در محدوده 30 میلیون تومان; تیبا هاچ‌بک بخریم یا MVM

 

تیبا

 
این روزها اگر با بودجه‌ای در حدود 30 میلیون تومان به بازار بروید، در کنار گزینه‌های سدان، مدل‌های هاچ‌بک را هم پیش رو دارید، خودروهایی که معمولاً مورد پسند جوان‌ترها هستند. هرچند این روزها خانواده‌های کوچک هم به مشتریان این خودروها پیوسته‌اند. در میان گزینه‌های خرید صفرکیلومتر در این بازه قیمتی در بازار، دو خودروی تیبا2 و MVM110S با قیمت‌هایی در حدود 27 میلیون تومان، جزو گزینه‌های پرطرفدار هستند و ما هم در اینجا مقایسه‌ای کوتاه میان این دو خودرو خواهیم داشت. البته قیمت کارخانه این دو خودرو متفاوت است، اما معیار و مقایسه ما در اینجا، قیمت خرید نقدی آنها از بازار است.
 
تیبا2 
 
موتور و گیربکس
 
در زمینه توان موتور، تیبا وضعیت بهتری دارد چرا که از موتور پرحجم‌تری برخوردار است و با موتور 1.5 لیتری‌ 8 سوپاپ می‌تواند توانی معادل 87 اسب بخار تولید کند. در مقابل MVM110S از موتور یک لیتری استفاده می‌کند که 68 اسب بخار توان دارد و به این ترتیب رقیب ایرانی در این بخش جایگاه بالاتری دارد. قدرت بیشتر تیبا شاید بتواند نشان از برتری این خودرو باشد هر چند در مقابل وزن تیبا2 هم حدود 80 کیلوگرم سنگین‌تر است و به این ترتیب می‌توان گفت در مقایسه دو خودرو، تیبا همیشه یک سرنشین بیشتر حمل می‌کند. هر دو خودرو از گیربکس 5 دنده دستی بهره می‌برند و خبری از آپشن گیربکس اتوماتیک نیست. تا اینجای کار تیبا2 برتری اندکی بر MVM110S دارد هر چند این برتری فعلاً روی کاغذ است و باید ببینیم در عمل وضعیت دو خودرو چگونه است.
 
 
ام وی ام 110s
 
امکانات
 
وقتی صحبت از خودرویی با قیمت زیر 30 میلیون تومان در بازار ایران می‌کنیم نباید انتظار زیادی از امکانات رفاهی و ایمنی داشت. هر دو خودرو از فرمان هیدرولیک بهره می‌برند تا تردد در شهرها و ترافیک را برای راننده آسان‌تر کنند. آینه‌های جانبی هر دو خودرو دستی است هر چند رقیب چینی در مدل‌های لاکچری آینه‌های برقی را عرضه می‌کند. برای باز کردن در هر دو خودرو می‌توانید از ریموت استاندارد آن استفاده کنید و به دلیل وجود ایموبلایزر بر روی هر دو خودرو، تا حد زیادی خیالتان از بابت سرقت خودروها راحت است چراکه خودروها با سوئیچی غیر از سوئیچ اصلی خودرو روشن نمی‌شوند. شیشه بالابرهای تیبا تنها در ردیف جلو برقی است و در مقابل MVM110S در هر چهار شیشه بالابرهای برقی را عرضه می‌کند.
 
در زمینه سیستم صوتی، هر دو خودرو عملکرد متوسطی دارند و سیستم صوتی آنها قابلیت پخش CD و اتصال USB و پخش فایل‌های MP3 را دارد و صدای آن از چهار بلندگو شنیده می‌شود. تیبا2 به‌صورت استاندارد مجهز به برف‌پاک‌کن عقب است، اما این امکان در MVM110S تنها در مدل‌های لاکچری در اختیار است. مه‌شکن جلو و عقب بر روی هر دو خودرو نصب می‌شود و در این بخش MVM110S چراغ روشنایی روز را هم عرضه می‌کند که البته با آنچه در خودروهای وارداتی می‌بینید متفاوت است و عملاً با روشن شدن خودرو، چراغ‌های مه‌شکن روشن می‌شوند که شاید جذاب باشد، اما چندان پیچیده نیست و یک برقکار به‌راحتی می‌تواند در مدت کوتاهی این امکان را بر روی هر خودرویی نصب کند. پشت آمپر رقیب چینی با کیلومتر شمار دیجیتال اندکی جذاب‌تر است هر چند پشت آمپر این خودرو اندکی کوچک ‌شده و شاید خواندن اطلاعات از روی آن به‌ویژه در ابتدا چندان آسان نباشد. در زمینه ایمنی، هر دو خودرو به دو ایربگ در جلو و ترمزها با نیروی کمکی ABS و EBD مجهز هستند که نمی‌توان آن را سطح بالای ایمنی دانست، اما حداقل استانداردهای ایران را پشت سر می‌گذارد.
 
در مجموع در این بخش به‌سختی می‌توان یک خودرو را برتر دانست و شاید تساوی، عادلانه‌ترین نتیجه برای رقابت خودروها در این بخش باشد.
 
 
فضای داخلی
 
هر دو خودروی حاضر در این رقابت در کلاس هاچ‌بک‌های کوچک حضور دارند و به این ترتیب نباید انتظار فضای زیادی از آنها داشته باشید، اما خوشبختانه فضای داخلی آنها برای یک سفر چهار نفره مناسب است و در یک مسافرت کوتاه حتی می‌توان روی حضور پنج نفر هم در خودروها حساب کرد.
 
تیبا هاچ بک
 
از نظر ابعاد بدنه، تیبا2 اندکی بزرگتر است، چراکه طول آن 3925 میلی‌متر است که در مقابل طول 3564 میلی‌متری MVM110S اختلافی حدود 40 سانتی‌متر را نشان می‌دهد و البته تفاوت دو خودرو در فضای داخلی کمتر می‌شود، چراکه در MVM110S طراحان خودرو تلاش کرده‌اند تا حد امکان چرخ‌ها را به گوشه‌های خودرو ببرند تا فضای داخلی بیشتری در اختیار داشته باشند و به این ترتیب فضای داخلی دو خودرو کمتر از 10 سانتی‌متر اختلاف دارد. به این ترتیب بر روی کاغذ، در تیبا 2 فضای داخلی بیشتری در اختیار خواهید داشت؛ مسأله‌ای که قطعاً برای خریداران این خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که سرنشینان و به‌ویژه سرنشینان عقب در آن از راحتی بیشتری برخوردار هستند و به این ترتیب تیبا2 برای یک سفر خانوادگی گزینه بهتری خواهد بود.
 
ام وی ام 110s
 
البته وضعیت MVM110S در این زمینه چندان بد نیست به‌ویژه که سقف بلند آن باعث می‌شود سرنشینان عقب بتوانند بدون مشکل در صندلی‌های عقب بنشینند و اگر سرنشینان جلو خودخواه نباشند! فضای عقب چندان ‌هم بد نخواهد بود هر چند در تیبا2 به‌ویژه در بخش پاها فضای بیشتری در اختیار خواهید داشت.
 
تیبا
 
 
بر روی جاده
 
برای بررسی دو خودرو باید نیم‌نگاهی هم به توانایی‌های آنها در زمان حرکت داشته باشیم، جایی که توان و به‌ویژه گشتاور بیشتر موتور تیبا2 به‌وضوح به این خودرو کمک می‌کند جلوتر از MVM110S قرار گیرد. تیبا2 در شهر و جاده کشش بهتری نسبت به رقیب چینی‌اش دارد و این مسأله به‌ویژه در زمان تردد در جاده‌ها بیشتر هم می‌شود تا عملاً تیبا2 خودرویی کاربردی‌تر باشد. از نظر پایداری هر دو خودرو وضعیت متوسطی دارند، اما تجربه نشان داده تیبا2 در زمان مانورهای سنگین، پایداری بیشتری نسبت به رقیب چینی‌اش دارد و این هم یک برتری دیگر برای این خودرو است. هر دو خودرو در مواجهه با دست‌اندازهای جاده ضربات را به داخل کابین می‌آورند، اما این مسأله در تیبا2 کمتر از MVM110S است و به این ترتیب زیربندی تیبا2 را محکم‌تر از رقیب چینی‌اش خواهید یافت.
 
 
ام وی ام 110s
 
جمع‌بندی
 
پس از همه اینها اکنون نوبت به جمع‌بندی است، جایی که به نظر می‌رسد می‌توان با اطمینان تیبا2 را برنده این مقایسه دانست. این خودرو موتور قوی‌تری دارد و کشش بهتری را هم روی جاده عرضه می‌کند. فضای داخلی‌اش بیشتر است و به این ترتیب برای یک سفر گزینه ایده‌آل‌تری است، ضمن آنکه به دلیل تعلیق بهتر، سرنشینان آرامش بیشتری خواهند داشت. شبکه خدمات پس از فروش این خودرو از رقیب چینی‌اش گسترده‌تر است و لوازم یدکی آن‌ هم ارزان‌تر و راحت‌تر از رقیب قابل خریداری است، ضمن آنکه بازار دست‌ دوم بهتری هم دارد و به این ترتیب تیبا2 برنده این رقابت خواهد بود، هر چند MVM110S با ظاهر جدیدش همچنان یک گزینه خاص در این بازه قیمتی است.
 
مقایسه تیبا و ام وی ام 110s
 
 

منبع

ایران جیب


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بررسی , مقایسه , تیبا , MVM






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

یوسف
0

سلام من و دوستم تیبا2 داریم خدایی راضیم مشکلاتی داره ولی دیگه ماشین ایرانی همشون مشکل دارن ولی گارانتی بردم برام رایگان درست کردن ولی الان خیلی خوبه ظاهرشم قابل قبوله با کمی اسپورت کردن و دیفیوز بستن و کارای دیگه میشه جذابترش کرد از نظر موتوری هم خوبه همین گه واشر سر سیلندر نمیزنه خداییش خوبه برعکس پژوهای ایران خودرو
18:25  1396/08/24
پاسخ دادن
نیما
9

اون دایره وسط داشبورد ماشین چینیه چی هست؟ عین میدون میمونه خخخ
ماشین چینی مشتری اول و آخرش خودتی
موتورش از پراید هم ضعیفتره خخخ
Mvm این بدرد خانم ها میخوره برن خرید کنن بیان خونه یا برا کسایی که تازه گواهینامه گرفتن
پشت ماشینش یه جوریه هم کوچیک طراحیش جالب نیست
بنظرم تیبا هاچ بک خیلی بهتره
01:32  1396/08/20
پاسخ دادن
محمود
7

رو داشبرد ام وي ام چيه گذاشتن ؟ سيني چاييه!
00:18  1396/08/19
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتوماتیک 90 روزه : این سیستم فاکتور کردن سایپا چطوری کار می کنه. دیروز یکی 28 دی بوده فاکتور شده!!! دقیقا بر چه اساسی دارن پذیرش می کنن؟ شماره پذیرش یا سخا یا رندوم یا دوست و آشنا یا ....؟!
تارا دستی تیتانیوم تحویل۲۷ دی : سلام دوستان در سایتی دیگر پیام دادند که ۲۶ دی همین رنگ فاکتور شده لطفا تاریخ ۲۴.. ۲۵ ... ۲۶ ها چک کنن فاکتور شدن یا نه ؟
مرتضی : سلام دوستان عزیز خسته نباشید میخواستم بکم فکر نکنم هنوز اریسان ارتقا یافته را بیرون داده باشن چون موتورش کلان عوض موتور جدیدی روی اریسان انجام دادن بخاطر واشر سر سیلند که کمتر بزنه قدرت شتاب ماشین واقعان عالی شده من روی حرف پسر عمو که مهندس کنتورو فنی هست ثبت نام کردم گفت واقعان تغییر اساسی کرده در ضمن بیرون بیاد مردم سوار بشن فکر کنم قیمت خوبی بازار آزاد داشته باشه بنده ۲۰اشفند ثبت نام کردم هنوز فاکتور نشود
15بهمن اطلس : همچنان منتظر فاکتور هستیم، سفید مشکی
رادمر : نام نویسی برای خودرو اطلس خرداد ۱۴۰۲ پیش فروش دعوت نام اول ۱۴ دی ۲۰۰ میلیون تکمیل وجه ۱۵ اسفند ۲۰۰ میلیون ...۵ میلیون ارزش افزوده بیمه پلاک....قرار بوده ۳۰ روزه خودرو تحویل بدن هنوز فاکتور نشده...‌چه مملکتی چه مجلسی چه دولتی که اصلا هیچ رسیدگی نیست دست مونم به هیچ کجا نمیرسه... ((طرح جعمیت جوانی مادران))
همایون : در قرداد ۹۰ روز ذکر شده ولی عموماً ۹۰ روز کاری محاسبه میشود که حدود ۱۲۰ روز ممکنه طول بکشه متاسفانه
زینب : میشه شماره همین کارشناسی که میگی بزاری اینجا تا بواش دمش بدیم
محمد : دوستان نا امیدتون نکنم ولی با خبری که امشب اعلام شد در مورد جلوگیری از تخصیص ارز به خودروهای وارداتی نو و دست دوم. میتونم بگم شاید تا زمستان هم برای کسانی که تکمیل وجه نزدن خبری نباشه. چون تعداد کمی ماشین وارد کردن و ثبت نام ده برابر شده و یک عده را به دلایل واهی رد کردن و مابقی را اگر اواخر خرداد پیام واریز بیاد تا زمستان تحویل نمیدن.
نازی : خدا همه بیماران را شفا بده. هنوز طرحی اعلام نشده و هیچی معلوم نیست جو گیر شدید؟؟؟😂😂😂
امیر : من رفتم سایپا گفتن که تا اخر اردیبهشت cs55 دعوتنامه مجدد میفرستیم بعد فاکتور میشه جریمه تاخیر هم دارد به گفته خودشون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا دوگانه سوز اسفند : دوستان عزیز الان معاونت بازاریابی سایپا تهران بودم با هزار اصرار و تمنا و خواهش گفتن به امید خدا تا آخر این ماه دعوتنامه اسفند ارسال میشه
امید : سلام من رفتم 5760 بود که گرفتم
شیما : تحویل بهار یا تابستان؟
مسعود : سلام دعوتنامه دیماه تا چه تاریخی پلاک شده کسی اطلاع داره
ابوالفضل دوگانه دی ماه : سلام واریزی 21 فاکتور 9 پلاک 17 امروز کارت ماشین اومد خودش هنوز نیومده. بندر کسی هست جواب بده
مهدی 29 اسفند : خدایا شکرت قسمت همه دوستان تکمیل وجه 17 دی الان فاکتور شدم⚘⚘⚘⚘
اریاس : فقط کد 23 داره الباقی کدها به زور دارن پلاک میشن
دوگانه : سلام اقاامید چندم تکمیل وجه کرده بودید
به اسفندیها : بچها امروز اسفندیا همه یه زنگ بزنید حدعقل اینطور یه حرکتی بکنیم تا نگن بیخیالن من خودم الان دارم میزنگم
دنا پلاس : سلام. اتومات رو 5ماه پیش حدود 150 میلیون گرون کردن. توربو دستی هم خود ماشین رو تغییر دادن به موتور تنفس طبیعی و همه اپشنهاش رو کم کردن و قیمت 200 میلیون اضافه شد پژو پارس کمتر از یک ماه که 150 الی 200 میلیون بستگی به مدل اون گرون کردن بقیه ماشینها رو با یه پسوند پلاس یا ارتقاء یافته 150 الی 200میلیون گرون کردن