رکوردزنی واردات خودرو با وجود بسته بودن سایت ثبت سفارش

 

آمار واردات خودرو

 
بر اساس آمارهای تجارت خارجی کشور در ۷ ماهه نخست سال با وجود بسته بودن ۴ ماهه سایت ثبت سفارش حدود ۴۹ هزار خودرو از طریق گمرک وارد کشور شده است.
 
بر اساس آمارهای تجارت خارجی کشور در 7 ماهه نخست سال جاری 24 هزار خودرو با حجم موتور 1500 تا 2000 سی سی به ارزش 625 میلیون دلار وارد کشور شده است. واردات این نوع خودرو به لحاظ تعداد با رشد 10 هزار عددی و به لحاظ ارزش با رشد 54 درصدی مواجه شده است.
 
بر اساس این جدول، در مدت مذکور حدود 15 هزار خودرو با حجم موتور 2000تا 2500 سی سی وارد کشور شده است که به لحاظ ارزش با افت 1درصدی مواجه شده است. ارزش واردات این نوع خودروها بیش از 400 میلیون دلار بوده است.
 
گفتنی است؛ مجموع ارزش وارداتی این دو قلم خودرو نیز بیش از 1 میلیارد دلار می‌باشد.
 
به این ترتیب مجموع خودروهای وارداتی مذکور حدود 40 هزار خودرو بوده که با احتساب خودروهای هیبریدی این رقم به 48667 عدد افزایش خواهد یافت.
 
آمار واردات خودرو
 
در حال حاضر چندین ماه از بسته بودن سایت ثبت سفارش میگذرد و بر اساس اخباری که پیش از این از سوی تسنیم منتشر شده بود حدود 7000 خودرو نیز در گمرکات اجرایی دپو شده است.
 
دستورالعمل دی ماه سال 95 جهانگیری با هدف کنترل واردات خودرو ارائه شد اما در حال حاضر با وجود بسته بودن سایت ثبت سفارش برای همه واردکنندگان خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 10 هزار دستگاه افزایش پیدا کرده است.
 
نکته جالب توجه آنکه با وجود افزایش واردات قیمت خودرو با رشد قابل توجه رو به رو شده است. اگر افزایش قیمت خودرو به دلیل افزایش رانت و انحصار باشد باید دولت به این موضوع ورود کند.
 
در حال حاضر اخباری از عدم خرید خودروی فرسوده یا گواهی اسقاط از سوی برخی نمایندگیها نیز به گوش میرسد که علامت مناسبی برای بازار نمی‌باشد. سوالی که در اینجا وجود دارد این است چگونه پیش فروش با وجود عدم دسترسی به ثبت سفارش در حال انجام است به نظر میرسد این اقدامات با هدف فشار به وزارت صنعت می‌باشد.
 

منبع

تسنیم


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , آمار , رکورد , واردات , ثبت سفارش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

کاربر: نوید جهرمی
0

من ک ب آمار و ارقامشون اعتمادی ندارم. آمارسازی هیچ کاری نداره.بارها و بارها توی بورس و تورم و بیکاری شاهد آمارشون بودیم.
حالام با این حرفا هم میخوان نشون بدن که ایران همه چی آرومه و مردم زندگیشونو میکنن و از اون طرف بهونه داشته باشن برای محدود کردن واردات و رانت بیشتر برای خودشونیا و کمک ب خودروسازای داخلی.
21:20  1396/08/14
پاسخ دادن
مهران
0

همه چی ارومه................
11:51  1396/08/14
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
9

دنبال چی میگردین ثبت سفارش برای من و شما بسته بود نه برای خودشون. بازار کساد شده بود سایت و بستن تا بتونن بدون رقیب خودرو وارد کنند و بدون مشکل با هر قیمتی که دوست دارند بفروشند
09:43  1396/08/14
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S3 : چرا فکر میکنی کسانی که تحویل نگرفتن عید مسافرت نرفتن، خود من S3 رو هنوز تحویل نگرفتم ولی ۲۰۶ هم دارم عید باهاش رفتم مسافرت. مدل ۴۰۳ با ۴۰۲ همین الانش ۱۰۰ تومن فرق قیمتشه پس ارزشش رو داره سه چهارماه دیرتر بگیریش. بعدش اینجا همه بحث خودرو و ... میکنن بحث معنویات نمیکنن، من خودم به شخصه دنبال خسارت نمیرم ولی شما که مادیات برات مهم نیست رفتی
S3 aban : دوست عزیز آقای مسلم به جای طرفداری از شرکت به این فکر کن که هم وطنت از آبان پیاده مونده و تو خرید مایحتاج زندگیشم پیاده به مشکل خورده ، شرمنده زن و بچه اش هست
مسلم S3 : برگ سبز کمی دیرتر میاد، برای من کارت ماشین ۲/۳ اومد ولی سند برگ سبز ۲/۱۲ رسید در حالیکه هردو آنها ۱/۲۵ صادر شده بودن
پژی : سلام، آیا پرسیدین بعد از واریز پول چند تا پیامک باید بیاد و الان برای شما اومد یا نه؟
پلنگ : آره خیلیا نوشتن فروش حواله و اینا ولی دوستان اینا چه طور میتونن بفروشن مگه نمیگن سی درصد مالیات باید داده بشه؟
مشورت : دوستان من بعد از اینکه گفتن دیگه پیامک نمیاد از بازار ساینا ۹۹ خریدم ۳۳۰‌ میلیون آیا کار درستیه بفروشمش و ساینا تکمیل وجه کنم چون اولا بدون ماشین خیلی سختمه تا تحویل زمستان و دوم اینکه اگه افزایش قیمت کارخانه بخوره نمی تونم پولش جور کنم چون همین هم با گرفتن وام خریدم . نظر کارشناسی کسی داره بده ممنون میشم
سورن دوگانه محسن : تکمیل وجه دوگانه : ۹ بهمن . تحویل : ۲۹ اسفند . . همچنان در انتظار ظهور ماشین
تارا : دیدین گفتم فاکتور میشید. مبارکه، ان‌شاءالله زودتر تحویل بگیرید.
فرشید kmc x5 : سلام و دروود لطفاً یه توضیح در مورد روند ثبت نام و تاریخ ثبت نام و شاسی و بقیه مدارک می‌فرماید ،با تشکر
مجتبی S3 : دوست عزیز کسی ،مگه ما که تحویل نگرفتیم خودمون به شرکت گفتیم نده تا مدل سال جدید بخوره؟ همه دنبال تحویل هرچه سریع تر هستن،حتی همون دلالش
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : یعنی چی؟ خوب توضیحات ندادی میشه واضح تر بگی؟ زمستانیا تکلیفشون چیست ؟ خودتم زمستان بودی! بهد چرا به تابستان !پس بهار چی میشه؟
رانا 30 بهمن تکمیلی 13 دی : وای تو کجا و فاکتور کجا . ما دی ماهها هنوز فاکتور شدیم
دی بویین زهرا : سلام منم مثل شما فعلا پلاک نشده منتظرم پیام بیاد وروز وساعت را مشخص کنم برم بیارم
60019تحویل 29اسفند به 21 : 16دی کسی هست فاکتور نشده باشه
دوگانه دی : بنده هم26واریز داشتم فاکتور نشدم
تیوتری : بازم خداروشکر روز تعطیل یادشون افتاد پلاک کنن منم 6ام فاکتور شدم الان دیدم پلاک شدم
سلام : سلام چه تاریخی تکمیل وجه کرده بودی؟
اصغر : تو دنیا از یک میلیارد به پایین ماشین نیس، سیصدرو ازکجا شنیدی؟ موتورسیکلت هم سیصد نمیدن چه برسه به ماشین
مهدی : کسی هست دعوت نامه پیشنهادی را قبول کرده باشه؟؟؟؟
بابک : ممنونم آقا رضا بابت راهنمایی به امید خدا همگی زود به ماشین برسن