ماهیندر هندی به‌زودی در ایران

 

ماهیندر هندی به‌زودی در ایران

 
سرمایه گذاری یک شرکت هندی و دو شرکت چینی در شركت صنایع تولیدی عظیم خودرو با مجموع سرمایه گذاری بالغ بر 12 میلیارد ریالی معادل 300 میلیون دلار نهایی شد.
 
رضا عظیمی رئیس هیات مدیره عظیم خودرو، با بیان این خبر گفت: پس از تلاش های شبانه روزی توانستیم در ماه گذشته با یک شرکت هندی و دو شرکت چینی قرارداد سرمایه گذاری مشترک(جوینت ونچر) به ارزش یک هزار و 200 میلیارد تومان را نهایی کنیم و حداکثر تا یک سال آینده این سرمایه وارد کشور خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون ظرفیت اسمی کارخانه زاگرس خودرو به عنوان سایت تولیدی عظیم خودرو معادل 50 هزار دستگاه در سال است اظهار داشت: در راستای این سرمایه گذاری مشترک برخی از بخش های مهم کارخانه مانند اتاق رنگ و سالن اصلی باید ارتقا یابد تا بتوانیم طی دو سال به ظرفیت 80 هزار دستگاه و بعد 3 سال به ظرفیت 120 هزار دستگاه خودرو در سال برسیم.
 
عظیمی همچنین با اشاره به اینکه عظیم خودرو مرکز صادرات این محصولات به بازارهای خاورمیانه خواهد بود تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده 20 درصد از تولید سالانه باید به کشورهای همسایه و خاورمیانه صادر شود. وی همچنین به لیزینگ به عنوان ابزاری به منظور توسعه فروش محصولات شرکت یاد کرد و گفت: 120 میلیون دلار از این سرمایه گذاری به فروش لیزینگی اختصاص خواهد یافت.
 
رئیس هیات مدیره عظیم خودرو همچنین به خریداران مژده داد: سود لیزینگی که در برنامه این شرکت دیده شده است به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.
 
عظیمی در ارتباط با خودروهایی با کیفیت بالا و با استانداردهای یورو 5 و 6 که در برنامه های تولید این شرکت وجود دارد نیز بیان کرد: یک MPV به قیمت 80 تا 90 میلیون تومان، 3 خودرو در کلاس SUV با قیمتی بین 110 تا 140 میلیون تومان، یک کراس اوور کوچک که بین 42 تا 49 میلیون تومان قیمت دارد و همچنین یک خودرو 7 نفره با قیمت حدود 110 تا 120 میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد که سه خودرو آخر با برند ماهیندرا فروخته می شود.
 
وی در ارتباط با مسائل مطرح شده در زمینه پیش فروش خودرو ها توسط بعضی از شرکت ها از جمله عظیم خودرو در هفته گذشته و جنجال ایجاد شده با اشاره به اشتباه بزرگ در انتشار اخبار مربوطه اظهار کرد: این موضوع مربوط به یک آیین نامه انضباطی در وزارت صنعت است که طبق آن هر شرکت بعد از ثبت سفارش می بایست برنامه فروش خود را اعلام و موافقت وزارتخانه را دریافت کند، و جا دارد در اینجا از معاونان و مسئولان سازمان حمایت تشكر كنم كه بلافاصله بعد از اشتباهی که در انتشار خبر صورت گرفت، اصلاحیه مربوطه را صادر كردند.
 
به گفته رئیس هیات مدیره عظیم خودرو، این موضوع هیچ ربطی به مجوز فعالیت نداشت، من از شما میپرسم مگر می شود گروه شركت عظیم خودرو با 15 سال سابقه كه متشكل از پنچ شركت؛ صنایع تولیدی، لیزینگ، بازرگانی ، خدمات پس از فروش ، حمل ونقل كه در 27 مركز در پنچ استان فعالیت داشته و یک هزار و 400نفر پرسنل دارد مجوز نداشته باشد.
 
عظیمی ادامه داد: اتفاقاً با 22 مجوز از پروانه تولید خودرو تا اتحادیه های صنفی و همینطور مجوز بانك مركزی، ما به عنوان بخش خصوصی كه تا به امروز تماماً با اتكاء به خود و بدون كمك سیستم بانكی و دولتی بیش از 250هزار خودرو تحویل مردم داده ایم ، بیشترین مجوز ها در مقابل حتی بزرگترین شركت های خودرو ساز را داریم .
 
وی افزود: بر همین اساس و طبق صحبت های انجام شده و با در نظر گرفتن اینكه صنعت خودرو با بسته شدن ثبت سفارش دچار مشكل های پیچیده ای شده در انتظار باز شدن سایت ثبت سفارش هستیم و بعد از آن نسبت یه دریافت موافقت های معمول وزارت صنعت درباره فروش خودروهای وارداتی اقدام خواهیم کرد.
 
رئیس هیات مدیره عظیم خودرو در ادامه تشكل هایی كه مدافع حقوق قانونی اعضاء زیان دیده خود هستند را دعوت به آرامش کرد و ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینكه بعد از سال ها زیان تحریم و باز شدن مرزها و ورود شركت های معتبر و آسیب پذیر بودن صنعت خودرو در آینده سازمان ها و نهادهای نظارتی دقت بیشتری در اعلام و انتشار اخبار و اطلاعیه ها داشته باشند تا موجبات سو استفاده عده ای که منافع شخصی خود را بر منافع ملی کشور ترجیح می دهند فراهم نشود و همین خوراك برای تشویش اذهان عمومی كه منافقین و رسانه های بدخواه خارج از كشور از آنها نهایت سوء استفاده را می كنند مهیا نكنند.
 
عظیمی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می رود از زحمتكشانی كه با تمام سختی ها و تخریب ها با سرمایه شخصی و با تلاش شبانه روزی برای سازندگی ایران عزیزمان فعالیت می كنند چتر حمایتی خود را باز كنند و مانند گذشته حمایت خود را از این صنعت قطع نكنند و مانند پدری دلسوز و خیر خواه عمل كنند.
 
 

منبع

عظیم خودرو


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , عظیم خودرو , هند , ماهیندر , رضا عظیمی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

10 نظر

آرش
0

تا کی باید دست روی دست بزاریم و نظاره گر باشیم 8 ساله 206 دارم آخر آتیشش می زنم
23:40  1396/07/29
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
0

کاری به کیفیتش ندارم ولی بازار ایران عجب آشغالدانی خوبی واسه کشورهای تازه کار هست. دیگه این همه خرج آدمکها برای تست نمیکنند ایرانی جماعت این وظیفه را بخوبی انجام میده. تازه هزینه تست کیفیت هم از جیب مبارک میپردازد و گله هم میکنه ولی همچنان در خرید هر آشغالی که میزارند جلومون بدون اندکی فکر از سرو کول هم بالا میریم
00:36  1396/07/29
پاسخ دادن
حسن
0

واله کیفیت و بقیش رو نمی دونم ولی انصافا عجب قیافه ای دارند این دو تا شاسی بلند
17:33  1396/07/28
پاسخ دادن
سام
10

اقتصاد مقاومتی.....اقتصادش واسه اقایان ....مقاومتش واسه ملت ....چند صباحی دیگه باید از افغانستان پاکستان ویتنام وووووو خودرو وارد کنیم....شرم بر صنعت خودرو ایران...که سالهاست فقط با شعارهاشون ملت خواب کردن.........
12:27  1396/07/27
پاسخ دادن
حسام
5

داداش عوضش موشك دور برد نقطه زن برد بالاي 100در 100 به خال زن و تفنگ آپاش قاهر و در ضمن از همه مهم تر امنيت آقا ، امنيت داريم از نوع 1 بينل ، فكر كردي نمي تونن ماشيني درست كنن كه جهاني شه نه نه اشتباه نكن مي تونن ، نمي خوان چون مصلحتي در كاره ! وگرنه يك قلم پرايد داريم كه اندازه جنگ سوريه تلفات داده !
22:48  1396/07/27

نیما
0

یه جوری این رئیس هیات مدیره عظیم خودرو نوشته : پس از تلاش های شبانه روزی،که انگار رفتن با فراری و بوگاتی قرارداد بستن.آقای عزیز راست میگی برو با شرکتهای اروپایی ،ژاپنی یا کره ای قرارداد ببند.نه با شرکتهایی که حرفی واسه گفتن ندارن.کاملا مشخصه فقط به خاطر سود و منافع خودشونه.قیمتاشونم که فضایی.واقعا افسوس میخورم از این وضعیت خودروی کشور.
09:15  1396/07/27
پاسخ دادن
بله
4

مشخصه اینا کیفیت ندارن فقط سود دارن اونم برای تولید کننده چون خریدار و مصرف کننده کلی از نظر کیفیت و قیمت تو بازار زیان میکنه
01:29  1396/07/27
پاسخ دادن
مهدی
8

ملت ها میرن با بالاتر از خودشون قرار داد میبندن.ما میریم مثل موش ازمایشگاهی .چی اختراع کردین بیایید ما میفروشیم به مردممون.انحصار هر چیزی کشندست
21:18  1396/07/26
پاسخ دادن
ی
4

کیفیتش از چینی ها هم باید بدتر باشه
17:28  1396/07/26
پاسخ دادن
حسام
3

چين ما چين نداره تو آسيا فقط ژاپن و كره جنوبي .بقيه ول معتلند . خلاااااااص
22:51  1396/07/27

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پاسخ به یاشار قسمت اول : سلام قیمت بازار آزاد اطلس 575 میلیون تومان و قیمت رانا پلاس ارتقا یافته 630 میلیون تومان میباشد ((یعنی اختلاف قیمت حدود 55 میلیون تومان)) . خب حالا معایب و مزایا هر دو خودرو را برسی میکنیم .1- اطلس مزایا : دارای استاندارد های 85 گانه (که شامل دیلایت و اتولایت-کنترل ایستایی در سربالایی-کنترل کشش-کنترل پایداری-سنسور عقب-سنسور باران.) موتور اصلاح شده کم استهلاک M15 تیبا و کوییک که باعث شده سه اسب بخار بیشتر داشته باشه و حدود ده درصد هم کاهش مصرف سوخت داشته باشه (91 اسب‌بخار-گشتاور137 نیوتن‌متر-مصرف ترکیبی6.8 لیتر در صد کیلومتر) دارای مانیتور و دوربین دنده عقب و سانروف (البته سفارشی). معایب :پلتفرم تکراری تیبا که شاسی ضعیفی داره (با نشستن دو نفر بزرگسال در عقب کف خودرو خیلی میاد پایین) طراحی ناهماهنگ در نمای بغل-ترمزهای ضعیف-پیشرانه کم بازده و پرصدا نسبت به حجم آن 1500سی سی و قرارگیری دستگیر در(از داخل) در جای غیر استاندارد که باعث شده در با زور زیاد بسته شود و قیمت بسیار بالا و غیر منطقی اون نسبت به کلاس خودرو . متن طولانی هست ادامه دارد ...
شاهین اتومات : حق بامشتری هست که پیگیر خودروی ثبت نامی خودش باشه
شاهین اتومات : سامانه یکپارچه 6خرداد 402 ثبت نام برای شاهین 20 مهر 402 پیامک اومد برای شاهین اتوماتیک 290میلیون تکمیل وجه کنین دیگه نزدیک یکسال بشه خرداد 403 هنوز از دعوتنامه خبری نیست ارسال نشده ک چقدر دیگه باید واریز وجه کنم واسه شاهین اتومات پذیرش 24 مهر 402
شاهین اتومات : اینکه خودمون میدونیم شاهین پلاس صادر میکنن به روسیه
j7 : سلام ثبت نامتون از کدوم شهر بوده ؟
ستایش : آخه خاک تو سرت اونایی که تو این سایت‌ هستند ماشین نگرفتند و اگر شاهین پلاس بده به همه اونایی که هنوز نگرفتند میده. خدا شفا بده
ستایش : نازیلا ۴ ساله از تهران 😂😂😂😂
حسین : یه مطلبی هم یادم رفت بگم قیمت نیسان سانی در مبادی ورودی با سی اس 55 برابره تقریبا با این اطلاعیه که برای قیمت نیسان سانی مدل 2023 و 2024 دادن اگه سایپا بخواد زور بگه و قیمت رو برای 2024 ها گرونتر و مشابه شرکت جهان نوین قیمت گذاری کنه سی اس 55 مدل 2023 حدود 1500 و مدل 2024 حدود 1565 قیمت گذاری میشه ولی بازم میگم همه باید باهم باشیم و 1565 به نظر غیر قانونی باشه شما نگاه کنید توی بخشنامه نوشته قیمت قطعی در مبادی ورودی، پس نهایت 1500 میتونن بفروشن، و اینکه یه دوستی گفته بود میتونن ندن، اینطور نیست چون نوشته بلوکه کردن پول الزام آور نیست، ما اسممون در اومده و الان براشون الزام آوره دوستانی هم که دنبال سود هستن نگران نباشن، چون الان قیمت بازار برای 2023 هست، اگه 2024 رو گرونتر کنن قطعا روی قیمت بازار 2024 هم تاثیر میذاره من که از خدامه همون 1401 بدن ولی چشمم آب نمیخوره چون کارمند سایپا میگفت شرکت دنبال قیمت جدیده و بعدش پیامک میاد دلایل تاخیر در پیامک: 1. چونه میزنه تا گرونتر تصویب کنه 2. منتظر ماشینها برسن به گمرک تا برای تحویل مجبور نشه جریمه بده
تارا : دوستان از زمان فاکتور شدن تا تحویل ماشین چند روز طول میکشه در بدبینانه ترین حالت؟
نگار : قیمت ها برای افردی که تکمیل وجه کرده اند ثابت می باشد و افزایش قیمت نخواهند داشت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا بهمن تبدیل به207 : 9 دی بودم
151 : پیش فروش ها از لحظه ایی که تکمیل وجه میکنند شرکت یکماه فرصت داره خودرو را فاکتور کند در غیر اینصورت میرید تو تاخیر خردادی ها فعلا الویت با فوق العاده اسفند هسته بعد از انها نوبت شماست
مهدی : خیر فقط اخرین مرحله یه پیامک تحویل اختیاری حضوری میاد.
اتو سعید : سقف فلز های مشکی اعلام حضور کنن تا چه تاریخی فاکتور شده ؟! من 25 آذر هنوز فاکتور نشدم
امین فوری اسفند : یه دردسر هم داریم پلاک شه
سورن موتور جدید تکمیل وجه 9 بهمن : مبارک باشه.چقدر سود تاخیر تعلق گرفته؟
ابراهیم : سلام این 30 بهمن مگه چقدر ثبت نام داشته که تموم نمیشه ؟!
ساینا تک : باز تولد بازی شد
4552 تحویل 30 بهمن : تکمل وجه 12 دی تحویل سی بهمن تبدیل 5 اردیبشت به 207 امروز فاکتور شد
اسفند : واقعی من شک دارم