بررسی فنی هیوندای سانتافه اسپرت 2018

 

هیوندای سانتافه اسپرت 2018

 
در این مقاله به بررسی مشخصات فنی، پیشرانه، فضای داخلی، هندلینگ و سواری کراس‌اور جدید هیوندای می‌پردازیم؛‌ خودرویی که به اعتقاد کارشناسان ارزش خرید بالایی دارد.
 
 
به عنوان یک کراس‌اور پنج سرنشینه جادار، طبقه‌بندی هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ از نظر سایز در گروه فعلی عجیب به نظر می‌رسد؛ این خودرو بین هیوندای توسان و هیوندای سانتافه قرار می‌گیرد، ولی در آن خبری از ردیف سوم (مانند همتای مسن‌تر) نیست. شکل و شمایل آن کراس‌اور دو ردیفی سایزمتوسط، فضای رقابت با خودروهای فورد اِج و نیسان مورانو را برای هیوندای به وجود آورده است. خودروساز کره‌ای دو گزینه پیشرانه از سانتافه اسپرت ارائه می‌دهد که تفاوت زیادی در پکیج و امکانات اضافی دارند. طبق نظر کارشناسان موتورترند، این تفاوت برجسته و چشمگیر است.
 
هیوندای سانتافه اسپرت از پیشرانه پایه ۲.۴ لیتری چهار سیلندر ۱۸۵ اسب‌بخاری و با گشتاور ۲۴۱ نیو‌تن‌متر قدرت می‌گیرد. گزینه ۲.۰ لیتری چهارسیلندر توربوشارژ، ۲۴۰ اسب‌بخار تولید می‌کند و گشتاور ۳۵۲ نیوتن‌متری را رقم می‌زند؛ این مورد شبیه به پیشرانه تنفس طبیعی پایه به سیستم انتقال قدرت شش سرعته اتوماتیک متصل می‌شود. گزینه دوچرخ محرک به عنوان استاندارد موجود است؛ در حالی که گزینه تمام‌چرخ محرک هم برای هر چهار ویرایش وجود دارد. قبل از اینکه مدل ۲۰۱۷ هیوندای سانتافه اسپرت مورد بازنگری و دگرگونی قرار بگیرد، پیشرانه ۲.۰ لیتری آن ۲۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۲ نیو‌تن‌متر گشتاور بیشتر تولید می‌کرد؛ درحالی که پیشرانه تنفس طبیعی ۲.۴ لیتری، قدرت و گشتاور اضافی ۵ اسب‌بخار و ۴ نیوتن‌متر تولید می‌کرد. در اینجا دو ویرایش کاملا متفاوت (مدل پایه: سانتافه اسپرت دوچرخ محرک ۲.۴ لیتری و بالاترین مدل: سانتافه اسپرت تمام‌چرخ محرک ۲.۰ لیتری آلتیمیت) مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.
 
هیوندای سانتافه اسپرت 2018
 
با توجه به تفاوت اعداد و ارقام قدرت پیشرانه و گشتاور، در واقع نسخه تنفس طبیعی سانتافه در این آزمایش سریع‌تر از گزینه توربو عمل کرده است. مدل ۲.۴ لیتری در ۸.۳ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد، درحالی که مدل ۲.۰ لیتری به ۸.۴ ثانیه، زمان نیاز دارد. (این بهبودسازی برای مدل توربو قابل‌توجه است؛ چون مدل ۲۰۱۵ توربو سانتافه در ۹.۳ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسید.)
 
نگاهی اجمالی به جدول مشخصات فنی خودرو، اختلاف وزن ۱۹۵ کیلوگرمی را مشخص می‌کند. مدل ۲.۴ لیتری در تست عبور از مسیر ۴۰۰ متر هم اندکی موفق‌تر بوده است و این مسافت را در زمان ۱۶.۴ ثانیه یعنی ۰.۱ ثانیه سریع‌تر از مدل ۲.۰ لیتری توربو طی کرده است. هر دو مدل در مسیر بسته هشت (Eight Figure Course: مسیر بسته‌ای شبیه به عدد 8) زمان ۲۸.۴ ثانیه را در شتاب گرانش ۰.۵۸ g، رقم زده‌اند. مسافت ترمز از سرعت ۱۰۰ تا ۰ کیلومتربرساعت برای مدل تنفس طبیعی ۴۲ متر و برای مدل توربو رقم ۴۴ متر ثبت شده‌ است. در نظر داشته باشید که سطح جاده‌ آزمایش در این فرایند با سایر بررسی‌های کارشناسان موتورترند متفاوت بوده است و نسبت به سطوح قبل، چسبندگی کمتر و فواصل توقف طولانی‌تر دارد.
 
اگرچه اعداد و نتایج حاصل از بررسی تضاد و تفاوت چشم‌گیری را نشان نمی‌دهند؛ سردبیران موتورترند مدل توربو را ترجیح می‌دهند. کریستین سیباو از سردبیران، بر انتخاب این مدل تأکید کرده است و می‌گوید:
 
اگرچه این پیشرانه، روان‌ترین پیشرانه ممکن نیست؛ ولی مسلما نسبت به پیشرانه ۲.۴ لیتری مدل پایه خیلی بهتر است.
در پیست هم راندن سانتافه اسپرت ۲.۰ لیتری آلتیمیت سرگرم‌کننده‌تر بوده است و قابلیت تحرک تمام‌چرخ، تفاوت زیادی حاصل کرده است. انگوس مکنزی، رئیس دفتر بین‌المللی موتورترند می‌گوید:
 
از بین دو نسخه موجود،‌ گزینه تمام‌چرخ محرک ۲.۰ لیتری توربو سواری بهتری دارد. قابلیت چسبندگی چرخ‌های عقب در ورودی پیچ‌ها عملکرد استوار و ثابت‌تری را رقم می‌زند، درحالی که هنگام خروج از پیچ با اعمال فشار و شتاب بیشتر، از مداخله سرنشین‌ها جلوگیری کرده و ایمنی بیشتری حاصل می‌کند.
هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۸
 
از طرفی سروصدای تایر نسخه ۲.۴‌ لیتری بیشتر بوده و در مسیرهای مارپیچی مشابه، کم‌فرمانی بروز می‌دهد. فرانک مارکوس، مدیر فنی و اسکات ایوانز، دستیار سردبیر موتورترند در حالت اسپرت (Sport Mode)، واکنش بهتری از پیشرانه گزارش کرده‌اند؛ ولی هر دو از عملکرد سیستم انتقال قدرت در این حالت انتقاد کرده‌اند. مارکوس می‌گوید:
 
به نظر می‌رسد که در حالت اسپرت، واکنش دریچه گاز تیزتر می‌شود؛ ولی برای برنامه‌ریزی سیستم انتقال کار زیادی انجام نمی‌شود.
کارشناسان هنگام رانندگی در آزادراه‌های لُس آنجلس، متوجه سواری فنری و جهنده و همینطور ورود سروصدای باد به داخل کابین شده‌اند. نسخه ۲.۰ لیتری هنگام سرعت‌گیری در آزادراه واکنش بهتری داشته است. هیوندای سانتافه اسپرت در مسیر خارج‌جاده‌ای شنی هم آزمایش شده است؛ جایی که قابلیت تمام‌چرخ محرک باعث درخشش خودرو می‌شود. مارکوس می‌گوید:
 
اگرچه احساس می‌کنم که سیستم کنترل چسبندگی مقدار قابل توجهی از قدرت را می‌کاهد؛ ولی خودرو حتی به مرز گرفتاری در ماسه هم نمی‌رسد.
باوجود اینکه برای سانتافه اسپرت تمام‌چرخ محرک خبری از حالت آف‌رود نیست، باز هم این خودرو در قسمت‌هایی از مسیر که ماسه زیاد و عمیقی وجود داشت، سرعت خود را به خوبی حفظ کرده و ایوانز هم بر این موضوع تأکید می‌کند.
 
تایرهای خودرو در ماسه‌های عمیق کارایی خوبی دارند و سانتافه اسپرت خود را به خوبی جمع‌وجور می‌کند. کسانی که در مناطق برفی یا بخش‌هایی که مسیر‌های گل‌آلود دارد، زندگی می‌کنند،‌ بهتر است از نسخه تمام‌چرخ محرک استفاده کنند.
از سوی دیگر نظرات خوبی شامل حال مدل دوچرخ محرک نشده است. سردبیر اد لو می‌گوید همانطور که انتظار می‌رفت این خودرو یک آف‌رود بد است و در شن و ماسه‌ها گیر می‌افتد. در آخر بیشترین تعریف و تمجیدها شامل حال فضای داخلی سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ شد. فضای داخلی مدل پایه به دو تُن رنگ متضاد آراسته است که برای خودرویی با برچسب قیمت ۲۶,۳۱۰ دلار تجملی به نظر می‌رسد. ایوانز هم بر همین باور است و سانتافه اسپرت را به عنوان یک مدل پایه، خودرویی زیبا توصیف می‌کند.
داخل کابین هیوندای سانتافه اسپرت 2018
 
من رنگ و تعامل مواد و تکسچر‌های فضای داخلی را دوست دارم. مسلما مواد اولیه به کار برده شده در این قسمت ارزان هستند و رنگ قهوه‌ای روشن بسیار ارزان به نظر می‌رسد؛ ولی در این بازه قیمتی، بد نیست. فرمان خودرو حس خیلی خوبی منتقل نمی‌کند.
با نمایشگر اطلاع‌رسانی ۷ اینچی، سانتافه اسپرت ۲.۰ لیتری آلتیمیت با اپل CarPlay و اندروید Auto سازگاری دارد؛ ولی این مدل در حدود ۴۰,۱۶۰ دلار قیمت خورده است. سانتافه اسپرت ۲.۰ لیتری آلتیمیت به صندلی‌های جلوی گرمایشی و تهویه‌ای (Heated and Ventilated Seats)، صندلی راننده به همراه پشتیبان قسمت پایین کمر و نواری از جنس چوب مصنوعی روی داشبورد مجهز است که لمس و حس خوبی القا می‌کند. 
 
داخل کابین هیوندای سانتافه اسپرت 2018
 
فضا در ردیف دوم از حد کافی بیشتر است و صندوق عقب بسیار جادار است. مارک رکتین، سردربیر اجرایی می‌گوید:
 
چنین فضایی برای کسی که وقت زیادی را بیرون از منزل سپری کرده و وسایل جاگیر و بزرگی دارد، ضروری است.
در مجموع، هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۸، نسبت به قیمت و امکانات، ارزش خرید بالایی دارد. چه مدل ۲۶,۰۰۰ دلاری و چه مدلی گران‌تر با امکانات بیشتر، همه وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهند. البته کارشناسان انتظار داشتند، سیستم تعلیق بهتر و پیشرانه قوی‌تری برای این خودرو و به منظور القای حس بهتر به راننده استفاده شود.
 
مشخصات هیوندای سانتافه ۲.۰ لیتری تمام‌چرخ محرک آلتیمیت
 
مشخصات فنی هیوندای سانتافه اسپرت 2018
 
 

منبع

زومیت


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , هیوندای سانتافه , اسپرت , 2018






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارااتومات : داداش مبارکت باشه بسلامتی استفاده کنی ایشالله تا ده روز دیگه تحویلش میگیری
تارااتومات : سلام فروش فوری بود مهرماه تکمیل وجه کردم اردیبهشت فاکتور شد چهارماه تاخیری داشت
s3 کرمان : نام شهر ما رو هم خراب کرده این کمپانی بی صاحب ، وقتی به همشهریاشون رحم نمی کنند وای به حال بقیه
s3 مهرماه : شرکت بی صاحب و بی در و پیکر در یک کلام بجای 90 روز ، یکسال با اعصاب خوردی روی زمین میکشونندت بدون اینکه بعدش خسارت دیرکرد بدهند
s3 سفید* تهران* : یعنی اگر میخواهید اعصاب و وقتتون رو بزنید مثل ما اشتباه کنید و خرید کنید از این شرکت اینا حتی نمایندگی هاشون هم نمیدونن چکار میکنند و حیران موندن نه برنامه ریزی درستی داره نه اینکه مشخصه چه خبرا و یا چی به چیه اصلا جایی برای پیگیری نیست. اپراتورها هم امتحانش مجانی هر موقع زنگ بزنی میگه تا دو هفته دیکه یا ماشینتون در حال بارگیری هست و ... یکسری جواب از پیش آماده که بیش از 7 ماه هست مارو باش سرگرم کردند
پاسخ اس ۵ : داداش در جریان نیستی هفته پیش دوشنبه و سه شنبه خیلی ازایکس ۵ هارو تهران تحویل دادن . حتی واسه دوستمم دادن من باهاش رفتم تحویل گرفتیم . کلی هم اینستا اینا نشون داد دارن ایکس ۵ هارو میدن شما متوجه نشدی لابد
دیوی : دوستانی که برای ثبت نام جدید میخوان بدونن این شرکت خوبه یا نه، ندانند که این شرکت بسیار شرکت خوبی است، همه چیزش روی نظمه، دقیق سر موعد تحویل میده مثلا اگه گفته ۹۰ روز دقیق روز ۹۰ام تحویل میده حتی بعضی موقع ها زو تر، اگه تأخیری پیش بیاد که محاله ، موقع تحویل خودرو نقداً خسارت تحویل رو هم بهتون میده، این شرکت الگوی عملی مشتری مداریه، پاسخگویی ۲۰، خدمات قبل فروش، خدمات حین فروش، خدمات بعد فروش و .... کلاً در حال خدمتن، هر روز برات پیام میاد که کارتون در چه مرحله ای هست، اگه احساس کنن که باعث ناراحتیتون شدن یه خودرو اشانتیون بهت میدن. امضاء دیوی
تارا ۶ سرعته : سلام فروش فوری بودین یا پیش فروش کی واریز وجه داشتین چقدر تاخیر خورد
اسکرین بگیرین : سلام دوستان این کامنت اسکرین بگیرین به موقعش قدرت دست بالای دست زیاده رو درک کنید.همیشه یکی هست تو [[[نوک]]] بزاره چانگان cs۵۵ تعداد کل وارداتیبه دلیل امار بالای ثبت نام با شرکت تولید کننده تا پاییز ۱۴۰۲ هم نمیتونه سفارش ایران رو ثبت کنه . میخوان مونتاژ بیارن داخل تحویل مردم بدن.[[[ [ریک تو نز مدیرعامل مدییاگ ]]] [[عکس]]]
پری روخ : ما طرح جوانی ویژه مادران خرداد ۱۴۰۲ اسم نوشتیم پیش فروش خودرو اطلس،برج ۹ یه ۲۰۰ واریز کردیم و اول اسفند دعوت نامه دوم امد ۲۰۰ میلیون واریز کردیم.‌..قرار بود ۳۰ روز ماشین مونو بدن هنوز که هنوزه فاکتور نشده چه برسه به خودرو تحویل بدن... این بود طرح جانی برای مادران...
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تحویل اسفند ریحانه : آقا نیما سپاس
اتو سعید : چطور!! پس مشکی فاکتور نمیشه هر چی هست هست من 25 آذر هستم چرا فاکتور نمیشه
فردین : سلام دوستان کسی دنا اپشنال رنگ سفید تحویل 19 فروردین فاکتور شده ممنونم جواب بدین
207پانا تبدیلی : فعلا تا الان هیچ!!!
ساینای من : سلام 27واریز وجه دی ماهی هستم خبری نیستش کسی هستم مثل من
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : سلام دوستان امروز کسی فاکتور شد خبر بدهید ممنونم.
207 : اززمان تکمیل وجه نود روز بعد ماشین تحویل میدن،،ماله شما رفت مرداد یاشهریور
207 اتو پانا ارتقا یافته : ارتقا اتوماتی شما
اکبر : سلام من تحویل پاییز هستم دوستان کسی اطلاع داره که برام دعوتنامه میاد دنا اتومات
دی : سلام دوست عزیز ببخشید شما چه مبلغی واریز کردید؟