رو میکنید
19:28  1396/07/05
پاسخ دادن
داوود
2

ساندرو سوارها میشه یک توضیحی در مورد کیفیت بدن؟
هم بشینی تو ماشین یک نگاه به داشبورد بندازی متوجه کیفیت میشی.کل قطعات داخل و خارج ساندرو از پلاستیک کهنه و حلب ساخته شده.باطنشم که دیگه سازمان استاندارد ال90 رد کرد اینم همونه
19:12  1396/07/05
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
0

به مطلب هم راجب همین ها بنویسید و افت قیمتشون در بازار کارکرده رو بررسی کنید.
19:01  1396/07/05
پاسخ دادن
عباس
16

شمایی که از ماشین چینیت فقط از در خونه تا سر کار بیشتر استفاده نداری بایدم بیای بگی عالی هست
ولی ما میخوایم از ماشین استفاده بکنیم تو جاده بریم، اگه صد متر سربالایی تو مسیر بود به راحتی ردش کنیم
شما فقط ملاک انتخابت ظاهر هست
ما ماشینی میخوایم که تو جاده جا نزاره مارو
نمیخوایم هر روز تو تعمیرگاه بریم
نمیخوایم پول برا تست ماشین چینی دور بریزیم
شما که خیرت به مردم نمیرسه با اطلاعات کذب و عوام فریبی،لطفا شر نرسان
تمام.
18:51  1396/07/05
پاسخ دادن
مرتضی
23

یه مثل هست که میگه با دو دسته از آدما هرگز بحث نکنید چون با تمام وجود میخوان بهت ثابت کنن که کاری که کردن درست بوده
1. کسی که تازه ازدواج کرده
2. کسی که ماشین چینی خریده
همکارمون جفتشو با هم انجام داد همه تو شرکت ریدن بهش
18:13  1396/07/05
پاسخ دادن
کاربر: رضا از مشهد
6

خيلي خوبه كه ادب خانوادگيتو داري نشون مي دي
18:20  1396/07/05

بهزاد
5

میگن از طرز حرف زدن هر کسی میشه پی برد به اینکه تو چه خانواده ای بزرگ شده دقیقا روی ایشون صدق میکنه
18:31  1396/07/05

به بهزاد
13

شما چینی سوارها دیگه از هر جا بهتون فشار امده
در پست هایه قبلی ادب و تربیت شما به سمع و حضور بازدید کنندگان رسیده
20:47  1396/07/05

مهندس
7

اینایی که چینی چینی می کنن همشون یا دوچرخه دارن یا پراید دارن. پولشون نمی رسه بخرن. من چانگان دارم که عالیه از هر نظر. رتبه اول شاسی بلند زیر 100 میلیون طبق اعلام سازمان استاندارد. 60 تومن پول دادم. اندازه ماشین 150 تومنی حالشو می برم. شما هم برید همون پرایدتون رو سوار شید.
17:49  1396/07/05
پاسخ دادن
محمود
15

خخخخ
قبلی ها جوک میگفتن انگار
شما که با همون موتور 1500 در حد تیبا خوش باش چینی سوار
17:57  1396/07/05

رضا
3

داداش محمود شما چی سوار میشی ؟ لابد بنز داری و اینجایی خخخخخ
18:10  1396/07/05

به رضا
7

استپ وی دارم داداش
18:23  1396/07/05

به محمود
4

اول اینکه موتور چانگان 1600 هست نه 1500. معلومه اصلا اطلاعات فنی نداری. دوم اینکه ساندرو مال داچیا رومانی هست و موتورش با ال نود یکیه که سازمان استاندارد ردش کرده و قراره توقف تولید بشه. اون گاری رو با ماشینی که سازمان استاندارد تاییدش کرده و رتبه اول رو در بین 50-75 میلیون کسب کرده مقایسه نکن. ساندرو به درد پیرمردهای دهن بین می خوره که سواد فنی ندارند. کسی سواد فنی داشته باشه ساندرو رو بیشتر از 30 تومن نمی خره.
05:26  1396/07/06

بهزاد
7

سلام من بعنوان کسی که مصرف کننده هستم و قبلا زیاد ماشین داشتم از 405 و 206 و بقیه داشتم خیلی اذیتم کردن همش باید میرفتم یه قطعاش عوض میکردم از وقت و کارم میزدم میرفتم دنبال قطعات ماشینم ولی الان یک سال برلیانس خریدم عالی بوده این ماشین هر بلایی بخوای سرش آوردم ولی آخ نگفته عین روش اولش حتی هنوز لنت هم عوض نکردم دیگه در این حد
اینجا دلال زیاده گول حرفاشون نخورید برید از کسایی که اون ماشین ها رو دارن بپرسید سوال کنید تحقیق کنید اونا مصرف کننده هستن اینجا دلال هستن موفق باشید
17:39  1396/07/05
پاسخ دادن
احمد
8

تولیدات داخل هم نخرید چون تمام قطعاتشون چینی و بی کیفیت

همین ۲۰۶ یا پارس یا ۴۰۵ فکر میکنید فطعاتش از کجا تامیین میشود بله چین

کیفیت داخلی ها انقدر پایین که به دو ماه نمیرسه باید تمامشون عوض بشه از بس کیفیت بدی دارن

همین موتور tu5 ساخت چین یا آتیش میگیره یا روغن کم میکنه یا میسوزه یا ....

بنظر من ماشین های چینی از نظر ایمنی و کیفیت خیلی بالاتر از بنجل های ایران خودرو هستن

که قطعات بی کیفیت از چین میارن با ضعیفترین حالت ممکن مونتاژ میکنن یه آرم پژو میزنن جلوش بدون نظارت فرانسه

از هفته بعد تحویل ماشین باید دم در نمایندگی و مکانیکی محل باشید
کسایی که طرفداری ماشین های داخلی میکنن مصرف کننده نیستن بلکه دلال هستن بفکر سود و جیب خودشون هستن.
17:27  1396/07/05
پاسخ دادن
مسعود
25

هرگز به هیچ کدوم از هموطنان توصیه نمیکنم ماشین چینی بخرن، چون دلال نیستم و سودی برام نداره ولی وقتی میبینم مردم کشورم بی اطلاع هستن با تمام وجود آگاهشون میکنم
تولید کننده چینی هیج گونه تعهدی در ایران نداره و در حال تست و آزمون خطا در ایران هستن
ما کم ندیدیم تو این سال ها که بعد از مدت زمان کوتاهی یهو یک سری از ماشین ها تولید متوقف میشن و ماشین رو دست خریدار میمونه.مفت هم ازش بر نمی دارن
مردم ایران براشون کیفیت مهمه نه ظاهر
اتاق داخل بزک شده ولی از مواد اولیه بی کیفیت و پلاستیک اشغال .
در کوچکترین تصادف بی کیفیتی ماشین همه جوره ثابت میشه
چون هیچ تعهدی ندارن و در هیچ ازمون بین الملی تست نشدن
خواهشن با عوام فریبی به هم وطنان اطلاعات غلط و کذب نرسانید
17:08  1396/07/05
پاسخ دادن
ساسان
9

اگه اینجوری باشه که تولیدات داخلی آشغال تر و بی کیفیترن نظارتیم روشون نیست ماشین هایی مثل ۲۰۶ یا ۴۰۵ یا سمند و پارس که چینی شدن و بی کیفیت امنیتم در حد صفره
17:30  1396/07/05

به ساسان
25

این ماشین هایی که گفتید باید از رده خارج بشن مخصوصا پارس
حالا رفتن سمند را چندتا آپشن روش گذاشتن به نام دنا و دنا پلاس به مردم میندازن
از روز اول مردم درگیر تعمیرگاه هستن مشکلات در و صندوق و موتور و دسته موتور و سرسیلندر و برق و ... که چیزهایه عادی هست
ایران خوردرو و سایپا هم از چینی ها یاد گرفتن که با ظاهر بزک شده و چندتا LED مردم رو اخفال کنن
چینی ها هم با پایین اوردن قیمت و از کیفیت زدن و همواره نیاز به تعمیرگاه و تعویض قطعات را به مردم تحمیل میکنن
فقط ماشین هایه تحت نظارت تولید کننده اصلی ارزش خرید را دارن .

17:41  1396/07/05

کاوه
7

کل ایران خودرو و سایپا چینی برداشته
بوقشون هم چینی بعد شما چینی توصیه نمیکنی؟؟؟ فازت چیه داداش
پس چیو توصیه میکنی که بخریم ؟؟
بریم 40 میلیون بدیم ماشین سی سال پیش بخریم 206 یا بریم پارس یه قرن پیش بخریم که هیچی از خودش نداره

از موتور چینی تاگیربکس بی کیفیت یا دیسک و صفحه چینی ایرانیش

بنظرت امینت ماشین های تولید داخل امنیت داره؟ این همه پژوهایی که دارن چپ میکنن سرنشینانش فوت میکنن یا مجروح میشن لابد تولید اروپاس

فارت چیه آقا الان تنها ماشینی که کیفیت داره تولید داخله فقط محصولات رنو هست مثل ساندرو استپ وی و ....
17:43  1396/07/05

رضا
12

تولید داخلی الان بهترین ماشین فقط رنووووووو ساندروووو
17:45  1396/07/05

مسعود
24

در حال حاضر فقط رنو تو ایران نظارت روش هست و با کیفیت به دست مردم میرسه
بقه ماشین ها واقعا بی کیفیت هستن
حتی با لابی گری هم نتونستن بیشتر از یک ستاره کیفی برا پارس و سمند و 206 بگیرن
17:51  1396/07/05

2%2
5

چینی های محبوب شده اقساطی این تیتر بهتر بود

اقساطی نیاشه کسی نمیخره اینا رو با اقساطشون خیلی یا رو ماشیندار کردن یکی از همسایه ها موتور سی جی 125 فروخته یه دونه mvm 110 از این سه سیلندر ها گرفته خیلیم ازش راضیه منم دیدم ماشین خوبی به نظر میاد قیافش شبیه جارو برقی وسط داشبردشم یه جا قابلمه ای داره صبحا واسه کله پاچه و حلیم خوراش مناسبه بندخدا پریروز نمیدنم کجا زده بود مستقیم از چین سفارش داده بود براش چراغ و گلگیر بفرستن خیلی آدم مشتی و فرخندخ ای
13:27  1396/07/05
پاسخ دادن
اشکان
12

لابد میخوای بگی 206 های چینی ایران خودرو با کیفیت و خوب هست خخخخ ماشین که شتر گاو پلنگ شده عین پارس یا 206 که هر قطعش از یه جا جمع میکنن چین هند ایران سرهم میکنن میشه 206 ایرانیزه که از روز اول خرید باید بری مکانیکی که اونم یه سودی بخوره از کنارش
همین چینی ها اگه نبودن ایران خودرو بنجل های چینش الان 100 میلیون داشت میداد به ملت خون ملت میخورد الان بازار ایران چین گرفت
میری پژو میخری بعد میبنی موتورش چینی tu5 چینی واشر میزنه روغن کم میکنه میسوزه آتیش میگیره
14:10  1396/07/05

ساسان
0

جوی راه انداختن علیه ماشبن های چینی اخیرا وگرنه ماشین چینی خیلیم خوبه
به نظر من یک سازمان خصوصی باس بیاد این رضایت مندی بررسی کنه و همه ماشین ها رو بگن

من که یک 206 دارم بیچارم کرد از اولش.واقعا این ماشین از اولش مشکل دار بود.به نظر من ماشین های جدید چینی تو بازه قیمتی خودشون بهترن.منم قبلا جبهه میگرفتم میگفتم چینیه و فلان بیسار
ولی هر کی بخره راضیه
23:03  1396/07/04
پاسخ دادن
ناصر
16

ماشین های چینی شرف دارن به این محصولات بی کیفیت ایران خودرو
پول میدیم ماشین چینی میخریم آگاهی داریم چینی و کیفیت خوبی داره
ولی پول میدیم مثلا پژو پارس یا ۲۰۶ میخریم بعد میبینیم تمام قطعات چینی درجه سوم و بی کیفیت داشبورد پژوهای ایران خودرو از مواد بازیافتی درست میشن فقط اسم پژو دارن بدون نظارت فرانسه
همین تیپ ۲ مگه چی داره که قیمتش ۳۴ میلیون نه امکانات داره در حد پراید ی آینه برقی هم نداره موتورشم که ۱۳۰۰ سی سی در حد پیکان ظاهرشم که ۲۰سال داریم میبینیم خز و تکراری خسته کننده که چهره شهر خراب میکنن
کسی که اطلاعات فنی داشته باشه پولش حروم و به هدر نمیده برا ماشبن های بی کیفیت داخلی که هر قطعش معلوم نیست از کجای چین وارد میکنن و با بدترین و ضعیغترین حالت ممکن مونتاژ میکنن میدن مردم که از ماه بعد تحویل باید جلو در نمایندگی و مکانیکی محل باشی
ماشین های داخلی بی کیفیت فقط نون دونی شده برا دلال جماعت و مکانیکی ها همین
22:00  1396/07/04
پاسخ دادن
علیرضا
36

همه ماشین هایه چینی موتور ضعیفی دارن،حالا هزارتا هم بزک دوزک بکنن، موتور بی کیفیت و ضعیف را نمیتونن کاری باهاش بکنن
در ضمن جالبه همه ماشین هایه چینی ۵ ستاره امنیت چین را دارن ولی در هیچ تست اروپا جرات شرکت کردن ندارن،فیلم های تصادف ماشین هایه چینی هم تو آپارات پر هست
من هرگز پول برا تست خودروساز چینی نمیدن
افرادی هم که ماشین چینی میخرن یک درصد هم اطلاعات فنی ندارن،با خیلی ها صحبت کردم که ماشین چینی دارن
همه میگن موتور و گیربکس و امنیت و... مهم نیست،فقط داشبورد قشنگ و دیلایت مهمه
20:38  1396/07/04
پاسخ دادن
حسام
32

درود بر شما انسان فهميده ..... بسيار با نظر شما موافقم
21:58  1396/07/04

فرزاد
13

چی میگی علیرضا؟؟موتور چینیا عالیه.هر چی باشه هر سال واشر نمیزنه.حالا علیرضا ماشین خودت چیه؟اینجور که نوشتی فکر نکنم کمتر از 528 یا x6 داشته باشی.نظرت مفرح بخش بود
22:48  1396/07/04

کاربر: رضا از مشهد
15

كساني كه خودرو چيني دارند اتفاقا اطلاعاتشون از شخص تو بيشتره - چون حداقل دنبال خودروي سي سال قبل نيستند كه خودشون و خانوادشون رو در آتيش بسوزونن - در ضمن چيني ها موتور و گيربكس هاي به روز استفاده مي كنند نه اينكه همون روز از كارخونه مي گيري زوزه گيربكس داشته باشه و فرداش بري واشر سر سيلندر عوض كني - اي كاش تو و امثال تو نبودند تا ملت مي تونستند از شر خودروهاي سي سال قبل راحت بشن
11:43  1396/07/05

محمد
27

واقعا گل گفتید
خودروساز چینی فقط با کپی کردن و ظاهر بزک شده در حال تست محصولاتش تو ایران هست
یه عده نا اگاه هم فکر میکنن ماشین روز دنیا را سوارن
مردم بیچاره ما از بی کیفیتی ماشین هایه چینی جونشونو از دست میدن
رضا از مشهد، تو واقعا هیچی سرت نمیشه،برات متاسفم
برو با بنجل چینیت خوش باش
ای کاش امثال تو از روی زمین برداشته بشن تا اینقدر احمق تو کشور نداشته باشیم
16:38  1396/07/05

ساسان
8

احمق کسی که پول میده برا بنجل های ایران خودرو مثل پارس یا ۲۰۶ که از بس کیفیتشون پایین یا موتپر آتیش میگیره یا با خانواده میرن ته دره
شما برو بنحل های تولید داخل سوارشو همش جلو در نمایندگی ها مکانیکی باش
معلومه دلالی که اینجوری حرف میزنی
با حرفای حقیقت دوستان نون و سودت کم شده از آشغال های ایران خودرو
17:00  1396/07/05

فرزاد
17

من هایما معمولی دارم عالیه.تا حالا نمایندگی نرفتم.خودرو ایرانی یعنی اشغال
15:23  1396/07/04
پاسخ دادن
سیامک
0

http://bepors.info/vin
وین کدش رو بزن ببین چیه
13:39  1396/07/09

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امید : شما ماشین خریدی سوار شی یا دلالی کنی ؟! ملت ما خودشون پالونشون کجه بعد تعجب می کنن چرا مقام مسئول درست کار نمی کنه .
امید : نه همپن نارنجی باشه تحویل میدن
حسین j7 : خدا لعنت کنه به این کرمان خودرو اخرشم ماشینو تحویل نمیده
عجب : ولی حقمون همینه به خدا پولمون خوردن از اون ور میرن قرارداد تاکسی برقی میبندن تهران ولی نه ماشین های نقد و قسطی خودش شاسی نمیکنه با هم متحد نیستیم فقط میایم اینجا نگاه میکنیم و دروغ های نمایندگان کرمان موتور میخونیم اینجا که الکی میگن امروز تحویل گرفتیم فلان تا متحد نشیم کاری نمیکنن واسه ما
تارا v1 پلاس : در پاسخ به عادل خان دوست عزیز آیا این پروسه هر روز هر روز انجام میشه آخه یک دفعه . دو دفعه نه هر روز احتمالا مورد دیگه ای هست این اتفاق واسه منم زیاد می افته
مهدی : ثبت نامی های ۲۱ اسفند هنوز فاکتور نشده چی برسه به فروردین
سارا : سلام دوستان تارا دستی سفید بخشنامه ۴۶۱۵تحویل ۴بهمن امروز بلاخره فاکتور شد ب نظرتون چند روز زمان میبره تحویل بدهند
تارا : واسه من که فروش فوری هست و هنوز موعد تحویل نشده. ولی هر روز بروز میشه...
T8 : مرحله ارسال پلاک و مدارک باید سبز بشه تا تحویل بدن ؟
خداپرست : سلام ودرود برشما بنده خودروی چیرمن دارم که کروز کنترلش خراب شده خواستم بدونم آیا دیگرسیستم های کروز کنترل به هرماشینی میخوره وقابل نصب هست خودروی چیرمن سیتم کروزش روی دستک برف پاکن هست حال چه کروزی نصب میشود یا فقط باید کروز خود چیرمن نصب شود ممنون از شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اقتصاد دان : چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است افزایش قیمت خودروها قطعی و صدرصد است فروش خودرو = ضرر و زیان و باخت شدید و از دست دادن سرمایه
ناهید : من امروز تکمیل وجه کردم دوگانه بهمن بنظرتون کی فاکتور میشم
توصیه کارشناسی : افزایش شدید قیمتها در پیش است
207 : والا مام 16 هستیم هنوز فاکتور نشدیم
علی : دورغ صد درصد
افزایش قیمت خودرو : اغاز افزایش قیمت مجدد خودروها فریب نخورید قیمتها این بار بیشتر از قبل افزایش خواهند داشت
نگینfx : ما گنبدهستیم واسه اریزو 6هم تست داشتن
چراغی : سلام رانا خیلی بهتر از 207ست
مهدی دی : 21 تکمیل وجه # الان فاکتور شدم # مرسی سایپا ارابه مرگ
Saeid : شما فعلا با مدارک دور بزن تا ماشین بیاد برو خداروشکر کن بعدچهارده ماه لااقل مدرک ماشینو دادن